Nu er jeg træt.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 08-01-05 21:27

For ca. 2 timer siden kom jeg hjem fra Finland.

Det er første gang i mands minde, at jeg kan sige at jeg er blevet
rigtigt fysisk og psykisk træt af at køre bil.

Det startede s'gu allerede lidt udenfor Stockholm, og så byggede det
sig ellers op hele vejen hjem til Glostrup.

Det har pisket ned med vand hele vejen, og det har ikke på noget
tidspunkt blæst under 20 sec/m.

Det værste var:

1. At skulle ud og koble trailer/dolly fra i Helsingborg. Man skulle
faktisk holde fast i et eller andet med den ene hånd.........hele
tiden!

2. Den normale sejltur på 20 min. tog 55 min. DAFfy er nu
langtidsholdbar. Han er lige så saltet som en spegepølse.

3. Da der var væltet en del træer i det sydgående spor på
Helsingørmotorvejen, var det 4-5 gange nødvendigt for os der kørte i
indersporet at skulle ud i 2. spor, men nejda, sådan noget kan man
altså ikke have!?

Ved Hørsholm C. var der politi og pionervogne på stedet. Det hjalp
noget på respekten.

1000 tak for hjælpen til alle på Helsingørmotorvejen i tidsrummet
mellem kl. 17 og 18. Også til dem der bare var ude for at se om det nu
var rigtigt at det var blæsevejr. Det var yderst venligt.

Min kone var også glad for at jeg kom uskadt hjem, så også en stor tak
fra hende.

Jeg kan iøvrigt fortælle Jer, at der ikke er nogen som helst der
afstår fra at køre med langt lys på motorvejen, hvis det kan bruges
til at skælde ud på en lastbil der forsigtigt prøver at køre uden om
et væltet træ.

Føj for satan, hvor er sådan et egoistisk ansigt grimt!

Med trods alt venlig hilsen
Folmer

Fra : Cosworthy

Dato : 08-01-05 21:32

> 1000 tak for hjælpen til alle på Helsingørmotorvejen i tidsrummet
> mellem kl. 17 og 18. Også til dem der bare var ude for at se om det nu
> var rigtigt at det var blæsevejr. Det var yderst venligt.

Ja det så ikke så fedt ud :( Jeg kørte heldigvis i nordgående retning, så
jeg undgik det hele.

Jeg så politi/brandvæsen på Helsingørmotorvejen omkr. kl. 18 flg. steder:
- Lyngby/Nærum (1 spor spæret)
- Hørsholm efter Q8 (motorvej sydgående spæret)
- Hørsholm inden Q8 (motorvej sydgående spæret)
- Kokkedal/Nivå (nødspor)

Vildt!!

--
Thomas Krath
Turbo lag is created to give V8's a chance!!

http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 08-01-05 21:47

On Sat, 8 Jan 2005 21:32:26 +0100, "Cosworthy"
<tkrath@SLEThotmail.com> wrote:

> [...]
>- Lyngby/Nærum (1 spor spæret)
>- Hørsholm efter Q8 (motorvej sydgående spæret)
>- Hørsholm inden Q8 (motorvej sydgående spæret)

Det må jeg sige ja til.

Jeg kom med den sidste færge inden de indstillede driften på ubestemt
tid, og jeg var nået ind omkring Lyngby, da de sagde i radioen at de
havde spærret længere oppe, så jeg har været lidt heldig.

En kollega kørte også samme vej, selv om han skulle til Herning, idet
Stena Line havde indstillet driften.

Kun for at erfare, at da vi kom i land på Sjælland, var alle broerne
blevet lukket. Surt.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jonas R.

Dato : 08-01-05 22:53

Cosworthy wrote:

> [...]
> steder: - Lyngby/Nærum (1 spor spæret)
> - Hørsholm efter Q8 (motorvej sydgående spæret)
> - Hørsholm inden Q8 (motorvej sydgående spæret)

I har ikke overvejet at der er en grund til at de fraråder al udkørsel vel ?
;)

Fra : Cosworthy

Dato : 08-01-05 23:01

> I har ikke overvejet at der er en grund til at de fraråder al
> udkørsel vel ? ;)

Når man skal hjem fra arbejde, vil man godt hjem. Så slemt var det nu
ikke....

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-01-05 22:00

> Det har pisket ned med vand hele vejen, og det har ikke på noget
> tidspunkt blæst under 20 sec/m.

Det tror jeg på.

Jeg har været en tur ved Vesterhavet lidt nord for Ringkøbing i dag.

Det blæste HELT vildt, så hele bilen rokkede overdrevent, når den holdt
parkeret. Udenfor bilen kunne man næsten ikke gå mod vinden (Seriøst - nogle
gange skulle man ned i knæ for at "stemme imod" og komme igang med at gå
igen), og brillerne fløj af min svigerfar, hvorefter de forsvandt med
orkanen i østgående retning.

Han så dem aldrig igen, så der blev han nogle tusinde kroner fattigere.

På vej hjem til Århus fra klokken 15:00-17:00 blev bilen næsten blæst frem
uden motorkraft.

Derovre havde politiet havde spærret af, så man ikke kunne gå helt ned til
vandet - når vi nu alligevel var der, ville vi gerne set havet puste sig op.

Der var snak om middelvind over 30 sekundmeter på DR Radio Midt Vest - dét
er altså voldsomt...!!

At campingvogne, pølsevogne og træer lå ud over det hele er en selvfølge.

Også vi måtte køre lidt slalom mellem træerne på vej hjem.

Det blæste sgu mere end jeg trode..

Godt du kom hel hjem fra Finland.

/Jan W Nielsen

Fra : Møller

Dato : 08-01-05 21:56

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message
> For ca. 2 timer siden kom jeg hjem fra Finland.
KLIP

Og så skriver du først nu

KLIP

> Med trods alt venlig hilsen
> Folmer

Dejligt at have dig hjemme igen, humøret og ironien har heldigvis ikke taget
skade, men nu er DaFfy speget og du er røget, et kønt par må jeg sige.

Men tag du en hjemmebrændt fra Finland næste gang, så ser du ikke så mange
venlige mennesker som i dag )

Hilsen
Møller