Ny Bagpotte til Ford mondeo ´99 sedan
Fra : Andersen

Dato : 11-01-05 11:34

Jeg er på udkig efter en ny bagpotte, den skal bare være med 1 rund udgang.

Men hvilkene mål skal jeg gå efter. Nogen der ved hvilken størrelse inlet
røret har?

Hvor mange " kan jeg gå op i, for at det stadig ser pænt ud.?

Måske er der nogen der har nogle link med billeder monteret på bilen??

Mvh
A.Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-05 17:08

"Andersen" <andersen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvor mange " kan jeg gå op i, for at det stadig ser pænt ud.?
>
> Måske er der nogen der har nogle link med billeder monteret på bilen??

2½" passer meget godt til bilen
Her er et foto med ægte dobbelt udstødning som er født med 2½"
http://www.bilgalleri.dk/uploads/37843.jpg

Her er et billede med enkelt udstødning hvor der bare er sat en thansen
rørhale på.
http://www.bilgalleri.dk/uploads/1450.jpg

Ikke fordi der er den store forskel. Så mit råd vil være at hvis du ikke
ligefrem vil have sportslyd, så køb et (u)originalt standard udstødning og
sæt en rørhale på

--
Tom

Fra : Andersen

Dato : 11-01-05 18:12

> [...]
> ligefrem vil have sportslyd, så køb et (u)originalt standard udstødning og

Tak for svaret Tom. Min bagkofanger der går udstødningen ikke igennem da det
er orginal. Den sidder under kofangeren...
Hvis jeg vil have sportslyd, hvad kan du så anbefale.?

Mvh
Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-05 20:00

> Tak for svaret Tom. Min bagkofanger der går udstødningen ikke igennem da
> det
> er orginal. Den sidder under kofangeren...
> Hvis jeg vil have sportslyd, hvad kan du så anbefale.?

Nej ved din ligger udstødningen under og den går ikke igennem, men det gør
ikke den vilde forskel. Du kan dog ikke gå over 2½" fordi så rager rørhalen
imod kofangeren.
Sportslyd kan jeg ikke anbefale, man bliver så træt af larmen især på lange
ture på motorvejen, at det nærmest er uudholdelig.
Simons laver dog rimelig kvalitet, men lad værre det er kun sjovt når man
lige cruiser gennem byen (for at score), men på lange ture et det skidt og
ikke fedt

--
Tom

Fra : Andersen

Dato : 12-01-05 12:04

> [...]
> lige cruiser gennem byen (for at score), men på lange ture et det skidt og

Mister man ikke også nogle HK, ved at montere sådan en?? Man fjerner vel
noget af modstanden i udstødningen.??
Jeg fik jo rullet min bil her for 2 mdr siden til 131,6 Hk, på en 1,8 zetec
motor... Ikke dårligt.
Men gider da ikke at sætte en sportspot på hvis jeg mister hk.??

Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-05 16:08

> Mister man ikke også nogle HK, ved at montere sådan en?? Man fjerner vel
> noget af modstanden i udstødningen.??

Nej en rørhale sidder bare uden på det sidste stykke af afgangsrøret så man
mister intet ved det.
Sportsudstødning KAN give ca. 1 HK mere.

> Jeg fik jo rullet min bil her for 2 mdr siden til 131,6 Hk, på en 1,8
> zetec
> motor... Ikke dårligt.

Det lyder da rimelig godt. Så må du have lavet noget med anden knast eller
lign?

> Men gider da ikke at sætte en sportspot på hvis jeg mister hk.??

Det gør den ikke

--
Tom

Fra : Andersen

Dato : 12-01-05 17:57

> Det lyder da rimelig godt. Så må du have lavet noget med anden knast eller
> lign?

> Tom

Den eneste ændring jeg har lavet ved motor er indsugningen. Jeg har fjernet
den orginale kasse og sat et claim-on filter på fra KN. Samt har jeg
monteret 2 luftrør der støder helt op til filtret.
Bilen har kørt 160.000 km og er fra ´99, så det er varme km, måske giver det
en bedre motorydelse efter så mange km..
Ja, og så har jeg altid kørt på V-Power... hehe..

Andersen

Fra : Beowulf Schaeffer

Dato : 12-01-05 15:42

> [...]
>lige cruiser gennem byen (for at score), men på lange ture et det skidt og

Det kan jeg kun tilslutte mig. Jeg havde 2" sportsudstødning fra
kat'en og ud på min gamle Honda. Det var fedt inde i byen men vildt
belastende på ture sydpå. Den slags skal jeg ikke have på igen.
--
Beowulf Schaeffer
2000'er Ford Mondeo 2,0i Ambiente 4d

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-05 16:11

"Beowulf Schaeffer" <noway@noway.no> skrev i en meddelelse

> Det kan jeg kun tilslutte mig. Jeg havde 2" sportsudstødning fra
> kat'en og ud på min gamle Honda. Det var fedt inde i byen men vildt
> belastende på ture sydpå. Den slags skal jeg ikke have på igen.

Jep min kammerats Tipo havde også sportsauspuff som lød meget godt de første
par Km, men når man havde kørt med ham i mere end 30 min. så fik man
hovedpine og blev rigtig træt i hovedet. Han har afmonteret det nu.

--
Tom

Fra : Kim Kristensen

Dato : 12-01-05 17:43

> [...]
>
> Hvor mange " kan jeg gå op i, for at det stadig ser pænt ud.?
>
> Måske er der nogen der har nogle link med billeder monteret på bilen??

Jeg har selv prøvet fire mærker af sportsudstødning gennem tiderne, og køre
pt. med SuperSprint på begge biler.

ANSA (i slutningen af firserne) sagde en den og var af yderst tvivlsom
kvalitet, de blanke enderør havde rustpletter efter tre måneder og
holdbarheden var som en billig uoriginal. Sebring sagde lidt mere (men ikke
meget),og holdte rigtigt længe og nøjagtigt det samme kan siges om Remus.
SuperSprint siger lidt mere nå den får lov at strække helt ud, men ikke mere
end den originale ved almindelig kørsel. holdbarheden er tilsyneladende god,
for den på konebåden har ind til nu overlevet den Remus jeg skiftede til en
SuperSprint på min bil med et halvt år.

Alle bagpotter bort set fra ANSA passer/passede perfekt sammen med
originale, og uoriginale rør samt originale montagebeslag og udskæringer i
kofanger. Som Tom skriver vinder du nok ikke nogle kræfter som du vil mærke
noget til, men hvis hele systemet bliver skiftet kan der vindes mere eller
mindre efter model men det koster en spand guld.

Med venlig hilsen Kim