Statestik for landes dødsulykker i trafikk~
Fra : Finn

Dato : 08-01-05 21:15

Det kan være lidt tragisk men er der nogen som kan finde et link til
alverdens ulykkesstatistikker?

OT: Det er ikke til min underholdning men som en argumentation jeg har til
en diskussion. Det er fordi jeg syntes den her Asien-katastrofe er ved at gå
for vidt i medier/indsamlinger mv. og i min ophidselse kom jeg til at sige
at der dør langt flere i trafikulykker i asien om året end der gjorde (gør)
ved tsunamien men det er der ikke nogen der tager alvorligt her i Vesten.
Jeg mener jeg har set et tal at der var over 100.000 trafikofre bare i
Indien om året men kan ikke finde det beskrevet nogen steder.

Mvh
Finn I

Fra : Thomas

Dato : 08-01-05 21:36

"Finn" <f12@minemail.dk> wrote in message
> Det kan være lidt tragisk men er der nogen som kan finde et link til
> alverdens ulykkesstatistikker?
Hej

Fandt lige et tilfældigt link her, med 41000 på de amerikanske veje sidste
år. Ja, den flodbølgekatastrofe ender med at gå folk på nerverne

Mvh

Thomas

Fra : Jens Andersen

Dato : 08-01-05 22:19

"Finn" <f12@minemail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Jeg mener jeg har set et tal at der var over 100.000 trafikofre bare i
> Indien om året men kan ikke finde det beskrevet nogen steder.

Hørt i radioen i denne uge. I de områder flodbølgen ramte dør der
samme antal mennesker af sygdomme hver 3 uge.

Jens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-01-05 22:22

> Hørt i radioen i denne uge. I de områder flodbølgen ramte dør der
> samme antal mennesker af sygdomme hver 3 uge.

Nå, nå - men så gør det jo ikke noget..

/Jan W Nielsen

Fra : Ricky

Dato : 08-01-05 22:42

Finn wrote:
> [...]
> Jeg mener jeg har set et tal at der var over 100.000 trafikofre bare i
> Indien om året men kan ikke finde det beskrevet nogen steder.

Man regner med at der dør ca. 1.200.000 i trafikken om året i hele verden.
I år 2000 blev der dræbt 435.000 mennesker i trafikken i sydøst Asien.

Kilde: http://washingtontimes.com/world/20031123-111643-5150r.htm

Hvis der er nogen der har forstået alvoren om dræbte i trafikken, så er
det WHO.
Rapport fra WHO og World Bank (World Report On Road Traffic Injury
Prevention)

http://www.who.int/entity/world-health-day/2004/infomaterials/world_report/en/summary_en_rev.pdf

Mvh
Ricky

Fra : Finn

Dato : 09-01-05 00:07

"Ricky" <sletrni@dettevricky.dk> skrev i en meddelelse
> Kilde: http://washingtontimes.com/world/20031123-111643-5150r.htm

http://www.who.int/entity/world-health-day/2004/infomaterials/world_report/en/summary_en_rev.pdf

Skræmmende læsning egentlig men tak for links