15"bag 13" for
Fra : Ham Selv

Dato : 13-01-05 18:19

Er det lovligt ? asso at have 15" bag og 13" i for så længe det er samme
profil ?

Sagen er nemlig den at jeg har fremtryllet 3 styk cossie(tror jeg) 15" alu
til min sierra men der er desværre kun de 3 205/50 hvist
Ville jo gerne have dem på

OZ3BTO

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-01-05 18:30

Ham Selv telepaterede følgende til sin PC:
> Er det lovligt ? asso at have 15" bag og 13" i for så længe det
> er samme profil ?

Mener ikke, at der står noget om forskellige fælgstørrelser...
Mener blot, at det er omkredsen der er vigtig...

Man skal ikke mene, man skal vide...

--
Mvh. Morten Fruergaard
Nu også Xenonkit til eftermontering...

Fra : Ham Selv

Dato : 13-01-05 18:28

meddelelse news:41e6b026$0$48328$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
> 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...

Net op .. for jeg kune fint leve med at køre med 15" bag og 13" i for eler
på jagt efter 1 eller 2 fælge mere af samme slags

OZ3BTO

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 13-01-05 18:38

"Ham Selv" <mailto:ham@selv.dk> skrev i en meddelelse
"15"bag 13" for"

> Er det lovligt ? asso at have 15" bag og 13" i for så længe det er samme
> profil ?

Omkredsen er det vigtigste, det er også derfor en Ferrari F360 kører med 17" foran
og 18" bagpå.

> Sagen er nemlig den at jeg har fremtryllet 3 styk cossie(tror jeg) 15" alu
> til min sierra men der er desværre kun de 3 205/50 hvist

-M
Der kører med 4 stk. Cosworth fælge på sin Sierra (205/50 R15 - standard)

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:62.135.159.111)

Fra : Ham Selv

Dato : 13-01-05 18:46

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> -M
> Der kører med 4 stk. Cosworth fælge på sin Sierra (205/50 R15 - standard)

Okayyy --. et vil så sige at jeg fint kan smide dem på ibag og de normale
13" i for uden "dem i sort" brokker sig bare omkredsen er den samme

OZ3BTO

Fra : Tuesen v/København

Dato : 14-01-05 13:50

Morten Lorenzen skrev følgende
> Omkredsen er det vigtigste, det er også derfor en Ferrari F360 kører
> med 17" foran og 18" bagpå.

Hehe er det kun Ferrari F360 der må det, troede mere det kom an på den
dækstr. man monterede på fælgene

Fra : Aksel

Dato : 13-01-05 21:01

"Ham Selv" <ham@selv.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Sagen er nemlig den at jeg har fremtryllet 3 styk cossie(tror jeg) 15" alu
> til min sierra men der er desværre kun de 3 205/50 hvist

Du skal ikke regne med at det er lovligt, 15" 205/50 har en rulleradius på
1790, hvis dine 13" skal være bare i nærheden af det skal du køre med
205/60 = 1757, 175/70 = 1757 og 155/100 = 1753.

Hvilken størrelse er dine standarddæk, du må ikke montere dæk der afviger
mere end 5% fra deres rulleradius.

Det vil se tåbeligt ud med 50% dæk på baghjulene og 100% på forhjulene.

Hilsen Aksel

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-01-05 21:07

Aksel telepaterede følgende til sin PC:
> Du skal ikke regne med at det er lovligt, 15" 205/50 har en
> rulleradius på 1790, hvis dine 13" skal være bare i nærheden af det
> skal du køre med 205/60 = 1757, 175/70 = 1757 og 155/100 = 1753.

Så skulle jeg jo ikke have smidt mine 205/60-13 racerdæk ud...

Fra : Tuesen v/København

Dato : 14-01-05 13:52

Morten Fruergaard skrev følgende
> Så skulle jeg jo ikke have smidt mine 205/60-13 racerdæk ud...

Det var tider da det var dækket på fars baghjul på RS2000'eren