Hvor kan man veje sin bil?
Fra : Mikael L

Dato : 09-01-05 15:27

Jeg er blevet lidt nysgerrig efter om den vægt som står på reg.attesten også
passer med den virkelige verden, og hvor meget en bil proppet med
ekstraudstyr egentlig tager på.

Nogen der kender et sted i København eller omegn hvor det kan gøres uden at
det skal koste en formue eller slet ikke koster noget?

Mikael

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 09-01-05 16:46

> Nogen der kender et sted i København eller omegn hvor det kan gøres uden
> at det skal koste en formue eller slet ikke koster noget?

I "gamle dage" hed sådan en fyr en "Statsautoriseret måler og vejer" - og i
og med at alle bønder kørte forbi med et læs korn eller grise i ny og næ,
kan jeg ikke forestille mig at det koster en formue.
Fra DGS:

Statsautoriseret Vejer og Måler København

Lüdersvej 41, Frihavnen
2100 København Ø

Tlf.: 39 27 31 44

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Allan Møller

Dato : 09-01-05 16:57

> [...]
>
> Nogen der kender et sted i København eller omegn hvor det kan gøres uden
> at det skal koste en formue eller slet ikke koster noget?

SSG - prøvestenen har en brovægt som vejer med 10 kg's intervaller.
Det er flinke og rare mennesker som sikkert ikke ville have noget imod at
du lige kørte den op på vægten - men vent lige til der ikke er nogen
lastbiler i syne. Der sidder et "kontrolpanel" på begge sider af vægten -
der
kan du aflæse vægten.

Mvh. Allan

Fra : Mikael L

Dato : 09-01-05 18:09

"Allan Møller" <allan@allanm.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> du lige kørte den op på vægten - men vent lige til der ikke er nogen
> lastbiler i syne. Der sidder et "kontrolpanel" på begge sider af vægten -

Tak for svarene, jeg må forbi og kigge.

Mikael

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 09-01-05 21:32

Mikael L wrote:

> Tak for svarene, jeg må forbi og kigge.

Ellers ta' et kig på www.bilsyn.dk der kan du se hvem der er godkendt til at
foretage vejning i forbindelse med syn, og det er ikke kun Statsautoriseret
Vejer og Måler der kan være godkendt til dette.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : zulu

Dato : 09-01-05 17:30

"Mikael L" <m_larsenSKAL@IKKEMEDsol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nogen der kender et sted i København eller omegn hvor det kan gøres uden
> at det skal koste en formue eller slet ikke koster noget?

Tag en tur til sverige der har de masser vægte man kan køre ind på.
det er dem polisen og lastbiler bruger. :)
og det er gratis.(alså bort set fra turen over sundet)..

mvh
zulu

Fra : Anders Pedersen

Dato : 09-01-05 19:48

Jeg har lige fået vejet min bil i forbindelse med et toldsyn.
Det skulle foretages af en autoriseret vejer og måler.
Der er en liste over alle dem der findes i DK på bilsyns hjemmeside.
www.bilsyn.nu
Under: love og regler/godkendte vejer og målere.
Jeg gav 160 kr. og fik samtidig et dokument til at vise i synshallen.

Hilsen Anders P.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 09-01-05 21:39

Anders Pedersen wrote:
> Jeg har lige fået vejet min bil i forbindelse med et toldsyn.
> Det skulle foretages af en autoriseret vejer og måler.

Nej, - kun en godkendt af SBI/færdselsstyrelsen, ikke nødvendigt at det er

Fra : Esben Tærsker

Dato : 09-01-05 20:17

Mikael L wrote:
> [...]
>
> Nogen der kender et sted i København eller omegn hvor det kan gøres uden at
> det skal koste en formue eller slet ikke koster noget?

Enhver foderstofforretning ude på landet har sådan en brovægt. Hvis du
ikke skal have dokument på vejningen er det helt sikkert gratis. Flere
steder vender de endda displayet inde på kontoret så det kan ses udefra
så man bare kan køre på vægten efter lukketid. I hvert fald hos os
flinke vestjyder...:)

/Esben

Fra : Q

Dato : 10-01-05 08:58

"Esben Tærsker" <esben@[fjernes]essers.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> steder vender de endda displayet inde på kontoret så det kan ses udefra
> så man bare kan køre på vægten efter lukketid. I hvert fald hos os

De fleste større mejerier har også brovægte.. Her gælder det bare om at
kende nogen der kender nogen..

