Nyt batteri -> Stør for høt i tomgang!
Fra : Jacob

Dato : 10-01-05 21:07

Hej.

Jeg har lige fået et nyt batteri i min Polo. Men nu vil bilen kun gå ned til 1000
omdrejninger, hvor den tidligere har gået ned på 7-800! Kan det nye batteri have
indvirking på tomgangen?

På forhånd tak

Mvh
Jacob

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:217.157.130.157)

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 10-01-05 21:25

On Mon, 10 Jan 2005 21:06:48 +0100, Jacob wrote:

> [...]
> omdrejninger, hvor den tidligere har gået ned på 7-800! Kan det nye batteri have

Hvis det er en nyere model med computer og det hele, så kan det meget
vel. Computeren kan tænkes at have 'glemt' sine gamle opdagelser og er
derfor på nødprogrammet. Den vil vist rimelig hurtig lære noget om
hvordan motoren skal styres og du vil igen opleve den kan gå i lavere
tomgang.

Thomas

Fra : Esben Tærsker

Dato : 10-01-05 21:37

Jacob wrote:
> [...]
> omdrejninger, hvor den tidligere har gået ned på 7-800! Kan det nye batteri have

Tjo, hvis nu generatoren har skullet trække som en middelstor jysk
arbejdshest for at lade i en uendelighed på et batteri afladede
hurtigere end hesten kunne løbe så er det jo klart at tomgangen stiger
når der ikke længere skal pumpes amperer i batteriet.

/Esben

Fra : Casper Bang

Dato : 10-01-05 22:56

> [...]
> end hesten kunne løbe så er det jo klart at tomgangen stiger når der ikke
> længere skal pumpes amperer i batteriet.

Burde motorstyringen så ikke i stedet givet mindre benzin, og sænke
tomgangen?
Den skulle vel gerne som standard stå i tomgang, med så få omdrejninger som
muligt...

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 10-01-05 23:48

"Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> skrev
:

>Burde motorstyringen så ikke i stedet givet mindre benzin, og sænke
>tomgangen?

Ikke så længe den går på nødprogrammet - det er der typisk for at man
har en chance for at halte på værksted

>Den skulle vel gerne som standard stå i tomgang, med så få omdrejninger som
>muligt...

Hvis du med så få omdrejninger som muligt, mener der hvor der stadig
er en anstændigt olietryk til stede, så ja ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Fra : Martin Bak

Dato : 10-01-05 21:31

"Jacob" <jaxd@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til 1000
> omdrejninger, hvor den tidligere har gået ned på 7-800! Kan det nye

Spørgsmålet har netop været behandlet:

http://shorterlink.com/?I9AWHL

Martin

Fra : Esben Tærsker

Dato : 11-01-05 00:19

Jacob wrote:
> [...]
> omdrejninger, hvor den tidligere har gået ned på 7-800! Kan det nye batteri have

Altså, hvis nu motor og generator har skullet trække som en middelstor
jysk arbejdshest for at lade i en uendelighed på at et batteri, der
afladede hurtigere end hesten kunne løbe, er det jo klart at tomgangen