En ægte sierra Cosworth?
Fra : Casper R

Dato : 14-01-05 16:36

Hey

Idag da jeg kørte fra arbejde, var der næsten ingen traffik så det var jo
dejligt, og hastigheden var ca 120. Men lige pludselig ser jeg en bil komme
hurtigt i bagspejlet.
Det viser sig at være en sort sierra saph med cossie forkofanger (kun
tågelygterne er tændt Han trækker op på siden og 2 unge gutter sidder i
bilen.. jeg lægger især mærke til at ham der kørte havde kasket på og kun 1
hånd på rattet.

Fint nok de passerer og trækker væk.. så tænker jeg "Det lignede da lidt en
cossie..fandeme nej" og trykker sømmet i bund i 5 gear.. ladetrykket bygger
sig op og jeg følger efter. De er lidt foran så jeg kører vel 180 for at nå
de, men de venter på at de kan komme forbi endnu en bil, så da der endelig
bliver fri kan jeg se at sierra'n sætter røven lidt og den begynder at
flytte sig.. men det er som om at den ikke helt har en turbo.. og da vi når
170 går det ikke så stærkt for sierra'n mere, så jeg må slippe gassen for at
ikke at komme for tæt på ham. Han trækker ind og jeg trækker op på siden af
ham. Vi kører vel 190 og jeg kikker over på dem og han ser sur ud.. så jeg
passerer og kører et par biler foran dem.. trækker derefter ind og ned på
110 igen.. de passerer mig så og ham der kører ser lidt sur ud og hans
kammerat ved siden af griner.

De troede sikkert at min også kun lignede en ford RS..

--
/89' RST

Fra : Torben E

Dato : 14-01-05 16:48

"Casper R" <nospam@hop.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> kammerat ved siden af griner.
>
> De troede sikkert at min også kun lignede en ford RS..

'
Hvis din er orginal var det helt sikkert ikke en cossi.

Torben E

Fra : Casper R

Dato : 14-01-05 16:59

> Hvis din er orginal var det helt sikkert ikke en cossi.

Det var netop det.. da jeg så den i bakspejlet troede jeg lige at det var en
ægte.. men da jeg så den bagfra kunne jeg det var en kopi...

Hvis det var en ægte var jeg blevet kørt fra uden tvivl..

--
/89' RST

Fra : Torben E

Dato : 14-01-05 17:11

> [...]
> ægte.. men da jeg så den bagfra kunne jeg det var en kopi...
>
> Hvis det var en ægte var jeg blevet kørt fra uden tvivl..

Ja cossi kopier er der ingen mangel på

Torben E

Fra : Cosworthy

Dato : 14-01-05 21:52

> Ja cossi kopier er der ingen mangel på

;)

--
Thomas Krath
Turbo lag is created to give V8's a chance!!

http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-05 17:33

> [...]
> ægte.. men da jeg så den bagfra kunne jeg det var en kopi...
>
> Hvis det var en ægte var jeg blevet kørt fra uden tvivl..

Den havde vel ingen gæller i motorhjælmen?

--
Tom

Fra : Cosworthy

Dato : 14-01-05 21:51

> Den havde vel ingen gæller i motorhjælmen?

En Sierra Cosworth RS 2wd har ikke gæller i motorhjælmen ab fabrik!

Fra : Anders Houmark

Dato : 14-01-05 16:56

Casper R wrote:
> Hey
>
> Idag da jeg kørte fra arbejde, var der næsten ingen traffik så det
> var jo dejligt, og hastigheden var ca 120.

Hehe det minder mig om sidste vinter lige op mod slutningen af december..
Der lå en stor fyrværkeri biks tæt på Faaborg, så jeg tog afsted med en ven
og min bror, i vennens Vectra 2.0GL..
Det var ret glat da der lå is på vejen, og vi kørte stille og roligt på vej
mod Faaborg.. På vej hjem vidste vi så sådan nogenlunde hvor de glatte
steder var.. Vi kørte på et stykke vej hvor der ingen is lå, og overhalede
så en af de her gamle Sierra'er som ligner halvdelen af en oppustet hval..
Det gad personen i hvalen ikke finde sig i, så efter et kort stykke tid
accelerede han for at følge med os.. Vi havde sat farten ned og var på vej
ind i et sving vi vidste var glat, og da vi kom ud af svinget fik den fuld
pedal og afstanden til ham blev igen større... Det kunne han selvfølgelig
ikke have, så han smed pedalen i kælderen - og bagenden ud :).. Det var godt
der ingen modkørene var for han fyldte sgu hele vejen
Han fik også lidt mindre travlt efter den oplevelse :D

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Olesen

Dato : 14-01-05 16:53

"Casper R" <nospam@hop.net> skrev i en meddelelse

> De troede sikkert at min også kun lignede en ford RS..

180-190 kan de fleste biler i mellemklassen vel køre nu om dage ?
Jeg mener, at køre så stærkt kan vel ikke forsvares eller ?

-men måske 'sådan en sort 'Cossie' fik noget op at koge...

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-05 17:34

> "Casper R" <nospam@hop.net> skrev i en meddelelse

> 180-190 kan de fleste biler i mellemklassen vel køre nu om dage ?
> Jeg mener, at køre så stærkt kan vel ikke forsvares eller ?

Så stærkt?
Vi kørte da 275 Km/t i Porsche'n

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-05 17:32

> [...]
> tågelygterne er tændt Han trækker op på siden og 2 unge gutter sidder i
> bilen.. jeg lægger især mærke til at ham der kørte havde kasket på og kun

Han skal vel slippe rattet når han skal skifte fra 3. til 4. gear

> [...]
> passerer og kører et par biler foran dem.. trækker derefter ind og ned på
> 110 igen.. de passerer mig så og ham der kører ser lidt sur ud og hans

Så har det bare været en alm. bovlam Sierra 2.0i

--
Tom