Placering af barnestol ???
Fra : Martin Mahler

Dato : 13-01-05 00:33

Må man montere en barnestol imellem forsæderne i en gul-pladebil ?
Det kunne være en pickup med "sofa-sæde" ( eller uden.. ? )

MVH

Martin

Fra : anders

Dato : 13-01-05 13:16

Så længe det ikke generer føreren og guldklumpens stol er spændt ordenligt
fast skulle det være OK.

Mvh
Anders

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-05 14:04

Prøv lige at tænke dig om. En barnestol er til montering på sædet i en
sikkerhedssele eller specielle beslag.
Og naturligvis ALDRIG på forsædet, og slet ikke hvis der er airbag.

Søren

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:130.226.78.129)

Fra : anders

Dato : 13-01-05 14:32

> Og naturligvis ALDRIG på forsædet, og slet ikke hvis der er airbag.

Hvad er forskellen på om den sidder på forsæde eller bagsæde ??
Self. skal en evt. airbag være slået fra.

Anders

Fra : Christian

Dato : 13-01-05 19:20

<Søren> wrote in message

> Prøv lige at tænke dig om. En barnestol er til montering på sædet i en
> sikkerhedssele eller specielle beslag.
> Og naturligvis ALDRIG på forsædet, og slet ikke hvis der er airbag.

jeg hart undret mig over at nogle mener at man ikke må sætte en barnestol på
forsædet, nye bilers (selvfølgelig med aribag koblet fra) kabine er jo
intakt ved en kollision, og da børn er mindre end voksne så vil ders ben og
krop være længere fra de dele der kan skade kroppen, feks interiør, plastic
dele etc) deres krop bliver jo udsat for samme påvirkning!, argumentert må
være, at der åbenlyst er mere plads fra bagsædet til fronten af bilen end
fra forsædet til fronten af bilen,-men hvad siger virkeligheden er der nogen
dokumentation på dette område?.

Fra : Martin Mahler

Dato : 15-01-05 00:43

Jeg tænker på, om der findes lovkrav som siger præcist, at en
barnestol SKAL spændes fast til et VOKSENsæde med sele ? Kan man
få en bøde for "ukorrekt fastspænding" trods man SELV synes, at
det er forsvarligt...?
TAK for svar Anders & Christian ! Og selvfølgelig også tak til
sure Søren - Hvordan forestiller du dig alle de mennesker, som har
en bil UDEN bagsæde, henter og bringer deres mindste børn...?

martin