Picasso
Fra : Towli

Dato : 13-01-05 19:51

Hej

Min dejlige Picasso skal til "1.ste" eftersyn efter 1500 km. -Dybest set et
engagement hvor Citroen skal have en timeløn for at checke olien og hvis
ikek man overholder det ryger garantien (smart).
Anyway - jeg har tænkt mig at brokke mig over at de bagerste seler ikke
ruller ordentligt op efter brug og at den indimellem hyler lidt når den
bremser. Hvad kan det skyldes? (Hvilken simpel forklaring vil Citroen
mekanikeren give for at undgå mere pis med mig?) Desuden er den en sjælden
gang imellem lidt svær at starte og skal have 2-3 forsøg (lidt som min
gamle 2CV når man 'druknede' den med for meget choker.) Hvad kan det skyldes
(hvilken forklaring giver Citroen manden mig ;) ).
Ellers er jeg sq bare så glad for den dejlige øse! (Det er noget sludder at
genskind fra panelerne gør det svært at se ud af forruden som FDM ellers
påstår. Det er måske et problem Citroen har korrigeret?)

Mange tak for et evt. svar

/Towli

Fra : Peter Weis

Dato : 13-01-05 21:13

"Towli" <towli@oldboyz.dk> wrote:

> [...]
> når den bremser. Hvad kan det skyldes? (Hvilken simpel forklaring vil
> Citroen mekanikeren give for at undgå mere pis med mig?)

Vores Picasso havde fra starten problem med pivende bremser. I følge vores
værksted (ikke-autoriseret) fordi calibrene ikke var smurt/fedtet
ordentligt fra fabrikkens side.

> [...]
> forsøg (lidt som min gamle 2CV når man 'druknede' den med for meget
> choker.) Hvad kan det skyldes (hvilken forklaring giver Citroen manden

Er det HDi udgaven?
Vi har somme tider problemet med vores HDi. Jeg er lidt i tvivl om det
skyldes at vi drejer nøglen for hurtigt så gløderørene ikke når at blive
varme, eller om det er en af de små pudseløjerlligheder ved strømmen.

Vi er meget glade for vores Picasso, men lige præcis strømmen opfører sig
somme tider som noget MicroSoft har lavet.
Jeg har oplevet at kørelyset ikke slukkede når jeg stoppede motoren. Flere
gange har radioen ikke kunne slukkes når motoren blev stoppet og en enkelt
gang kunne den ikke slukkes eller reguleres medens jeg kørte. I alle
tilfælde har et Ctr-Alt-Del klaret problemet. Stands motoren og start igen,
eller start den og stop den igen.

> [...]
> noget sludder at genskind fra panelerne gør det svært at se ud af
> forruden som FDM ellers påstår. Det er måske et problem Citroen har

Vi generes heller ikke af reflekserne. Men den forreste stolpe giver store
blinde vinkler som kan snyde, især ved indkørsel i rundkørsler, så pas på
med dem.

mvh
Peter

Fra : Jeff

Dato : 13-01-05 23:31

"Towli" <towli@oldboyz.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> engagement hvor Citroen skal have en timeløn for at checke olien og hvis
> ikek man overholder det ryger garantien (smart).

1500km eftersyn er noget man ikke betaler for. Hvorfor?? Læs i
instruktionsbogen hvorfor skal bilen til 1500km syn:
Det undrer mig at sælgeren ikke har fortalt dig om det.
Husk når du afleverer bilen, og hvis der er lang ventetid, så kan
forhandleren stille en gratisbil til rådighed, eksklusiv benzin Ved det
af erfaring.

Hilsen Jeff

Fra : Towli

Dato : 14-01-05 14:46

> 1500km eftersyn er noget man ikke betaler for. Hvorfor?? Læs i
> instruktionsbogen hvorfor skal bilen til 1500km syn:
> Det undrer mig at sælgeren ikke har fortalt dig om det.

Det lyder næsten for godt ! -Pic'en er købt hos Henrik Larsen Nørrebro og
forhandleren sagde at de "bare" skulle have en timeløn for 1500,- Km
eftersynet.
Hvorfra har du at man ikke betaler for det?

/T

Fra : \(USA\) Brian Mark M~

Dato : 19-01-05 03:57

http://www.mandagsbil.dk/asp/oversigt/oversigt_modeller.asp?BilmodelId=60

Lidt lAsning

Mvh.
B. Madsen

Fra : KASO

Dato : 19-01-05 08:10

"(USA) Brian Mark Madsen" <brianmREMOVE@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.mandagsbil.dk/asp/oversigt/oversigt_modeller.asp?BilmodelId=60
>
> Lidt lAsning

Jeg har ikke nået dem alle, men det er ikke just bekymrende. De første 2 har
hurtigt fået rettet deres fejl, 1 har som væsentligste klage, at hans radio
ikke kan spille kopibeskyttede CD'er - dvs. han har ikke forstået, at det er
pladeselskaberne, der har begået en brøler ved at udgive CD'er, der ikke
overholder standarden (Philips har nu tvunget dem til ikke at kalde dem for
"Compact Disc"(CD), da de ikke overholder den vedtagne standard) - og det
skal Citroën have skylden for....

"Mandagsbil" er en uvederhæftig brokkasse uden statistisk grundlag og uden
reel dokumentation. Den kan efter min bedste overbevisning højest bruges
til at se, om en fejl man selv måtte have, findes på andre biler af samme
slags...