Det går rigtig godt for Kia!
Fra : Ricky Nielsen

Dato : 11-01-05 08:40

Først for de smæk af Euro NCap og så fra det amerikanske IIHS-institut.

Nu begynder de sørme også at efterligne Citroën........

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 11-01-05 09:47

En helt masse bits fra Ricky Nielsen til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Nu begynder de sørme også at efterligne Citroën........

Set i lyset af tidligere trådes debatter om asiaternes manglende evne til,
selv at forny sig fremfor at kopiere fra europæerne og amerikanerne, syntes
jeg at ovenstående kommentar er ret sjov :D

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"This is bad. No; let mi call it what it is: This is fucked up!"
-- Martin Lawrence as Marcus Burnett in 'Bad Boys'

Fra : Bernhard Ege

Dato : 11-01-05 16:51

Ricky Nielsen wrote:
> Først for de smæk af Euro NCap og så fra det amerikanske IIHS-institut.
>
> Nu begynder de sørme også at efterligne Citroën........

Hehe morsomt nok, men det var danskerne selv som gjorde C5'erne til
brandbomber...

mvh Bernhard

Fra : Uffe Ravn

Dato : 11-01-05 16:59

"Bernhard Ege" <bernhard@NOSPAMege.cc> skrev

> Hehe morsomt nok, men det var danskerne selv som gjorde C5'erne til
> brandbomber...

Vaskning med forsforholdigt vaskemiddel eller ej, er brandene et eksempel på
dårlig elektrisk dimensionering og sikring.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Kim Kristensen

Dato : 11-01-05 17:18

"Bernhard Ege" <bernhard@NOSPAMege.cc> skrev i en meddelelse

> Hehe morsomt nok, men det var danskerne selv som gjorde C5'erne til
> brandbomber...
>
> mvh Bernhard

Noget med at det stads man i DK valgte at fjerne beskyttelsesvoksen med i
kombination med voksen dannede syre som skabte huller så der var fri adgang
til elektronikken, så vidt jeg husker.

De kunne også sagtens være en dansker (mekaniker) der har været skyld i den
svedne Kia, han har måske ikke sikret sig mod at der kom en eller flere
ledninger i klemme under montagen af den nye akkumulator.

"Jens Peter Andersen mener, at Kia har et problem, når deres produkter kan
selvantænde."

Det er vist ikke et udbredt problem så tør øjnene Jens Peter, det kan ske på
hvilket som helst mærke (specielt hvis en mekaniker sjusker). Måske er det
bare guds straf for at tage på arbejde en højhellig anden juledag

Med venlig hilsen Kim

Fra : Michael Pagh [6000]

Dato : 11-01-05 21:37

I kan tjekke http://www.kiabrand.dk
Der er en detaljeret beskrivelse af forløbet.
Men det undre jo at Kia slet ikke vil kigge på bilen, det synes jeg sq ikke
er særlig smart.
De kom frem til at han kunne få 10-15K i rabat på en ny Kia, men det var
uden at de havde kigget på den. Men for pokker, hvem tror på at han køber en
Kia igen?

Min kammerat arbejder for ham Jens Peter, så har hørt lidt flere detaljer
omkring historien, og jeg undres over at Kia er så passive. Men tror Kia
skal tage sig lidt sammen, for DR ville vidst også tage det op.

MVH
Michael Pagh