/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Lak / klarlak ødelagt af Dansk Autohjælp.
Fra : Tp


Dato : 14-01-05 21:44

Hej.

Havde brug for Dk. Autohjælp her den anden dag da der havde været indbrud i
min bil og den ene side siderude var smadret. Jeg kunne ikke køre med den da
der gik noget elektronik i stykker / fejl på da ruden ikke kunne lukke. Så
jeg bestilte Dk autohjælp. Da det begyndt at regne lagde han en Presenning
ind over hele bilen. Og så kørte så videre ca. 30 km... det blæste meget og
den blafrede en del.

Nu her i dag kan jeg så se at lakken er blevet helt mat der hvor den har
siddet og blafret på bilen. Ligesom om den er blevet sandblæst. Jeg skal så
have Dk. autohjælp til at dække...

Men er i tvivl om hvad der skal gøres for at få lakken fin igen. ( det er
sort perleeffekt metallak. ) skal den have et lag klarlak, skal den
omlakeres, eller skal den blot poleres op... ?

Håber nogle kan hjælpe, jeg er jo heller ikke meget for at bilen nu bliver 2
farvet...

Mvh Pedersen



 
 
Jørgen M. Rasmussen (15-01-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 15-01-05 07:19


"Tp" <dsl52001@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse


> omlakeres, eller skal den blot poleres op... ?
>
Det er min erfaring, at du kommer rigtig langt m. polering alene.



Olesen (15-01-2005)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 15-01-05 09:21


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:41e8b5b7$0$175$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Tp" <dsl52001@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
>
>
> > omlakeres, eller skal den blot poleres op... ?
> >
> Det er min erfaring, at du kommer rigtig langt m. polering alene.

Ja, prøv evt. Slipol/Slipoline og afslut med en alm. polizh



Jørgen M. Rasmussen (15-01-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 15-01-05 09:35


"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, prøv evt. Slipol/Slipoline og afslut med en alm. polizh
>
IKKE Slipol, den er så grov at den gør det værre. Man kan "rak-rens", det er
slibende.



Tp (15-01-2005)
Kommentar
Fra : Tp


Dato : 15-01-05 12:36

Hej. Jeg er bare i tvivl om jeg selv skal gå i gang eller jeg skal have fat
i Deres forsikring. Det er jo ikke min skyld at skaden er opstået.

Men jeg kan jo prøve med noget lakrens først eller ?

Mvh Tim
"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:41e8d596$0$169$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
>
>> Ja, prøv evt. Slipol/Slipoline og afslut med en alm. polizh
>>
> IKKE Slipol, den er så grov at den gør det værre. Man kan "rak-rens", det
> er slibende.
>



Kim Kristensen (15-01-2005)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 15-01-05 12:59


"Tp" <dsl52001@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:csav7b$c1o$1@news.cybercity.dk...
> Hej. Jeg er bare i tvivl om jeg selv skal gå i gang eller jeg skal have
fat
> i Deres forsikring. Det er jo ikke min skyld at skaden er opstået.
>
> Men jeg kan jo prøve med noget lakrens først eller ?
>
> Mvh Tim
> "Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
> news:41e8d596$0$169$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> >
> > "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> >
> >> Ja, prøv evt. Slipol/Slipoline og afslut med en alm. polizh
> >>
> > IKKE Slipol, den er så grov at den gør det værre. Man kan "rak-rens",
det
> > er slibende.
> >
>
>
Jeg ville få en autolakere til at komme med et bud på om det er muligt at
polere væk, og så gøre en indsats for at få Autohjælp til at betale først.

Med venlig hilsen Kim



Ukendt (15-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-01-05 16:17

> Jeg ville få en autolakere til at komme med et bud på om det er muligt at
> polere væk, og så gøre en indsats for at få Autohjælp til at betale først.
>

Enig...!!

/Jan W Nielsen



Olesen (15-01-2005)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 15-01-05 17:48


"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:41e933fc$0$275$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Jeg ville få en autolakere til at komme med et bud på om det er muligt
at
> > polere væk, og så gøre en indsats for at få Autohjælp til at betale
først.
> >
>
> Enig...!!

Uenig.
Hvis man kan lave det perfekt først på egen hånd,
så gad jeg ikke involvere andre, men klart give
en anmærkning til deres presenning-procedure fremover...

Måske en autolakerer bare gør ondt endnu værre,
man har jo hørt visse historier her i gruppen efterhånden.



Kim Kristensen (15-01-2005)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 15-01-05 18:36


"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:41e94986$0$48698$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
> news:41e933fc$0$275$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > > Jeg ville få en autolakere til at komme med et bud på om det er muligt
> at
> > > polere væk, og så gøre en indsats for at få Autohjælp til at betale
> først.
> > >
> >
> > Enig...!!
>
> Uenig.

Sådan er vi jo så forskellige.

