/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Diesels økonomiske fordel skrumper ind
Fra : Ukendt


Dato : 08-01-05 13:40
 
 
BJ (08-01-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 08-01-05 13:58


"Frederik" <f.caroe snabela suf.nu> skrev i en meddelelse
news:41dfd445$0$96728$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

KLIP

Jow, men den har et godt moment......;)

--
Bjørn J.



Ukendt (08-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-01-05 15:04


"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:41dfd8cb$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Frederik" <f.caroe snabela suf.nu> skrev i en meddelelse
> news:41dfd445$0$96728$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
> Jow, men den har et godt moment......;)
>
> --
> Bjørn J.
>
>

For mig var en stor del af tiltrækningen de lavere driftsomkostninger...

Når den ligesom forsvinder, skygger den ikke så meget for dieselens dårlige
sider...

Diesel har selvfølgelig stadig sit moment og evne til at gå langt på
literen.

Mvh.

Frederik



Tp (08-01-2005)
Kommentar
Fra : Tp


Dato : 08-01-05 17:27

Endnu en fordel er de længere serviceintervaller på Diesel. F.eks. VW / Audi
TDI PD motorer med Longlifeseervice.

Benzin kan køre op til 30.000 km mellem service.

Diesel kan gøre op til 50.000 km mellem service.

Så det er da også værd at tage med.

Tim



Ukendt (08-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-01-05 17:32


"Tp" <dsl52001@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:crp1kb$pb6$1@news.cybercity.dk...
> Endnu en fordel er de længere serviceintervaller på Diesel. F.eks. VW /
> Audi TDI PD motorer med Longlifeseervice.
>
> Benzin kan køre op til 30.000 km mellem service.
>
> Diesel kan gøre op til 50.000 km mellem service.
>
> Så det er da også værd at tage med.

Jeg stiller mig nu lidt skeptisk over for om motorene så kan holde > 500.000
Km.
Motorolien i en dieselbil bliver meget hurtigere kulsort end den gør i en
benziner, så JEG ville ikke køre så langt på olien.

--
Tom



Tp (08-01-2005)
Kommentar
Fra : Tp


Dato : 08-01-05 20:56

Ja det tror jeg du har ret i. Men når jeg køber en ny bil og sælger den
efter f.eks. 125.000 km så er det jo ikke mit problem længere... men jo der
kan måske blive problemer senere i bilens liv.

Men det tænker folk som køber en ny diesel bil og sælger den efter en
rimelig tid ikke på.

Mvh Tim
> Jeg stiller mig nu lidt skeptisk over for om motorene så kan holde >
> 500.000 Km.
> Motorolien i en dieselbil bliver meget hurtigere kulsort end den gør i en
> benziner, så JEG ville ikke køre så langt på olien.
>
> --
> Tom
>
>



Hans L. Jørgensen (09-01-2005)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 09-01-05 12:10

Tp wrote:
> Ja det tror jeg du har ret i. Men når jeg køber en ny bil og sælger
> den efter f.eks. 125.000 km

Hvis det var en Mercedes lastvogn du kørte i ville du kunne slippe for at
skifte olie overhovedet, da den kører op til 125k km. mellem olieskift *G*



--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg



ENN (09-01-2005)
Kommentar
Fra : ENN


Dato : 09-01-05 16:13

> Hvis det var en Mercedes lastvogn du kørte i ville du kunne slippe for at
> skifte olie overhovedet, da den kører op til 125k km. mellem olieskift *G*


Eller hvis det var en MAN Lastbil kunne du køre 160.000 km mellem olieskift




Ukendt (08-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-01-05 15:05


"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:41dfd8cb$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Frederik" <f.caroe snabela suf.nu> skrev i en meddelelse
> news:41dfd445$0$96728$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
> Jow, men den har et godt moment......;)

Det har en benziner da også

--
Tom



phk (08-01-2005)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 08-01-05 15:13


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:41dfe891$0$162$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> Jow, men den har et godt moment......;)

> Det har en benziner da også

Kun med turbo ;)


--
Per, Esbjerg



Ukendt (08-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-01-05 15:22


"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:41dfea11$0$223$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:41dfe891$0$162$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>>> Jow, men den har et godt moment......;)
>
>> Det har en benziner da også
>
> Kun med turbo ;)

Som diesel
men jeg vil mene at med en small block burde der også være lidt moment

--
Tom



Søren Christensen (08-01-2005)
Kommentar
Fra : Søren Christensen


Dato : 08-01-05 15:27


"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:41dfea11$0$223$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:41dfe891$0$162$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> >> Jow, men den har et godt moment......;)
>
> > Det har en benziner da også
>
> Kun med turbo ;)
>
>

Det samme med Diesel.