På min tidligere arbejdsplads var der kø ved vægten når den lokale
landbo-ungdomsforening afholdt traktortræf ..

/peter

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 10-01-05 23:17

Mikael L wrote:

> Nogen der kender et sted i København eller omegn hvor det kan gøres uden at
> det skal koste en formue eller slet ikke koster noget?

Kara = forbrændingen/genbrugsfætteren på Navervej i Roskilde vejer
bilen før og efter man har været inde og læsse sit skrammel af.
Hvis du ikke læsser noget af, men bare kører igennem, så bør det
ikke koste dig noget. Du får bilen vejet på to forskellige vægte
og en printet kvittering ved udkørslen. Hvis du kører forbi, så
post lige resultatet herinde, jeg har længe været nysgerrig efter
om vægtene viser ens eller om man betaler for mere end man læsser
af..

--
Hygge..
Thomas

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 10-01-05 23:39

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> skrev :

>Hvis du kører forbi, så
>post lige resultatet herinde, jeg har længe været nysgerrig efter
>om vægtene viser ens eller om man betaler for mere end man læsser
>af..

Kæphest ?

--
jan@Fedtegreven.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Fra : Uffe Ravn

Dato : 11-01-05 00:35

<jan@fedtegreven.dk> skrev

> Kæphest ?

En sådan, vejer sandsynlige mindre end måleunøjagtigheden

Mvh. Uffe Ravn

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 11-01-05 17:44

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>En sådan, vejer sandsynlige mindre end måleunøjagtigheden

der er vel et ? om det er med, eller uden læs

Jeg synes at mindes at den gode Thomas, tidligere har ymtet noget om
at have være på Kara og ment sig lidt vel rippet

(Du ved Muldvarpesangen ;)

Eller også er bilen først vejet med Brormand Asger ombord, de har
verfet skrald af, og er kørt ud af porten , uden Asger i bilen ...

dermed ikke sagt Asger nu tilbringer dagene et sted på Kara - hehe

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 11-01-05 20:50

jan@fedtegreven.dk wrote:

> Jeg synes at mindes at den gode Thomas, tidligere har ymtet noget om
> at have være på Kara og ment sig lidt vel rippet

Korrekt, jeg har undret mig over hvor meget papkasser og
flamingoindpakning tilsyneladende vejer.. Måske er der bare tale
om at min bil når at drikke en halv tank benzin under turen over
pladsen??

Apropos flamingo og absolut off topic, er der nogen der ved hvor
man, i rimelig afstand af Roskilde, kan skaffe sig en "sort
sæk-fuld" flamingochips/fnyller uden at skulle betale de 230 +
moms den lokale kontorforsyning vil have?? Sådan noget dylf man
bruger til hulmursisolering kunne også være en mulighed, måske
Silvan er vejen frem??

> Eller også er bilen først vejet med Brormand Asger ombord, de har
> verfet skrald af, og er kørt ud af porten , uden Asger i bilen ...

Nah, næppe.. Har dog overvejet modsatte løsning..

--
Hygge..
Thomas

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 11-01-05 23:32

> [...]

>moms den lokale kontorforsyning vil have?? Sådan noget dylf man
>bruger til hulmursisolering kunne også være en mulighed, måske

Du siger da bare til - alt jeg får af varer er tit og alt for ofte
pakket ind sammen med sadan noget djævelskab at slippe løs på en
gårdsplads

>Nah, næppe.. Har dog overvejet modsatte løsning..

:)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-01-05 23:47

Thomas Strandtoft wrote:

> [...]
> moms den lokale kontorforsyning vil have?? Sådan noget dylf man
> bruger til hulmursisolering kunne også være en mulighed, måske

Prøv at tage en 'sæk' med dig og find så et lager hvor de pakker
elektronikdele (f.eks.) og spørg dem hvor mange bajere de vil være
bekendt at forlange for at fylde sækken op med "chips".

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".

Fra : Lotte

Dato : 11-01-05 09:50

Tja - man kan også altid kører til en jernplads med lidt jernaffald - og få
penge for det Der vejer de også bilen før og efter.

Der ligger jernpladser rundt omkring - kender ikke til hvad de andre gør,
men den i Bagsværd vejer.

Lotte