/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Rust arbejde og autolakering
Fra : pa


Dato : 08-01-05 22:01

Nu var det jo ikke ude vejr, så jeg gik igang med at lave rust på bilen og
plet sprøjtemale. Motorhjelmen var slemt skadet af stenslag så der blev
slebet ned, grundet , spartlet
og sprøjte malet. Det gik mildest talt i lort. Nu ligner motorhjelmen
nærmest en mariehøne
og det er meget tydeligt at se de steder der er slebet ned, selvom jeg ikke
kunne mærke eller se overgange,
før jeg gik i gang med at male.
Det skal lige siges at det er metal-lak der er brugt. Har lavet det før på
en bil der ikke havde metal-lak
og der var der sgu ikke noget at komme efter.
Bilen er 8 år gammel og metal-laken er falmet så meget at den originale lak
jeg købte er meget
mørkere end farven bilen har nu.
Nå, men jeg gider ikke bruge mere tid på det selv. Rusten er i det mindste
lavet men jeg vil jo gerne
have en flot malet motorhjelm.

Kan et prof autoværksted der også tilbyder lakering lave det så der ikke er
noget at komme efter?
Eller skal der helt ny motorhjelm til ? Nogen der har erfaringer med rep. af
rust og metal lakeringer hos
autoværksteder ?
--
PA



 
 
Ukendt (08-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-01-05 22:04


"pa" <fake@mail.com> skrev i en meddelelse
news:41e04a0e$0$299$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Nu var det jo ikke ude vejr, så jeg gik igang med at lave rust på bilen og
> plet sprøjtemale. Motorhjelmen var slemt skadet af stenslag så der blev
> slebet ned, grundet , spartlet
> og sprøjte malet. Det gik mildest talt i lort. Nu ligner motorhjelmen
> nærmest en mariehøne
> og det er meget tydeligt at se de steder der er slebet ned, selvom jeg
> ikke
> kunne mærke eller se overgange,
> før jeg gik i gang med at male.
> Det skal lige siges at det er metal-lak der er brugt. Har lavet det før på
> en bil der ikke havde metal-lak
> og der var der sgu ikke noget at komme efter.
> Bilen er 8 år gammel og metal-laken er falmet så meget at den originale
> lak
> jeg købte er meget
> mørkere end farven bilen har nu.
> Nå, men jeg gider ikke bruge mere tid på det selv. Rusten er i det mindste
> lavet men jeg vil jo gerne
> have en flot malet motorhjelm.
>
> Kan et prof autoværksted der også tilbyder lakering lave det så der ikke
> er
> noget at komme efter?
> Eller skal der helt ny motorhjelm til ? Nogen der har erfaringer med rep.
> af
> rust og metal lakeringer hos
> autoværksteder ?

Bare få dansk autohjælp til at køre den til nærmeste autolakerer og betal
ca. 2.200 Kr så har du en flot hjælm igen.

--
Tom



Ukendt (08-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-01-05 23:34

> og sprøjte malet. Det gik mildest talt i lort. Nu ligner motorhjelmen
> nærmest en mariehøne

Du har vel malet HELE klappen på en gang ikke ?? hvis man skal pletmale,
skal man har RET godt styr på det for at det bliver pænt, specielt med
metallak, så skal det være HELE flader af gangen, og husk klarlak bagefter


og kodeordet er slib slib slib slib, og med lille korn 300+..

Metallak kan godt drille lidt, en alm lak er MEGET nemmere at arbejde med...

Mvh
Morten



Ukendt (08-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-01-05 23:40


"Juel" <xHOSstarchild.dk> skrev i en meddelelse
news:41e05fd2$0$51253$14726298@news.sunsite.dk...
>> og sprøjte malet. Det gik mildest talt i lort. Nu ligner motorhjelmen
>> nærmest en mariehøne
>
> Du har vel malet HELE klappen på en gang ikke ?? hvis man skal pletmale,
> skal man har RET godt styr på det for at det bliver pænt, specielt med
> metallak, så skal det være HELE flader af gangen, og husk klarlak bagefter
>
>
> og kodeordet er slib slib slib slib, og med lille korn 300+..
>
> Metallak kan godt drille lidt, en alm lak er MEGET nemmere at arbejde
> med...

hm det synes jeg nu ikke. Men det skal være VARMT det sted hvor man maler,
ellers bliver det noget afskyeligt klyt.

--
Tom



Ukendt (09-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-01-05 00:01

> hm det synes jeg nu ikke. Men det skal være VARMT det sted hvor man maler,
> ellers bliver det noget afskyeligt klyt.

ja men kun klarlakken synes jeg, den anden synes jeg ikke jeg har haft
problemer med temperaturen på..

Mvh
Morten



pa (09-01-2005)
Kommentar
Fra : pa


Dato : 09-01-05 01:12

"Juel" <xHOSstarchild.dk> skrev i en meddelelse
news:41e05fd2$0$51253$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Du har vel malet HELE klappen på en gang ikke ?? hvis man skal pletmale,
> skal man har RET godt styr på det for at det bliver pænt, specielt med
> metallak, så skal det være HELE flader af gangen, og husk klarlak bagefter
>
>
> og kodeordet er slib slib slib slib, og med lille korn 300+..
>
> Metallak kan godt drille lidt, en alm lak er MEGET nemmere at arbejde
med...

Der er var ingen grund til at give hele hjelmen en omgang når reperationen
så ud af helvede til. Jeg er godt klar over at forarbejdet skal være
iorden før der males. Det troede jeg også det var. Men efter
en test kunne jeg godt se at det blev noget lort. Man kunne sagtens
se reperations stederne. Så jeg må jo bare være dårlig til det hvis
andre kan gøre det bedre. Det får de så lov til nu
Det vigtigste var af få ordnet rusten i første omgang.
--
PA



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408636
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste