Seleblinkeri i Volvo.... ??
Fra : Frank

Dato : 10-01-05 15:15

Ja jeg ved godt det er farligt og dumt at køre uden sele.....

Alligevel vil jeg nu gerne være fri for dyt, blink og båt når jeg kører til
bageren eller bakker rundt med trailer... Det stresser helt vildt

Nogen som ved hvordan man disabler det på en V40 ?

Mvh
/Frank

Fra : Basil

Dato : 10-01-05 16:09

Frank wrote:
> [...]
> bageren eller bakker rundt med trailer... Det stresser helt vildt
>
> Nogen som ved hvordan man disabler det på en V40 ?

Selen bag forsædet.
Kai

Fra : G.B.

Dato : 10-01-05 17:04

"Basil" <Kunta@starmail.spam.co.za> skrev i meddelelsen news:nXwEd.81920
$Vf.3696591@news000.worldonline.dk:

> Selen bag forsædet.

Morsomt...

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : Nicolai

Dato : 10-01-05 17:05

"Frank" <wodXX@sonofon.XX> wrote in message

> [...]
> bageren eller bakker rundt med trailer... Det stresser helt vildt
>
> Nogen som ved hvordan man disabler det på en V40 ?

Du tager bare selen fra passagersædet og stopper ned i din selelås...Det
kunne man på en 240

Nicolai

Fra : Brian Sørup

Dato : 10-01-05 17:17

"Frank" <wodXX@sonofon.XX> skrev i en meddelelse

> Ja jeg ved godt det er farligt og dumt at køre uden sele.....

Fint nok.

> Alligevel vil jeg nu gerne være fri for dyt, blink og båt når jeg
kører til
> bageren eller bakker rundt med trailer... Det stresser helt vildt

Man skal som bekendt også have sele på når man kører efter morgenbrød om
Søndagen - også selvom det foregår i kirketiden

Når/hvis man får sig rodet ud i en situation hvor det er nødvendigt at
bruge bakgearet samtidig med der er koblet en ting efter bilen, er der
da vistnok udmærkede spejle på sådan en Völle...

--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Niels Bengaard

Dato : 10-01-05 17:36

> [...]
> bageren eller bakker rundt med trailer... Det stresser helt vildt
>
> Nogen som ved hvordan man disabler det på en V40 ?

Hvis det er en af de nyere modeller vil jeg tro Volvo kan slå det fra med
computeren, ellers er det vel bare at kortslutte ledningerne i selelåsen.

Niels

Fra : Christian

Dato : 10-01-05 19:04

Der sidder et stik et eller andet sted under førersædet der bare kan pilles
ud. Det gør der ihvertfald i min S40 97' model

Mvh. Christian

Fra : Frank

Dato : 10-01-05 23:12

Takker Christian... Endelig et brugbart svar

Mvh
/Frank

Fra : phk

Dato : 11-01-05 09:19

"Frank" <wodXsletX@sonofon.dk> skrev i en meddelelse

> Takker Christian... Endelig et brugbart svar

Vi hjælper gerne her i gruppen med at få folk slået ihjel.

--
Per, Esbjerg

Fra : Carl Astrup

Dato : 11-01-05 09:25

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote in message

> Vi hjælper gerne her i gruppen med at få folk slået ihjel.
>

> --
> Per, Esbjerg
Heh, så har du ikke haft en Volvo, Det er ikke løgn hvis jeg fortæller at
man når at få Stress i allerhøjeste grad i løbet af de 10 sekunder det tager
at starte bilen og række ud efter selen.

//eCarlos

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 11-01-05 09:43

Carl Astrup wrote:

> [...]
tager
> at starte bilen og række ud efter selen.

Det er da så forholdsvis nemt at undgå stress!

Spænd selen inden du starter bilen

/Jakob

Fra : Christian

Dato : 11-01-05 14:47

Velbekommen

Jeg købte min S40 brugt og der var ingen tikkeri, hvis man ikke havde selen
på. En dag hvor den fik den helt store støvsugning, opdagede jeg en ledning
der sad frakoblet. "Hvad mon den er til ???" Jeg satte den i og tikkeriet
begyndte. Jeg kan desværre ikke helt huske, hvor den præcist sad, men under
sædet et sted....

Held og lykke med det - og til alle jer andre, bare fordi man vil fjerne en
irriterende tikken er ikke ensbetydende med, at man vil køre uden sele,
vel!!!

Mvh. Christian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-01-05 16:58

On Mon, 10 Jan 2005 23:12:05 +0100, Frank wrote:

> Takker Christian... Endelig et brugbart svar

Der er da vist et par andre der skal takkes også i så fald

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Uni Bull

Dato : 10-01-05 23:26

"Christian" <nospam@for.me> wrote in message
> Der sidder et stik et eller andet sted under førersædet der bare kan
> pilles ud. Det gør der ihvertfald i min S40 97' model

Min gamle far havde engang en 244'er der blev brugt som hyrevogn - hvor
føreren som bekendt ikke behøver bruge sele... Han fik løst "problemet"
med en ispind...
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : hanzen

Dato : 11-01-05 11:19

"Uni Bull" <Noway@here.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Min gamle far havde engang en 244'er der blev brugt som hyrevogn - hvor
> føreren som bekendt ikke behøver bruge sele... Han fik løst "problemet"

Smeltede den ikke?
--
hilzen
hanzen

Saab 900 - 185 Hk. med kunstigt åndedræt

Fra : Karen Stricker & Car~

Dato : 11-01-05 16:41

> Smeltede den ikke?
> --
> hilzen
> hanzen

Nu var det jo en ispind og ikke en pindis ;)

Carsten

Fra : Carl Astrup

Dato : 11-01-05 00:45

"Christian" <nospam@for.me> wrote in message
> Der sidder et stik et eller andet sted under førersædet der bare kan
> pilles ud. Det gør der ihvertfald i min S40 97' model
>
> Mvh. Christian

Det glæder jeg mig til at afprøve når nu volvoen forhåbentligt kommer
tilbage her midt på ugen :)

//eCarlos.SnartbilIgen

Fra : Frank

Dato : 11-01-05 19:39

Har lige pillet stikket ud og blinkeriet forsvandt som dug fra solen...

Lidt uhyggeligt at Volvo i Aalborg ville have ca. 1,5 time (over 700,- for
at fjerne det). De var ved at bilde mig ind at hele instrumentbordet skulle
skilles af......

Og til sidst til alle moral-præsterne: Man kan altså godt køre med sele
selvom Volvo'en ikke blinker mere...

Over and out

/Frankie

Fra : John T.

Dato : 11-01-05 14:29

"Frank" skrev i en meddelelse >
> [...]
> bageren eller bakker rundt med trailer... Det stresser helt vildt
>
> Nogen som ved hvordan man disabler det på en V40 ?

Gør som jeg, find en Volvo på ophug og klip beslaget af selen,
Beslaget ligger så i handskerummet og sættes i når du har brug
for det, så er der hverken blink eller bib-lyde !!
John
Volvo 460

Fra : Frank

Dato : 11-01-05 14:39

Har forsøgt dette, men ingen ophugger i nordjylland vil af med bare
sele-beslaget (forståeligt nok) De vil kun sælge hele selen med strammer und
alles...

Går og tænker på at finde en som ligner og evt. selv file den til.

Mvh
/Frank