Venligst



Thomas Rasmussen (08-01-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 08-01-05 15:36

On Sat, 08 Jan 2005 15:27:19 +0100, Søren Christensen wrote:

>> >> Jow, men den har et godt moment......;)
>>
>> > Det har en benziner da også
>>
>> Kun med turbo ;)
>>
> Det samme med Diesel.

Grunden til at det sjældent bliver taget med i betragtning er nok at der
ikke er så mange valgmuligheder for en benziner med turbo sammenlignet
med diesler med turbo. Medier mv. har det også med at sammenligne diesel
modeller med benzin modeller med ca. samme motorstørrelse uden turbo
(igen fordi benzin-turboer er "sjældne")

Thomas


Ukendt (08-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-01-05 15:52


"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:pan.2005.01.08.14.35.49.659643@p7.dk.invalid...
> On Sat, 08 Jan 2005 15:27:19 +0100, Søren Christensen wrote:
>
>>> >> Jow, men den har et godt moment......;)
>>>
>>> > Det har en benziner da også
>>>
>>> Kun med turbo ;)
>>>
>> Det samme med Diesel.
>
> Grunden til at det sjældent bliver taget med i betragtning er nok at der
> ikke er så mange valgmuligheder for en benziner med turbo sammenlignet
> med diesler med turbo. Medier mv. har det også med at sammenligne diesel
> modeller med benzin modeller med ca. samme motorstørrelse uden turbo
> (igen fordi benzin-turboer er "sjældne")

Da turbo'en netop "forøger" motoren volumen ved at presse mere luft ind i
forhold til en sugemotor. Så bør man faktisk sammenligne f.eks en 2.0
(lavtryks)turbo med en 2.5-3.0 sugemotor

--
Tom



Thomas Rasmussen (08-01-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 08-01-05 16:17

On Sat, 08 Jan 2005 15:52:16 +0100, Tom wrote:

> Da turbo'en netop "forøger" motoren volumen ved at presse mere luft ind i
> forhold til en sugemotor. Så bør man faktisk sammenligne f.eks en 2.0
> (lavtryks)turbo med en 2.5-3.0 sugemotor

Ja, men da det her i landet nærmest er ulovligt at køre i en bil med så
stor motor, så er det jo også ved at være urealistisk :-|

Thomas

Mogens (08-01-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 08-01-05 16:21

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:pan.2005.01.08.15.17.03.949282@p7.dk.invalid...

> Ja, men da det her i landet nærmest er ulovligt at køre i en bil med så
> stor motor, så er det jo også ved at være urealistisk

Ulovligt?

/Mogens
'98 Camaro Z28 5.7l V8



Thomas Rasmussen (08-01-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 08-01-05 19:40

On Sat, 08 Jan 2005 16:21:17 +0100, Mogens wrote:

> "Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> news:pan.2005.01.08.15.17.03.949282@p7.dk.invalid...
>
>> Ja, men da det her i landet nærmest er ulovligt at køre i en bil med så
>> stor motor, så er det jo også ved at være urealistisk
>
> Ulovligt?

Kan se at jeg prikkede til lidt forskellige folks holdninger der

Hvad jeg mener er, at hvis man gerne vil have en stor motor, så tager
told&skat gladeligt imod højere afgifter og gør det dermed til en
særdeles omkostelig affære at køre i en bil med en stor motor, oftest
fordi den også er lidt tørstig jo større den bliver

/Thomas


Mogens (08-01-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 08-01-05 20:19

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:pan.2005.01.08.18.40.25.673778@p7.dk.invalid...

> Kan se at jeg prikkede til lidt forskellige folks holdninger der

Ja da - vi kan ikke nikke genkende til holdningen.

> Hvad jeg mener er, at hvis man gerne vil have en stor motor, så tager
> told&skat gladeligt imod højere afgifter og gør det dermed til en
> særdeles omkostelig affære at køre i en bil med en stor motor, oftest
> fordi den også er lidt tørstig jo større den bliver

Alting er relativt - min V8'er er ikke driftsmæssigt
dyrere end de andre biler, jeg har haft nyere tid...




phk (08-01-2005)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 08-01-05 20:29


"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:crpbmn$18ku$1@news.cybercity.dk...
> "Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> news:pan.2005.01.08.18.40.25.673778@p7.dk.invalid...

