Hjælp: Mercedes gearkasse problem
Fra : Pi

Dato : 14-01-05 18:15

Jeg har en ´95 Mercedes 300D med atomatgear og lige pludselig efter en
koldstart er det som om, at der ingen kobling er i bilen mere. Gearskiftet
er voldsomt og giver et ordentligt klonk i bagtøjet. Jeg har hørt noget om
at defekt en vakum slange kan forsage sådan noget. Ligeledes kan lygterne
heller ikke vibbe og de kører så vidt jeg ved på vakum?

Alle forslag er yderst velkomne da jeg er bange for at gearkassen stiger
af......

Fra : bjb@INGENSPAMc.dk

Dato : 14-01-05 20:21

In article <41e7fdfe$0$48671$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
   "Pi" <brianpedersen@jubiimail.dk> writes:
> [...]
> at defekt en vakum slange kan forsage sådan noget. Ligeledes kan lygterne
> heller ikke vibbe og de kører så vidt jeg ved på vakum?
Rolig nu.
Det lyder fuldstændig som et vacum problem. Det er bare at stikke snuden
ned foran og så ellers gå igang med vacum testeren fra en ende af. Når
lygtejusteringen ikke virker, kan du jo passende starte der. Ellers er næste
punkt fra vacumpumpen og frem.

God fornøjelse. Der er mange vacumslanger.

> Alle forslag er yderst velkomne da jeg er bange for at gearkassen stiger
> af......
Nåh, den skal nok holde, men det hårdt for bagtøjet.

mvh,
Bjarne

Fra : Pi

Dato : 15-01-05 17:50

Jeg fandt en vakumslange der var faldet af! Mange tak for hjælpe.

Et andet problem gruppen måske kan hjælpe med: Det er ikke altid gløde
lanpen i instrumentet tænder og nogle gange tænder den selv om bilen er varm
under kørsel - nogen forslag?