> Hvis man kan lave det perfekt først på egen hånd,
> så gad jeg ikke involvere andre, men klart give
> en anmærkning til deres presenning-procedure fremover...
>

Pedersen kan risikere at (i værst tænkelige tilfælde) skulle stå i siden af
en befærdet vej i den indre by og gnubbe på sin bil med en gammel T-shirt,
mens han fryser en bestemt legemsdel af uden at opnå et positivt resultat.
Giver sådan et forsøg ikke det resultat han håber på er der en vis risiko
for at han får den besked at det er hans eget problem, nu han har gjort
skaden større end den var fra starten. Så står Pedersen der en plovmand og
en formiddag fattigere, ikke en eneste AC/DC eller Sweet T-shirt tilbage i
skabet med tennisalbue og et problem som er større end før og som han nu
SELV skal betale en professionel for at løse. Jeg ville aldrig gøre det før
det står klart at det ikke er til at vride en krone ud af den skyldige part,
i forbindelse med almindelig vedligeholdelse og hygge er det en helt anden
sag.

> Måske en autolakerer bare gør ondt endnu værre,
> man har jo hørt visse historier her i gruppen efterhånden.
>
>
Så påføre han jo bare sig selv et problem som han må rette, det kan heller
aldrig blive Pedersens problem.

Med venlig hilsen Kim



Olesen (15-01-2005)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 15-01-05 18:47


"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:41e9544a$0$262$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...


> Pedersen kan risikere at (i værst tænkelige tilfælde) skulle stå i siden
af
> en befærdet vej i den indre by og gnubbe på sin bil med en gammel T-shirt,
> mens han fryser en bestemt legemsdel af uden at opnå et positivt resultat.

Ja, men sådan behøver det ikke være.

> Giver sådan et forsøg ikke det resultat han håber på er der en vis risiko
> for at han får den besked at det er hans eget problem, nu han har gjort
> skaden større end den var fra starten.

Hvis han forsøger på et af hjørnerne, så kan de
vidst ikke se, han selv har forsøgt sig.
Slipol gør ikke andet end det man ber' det om.

> Så står Pedersen der en plovmand og
> en formiddag fattigere

Nu vil jeg tro, et forsøg kan gøres under 10 minutter...


>,Jeg ville aldrig gøre det før
> det står klart at det ikke er til at vride en krone ud af den skyldige
part,
> i forbindelse med almindelig vedligeholdelse og hygge er det en helt anden
> sag.

Hvis problemet ikke er så alvorligt, så vil jeg helst
selv være del af prosessen, frem for een eller
anden maler-lærling skal grovslibe med noget
proff-grej, og resultatet måske ser for 'overarbejdet ud' eks.


> > Måske en autolakerer bare gør ondt endnu værre,
> > man har jo hørt visse historier her i gruppen efterhånden.
> >
> >
> Så påføre han jo bare sig selv et problem som han må rette, det kan heller
> aldrig blive Pedersens problem.

Præcis, og så har Hr. Pedersen en vogn, som er omlakeret
x antal gange, fordi han alligevel aldrig blir' tilfreds med sådan
en gang 'fremmed lak/farve'.

Jeg vil stadig helt klart selv prøve på et hjørne og så vurdere
hvad der skal ske dêrfra.



Kim Kristensen (15-01-2005)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 15-01-05 23:25


"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:41e9573f$0$48644$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
>
> Hvis han forsøger på et af hjørnerne, så kan de
> vidst ikke se, han selv har forsøgt sig.
> Slipol gør ikke andet end det man ber' det om.
>
Det kunne jeg sikkert også selv finde på af ren nysgerrighed.

>
> Hvis problemet ikke er så alvorligt, så vil jeg helst
> selv være del af prosessen, frem for een eller
> anden maler-lærling skal grovslibe med noget
> proff-grej, og resultatet måske ser for 'overarbejdet ud' eks.
>
"Omkredsen" af selv en lille presenning er forholdsvis stor, så problemet
kan sagtens strække sig hele vejen hen over for/bagklap og på begge sider.
Alt efter lakkens oprindelige stand kan han stå tilbage med nogle pletter
som er ændret fra mere matte end resten til mere blanke end resten, næsten
samme problem bare med modsat fortegn. En polering af hele kareten må være
den rigtige løsning så den bliver så ens som mulig. Det er jo ikke alle
professionelle der er tyve røvere eller totalt talentløse, og der er jo også
firmaer der ikke laver andet som Ditec og lignende.

>
> > > Måske en autolakerer bare gør ondt endnu værre,
> > > man har jo hørt visse historier her i gruppen efterhånden.
> > >
> > >
>
> Præcis, og så har Hr. Pedersen en vogn, som er omlakeret
> x antal gange, fordi han alligevel aldrig blir' tilfreds med sådan
> en gang 'fremmed lak/farve'.
>
> Jeg vil stadig helt klart selv prøve på et hjørne og så vurdere
> hvad der skal ske dêrfra.
>
>
Pedersen vælger jo nok det han finder er den bedste løsning ud fra de
betragtninger folk her er kommet med.

Med venlig hilsen Kim



Ukendt (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-01-05 08:50

> Uenig.
> Hvis man kan lave det perfekt først på egen hånd,
> så gad jeg ikke involvere andre, men klart give
> en anmærkning til deres presenning-procedure fremover...

