Volvo 460 hvidt på frontrude ??
Fra : John T.

Dato : 11-01-05 09:44

Hej !
Jeg har på ovennævnte bil fået nogle få cm2 hvide
pletter nede i venstre hjørne af frontruden og har fået
at vide at det ikke kan repareres da det skyldes utæthed.
Altså skal ruden skiftes, og det er (Pu-ha) en dyr fornøjelse.
1/Kan I anbefale en løsning, evt. hvor jeg selv hjælper med ?
2/Har det betydning ved syn ?
Venlig hilsen John
Næstved

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-05 10:00

"John T." <mailto:kispus@despammed.com> skrev i en meddelelse
"Volvo 460 hvidt på frontrude ??"

> 1/Kan I anbefale en løsning, evt. hvor jeg selv hjælper med ?

Glaspest - kan ikke fjernes

> 2/Har det betydning ved bilsyn ?

Ikke vis pletterne er udenfor dit synsfelt

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:149.226.255.200)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-01-05 12:50

John T. wrote:
> Hej !
> Jeg har på ovennævnte bil fået nogle få cm2 hvide
> pletter nede i venstre hjørne af frontruden og har fået
> at vide at det ikke kan repareres da det skyldes utæthed.

Det er ligesom med en thermorude i et hus, som er punkteret.
Der er kommet luft ind mellem de to lag glas, som en lamineret rude reelt
består af.

> Altså skal ruden skiftes, og det er (Pu-ha) en dyr fornøjelse.
> 1/Kan I anbefale en løsning, evt. hvor jeg selv hjælper med ?

Du har ikke glas forsikring på bilen ?
Ellers er der ikke nogen "nemme" løsninger, når det drejer sig om en
lim-rude, desværre

> 2/Har det betydning ved syn ?

Hvis det kun er en smule i det ene hjørne, så siger de (som regel) ikke
noget til syn.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer

Fra : John T.

Dato : 11-01-05 13:31

"Per Beer Hansen" < skrev :
> Du har ikke glas forsikring på bilen ?
> Ellers er der ikke nogen "nemme" løsninger, når det drejer sig om en
> lim-rude, desværre

Jeg en udmærket forsikring, elite med en fast (kasko) præmie uanset skader,
men
med en selvrisiko på 3600,- så det er lidt billigere selv at betale en ny
rude.
John