> Alting er relativt - min V8'er er ikke driftsmæssigt
> dyrere end de andre biler, jeg har haft nyere tid...

Det er min TDI´er heller ikke ;)

--
Per, Esbjerg



Mogens (08-01-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 08-01-05 20:29

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:41e03424$0$36626$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Det er min TDI´er heller ikke ;)

Nej sikkert ikke - men den vil dælme være kedelig
ift. de andre, jeg har haft. Også i nyere tid




phk (08-01-2005)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 08-01-05 20:37


"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:crpca9$19pc$1@news.cybercity.dk...
> "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> news:41e03424$0$36626$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

>> Det er min TDI´er heller ikke ;)

> Nej sikkert ikke - men den vil dælme være kedelig
> ift. de andre, jeg har haft. Også i nyere tid

Mine bliver mindre og mindre kedelige! :)


--
Per, Esbjerg



Martin Vollert (08-01-2005)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 08-01-05 17:12


"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid> wrote in message news:pan.2005.01.08.15.17.03.949282@p7.dk.invalid...
> On Sat, 08 Jan 2005 15:52:16 +0100, Tom wrote:
>
>> Da turbo'en netop "forøger" motoren volumen ved at presse mere luft ind i
>> forhold til en sugemotor. Så bør man faktisk sammenligne f.eks en 2.0
>> (lavtryks)turbo med en 2.5-3.0 sugemotor
>
> Ja, men da det her i landet nærmest er ulovligt at køre i en bil med så
> stor motor, så er det jo også ved at være urealistisk :-|

Ulovligt ??


--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16442
Ford klub Danmark Medl:2113.



jan@fedtegreven.dk (08-01-2005)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 08-01-05 17:46

Thomas Rasmussen <thomas@p7.dk.invalid> skrev :

>Ja, men da det her i landet nærmest er ulovligt at køre i en bil med så
>stor motor, så er det jo også ved at være urealistisk :-|

Nærmest ulovligt ??

Av for den da


--
jan@Fedtegreven.dk
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Martin Vollert (08-01-2005)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 08-01-05 15:43


"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote in message news:41dfea11$0$223$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse news:41dfe891$0$162$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>>> Jow, men den har et godt moment......;)
>
>> Det har en benziner da også
>
> Kun med turbo ;)
>

Tjaa hvad kan din diesel uden turbo ??
--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16442
Ford klub Danmark Medl:2113.




phk (08-01-2005)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 08-01-05 17:28


"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev i en meddelelse
news:41dff0e2$0$51253$14726298@news.sunsite.dk...

>> Kun med turbo ;)

> Tjaa hvad kan din diesel uden turbo ??

Med turbo kan den køre fra din V6´er - og gøre det til halv pris ;)

--
Per, Esbjerg



jan@fedtegreven.dk (08-01-2005)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 08-01-05 17:47

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev :

>Med turbo kan den køre fra din V6´er - og gøre det til halv pris ;)

overså du ordet "uden" ;)


--
jan@Fedtegreven.dk
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

phk (08-01-2005)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 08-01-05 17:59


<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse
news:fj30u0905kgsaqdjtqk8o10u7helffi2lj@dtext.news.tele.dk...
> "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev :

>>Med turbo kan den køre fra din V6´er - og gøre det til halv pris ;)

> overså du ordet "uden" ;)

Jeg ignorerede det kun.

Vær nu stille så han kan finde på en udfordring :)

--
Per, Esbjerg
der synes det er lang tid siden jeg har været på KTA :)



Martin Vollert (08-01-2005)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 08-01-05 18:04


"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote in message news:41e009d7$0$36608$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev i en meddelelse news:41dff0e2$0$51253$14726298@news.sunsite.dk...
>
>>> Kun med turbo ;)
>
>> Tjaa hvad kan din diesel uden turbo ??
>
> Med turbo kan den køre fra din V6´er - og gøre det til halv pris ;)

jamen det var jo ikke spørgsmålet, hvad kan din diesel uden turbo ??,
men selv om din så har en turbo kan jeg stadig nakke den ved et kryds.
Ang prisen så har jeg råd til at køre benzin, ikke som de der diesel
fattigrøve der skal spare de sidste 50 øre på en liter for at få råd til at
køre på arbejde.


