Dårlig oplevelse i Q8 vaskehal
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 09-01-05 19:09

Hejsa

Normalt plejer jeg altid selv at vaske bilen, men helt untagelsesvis
benytter jeg den lokale Q8 vaskehal. Jeg ville lige have vasket salten af
bilen inden jeg skulle på ferie d. 1 jan.

Meen det skulle jeg vidst aldrig have gjordt. Da bilen er færdig, ligger den
originale mtec heksspoiler på gulvet foran i vaskehallen :(
Q8 tanken vil ikke tage noget som helst ansvar, selvom glasfiberen at
knækket i begge sider. Der har siddet en skrue igennem bagklappen i hver
side, men den er brutalt rykket af...

Har jeg noget at stille op, udover selv at betale skaden, som løber op i
omkring 4000 kr?

Har selv tænkt mig at ringe til FDM juridisk afdeling i morgen, men vil lige
høre om andre i gruppen, som har prøvet det samme?

Venligst
Hans Mouridsen

Fra : Esben Tærsker

Dato : 09-01-05 20:14

Hans Mouridsen wrote:
> [...]
>
> Har selv tænkt mig at ringe til FDM juridisk afdeling i morgen, men vil lige
> høre om andre i gruppen, som har prøvet det samme?

Jeg har set flere vaskehaller, hvor der med ret store skilete står at de
ikke påtager sig ansvaret for netop hækspoilere og enkelte andre
dikkedarer. Det er et relativt kendt problem.
Så jeg tror ikke der er andet at gøre end at få muldvarpen op af lommen.

/Esben

Fra : Niels Bengaard

Dato : 09-01-05 20:30

> [...]
> dikkedarer. Det er et relativt kendt problem.
> Så jeg tror ikke der er andet at gøre end at få muldvarpen op af lommen.

Jeg tror ikke et sådant skilt friholder dem for et juridisk ansvar.

Niels

Fra : BJ

Dato : 09-01-05 20:33

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg tror ikke et sådant skilt friholder dem for et juridisk ansvar.

Heller ikke når du selv betjener udstyret, ingen har vredet armen om på dig
og tvunget dig ind i vaskemaskinehallen..?

PS: Jeg får heller igen erstatning, når jeg borer forkert med min
boremaskine, jeg har købt i en specielforretning.

--
Bjørn J.

Fra : Steffan S. Fallesen

Dato : 09-01-05 21:01

BJ wrote:

> Heller ikke når du selv betjener udstyret, ingen har vredet armen om på dig
> og tvunget dig ind i vaskemaskinehallen..?

En vaskehal er automatiseret. Jeg vil mene at der er en fejl i Q8's
installation hvis den ødelægger kundernes biler.

> PS: Jeg får heller igen erstatning, når jeg borer forkert med min
> boremaskine, jeg har købt i en specielforretning.

Nej, men hvis du har en håndværker til at udføre noget arbejde kan du jo
komme efter dem hvis de ødelægger noget.

PS. Jeg er ikke jurist eller noget - det er bare mine fem cent

--
Steffan
Don’t miss out! Use this coupon code ‘USEN’ and save 40%

Fra : Olesen

Dato : 09-01-05 21:25

"Steffan S. Fallesen" <ssf-remove.this.please@servage.com> skrev i en
meddelelse news:41e18d77@olaf.komtel.net...

> En vaskehal er automatiseret. Jeg vil mene at der er en fejl i Q8's
> installation hvis den ødelægger kundernes biler.

Dvs. hvis man montere noget THansen gejl, og ikke
har gjort et tilfredsstillende arbejde, endsige korrekt monteret,
det kan man klandre andre for ? Håber ikke det gælder.
En vaskemaskine laver vel sjældent fejl.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 09-01-05 21:12

BJ wrote:

> Heller ikke når du selv betjener udstyret, ingen har vredet armen om
> på dig og tvunget dig ind i vaskemaskinehallen..?

Når betjeningen af udstyret alene strækker sige til at køre bilen ind i
vaskehallen, evt. putte en vaskepolet i maskinen, vil det _aldrig_ kunne
henregnes som betjening af vaskeautomaten.

Har overværet en der i en kassevogn fik højre spejl masakreret,
ekspeditienten gik med det samme ud i vaskehallen med et målebånd, dette kom
dog ikke i brug da bilen holdt korrekt midt i vaskelinien, og som
ekspeditienten sagde "surt og dyrt".

Manden fik erstatet spejlet, da bilens mål lå inden for de mål vaskemaskinen
kan klare.

> PS: Jeg får heller igen erstatning, når jeg borer forkert med min
> boremaskine, jeg har købt i en specielforretning.

Surt

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : BJ

Dato : 09-01-05 21:24

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Når betjeningen af udstyret alene strækker sige til at køre bilen ind i
> vaskehallen, evt. putte en vaskepolet i maskinen, vil det _aldrig_ kunne
> henregnes som betjening af vaskeautomaten.

Hmmm .... der er ellers specielt lavet en meget tydelig og let forståelig
brugsanvisning med alle relevante advarsler i forbindelsen med
vaskeautomaten.

Specielt gøres der opmærksom på muligheden for at hæve tagbørsten.

> Manden fik erstatet spejlet, da bilens mål lå inden for de mål
> vaskemaskinen
> kan klare.

Det vil jeg så henføre under ekstraordinær god service.

Man kunne evt. tænke sig at "købestøvsugeren" på gør_det_selv_pladsen
foranledigede en skade.

