? : Traktor
Fra : Robert \(-:

Dato : 09-01-05 22:44

Jeg er ikke helt sikker på det er denne gruppe jeg skal spørge i, men jeg
kunne ikke
finde en gruppe med traktor..

Mit spørgsmål er om at et førerhus fra en gammel ford dextor passer over på
en massy fergoson 35 , da de ligner meget hianden. eller om det nemt kan
passes til.

håber at høre fra nogle (-:

--
Hilsen Robert Aa
www.bobs-homepage.dk

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 09-01-05 23:20

Robert (-: wrote:
> Jeg er ikke helt sikker på det er denne gruppe jeg skal spørge i,
> men jeg kunne ikke
> finde en gruppe med traktor..

Nok fordi en sådan ikke findes ;)

> Mit spørgsmål er om at et førerhus fra en gammel ford dextor passer
> over på en massy fergoson 35 , da de ligner meget hianden. eller om
> det nemt kan passes til.

Du mener nok Ford Dexta, den der dårlige blå efterligning af den grå/røde
Ferguson 35, svaret er nej, der er ret stor forskel på de to.

Men - alt kan lade sige gøre, det er blot med at fremvise noget kreativitet
;)

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-05 23:23

> [...]
> Ferguson 35, svaret er nej, der er ret stor forskel på de to.
>
> Men - alt kan lade sige gøre, det er blot med at fremvise noget

Alt for sejt at nogle i gruppen ved noget indgående om traktorer.. Cool

Mvh
Morten **som lige blev forbavset**

Fra : phk

Dato : 10-01-05 13:09

"Juel" <xHOSstarchild.dk> skrev i en meddelelse

> kreativitet
>
> Alt for sejt at nogle i gruppen ved noget indgående om traktorer.. Cool

Vi må vist til at holde øje med ham Hans L. fra Skanderborg :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 10-01-05 05:48

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Ferguson 35, svaret er nej, der er ret stor forskel på de to.
>
> Men - alt kan lade sige gøre, det er blot med at fremvise noget

Det har du ikke helt ret i Hans. De fleste modeller har samme gearkasse og
bagtøj, og jeg vil derfor mene at det må være ret let at flytte styrtbøjlen.
Hiolsen Matthias.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 10-01-05 06:17

Matthias H Matthiessen telepaterede følgende til sin PC:
> Det har du ikke helt ret i Hans. De fleste modeller har samme
> gearkasse og bagtøj, og jeg vil derfor mene at det må være ret let at
> flytte styrtbøjlen. Hiolsen Matthias.

Jeg kender ikke meget til det, men jeg kan ikke se hvad evt. ens bagtøj og
gearkasse har med monteringspunkterne til en styrtbøjle at gøre...

--
Mvh. Morten Fruergaard
Nu også Xenonkit til eftermontering...

Fra : TG4600

Dato : 10-01-05 07:31

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
> Matthias H Matthiessen telepaterede følgende til sin PC:
>
> Jeg kender ikke meget til det, men jeg kan ikke se hvad evt. ens bagtøj og
> gearkasse har med monteringspunkterne til en styrtbøjle at gøre...

Det er jo nok fordi den bagerste halvdel af en traktor, stort set, består af
gearkasse + bagtøj påmonteret lidt ekstra udstyr som f.eks. sæde, skærme,
lift og træk

/TG

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 10-01-05 12:40

"TG4600" <no @ where . dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> af
> gearkasse + bagtøj påmonteret lidt ekstra udstyr som f.eks. sæde, skærme,

Gad vidst hvor mange her i denne tråd der er fra jylland....
Ahem....

Michael

Fra : Martin Bak

Dato : 10-01-05 13:42

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Gad vidst hvor mange her i denne tråd der er fra jylland....
> Ahem....
>

> Michael

Traktorerne er skam også nået til Bornholm :) Jeg har feks haft en Fordson
Dexta, som den retteligt hedder.

Martin

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 10-01-05 13:58

> Gad vidst hvor mange her i denne tråd der er fra jylland....
> Ahem....

Hov hov !!!

Nu behøver man ikke komme fra jylland for at vide noget om traktorer.
Enhver rigtig mand bør vide noget om den slags

Til Robert : Prøv at se på denne side www.dvtk.dk Dansk Veterantraktor Klub
Der er nok nogen der kan hjælpe dig.

Jesper
Der bestemt ikke er jyde.

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 10-01-05 16:10

> [...]
> www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
> 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...

Det har i allerhøjeste grad noget at gøre med styrtbøjlen. Foran fastgøres
styrtbøjlen som regel på en bjælke der går under gearkassen. Bagpå gøres den
fast på "lårene". Det er stykket mellem baghjul og bagtøj.
Hilsen Matthias

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-01-05 11:29

> [...]
> fastgøres styrtbøjlen som regel på en bjælke der går under
> gearkassen. Bagpå gøres den fast på "lårene". Det er stykket mellem

Så bare fordi at en traktor har samme gearkasse kan den ikke have en anden
ophængsmåde...

Det kan sagtens ske, at det er sådan på denne, men jeg mener ikke, at man
kan sige, at det altid er sådan...!

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 11-01-05 16:59

meddelelse news:41e3aa68$0$80194$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
> 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...

Hej Morten.
Nu er det sådan, at alle styrtbøjler tilpasses til den enkelte model. Og
skal styrtbøjlen passe fra en Ferguson til en Ford Dexta eller omvendt, er
det ret afgørende at gearkasse og bagtøj er ens, da beslagene ellers ikke
passer.
Hilsen Matthias

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-01-05 17:53

Matthias H Matthiessen telepaterede følgende til sin PC:
> Hej Morten.

Hej Matthias.

> [...]
> Og skal styrtbøjlen passe fra en Ferguson til en Ford Dexta eller
> omvendt, er det ret afgørende at gearkasse og bagtøj er ens, da

Kan godt være. Alt hvad jeg siger, er at blot fordi gearkasse og bagtøj er
ens, er det ikke = med at styrtbøjlen uden videre passer over...

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 11-01-05 19:40

> [...]
> www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
> 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...

Det har du helt ret i. Der kan være nogle andre skærme monteret elller andet
der gør at bøjlen ikke passer 100 %. Men på de to nævnte traktorer skulle
bøjlen passe direkte uden ændringer.
Hilsen Matthias

Fra : Robert \(-:

Dato : 11-01-05 18:29

Hejsa tak for svarene , jeg har taget chancen og købt et førerhus fra ford
dextra.
Nu skal det bare hentes så finder jeg ud af hvor meget svejse / tilpasnings
arbejde der skal til (-:

og tak for www.dvtk.dk Dansk Veterantraktor Klub adressen der er ellers
mange
spændene ting at læse om forumèt, har også lagt min spørgsmål der ind.
Men jeg tog chancen nu (-: så jeg prøver..