Radioantenne fryser til !!!
Fra : John T.

Dato : 15-01-05 12:57

Hej.
Jeg har en automatisk radioantenne og selv med disse få minusgrader
kommer der is på ved få km. kørsel, når jeg så slukker tændingen
og antennen går ned, så skaller isflager af og når der så mangler en
15-20 cm i at antennen er helt nede, stopper den på grund af isen.
Hvad smører man antennen med,
så den kører ordentligt ned hver gang ??
Hilsen og tak
John
Næstved

Fra : BJ

Dato : 15-01-05 13:14

"John T." <kispus@despammed.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvad smører man antennen med,
> så den kører ordentligt ned hver gang ??

Da jeg sidst havde en udvendig/synlig antenne af den slags, fik den med
jævne mellemrum syrefri olie.

--
Bjørn J.

Fra : Brizz

Dato : 15-01-05 14:06

> Hvad smører man antennen med,
> så den kører ordentligt ned hver gang ??

Hvad med en teflon olie som du også bruger til din dørlåse? den fryser
ihvertfald ikke

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk
....snart med Xenon

Fra : Ukendt

Dato : 15-01-05 16:15

> Jeg har en automatisk radioantenne

Velkommen i klubben

> [...]
> 15-20 cm i at antennen er helt nede, stopper den på grund af isen.
> Hvad smører man antennen med,
> så den kører ordentligt ned hver gang ??

Glem det, har prøvet alt muligt nu... det er fordi en dag som idag hvis det
er meget koldt, dog ikke frost.. og det er tåget/diset så sætter alt den
fugt sig på antennen, samtidigt bliver antennen kølet helt vildt ned pga den
kolde luft når man køre..
Jeg kørte en tur fra omkring sct. jørgens park, og til centrum, og tilbage
igen imorgen kl 8 og der var is på antennen da jeg kom tilbage !! for folk
som ikke bor i næstved så er det en tur på ca 7km.. og det var nok !

Det min antenne har bedst af er rigtigt fedt, et godt lag.. kør antennen
ned, og så tør det overskydende væk.. gentag hver 2. mdr i denne tid for
ikke at den sætter sig..

Mvh
Morten
325iA
GSX400

Fra : Kim Olsen

Dato : 15-01-05 17:32

> Hvad smører man antennen med,
> så den kører ordentligt ned hver gang ??
> Hilsen og tak
> John
> Næstved

HEj

Jeg bruger silikone (samme som til gummilisterne) fordi -ja den havde jeg jo
i hånden...
Har ikke til dato haft problemer, men det virker også som om, at den
automatiske antenne som Koreanerne har monteret på min Kia vil hive min arm
gennem bagskærmen, når jeg prøver at holde igen på den - så den er måske
bare stærkere

Hilsen
Kim Olsen
Kia Clarus 2,0 St.car. årg. 2000

Fra : John T.

Dato : 15-01-05 17:47

"Kim Olsen" < skrev i en meddelelse >
> [...]
> arm
> gennem bagskærmen, når jeg prøver at holde igen på den - så den er måske

Det var måske værd at prøve, men vil lige forsøge med kobberpasta som jeg
har købt i dag til ovnlågen der giver lyd fra sig ved åben/luk,
det kan tåle temp. -45° til +1100°
Noget andet er, tager motoren skade når antennen ikke går helt i bund ??
John

Fra : Kim

Dato : 15-01-05 20:04

> [...]
> 15-20 cm i at antennen er helt nede, stopper den på grund af isen.
> Hvad smører man antennen med,
> så den kører ordentligt ned hver gang ??

Hmmmm..... kender kun alt for godt problemet.
Jeg har "løst" det ved en blanding af 2 ting (som jeg lige havde ved hånden)

1. en god våbenoile som egner sig til vinterbrug. Jeg bruger her en "Break
Free CLP" oile som jeg alligevel bruger til rensning/vedligeholdelse af min
1911'er

2. en god silicone baseret fedt (bruges til våben fiskehjul, og lign.)

Disse 2 ting blandes så til en tynd pasta som antennen smøres i med
mellemrum ..... virker både på antennen, og på min specilalbyggede Colt
1911'er, som kan være noget hysterisk når der er koldt. Faktisk var det et
tilfælde at jeg prøvede det på antennen ..... men når det nu et sted kan
udrette mirakler .... så hvorfor ikke

M.v.h.
Kim