--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16442
Ford klub Danmark Medl:2113.





Mogens (08-01-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 08-01-05 18:32

"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev i en meddelelse
news:41e017b4$0$51243$14726298@news.sunsite.dk...

> jamen det var jo ikke spørgsmålet, hvad kan din diesel uden turbo ??,

INTET - en VAG SDI er noget af det langsommeste,
der findes.

Jeg kender en VW Golf entusiast, der købte en Golf SDI.
Han er ikke meget for at indrømme det, men bilen er et
fejlkøb for ham. Ikke mindst nu nogle år efter, hvor for-
handleren løber ud af salgslokalet, når han ser ovennævnte
gut komme ind af døren. Forhandleren ønsker ikke at tage
SDI'en i bytte...



Martin Vollert (08-01-2005)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 08-01-05 18:52


"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote in message news:crp5ds$vdj$1@news.cybercity.dk...
> "Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev i en meddelelse
> news:41e017b4$0$51243$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> jamen det var jo ikke spørgsmålet, hvad kan din diesel uden turbo ??,
>
> INTET - en VAG SDI er noget af det langsommeste,
> der findes.

LIGE PRÆCIS INTET.

> Jeg kender en VW Golf entusiast, der købte en Golf SDI.
> Han er ikke meget for at indrømme det, men bilen er et
> fejlkøb for ham. Ikke mindst nu nogle år efter, hvor for-
> handleren løber ud af salgslokalet, når han ser ovennævnte
> gut komme ind af døren. Forhandleren ønsker ikke at tage
> SDI'en i bytte...

Tjaa nogle folk her i gruppen vil sikkert kalde det for en
"Sports vogn" så er det da lidt underligt at forhandleren
ikke vil tage den tilbage ?

--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16442
Ford klub Danmark Medl:2113.




phk (08-01-2005)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 08-01-05 19:45


"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev i en meddelelse
news:41e017b4$0$51243$14726298@news.sunsite.dk...

> jamen det var jo ikke spørgsmålet, hvad kan din diesel uden turbo ??,
> men selv om din så har en turbo kan jeg stadig nakke den ved et kryds.

300 meter ... 400 ??

> Ang prisen så har jeg råd til at køre benzin, ikke som de der diesel
> fattigrøve der skal spare de sidste 50 øre på en liter for at få råd til
> at
> køre på arbejde.

Nu er det jo ikke de sidste 50 øre pr. liter jeg sparer pengene på, men de
10 km jeg kører mere på literen.

>

Selv ;)


--
Per, Esbjerg



Martin Vollert (08-01-2005)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 08-01-05 20:04


"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote in message news:41e029db$0$36656$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev i en meddelelse news:41e017b4$0$51243$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> jamen det var jo ikke spørgsmålet, hvad kan din diesel uden turbo ??,
>> men selv om din så har en turbo kan jeg stadig nakke den ved et kryds.
>
> 300 meter ... 400 ??

Jamen du ser mig først igen når jeg kommer ud inde fra Fakta og har handlet
og du først lige er ankommet til p-pladsen
Men hvorfor snakker du uden om det faktiske spørgsmål, hvad kan din vogn
uden turbo ?

>> Ang prisen så har jeg råd til at køre benzin, ikke som de der diesel
>> fattigrøve der skal spare de sidste 50 øre på en liter for at få råd til at
>> køre på arbejde.
>
> Nu er det jo ikke de sidste 50 øre pr. liter jeg sparer pengene på, men de 10 km jeg kører mere på literen.

Ja det er jo der man skal se på diesel forcen, km/l og ikke acc mod benzin,
en benzin med samme specs som diesel vil altid vinde over diesel.
Du ville måske gerne kører om kap med F.eks en midt 90er Ford Escort turbo ??

>>
>
> Selv ;)

Selv selv
--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16442
Ford klub Danmark Medl:2113.



phk (08-01-2005)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 08-01-05 20:15


"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev i en meddelelse
news:41e02e19$0$51254$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote in message
> news:41e029db$0$36656$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>
>> "Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev i en
>> meddelelse news:41e017b4$0$51243$14726298@news.sunsite.dk...

> Jamen du ser mig først igen når jeg kommer ud inde fra Fakta og har
> handlet
> og du først lige er ankommet til p-pladsen
> Men hvorfor snakker du uden om det faktiske spørgsmål, hvad kan din vogn
> uden turbo ?

