Monteringsplade til tromlebremser
Fra : Daniel Pedersen

Dato : 13-01-05 17:38

Hvad kaldes den plade der holder bakkerne?

mvh
Daniel Pedersen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 13-01-05 17:54

"Daniel Pedersen" <kalle@kalle.kalle> skrev i en meddelelse
> Hvad kaldes den plade der holder bakkerne?
>
> mvh
> Daniel Pedersen

Hvis du mener den "faste bagplade" så er det ankerpladen.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 13-01-05 17:57

> Hvis du mener den "faste bagplade" så er det ankerpladen.

Mente det nok, men blev i tvivl. Ankerplade er jo noget andet når der er
tale om skivebremser.

mvh
Daniel Pedersen

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 13-01-05 18:27

Daniel Pedersen wrote:

> Mente det nok, men blev i tvivl. Ankerplade er jo noget andet når der er
> tale om skivebremser.

Ahá. Måske er det netop derfor man kalder ankerpladen ved skivebremser
for ankerplader (fordi det er en "plade bag bremsen"). Jeg har længe
spekuleret på hvor det besynderlige ord kommer fra til en
stænkskærm/køledims.

-Thomas Jørgensen

Fra : alexbo

Dato : 13-01-05 20:08

"Thomas Jørgensen" skrev i

> Ahá. Måske er det netop derfor man kalder ankerpladen ved skivebremser
> for ankerplader.

Jeps, bremsebakkerne var forankret på ankerpladerne, og så er navnet blevet
hængene.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-05 21:11

> Mente det nok, men blev i tvivl. Ankerplade er jo noget andet når der er
> tale om skivebremser.

Plade og skivebremser ????
kører Ford

--
Tom

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 13-01-05 21:37

> Plade og skivebremser ????
> kører Ford

Den fik jeg ikke lige, forklar den (ok det ødelægger en joke hvis man skal
forklarer den) :)

Senator: Skiver for og bag, bagved er der også tromler, Tromlebremsen bliver
kun brugt til håndbremsen (sjovt som de rustet op før de er slidt op)

mvh
Daniel Pedersen
86 Senator 3.0i

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 13-01-05 22:01

"Daniel Pedersen" <machoman@get2net.dk> skrev :

>Den fik jeg ikke lige, forklar den (ok det ødelægger en joke hvis man skal
>forklarer den) :)

Tom har nok aldrig set konstruktionen ;)

>Senator: Skiver for og bag, bagved er der også tromler, Tromlebremsen bliver
>kun brugt til håndbremsen (sjovt som de rustet op før de er slidt op)

har du typen hvor bremsebakkerne sidder inde i "klokken" på skiven ?

Senatoren har da hvis min hukommelse ikke er totalt pulveriseret, et
noget andet bagtøj, end Commodore/Rekord - så har du jo separat
hjulophæng bagi, og ja, på dem sidder ankerpladen da vist fast på
bærearmen

Jeg mener at huske det således, men det er godtnok længe siden jeg har
set Senatoren underneden
--
jan@Fedtegreven.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 13-01-05 22:44

> har du typen hvor bremsebakkerne sidder inde i "klokken" på skiven ?

Jep, bakkerne er gemt af vejen. :)
Det jeg er i tvivl om udover at det hedder en ankerplade, er om hvorvidt den
plade hvorpå delene er monteret er en fast del af bærearmen eller om det er
en løs del.

Håndbremsen røg i dag, det ene af monteringshullerne blev pludselig 1,5 cm i
diameter i stedet for 2mm.

/Daniel

Fra : Uffe Ravn

Dato : 13-01-05 23:08

> [...]

> en løs del.
>
> Håndbremsen røg i dag, det ene af monteringshullerne blev pludselig 1,5 cm

Åh nu forstår jeg, pløkker du monterer bakkerne med, og drejer en kvart
omgang.
Det nøgleagtige hul i ankerpladen, er det det der er blevet for stort?

For hvis det er det der er sket, så kan det svejses og slibes til, så
nøglehullet igen passer til pløkkerne.

Standdartfejl på Omegaen

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 14-01-05 00:08

> For hvis det er det der er sket, så kan det svejses og slibes til, så
> nøglehullet igen passer til pløkkerne.
>
> Standdartfejl på Omegaen

Præcis, det var egenligt også planen.
Men svejse i en bærearm, fy :D
Havde egenligt tænkt på at jeg ville skære det stykke plade ud og lave en
kopi som så bliver svejset i.

/Daniel

Fra : Uffe Ravn

Dato : 14-01-05 00:30

"Daniel Pedersen" <kalle@kalle.kalle> skrev

> Præcis, det var egenligt også planen.
> Men svejse i en bærearm, fy :D

Det er jo heldigvis en ankerplade og ikke en bærearm.

> Havde egenligt tænkt på at jeg ville skære det stykke plade ud og lave en
> kopi som så bliver svejset i.

Jeg svejsede et par klatter i med CO2en, tog en "dremmel" og sleb det ned
til det var plant, og tog en lille nøglefil og lavede et nyt nøglehul, og så
lige "dremmelen" igen for at lave en fordybning til at låse "pløkkerne"

Ja det endte med lidt finmekanik, men var skide nemt at monere bremser
bagefter!!

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Torben Scheel

Dato : 14-01-05 09:38

jan@fedtegreven.dk wrote:
> Jeg mener at huske det således, men det er godtnok længe siden jeg har
> set Senatoren underneden

John Kerry? Arnold? Ad..

--
vh
Torben

Fra : Uffe Ravn

Dato : 14-01-05 12:33

> John Kerry? Arnold? Ad..

Maria Cantwell? Mary Landrieu?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Torben Scheel

Dato : 14-01-05 14:06

Uffe Ravn wrote:
> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Maria Cantwell? Mary Landrieu?

Hedder det så ikke "Senatresse" ?

--
vh
Torben

Fra : Uffe Ravn

Dato : 15-01-05 00:08

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev

> Hedder det så ikke "Senatresse" ?

Prøv lige én gang at kalde Hilary Clinton for Senatresse mens hun hører det.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-05 22:02

"Daniel Pedersen" <machoman@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Den fik jeg ikke lige, forklar den (ok det ødelægger en joke hvis man skal
> forklarer den) :)

På Ford er der slet ikke den hæslige ankerplade ved skiverne

--
Tom

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 13-01-05 22:17

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>På Ford er der slet ikke den hæslige ankerplade ved skiverne

du mener på 'deo'en ?

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-05 22:18

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse