Tankstørrelse i Astra
Fra : Jacob

Dato : 12-01-05 14:35

Opel Astra F fra 92 - hvor stor (i liter) er benzintanken i sådan en?

Har kørt 780 km på en tankfuld, men ved ikke hvor mange liter den kan
rumme...

hilsen
Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-05 14:42

On Wed, 12 Jan 2005 14:35:08 +0100, "Jacob" <ngt@gjoefswe.dk> wrote:

>Opel Astra F fra 92 - hvor stor (i liter) er benzintanken i sådan en?
>
>Har kørt 780 km på en tankfuld, men ved ikke hvor mange liter den kan
>rumme...

Jeg er næsten sikker på, det er 50 liter, men evt. en med
instruktionsbogen kan slå det op.
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 12-01-05 14:52

"Jacob" <ngt@gjoefswe.dk> skrev i en meddelelse news:41e52772$0$13743$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Opel Astra F fra 92 - hvor stor (i liter) er benzintanken i sådan en?
>
> Har kørt 780 km på en tankfuld, men ved ikke hvor mange liter den kan
> rumme...

Mener det er 52 liter - dog 50 liter hvis det er en st.car.

/Jakob

Fra : Karsten Andersen

Dato : 12-01-05 17:03

Wed, 12 Jan 2005 14:52:12 +0100, skrev Jakob Jeppesen, på 12 linier, i
<41e52b90$0$80190$14726298@news.sunsite.dk>, :

>Mener det er 52 liter - dog 50 liter hvis det er en st.car.

Det sidste er hvad en st.car har.
om der er 2 L mere i den anden passer vel nok

Men han må da vide hvor meget han fylte på efter de 780 km

Min køre ikke 780 km på en tank

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 12-01-05 17:42

"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse news:nhhau01e1hsaoous7ujcpr1ligksafv7ht@4ax.com...
> [...]
>
> Det sidste er hvad en st.car har.
> om der er 2 L mere i den anden passer vel nok
>
> Men han må da vide hvor meget han fylte på efter de 780 km

Det kunne min heller ikke

/Jakob

Fra : Brian

Dato : 12-01-05 19:07

Hejsa

Jakob Jeppesen skrev:

> Det kunne min heller ikke

*lol*

Min forhenværende Vectra klarede +900km med let
fod.... men det var så også en 61 liter tank

/Brian

Fra : Karsten Andersen

Dato : 12-01-05 20:13

Wed, 12 Jan 2005 19:07:05 +0100, skrev Brian, på 16 linier, i
<41e566d1$0$80188$14726298@news.sunsite.dk>, :

>Hejsa

>*lol*
>
>Min forhenværende Vectra klarede +900km med let
>fod.... men det var så også en 61 liter tank

Min gamle Vectra klarede da over 1000 km
18,75 km/l x 56L

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Brian

Dato : 12-01-05 20:56

Hejsa

Karsten Andersen skrev:

> Min gamle Vectra klarede da over 1000 km
> 18,75 km/l x 56L

Så fedtet er jeg alligevel ikke med dråberne
Jeg havde en 2.0 16V motor i hullet, og den var nu
aldrig under 13.5 i snit på en tank....

/Brian

Fra : Karsten Andersen

Dato : 13-01-05 09:20

Wed, 12 Jan 2005 20:55:33 +0100, skrev Brian, på 14 linier, i
<41e5803b$0$80183$14726298@news.sunsite.dk>, :

>Hejsa

>Så fedtet er jeg alligevel ikke med dråberne
>Jeg havde en 2.0 16V motor i hullet, og den var nu
>aldrig under 13.5 i snit på en tank....

Min var også en 2,0 16V
Og næ jeg var ikke fedtet.
bare man kørte langture gik den uden problem de små 20 km/l
men det var sjælden jeg fyldte mere end 50 l "Diesel" på,
så normalt var det før jeg ramte de 1000 på triptælleren.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-05 20:17

"Brian" <briank@besked.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa

> *lol*
>
> Min forhenværende Vectra klarede +900km med let
> fod.... men det var så også en 61 liter tank

Min mondeo har da klaret 283.000 Km på en tank på 61,5L

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 12-01-05 20:56

Hejsa

Tom skrev:

> Min mondeo har da klaret 283.000 Km på en tank på 61,5L

*lol*
Den skulle lige læses et par gange

/Brian

Fra : Karsten Andersen

Dato : 13-01-05 08:45

Wed, 12 Jan 2005 20:16:37 +0100, skrev "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com>, på 22 linier, i
<41e57795$0$158$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, :

>Min mondeo har da klaret 283.000 Km på en tank på 61,5L

ROTFL
Min første bil klarede 260K km på 40L tank
så gik toppakningen
Enda før tanken var tom.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : phk

Dato : 12-01-05 19:44

"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> Men han må da vide hvor meget han fylte på efter de 780 km
>
> Min køre ikke 780 km på en tank

Lige her og nu står min bil på 1098 km og den er kvart fuld
(erfaringsmæssigt 10 liter :))

--
Per, Esbjerg

Fra : Karsten Andersen

Dato : 12-01-05 20:05

Wed, 12 Jan 2005 19:43:30 +0100, skrev phk, på 16 linier, i
<41e56f8a$0$36682$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, :

>"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse

>Lige her og nu står min bil på 1098 km og den er kvart fuld
>(erfaringsmæssigt 10 liter :))

BTW min er en Astra og det er din ikke

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : phk

Dato : 12-01-05 20:23

> BTW min er en Astra og det er din ikke

Astra´en - bliver den ikke lavet i Schweiz?

Det må den da blive med alle de huller der er i dem. Selv i benzintanken ...
:)

--
Per, Esbjerg

Fra : Karsten Andersen

Dato : 12-01-05 20:04

> [...]

>"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse

>Lige her og nu står min bil på 1098 km og den er kvart fuld

Ja hvis man ikke vil køre i "En Bil" er det vel normalt

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Lars Arup

Dato : 13-01-05 01:35

Jeg kørte en da for engangs skyld en langtur på 600 KM af motorvej der kørte
jeg ca 13,5 KM/l i min Astra st car med automatgear. Men med den normale
bykørsel (små ture og mange koldstarter) er den sjældent over 8,5 KM/l.
Blot til orientering.
VH Lars

Fra : L

Dato : 12-01-05 20:31

Der er helt korrekt

Fra : Bo Velschow

Dato : 19-01-05 10:19

> Opel Astra F fra 92 - hvor stor (i liter) er benzintanken i sådan en?
>
> Har kørt 780 km på en tankfuld, men ved ikke hvor mange liter den kan
> rumme...

Iflg. min BilRevyen '93 (kunne ikke lige finde '92-eren i reolen?!), kan
alle Astra'er rumme 52 liter - dog med undtagelse af 1.6i GL st.car, der som
den eneste står til 50 liter (men det tror jeg nu er en fejl i tabellen!).

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge