Budget luxus slæde
Fra : Johnni J

Dato : 11-01-05 14:35

Hejsa

Så kom dagen jeg ventede på: Synsindkaldelse til bilen. Hvad betyder det?
Jo, jeg har gjort op med mig selv, at næste gang den bliver synet skal jeg
ha' noget andet.
Jeg skriver så til jer Kære bil interesserede NG, da i har mange forskellige
meninger og præferencer, og mange af jer har en stor viden.
Jeg håbede på at i kunne hjælpe mig med at finde det rigtige da markedet er
lidt uoverskueligt.

Jeg søger efter en rimelig fed flyder, med masser af kræfter og allerhelst
automtic.
Når jeg siger kræfter, så mener jeg at jeg har en øvre grænse for acc. Den
skal ihvertfald kunne 0-100 på 9.5 sekund. Ikke fordi det er særligt
relevant, men det giver dog et godt generelt billede af hvor kvik den er.
Prisen: Den må koste op til 100.000,- Et-hundrede-tusinde. Årgangen er ikke
vildt interessant.

Jeg har selv kigget lidt og fundet lidt.

Ford scorpio 2.9 Cosworth (Ja, den nye model)
Chrysler Vision 3,5 V6
Audi 100 2.8
BMW 525i 24v.

Sådan lidt i den stil. Det skal jo helst være sådan at man kan høre en
knappenår lande på sædet, med 400 km/t. (overdrivelse fremmer forståelsen)

Med venlig hilsenn

Johnni J

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-01-05 14:36

Johnni J telepaterede følgende til sin PC:
> Så kom dagen jeg ventede på: Synsindkaldelse til bilen.

Har du fået 3 indkaldelser?

--
Mvh. Morten Fruergaard
Nu også Xenonkit til eftermontering...

Fra : Deaster

Dato : 11-01-05 14:40

Johnni J wrote:
> Hejsa

Tror du ikke du skulle slappe lidt af, 3 enslydende indlæg på godt og vel 2
timer ?

--
Deaster
"War is God´s way of teaching

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-01-05 14:55

"Johnni J" <Exardious@gmail.com> wrote in message
> Hejsa
>
> Sådan lidt i den stil. Det skal jo helst være sådan at man kan høre en
> knappenår lande på sædet, med 400 km/t. (overdrivelse fremmer forståelsen)

Bare sørg for at den har refresh og F5

--
mvh/rg. Christian

Fra : Mikael L

Dato : 11-01-05 23:02

"Johnni J" <Exardious@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa
Hej

> Jeg har selv kigget lidt og fundet lidt.
>
> Ford scorpio 2.9 Cosworth (Ja, den nye model)

Sådan en ville jeg aldrig eje, den er simpelthen for grim. Jeg har dog
aldrig prøvet den.

> Chrysler Vision 3,5 V6

Jeg tror den kan blive et meget dyrt bekendtskab, jeg rodede lidt med dem da
de kom frem og det var ikke just et godt kvalitetsindtryk jeg fik. De har
dog en hulens masse udstyr og er ganske kvik, men deres gearkasser er
særligt holdbare (nogen gange under 100kkm.)

> Audi 100 2.8

Har ikke prøvet den, men det er en Audi. Ikke noget der tiltaler mig.

> BMW 525i 24v.

Suveræn bil. Hvis du vil hente en i Tyskland er udbudet enormt og de har som
regel en del udstyr dernede.
Hvis du køber herhjemme så kig dig godt for. Der findes rigtigt mange triste
eksempler der triller rundt. Hvis du ikke selv kan gå den efter kan det godt
betale sig at få nogen til at gøre det. Jeg ville helt klart se om jeg kunne
finde en fra 95. Den sidste aftapning, det er godt nok en dejlig bil, som
opfylder dine krav om 400km/t

Mikael - som selv har en 520i

Fra : Johnni J

Dato : 12-01-05 09:32

Hej Mikael

Tak for svarene. Ja, det ser jo ud til at BMW'en indtil videre fører som
budget luxus slæde nummer 1. Nu har du kun kommenteret de biler jeg har
skrevet ned. Det kan være du har flere alternativer som jeg ikke selv har
nævnt?

MVH
Johnni J

Fra : Kim Kristensen

Dato : 12-01-05 09:55

> [...]
> budget luxus slæde nummer 1. Nu har du kun kommenteret de biler jeg har
> skrevet ned. Det kan være du har flere alternativer som jeg ikke selv har

Hvis du kaster et blik på dit første indlæg så har jeg lagt en liste med
mulige emner, der er sikkert noget at sortere i.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Mikael L

Dato : 12-01-05 19:31

> [...]
> budget luxus slæde nummer 1. Nu har du kun kommenteret de biler jeg har
> skrevet ned. Det kan være du har flere alternativer som jeg ikke selv har

Det er fordi det har nævnt den mest oplagte
BMW det var den bil jeg selv ville vælge/ har valgt, så jeg har svært ved at
finde et fornuftigt alternativ. Men du bør gå ud og prøve de forskellige
biler de har i kikkerten, måske det ganske hurtigt vil fjerne nogle af dine
emner.

Mikael

Fra : MM

Dato : 12-01-05 20:20

> [...]
>
> Sådan lidt i den stil. Det skal jo helst være sådan at man kan høre en
> knappenår lande på sædet, med 400 km/t. (overdrivelse fremmer forståelsen)

Hvad med at kigge nærmere på en Lancia Kappa?
Den får desuden fine ord med fra fdm, de havde en test over 'billige brugte
luksusbiler'... artiklen står i Motor 8 / 2003
~M