Nogle der sagde at vi har underlige rundkø~
Fra : Morten Fruergaard

Dato : 14-01-05 06:37

http://trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=84052

(Se dianshowet)...

(Fra dk.snak.vittigheder)

--
Mvh. Morten Fruergaard
Nu også Xenonkit til eftermontering...

Fra : Flemming Frandsen

Dato : 14-01-05 08:51

Morten Fruergaard wrote:

> http://trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=84052

Cool, de har en i Swindon hvor Firmaet(tm) har en afdeling, selv de
lokale synes den er lidt vel skummel...

--
Flemming Frandsen aka. Dion of Swamp http://dion.swamp.dk

Fra : Casper Bang

Dato : 14-01-05 09:53

> http://trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=84052
>
> (Se dianshowet)...

Damn, og jeg som syntes at vores små tosporede rundkørsler var en
unødvendigt besværlig måde at genere trafikken på!

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 14-01-05 12:02

meddelelse news:41e75a80$0$48323$14726298@news.sunsite.dk...
> http://trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=84052

> (Se dianshowet)...

Den slags er hermed optaget i mine aftenkakaobønner!
Den kommer ind under: Fri os fra det onde.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 14-01-05 12:06

Uffe Bærentsen telepaterede følgende til sin PC:
> Den slags er hermed optaget i mine aftenkakaobønner!
> Den kommer ind under: Fri os fra det onde.

Ja, det må sgu være et helvede at finde rundt i...

Fra : Martin

Dato : 14-01-05 12:39

meddelelse news:41e7a7c3$0$48325$14726298@news.sunsite.dk...
> Uffe Bærentsen telepaterede følgende til sin PC:
>
> Ja, det må sgu være et helvede at finde rundt i...

Hvis du tager det sidste billede (luftfoto'et) og spejvender det, så det
passer til højrekørsel, så er det faktisk ikke helt så uoverskueligt, som
det umiddelbart ser ud! Den eneste forskel i forhold til almindelige
rundkørsler er faktisk, at man længst inde mod centrum har mulighed for at
køre "den forkerte vej" rundt.

Men man kan godt nok undre sig over, at det er nødvendigt med sådan en
konstruktion, når man fx har oplevet de store rundkørsler i Paris, som
fungerer rimeligt godt - formentlig pga. at der er højrevigepligt i dem. Den
engelske model må have en hel del krydsende trafik. Det undrer mig noget, at
det er mere effektivt end at al trafik kører samme vej.

Der er jo nok noget om udtrykket "englishmen and mad dogs...."

/Martin

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 14-01-05 14:18

Martin telepaterede følgende til sin PC:
> [...]
> forhold til almindelige rundkørsler er faktisk, at man længst inde
> mod centrum har mulighed for at køre "den forkerte vej" rundt.

Jeg kan sagtens se "rundkørslen", men jeg har svært ved at se, hvordan det
skal gå i myldretid....

Fra : Martin

Dato : 14-01-05 14:49

meddelelse news:41e7c686$0$48317$14726298@news.sunsite.dk...
> Martin telepaterede følgende til sin PC:
>
> Jeg kan sagtens se "rundkørslen", men jeg har svært ved at se, hvordan det
> skal gå i myldretid....

Ifølge Swindons hjemmeside, har den netop løst myldretidsproblemer - se
http://www.swindonweb.com/life/lifemagi0.htm

Et genialt citat fra den side: "The new roundabout was the work of the Road
Research Laboratory and their solution was brilliantly simple"

/Martin

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 14-01-05 15:10

> [...]
>
> Et genialt citat fra den side: "The new roundabout was the work of
> the Road Research Laboratory and their solution was brilliantly

Jeg kan sagtens se det smart og om man komme ud af "sidste" afkørsel blot
ved at tage den anden vej rundt...

Men (som en anden skrev) en folk kvinder i rundkørslen, så frygter jeg
buler...

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 14-01-05 14:59

Morten Fruergaard wrote:

> Ja, det må sgu være et helvede at finde rundt i...

Lige bestemt, - det er nu nok også den manglende viden om den slags
rundkørsler som er den værste faktor.

Et er sikkert, - for lokale med kendskab til rundkørslen er der mange
muligheder, p.g.a. lagdelingen, med primær og sekundær roundabouts.

Den kan tage et/afvikle større trafikpres end den normale rundkørsel.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Jonas R.

Dato : 14-01-05 12:24

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
> http://trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=84052
>
> (Se dianshowet)...
>
> (Fra dk.snak.vittigheder)

Oki det er jo totalt sindsygt ;)

Fra : Anden

Dato : 14-01-05 12:45

meddelelse news:41e75a80$0$48323$14726298@news.sunsite.dk...
> http://trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=84052

tænk hvor stor ravage en flok kvinder kan lave i den/de rundkørsler...

---

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 14-01-05 14:40

"Anden" <anden112@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:41e7b107$0$106$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> tænk hvor stor ravage en flok kvinder kan lave i den/de rundkørsler...

For en enkelt gangs skyld tror jeg ikke man behøver kvinder for at
skabe ravage (så rundkørslen må simpelthen være undtagelsen der
bekræfter reglen....)

/Jakob

Fra : Aksel

Dato : 14-01-05 17:36

meddelelse news:41e75a80$0$48323$14726298@news.sunsite.dk...
> http://trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=84052
>
> (Se dianshowet)...
>
> (Fra dk.snak.vittigheder)
>
> --
> Mvh. Morten Fruergaard
> www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
> 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
> Nu også Xenonkit til eftermontering...

Jeg har prøvet flere af dem, det fungerer faktisk uden problemer, indtil der
kommer en dansker der er så fokuseret på at køre den venstre vej rundt at
han bliver forvirret når han kommer ind i midten og pludselig skal højre
rundt.

Hilsen Aksel

Fra : Finn Guldmann

Dato : 15-01-05 04:24

Aksel wrote:

> [...]
> han bliver forvirret når han kommer ind i midten og pludselig skal højre

Kan det ikke klares efter modellen "Monkey see, monkey do"?

Den klarede jeg mig da rundt på uden problemer de første gange jeg var
derovre at køre.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".