Med det samme du selv begynder at arbejde på sagen, svækker du din egen
stilling ift erstatning. Hvem kan så vide, at det ikke er dig selv, der har
gjort tingene værre..?

> Måske en autolakerer bare gør ondt endnu værre,
> man har jo hørt visse historier her i gruppen efterhånden.

Lige netop.

Tag med det samme kontakt til en fagmand, som kommer med en vurdering uden
selv at arbejde på skaden - og tag dernæst kontakt til skadevolders
forsikringsselskab. Det må være vejen frem.

/Jan W Nielsen



Olesen (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 16-01-05 16:56


"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:41ea1cb8$0$229$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...


> Med det samme du selv begynder at arbejde på sagen, svækker du din egen
> stilling ift erstatning.

Korrekt, men så må de jo lige bevise, jeg selv har
prøvet i et hjørne først.


> Hvem kan så vide, at det ikke er dig selv, der har
> gjort tingene værre..?

Det kan det af gode grunde ikke være,
thi jeg kun har prøvet på et lille sted, som de
selvfølgelig ikke for at vide, hvor.


> Tag med det samme kontakt til en fagmand, som kommer med en vurdering uden
> selv at arbejde på skaden - og tag dernæst kontakt til skadevolders
> forsikringsselskab. Det må være vejen frem.

En omlakering bør for alt i verden omgåes.
Resten af bilen vil se 2-farvet ud da pigmenteringen
vil se anderledes ud på den nye og den 'originale' lak.
En farve er ikke bare en farve, selve metallic-lakkens
'design' kan variere, hvis du kikker MEGET godt efter.



Ukendt (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-01-05 17:51

> Korrekt, men så må de jo lige bevise, jeg selv har
> prøvet i et hjørne først.

Dér har du ret..

> En omlakering bør for alt i verden omgåes.
> Resten af bilen vil se 2-farvet ud da pigmenteringen
> vil se anderledes ud på den nye og den 'originale' lak.
> En farve er ikke bare en farve, selve metallic-lakkens
> 'design' kan variere, hvis du kikker MEGET godt efter.

Dér har du også ret..

/Jan W Nielsen




Olesen (15-01-2005)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 15-01-05 17:43


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:41e8d596$0$169$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
>
> > Ja, prøv evt. Slipol/Slipoline og afslut med en alm. polizh
> >
> IKKE Slipol, den er så grov at den gør det værre. Man kan "rak-rens", det
er
> slibende.

Slipol kan altså gøre underværker.
På min røde lake uden klarlak fik jeg klaret nogle småting,
som hverken Sonax eller skildpadden kunne klare,
og mig bekendt var det en metallic lak, som burde
være mere robust end 'min'.
Jeg ville klart forsøge.



Jørgen M. Rasmussen (15-01-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 15-01-05 19:46


"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse

> På min røde lake uden klarlak fik jeg klaret nogle småting,
> som hverken Sonax eller skildpadden kunne klare,
> og mig bekendt var det en metallic lak, som burde
> være mere robust end 'min'.
> Jeg ville klart forsøge.
>
Ja i kraft af klarlakken som du sliber på, slibes der "hul" på den= en
om-lakering. Slipol er kun til gl. falmede røde biler UDE klarlak, ny røde
biler har fået klarlak ab fabrik netop fordi de falmer !#¤§ hurtigt. Så hvis
der skal poleres på dem bruger man højst "lakrens" til nød Slipoline el.
lign. .



Olesen (15-01-2005)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 15-01-05 19:53


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:41e964d9$0$179$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...


> Ja i kraft af klarlakken som du sliber på, slibes der "hul" på den= en
> om-lakering.

Der skal altså pudses og gnubbes vanvittig meget
før der ligefrem slibes hul, og det presseningen
har lavet er i overfladen, som bare skal 'glattes ud' igen,
og det kan Slipol/-line.


> Slipol er kun til gl. falmede røde biler UDE klarlak

Jeg har også set 'nyere' røde biler uden klarlak
falme. Det være sig Passat'er, Ford'er osv.
MEN, slipol bør desuden IKKE bruges som
polêrmiddel til hele bilen, enig, men som
udbedringsmiddel til presseningskader tror
jeg det har sin berettigelse.

> Så hvis der skal poleres på dem bruger man højst "lakrens" til nød
Slipoline el.
> lign. .

Eller Slipol mens der gnides med en let hånd,
alt efter samvittigheden.



Jørgen M. Rasmussen (15-01-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 15-01-05 21:06


"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse

> Eller Slipol mens der gnides med en let hånd,
> alt efter samvittigheden.
>
"let hånd","samvittighed" er det målbare størrelser?.



Olesen (15-01-2005)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 15-01-05 23:00


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:41e977a9$0$180$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
>
> > Eller Slipol mens der gnides med en let hånd,
> > alt efter samvittigheden.
> >
> "let hånd","samvittighed" er det målbare størrelser?.

Jeg tror du tog længere tid om at klippe i indlægget
end man bør gnide samme sted på lakken....



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408636
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste