Hvad er forskellen på Goodyear Ultra Grip6~
Fra : Tp

Dato : 14-01-05 21:47

Begge dæk er fra reifens hjemmeside...

Ultragrip 6 koster 480 kr. pr. stk.. mens Ultra grip 5 koster. 600 kr.

Hvad er forskellen er nr. 6 ikke et rigtigt vinterdæk.. ?

Pedersen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 15-01-05 00:34

"Tp" <dsl52001@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Begge dæk er fra reifens hjemmeside...
>
> Ultragrip 6 koster 480 kr. pr. stk.. mens Ultra grip 5 koster. 600 kr.
>
> Hvad er forskellen er nr. 6 ikke et rigtigt vinterdæk.. ?
>
> Pedersen

Jo 6 er lige så meget vinter dæk som 5, det kan du se her
http://www.goodyear.dk/services/tyreguide/schematicoverviewCar.html

Jeg vil tro at 6 er nyere end 5, nøjagtigt som at GT3 er den nye version af
GT3 og F1 GS-D2 den nye af F1 GS-D3. Spørg min ikke hvorfor der så er den
prisforskel, jeg så det samme på en tysk side for et par dage siden hvor det
gamle F1 kostede mere end den nye version i samme dimension. Har du ser på
den hastighedsrating de to dæk har for den kan jo være forskellig, det burde
dog ikke give så stor en prisforskel.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Kim Kristensen

Dato : 15-01-05 00:48

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gamle F1 kostede mere end den nye version i samme dimension. Har du ser på
> den hastighedsrating de to dæk har for den kan jo være forskellig, det

F1 GS-D2 den nye af F1 GS-D3 = vrøvl!

Det er omvendt, F1 GS-D3 er den nye version af F1 GS-D2.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 15-01-05 07:52

Tp telepaterede følgende til sin PC:
> Begge dæk er fra reifens hjemmeside...
>
> Ultragrip 6 koster 480 kr. pr. stk.. mens Ultra grip 5 koster. 600 kr.
>
> Hvad er forskellen er nr. 6 ikke et rigtigt vinterdæk.. ?

Jo...

Forskellen kan ligge i, at UG6 er det nyeste og det, som GY laver i år i
stort antal og dermed en god lav pris... Det andet er der ikke så mange af,
og er måske fra sidste år og koster derfor mere (for dem, der VIL hav
UG5)...

--
Mvh. Morten Fruergaard
Nu også Xenonkit til eftermontering...