x road vs tom tom
Fra : Per

Dato : 10-01-05 22:14

Hej

Jeg har idag haft den tvivlsomme fornøjelse at blive guidet rundt i
københavn af en PDA med GPS og X road navigationsprogram. Mage til
l... Den prøvede flere gange at få mig til at lave venstresving hvor
det var forbudt. Og da jeg i stedet kørte til højre eller ligeud
prøvede den at få mig til at lave U-vendinger hvor det var forbudt.
Er der nogle der har lignende erfaringer?
Og er Tom Tom bedre hvad det angår?

Mvh.
Per

Fra : Soren Pedersen

Dato : 10-01-05 22:59

Per wrote:
> [...]
> prøvede den at få mig til at lave U-vendinger hvor det var forbudt.
> Er der nogle der har lignende erfaringer?

NOPE! - Det navigationssystem der fritager dig for at tænke selv har
verden endnu tilgode at se.....Uden at være i branchen er jeg overbevist
om at det ville være en umulig opgave for en kortleverandør at være
up-to-date med alverdens lokale skiltningsbestemmelser!
Jeg beklager det lidt "harske" tonefald, men det forekommer mig at
"folk" har meget meget høje forventninger til navisystemer - Især de
meget populære PDA systemer der koster 2.000 istedet for 20.000.

Bortset fra det: Jeg er selv TomTom bruger, og er godt tilfreds. Den
giver mig en plan over hvor jeg skal hen, og et fornuftigt estimat på
hvor lang tid det tager. Jeg er dog opmærksom på at jeg skal være på
forkant, for ofte fortsætter tomtom lige over et lyskryds hvor jeg
holder for rødt og vil svinge, og vupti planlægger en ny rute. Men jeg
kender løsningen på det problem: Et "rigtigt" navi med gyro og tacho
styring som koster det 10x ))

Mvh
Søren - Der godt ved at han ikke får et high-end navisystem for 2.000,-

Fra : phk

Dato : 11-01-05 09:13

"Soren Pedersen" <smpFJERN@munchweb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> ofte fortsætter tomtom lige over et lyskryds hvor jeg holder for rødt og
> vil svinge, og vupti planlægger en ny rute.

Det lyder som om TomTom også er for billigt!

--
Per, Esbjerg

Fra : Per O.

Dato : 11-01-05 12:52

> "Soren Pedersen" <smpFJERN@munchweb.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder som om TomTom også er for billigt!

De beskrevne problemer har jeg aldrig haft. Vi havde TomTom3 med på
sommerferie i Tyskland, Schweiz og Frankrig i 16 dage. Det gik uden
problemer overhovedet. Så jeg er mere end tilfreds medn min TomTom.

Per O.
www.skaldepande.dk

Fra : Propellen

Dato : 11-01-05 06:13

On 10 Jan 2005 13:14:11 -0800, dybtdyk@hotmail.com (Per) wrote:

> [...]
>prøvede den at få mig til at lave U-vendinger hvor det var forbudt.
>Er der nogle der har lignende erfaringer?

Jeg bruger selv tomtom.. Hvis den vil have en til at lave U-vending,
siger den U-vending _hvor_ det er muligt! Jeg er ganske tilfreds
med tomtom.. Min kammelegerat skiftede hans X-road (tror jeg det var)
ud med tomtom. Og han er osse vældig tilfreds!

--
"if you´re a lame brain, then you´re a lame brain. I can't help that"
- Tori Amos

/Prop