Prøvekørsler
Fra : Jens Jessen

Dato : 14-01-05 10:28

Er igang med artikel til Motormagasinet (brancheblad) om prøvekørsler af
motorcykler. I den forbindelse vil jeg gerne høre om der er bilkunder, som
har ønsket at købe en motorcykel har været udsat for steder hvor man enten
ikke lader en potentiel kunde få lov til en prøvetur, eller steder hvor man
kun kan få lov, hvis man skriver under på at man eksempelvis har en
selvrisiko på 5.000 kroner, endelig kunne der være steder hvor man under
ingen omstændigheder får lov, for man har betalt for cyklen.

Motor Press
V/Journalist Jens Jessen (DjF)
Skanderborgvej 140
DK 8660 Skanderborg
Tlf: DK + 8657 7201
Fax: DK + 8657 7204
Mobil: 2073 7471
E-mail jens.jessen@get2net.dk

Fra : Kim Kristensen

Dato : 14-01-05 12:10

"Jens Jessen" <jens.jessen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> selvrisiko på 5.000 kroner, endelig kunne der være steder hvor man under
> ingen omstændigheder får lov, for man har betalt for cyklen.

Det kan godt være rigtigt svært at få en prøvekørsel af en motorcykel,
specielt hvis den er ny eller en ny model og det skal den vel være. Jeg har
selv kørt MC i 25 år og selv om jeg kan bevise at de sidste 18 år har været
skadefri samt at min egen cykel er i den alvorlige ende, ja så er
sandsynligheden stor for at jeg må købe cyklen før jeg får lov at køre på
den (med mindre forhandleren har en stående som er brugt).

Ingen forhandlere har mig bekendt democykler, der bliver solgt for få til at
de kan tilbyde det som man jo kan med bil. Importørerne har nogle gange
cykler de kan stille til rådighed for den slags, men det kan også gå på tur
fra land til land så du kommer til at vente til det bliver Danmarks tur. Du
må nok have fat i en forhandler for at forhøre dig om mulighederne eller for
at blive skrevet op, jeg tror ikke der er andre muligheder.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-05 17:58

> [...]
> har ønsket at købe en motorcykel har været udsat for steder hvor man enten
> ikke lader en potentiel kunde få lov til en prøvetur,

Hmmm, hvorfor skal en BILKUNDE have prøveture på en motorcykel????

Jeg har været udsat for at jeg ikke måtte prøvekøre en Lupo 3L hos
forhandleren i Sønderborg. Han mente det var så kompliceret med gearskifte
og at motoren slukker efter lidt stilstand, at den kunne vi ikke prøve uden
at hans sælger kørte (og han var først tilbage i næste uge).

--
Tom

Fra : ///M

Dato : 14-01-05 20:23

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
> [...]
> og at motoren slukker efter lidt stilstand, at den kunne vi ikke prøve
> uden at hans sælger kørte (og han var først tilbage i næste uge).

Hmm - hvor latterligt.... Var det hos Borne?

--
///M

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-05 20:35

"///M" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
>
> Hmm - hvor latterligt.... Var det hos Borne?

Jep og det var vist ham selv

--
Tom