Bilpriser på mondeo
Fra : Ukendt

Dato : 10-01-05 16:34

Hej

Sad og legede lidt med hvad min mondeo skulle koste www.bilpriser.dk og så
hvad 97'er 1.8 expressive koster på www.bilbasen.dk

Er nærmest chokeret over hvor Unyanceret billedet er.
Min deo' har kørt 283.000 Km og jeg har selv stemplet alle service efter.
Den er i tiptop stand (og det er ikke overdrevet). Der er ekstraudstyr for
ca. 40-50.000 Kr.
Jeg har kviteringer for alt det jeg har købt og skiftet af sliddele 1½
ringbind af de brede, men så er det også fra hver en lille skrue m.m. Jeg
har billeder som dok. for næsten alle service.
Bilpriser siger jeg kan få' ca 32.000 Kr for bilen.

Langt de fleste mondeo 97 1.8 expressive med en 130.000 Km på tælleren
sælges til over 100.000 Kr. For f.....¤#%¤%¤"#% det hænger jo overhovedet
ikke sammen. Man kunne i princippet sige, HVIS det var nødvendig at skifte
både motor og gearkasse i min for ca. 25.000 Kr og så ville den alligevel
ligge så langt prismæssigt fra det de bliver solgt til..........
Gosh mand det er da helt ufatteligt at 100.000 Km ekstra på tælleren skal få
den til at falde over 70.000 Kr i værdi.......og så bliver ekstraudstyret
regnet for 0 og nix.

Ikke at jeg vil sælge, men det var da helt vildt så lidt man får for en bil
bare fordi den har kørt 283.000 Km. ALT andet er jo skiftet, lige fra
hjullejre, støddæmpere, bærearme, bærekugler, paraboler, bøsninger, fjedre,
udstødning, kalibre, skiver, klodser, bakker, filtre, olie, kondensator,
generator osv osv osv osv osv

--
Tom

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 10-01-05 22:09

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

> [...]
>udstødning, kalibre, skiver, klodser, bakker, filtre, olie, kondensator,

Du får da ikke ekstra for din bil, blot fordi den kan køre ;)

(de udskiftede dele gennem tiden er jo mer eller mindre en
nødvendighed herfor)

--
jan@Fedtegreven.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-05 22:12

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> Du får da ikke ekstra for din bil, blot fordi den kan køre ;)
>
> (de udskiftede dele gennem tiden er jo mer eller mindre en
> nødvendighed herfor)

Jojo, men når alle sliddele efterhånden er skiftet så er der kun det
psykologiske i hvad der står på triptælleren. Ved motor og gearkasse-skift
ville tallet på triptælleren ikke have nogen betydning.......

--
Tom

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 10-01-05 23:46

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Ved motor og gearkasse-skift
>ville tallet på triptælleren ikke have nogen betydning.......

mjoehhhhh - jeg ved nu ikke helt - hvis jeg ser på en bil, der har
gået 200, og den fik ny motor for 50.000 siden, ville jeg nok formode
resten af karossen kan have være brugt noget heftigt, og derfor være
på vagt over for hele undervognen

(ligesom jeg aldrig ville tænke på at købe en brian_bil)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-01-05 12:55

Tom wrote:

> [...]
> psykologiske i hvad der står på triptælleren. Ved motor og
> gearkasse-skift ville tallet på triptælleren ikke have nogen

Karosseriet bliver jo også "slidt" af de mange km.
Tænk på hver gang du kører over en ujævnhed, så bliver det hele
belastet/påvirket af "trykket".

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-05 15:01

> [...]
> fjedre, udstødning, kalibre, skiver, klodser, bakker, filtre, olie,
> kondensator, generator osv osv osv osv osv

Er det ikke bare "Sådan det er"?!

På min Rover kom budene også helt fra 40.000 til 70.000

Det var en 98'er, alle service overholdt, meget velholdt, især i kabinen,
149.000 Km.

40.000,- for den synes jeg også var forrykt, og det blev den da heller ikke
solgt for.

> --
> Tom

Lars B