Aner det ikke ;)

>>> Ang prisen så har jeg råd til at køre benzin, ikke som de der diesel
>>> fattigrøve der skal spare de sidste 50 øre på en liter for at få råd til
>>> at
>>> køre på arbejde.
>>
>> Nu er det jo ikke de sidste 50 øre pr. liter jeg sparer pengene på, men
>> de 10 km jeg kører mere på literen.
>
> Ja det er jo der man skal se på diesel forcen, km/l og ikke acc mod
> benzin,

Gerne som accelleration :)

> en benzin med samme specs som diesel vil altid vinde over diesel.

Det passer så ikke lige!

> Du ville måske gerne kører om kap med F.eks en midt 90er Ford Escort turbo
> ??

Der var faktisk flere Escorter med Turbo i 2002, da jeg kørte omkap med
fordklubben - de kunne ikke rigtig klare sig. Desværre var det i en 1.8
Mondeo station car, så det gælder nok ikke? :)

>
>>>
>>
>> Selv ;)
>
> Selv selv

Sig nu jeg skal kikke forbi KTA så jeg kan få noget baghjul :)

;)
--
Per, Esbjerg



Martin Vollert (08-01-2005)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 08-01-05 20:33


"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote in message news:41e03101$0$36671$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Jamen du ser mig først igen når jeg kommer ud inde fra Fakta og har handlet
>> og du først lige er ankommet til p-pladsen
>> Men hvorfor snakker du uden om det faktiske spørgsmål, hvad kan din vogn
>> uden turbo ?
>
> Aner det ikke ;)

Ok så find lige ud af det inden du tror en turbo diesel er så meget stærkere end
en turbo benzin.

>> Ja det er jo der man skal se på diesel forcen, km/l og ikke acc mod benzin,
>
> Gerne som accelleration :)

Jamen du taber jo i en diesel.

>> en benzin med samme specs som diesel vil altid vinde over diesel.
>
> Det passer så ikke lige!

Joo.

>> Du ville måske gerne kører om kap med F.eks en midt 90er Ford Escort turbo ??
>
> Der var faktisk flere Escorter med Turbo i 2002, da jeg kørte omkap med fordklubben - de kunne ikke rigtig klare sig. Desværre var
> det i en 1.8 Mondeo station car, så det gælder nok ikke? :)

Tjaa det siger vel mere om dem der kørte i bilerne end selve bilenes præstationer,
ikke en skid om hvor hurtig en diesel er uden turbo.
Lidt svært at diskutere når du hele tiden vil dreje emnet.
--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16442
Ford klub Danmark Medl:2113.





phk (08-01-2005)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 08-01-05 20:40


"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev i en meddelelse
news:41e034ad$0$51253$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote in message
> news:41e03101$0$36671$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

>>> Ja det er jo der man skal se på diesel forcen, km/l og ikke acc mod
>>> benzin,
>>
>> Gerne som accelleration :)
>
> Jamen du taber jo i en diesel.

Det får vi så at se ;)

>>> en benzin med samme specs som diesel vil altid vinde over diesel.
>>
>> Det passer så ikke lige!
>
> Joo.

Nahh - en diesel har flere HK ved lave omdrejninger. Når man skifter gear
mister man ikke så mange HK - forudsat man når at skifte gear inden turboen
mister pusten :)

>>> Du ville måske gerne kører om kap med F.eks en midt 90er Ford Escort
>>> turbo ??

>> Der var faktisk flere Escorter med Turbo i 2002, da jeg kørte omkap med
>> fordklubben - de kunne ikke rigtig klare sig. Desværre var det i en 1.8
>> Mondeo station car, så det gælder nok ikke? :)

> Tjaa det siger vel mere om dem der kørte i bilerne end selve bilenes
> præstationer,

Tak tak :)

> ikke en skid om hvor hurtig en diesel er uden turbo.
> Lidt svært at diskutere når du hele tiden vil dreje emnet.

Jeg drejer lige omkring KTA til den tid :)

Mener iøvrigt jeg har set dig derovre - var du i Kolding sidste år?


--
Per, Esbjerg



Martin Vollert (08-01-2005)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 08-01-05 20:51


"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote in message news:41e036ce$0$36696$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Joo.
>
> Nahh - en diesel har flere HK ved lave omdrejninger. Når man skifter gear mister man ikke så mange HK - forudsat man når at skifte
> gear inden turboen mister pusten :)

Jamen når du så skifter gear, så fortsætter jeg et par 1000 omd/m endnu før jeg
skifter og så har jeg allerede et forspring.
Hvorfor tror du at F.eks F-1 biler har et 1gear der rækker til omkring 150km/t.