Ville det så også være stationens problem (jeg tænker naturligvis på
støvsugerens sugeevne)..?

--
Bjørn J.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 09-01-05 21:44

> Man kunne evt. tænke sig at "købestøvsugeren" på gør_det_selv_pladsen
> foranledigede en skade.
>
> Ville det så også være stationens problem (jeg tænker naturligvis på
> støvsugerens sugeevne)..?

Det kommer an på hvilken skade, og hvordan, nu skal en støvsuger "betjenes"
noget mere end en vaskehal ;)..

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 10-01-05 16:42

"> Man kunne evt. tænke sig at "købestøvsugeren" på gør_det_selv_pladsen
> foranledigede en skade.
>
> Ville det så også være stationens problem (jeg tænker naturligvis på
> støvsugerens sugeevne)..?

LOL. frække fyr.
Tvivler dog på at man ville søge erstatning for misfarvede lemmer, pga. af
støvsugeren sugede kraftigere end lillemor.

hmmm, Undskyld...

Michael

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 10-01-05 16:40

"> Har overværet en der i en kassevogn fik højre spejl masakreret,

> Manden fik erstatet spejlet, da bilens mål lå inden for de mål
> vaskemaskinen
> kan klare.

Et sidespejl er heller ikke at regne for eftermonteret udstyr, den slags er
maskinen programmeret til.
Hvis du derimod kører ind med ex. campingspejle leder du lidt efter ballade.
Der er ved vaskehallerne tydeligt advaret om erstatningsfrasigelse ved
ødelagt ekstraudstyr.
Derfor kunne manden jo sige til sig selv:
"Ups dér, der er hækspoiler på min bil og på skiltet står der 'vi tager ikke
ansvar for ødelagte hækspoilere', så må jeg hellere vaske bilen hjemme i
indkørslen"

Michael

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 09-01-05 21:24

Hans Mouridsen <hom@fjernmigpc.dk> skrev....

> Har jeg noget at stille op, udover selv at betale skaden, som
> løber op i omkring 4000 kr?

Havde en lignende oplevelse på en Shell tank for nogle år siden.

Ville køre min 2CV igennem en ny vaske hal, men spurgte inden i
butikken om den nu osse kunne klare en sådan bil(fritstående lygter
og sårn).

Fik "OK" og kørte bilen igennem maskinen. Den afrev forlygterne og
venstre forskærm, sammenkrøllede dem og henslængte dem i et
hjørne....

Shell betalte uden synderlige sværdslag for nye lygter, ny forskærm
samt lakering af samme og motorhjelmen, ialt 7000,- kr.

Det springende punkt var hvorvidt skaden var opstået i vaskehallen
eller ej. I mit tilfælde var det ret nemt at dokumentere.

Fra : Esben Tærsker

Dato : 10-01-05 20:39

Kent Oldhøj wrote:
> [...]
>
> Det springende punkt var hvorvidt skaden var opstået i vaskehallen
> eller ej. I mit tilfælde var det ret nemt at dokumentere.

Jammen her var jo netop heller ikke tale om special-udstyr, og du gjorde
dig ydermere den ulejlighed at spørge om maskinen kunne klare jobbet. Så
er det jo klart de må krybe til korset og betale.

Men her er sagen jo ganske anderledes: Man _ved_ at der er et problem
ang. hækspoilere, og derfor har man skiltet med det. Så skal man jo ikke
køre sin hækspoiler ind i vaskehallen og bagefter sige at firmaet skal
betale. Sådan hænger verden forhåbentligt ikke sammen.
Og nej - jeg er ikke indehaver af en service-station, men jo - jeg er
borgerlig, og jo - jeg hader danskernes
"andre-er-forpligtet-til-at-betale-for-at-jeg-dummer-mig-mentalitet"!!!!

/Esben

PS: Det skal lige siges, at mangler skiltet er sagen jo naturligvis en
anden...

Fra : Lars Hansen

Dato : 10-01-05 20:31

Hans Mouridsen wrote:

> [...]
>
> Har selv tænkt mig at ringe til FDM juridisk afdeling i morgen, men vil lige
> høre om andre i gruppen, som har prøvet det samme?

Ja jeg havde det samme problem, dog blev min mtec siddende, men den har
fået nogle ridser. jeg skrev en formular hos hydro texaco og fik at
hvide at jeg ville få besked inden 14 dage. Hørte aldrig noget. Det er
dog pudset væk det værste.

Der er flere steder at de tager forbehold for eftermonteret udstyr. Dog
mener jeg ikke at mtec kan betegnes som eftermonteret udstyr, da det
ikke var eftermonteret, men kunne leveres ab fabrik af bmw i tidernes
morgen.

Mvh Lars

Fra : John Sahl

Dato : 10-01-05 20:50

Lars Hansen wrote:
> Dog mener jeg ikke at mtec kan betegnes som eftermonteret udstyr, da
> det ikke var eftermonteret, men kunne leveres ab fabrik af bmw i
> tidernes morgen.

Hvad fanden er mtec?

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Lars Hansen

Dato : 10-01-05 21:21

John Sahl wrote:

> Hvad fanden er mtec?

M Technic er en betegnelsen for en serie af udstyr leveret til bmw helt
tilbage fra e30'en fra midten af firserne(muligvis før). Deribland andre
spoilere , skørter etc. BMW kunne levere en e30 mtech version med dette
udstyr monteret.