Saab 9000 modeller ????
Fra : NikonPro.dk

Dato : 11-01-05 21:37

Hvor kan jeg finde en oversigt over hvad bogstaver f.eks.
CC, CD, CS CSE, CDE og CST
dækker over af udstyr når de er tilføjet en model f.eks. Saab 9000 2,3 CDE

Det er svært at vælge når man sidder og ser på brugt Saab og ikke kender
disse betegnelser eller kan finde beskrivelse

Saab.dk har ikke kunnet hjælpe med oversigt.

Så nu håber jeg på jeres hjælp

--

med venlig hilsen
Bjarne

Fra : Neser

Dato : 11-01-05 22:27

"NikonPro.dk" <mail"fjern-dette"@NikonPro.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor kan jeg finde en oversigt over hvad bogstaver f.eks.
> CC, CD, CS CSE, CDE og CST
> dækker over af udstyr når de er tilføjet en model f.eks. Saab 9000 2,3 CDE

CC - Den gamle fra '80erne mener jeg.
CD - 4-dørs
CS - 5-dørs
CSE - Som CS men med ekstra udstyr
CDE - Som CD men med ekstra udstyr
CST - CS med turbo

Aero - 2,3 Turbo med alt i udstyr og 225 HK (5-dørs)
Viggen - 3,0 V6 med alt i udstyr (4-dørs)

Ret mig hvis jeg tager helt fejl.

- Neser

Fra : NikonPro.dk

Dato : 11-01-05 22:33

Neser wrote:

> [...]
> CST - CS med turbo
>
> Aero - 2,3 Turbo med alt i udstyr og 225 HK (5-dørs)
> Viggen - 3,0 V6 med alt i udstyr (4-dørs)

Godaften Neser

Tak for dette det forklarer en del. Kender du den model som er benævnt
Griffen? Hvis ja, hvad indeholder den - hvor i systemet hører den til?

--

med venlig hilsen
Bjarne

Fra : Eg Egemarke

Dato : 11-01-05 23:51

HEY STOP i tager GRUELIGT fejl med de model betegnelser der !!!!

Der er 2 generationer.
1 generation er :

CC Combi Coupe dvs 5 dørs ( der er en stationcar inden i når bagsædet
lægges ned)
CD 4 dørs med STORT bagagerum ca 11 Cm (frit fra hukommelsen) længere end CC
Disse fåes både som 2.0 16 med og uden turbo med 125-175 Hk
130 Hk for 2,0 modellerne inden 88B (katalysator) som har 125 Hk for alm
sugemotor
og 175 Hk og 165 Hk for turbo motorerne med og uden katalysator
Der kan være STOR forskel på disse i udstyr men det fremgår IKKE af
bogstaverne, disse er på den første generation blot en karosseri betegnelse.
Generation 2.
Alle bilerne er 5 dørs eller CC modeller (dog med et langt mere moderne
snit)
CS er uden klima anlæg, men kan vist nok stadig have alm aircondition anlæg
CSE er med klima osv
kort fortalt jo flere bogstaver jo mere udstyr. Men kig på den enkelte bil,
du vil jo gerne have så meget for penge som muligt
Husk lad dig ikke afskrække af Km tal disse biler kan NEMT gå over 400 000
Km uden problemer og de er dejligt billige at vedligeholde, fx har jeg fået
ny maskine i min egen til en pris af 5000 kr incl motor der har/havde gået
120 000 km og alt arbejde
Men alt dette og meget mere kan du læse i modellinfo delen på den svenske
Saab 9000 hjemmeside:

http://www.saab9000.se/

Jeg er ihvertfald UTROLIGT glad for min, da den er NEM af opgradere med
udstyr. det meste er stort set plug & play. Altså bare at putte i.
Jeg har selv haft 3 turbo´er og een uden og det er den uden der står her
endnu (den ryger igen steder får den er slidt op/rustet væk om 10 år)

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Fra : Neser

Dato : 12-01-05 16:54

> ... Kender du den model som er benævnt
> Griffen? Hvis ja, hvad indeholder den - hvor i systemet hører den til?

Mig der skrev forkert, mente Griffen istedet for Viggen :D

- Neser

Fra : NikonPro.dk

Dato : 12-01-05 19:16

Neser wrote:

> Mig der skrev forkert, mente Griffen istedet for Viggen :D
>
> - Neser

ja sådan kan det gå, men tak

--

med venlig hilsen
Bjarne

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-05 21:03

"Neser" <Neser@neser.dk> skrev i en meddelelse

> Mig der skrev forkert, mente Griffen istedet for Viggen :D

Det kunne da godt være det var et Viggen fly du også ville kende til :)

> - Neser

Lars B

Fra : Kim Kristensen

Dato : 12-01-05 23:15

"Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> skrev i en meddelelse

> Det kunne da godt være det var et Viggen fly du også ville kende til :)

> Lars B

Der er skam produceret en Saab 9-3 Viggen.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-05 15:50

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> skrev i en meddelelse

> Der er skam produceret en Saab 9-3 Viggen.

Ok :) Jeg aner intet om Saab.... hvilket jeg lige har bevist....

> Med venlig hilsen Kim

Lars B

Fra : NikonPro.dk

Dato : 11-01-05 22:40

Neser wrote:
> [...]
> CST - CS med turbo
>
> Aero - 2,3 Turbo med alt i udstyr og 225 HK (5-dørs)
> Viggen - 3,0 V6 med alt i udstyr (4-dørs)

God aften igen

Kender du også bogstavmodellerne for Saab 900 serien vil jeg være glad.

--

med venlig hilsen
Bjarne

Fra : Eg Egemarke

Dato : 11-01-05 23:52

Lige en detalje du kan jo søge på selv samme model betjenelser på
www.blocket.se og se forskellene på de forskellige karroserier/årgange

Fra : NikonPro.dk

Dato : 12-01-05 07:04

Eg Egemarke wrote:
> Lige en detalje du kan jo søge på selv samme model betjenelser på
> www.blocket.se og se forskellene på de forskellige
> karroserier/årgange
> --

Jeg siger mange tak for dine to indlæg med beskrivelser og link

--

med venlig hilsen
Bjarne