>> Tjaa det siger vel mere om dem der kørte i bilerne end selve bilenes præstationer,
>
> Tak tak :)

Ja ja nu skal du ikke blive kæphøj
Det har åbenbart været umådligt ringe kvalitet på chauffører jeg hentyder til

> Mener iøvrigt jeg har set dig derovre - var du i Kolding sidste år?

Nej jeg har aldrig være på KTA i kolding.
Men hva skete der for dig i 2003 på KTA ??
--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16442
Ford klub Danmark Medl:2113.



phk (08-01-2005)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 08-01-05 21:28


"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev i en meddelelse
news:41e038b3$0$51249$14726298@news.sunsite.dk...

>> Nahh - en diesel har flere HK ved lave omdrejninger. Når man skifter gear
>> mister man ikke så mange HK - forudsat man når at skifte gear inden
>> turboen mister pusten :)
>
> Jamen når du så skifter gear, så fortsætter jeg et par 1000 omd/m endnu
> før jeg
> skifter og så har jeg allerede et forspring.

Jeg har prøvetstartet en quartermile i 2. gear - det fungerer faktisk
udemærket (dvs. enten eller :)). Så kører jeg lidt over 70 før jeg går i
næste gear.

> Hvorfor tror du at F.eks F-1 biler har et 1gear der rækker til omkring
> 150km/t.

Fordi de kan.

Hvorfor tror du TDI`ere starter i 2. gear?

Fordi de kan! :)

>>> Tjaa det siger vel mere om dem der kørte i bilerne end selve bilenes
>>> præstationer,
>>
>> Tak tak :)
>
> Ja ja nu skal du ikke blive kæphøj



> Det har åbenbart været umådligt ringe kvalitet på chauffører jeg hentyder
> til

Den slags findes i alle klubber - jeg blev også nr. 1 i street race i club
golf så sent som i år (og sidste år :))

>> Mener iøvrigt jeg har set dig derovre - var du i Kolding sidste år?

> Nej jeg har aldrig være på KTA i kolding.

Det er en fejl i din opdragelse. Men det bliver du jo nødt til at kompencere
for i år hvis vi skal lave en lille test eller 2 ;)

> Men hva skete der for dig i 2003 på KTA ??

Ingenting. Jeg kom ikke derover. Der var en anden som skulle bruge bilen :(
--
Per, Esbjerg



LL (09-01-2005)
Kommentar
Fra : LL


Dato : 09-01-05 15:33

> Hvorfor tror du TDI`ere starter i 2. gear?
>
> Fordi de kan! :)

Psssst... Det kan min Seat Ibiza 1.8GLXi også, endda uden at "hoppe" - og
den drikker benzin...

LL



N/A (08-01-2005)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 08-01-05 19:56



phk (08-01-2005)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 08-01-05 19:56


"ENN" <AAb@nomail.com> skrev i en meddelelse
news:41e02626$0$36648$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hvad er det lige for en Diesel din V6 Mondeo kan "nakke"????
> Kom du bare an.....

Martin har glemt noget - jeg har nakket alle medlemmerne i ford-klubben i en
standard 1,8 Mondeo station car på standarddæk og uden turbo .....

http://www.ford-klub-danmark.dk/picts/arrangementer/kta2002j/TN_IMG_0298.jpg
http://www.ford-klub-danmark.dk/picts/arrangementer/kta2002j/TN_IMG_0294.jpg

Det er mig der sejrsrigt rækker en model-Ford op i luften (på sidste
billede) :)

.... såhh mon ikke jeg kan køre fra en V6´er i en diesel :)

PS: Jeg kommer gerne forbi Kolding Køretekniske Anlæg med et stopur, når I
alligevel skal derover til foråret.

:)
--
Per, Esbjerg


>
> "Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev i en
> meddelelse news:41e017b4$0$51243$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote in message
>> news:41e009d7$0$36608$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>>
>>> "Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev i en
>>> meddelelse news:41dff0e2$0$51253$14726298@news.sunsite.dk...
>>>
>>>>> Kun med turbo ;)
>>>
>>>> Tjaa hvad kan din diesel uden turbo ??
>>>
>>> Med turbo kan den køre fra din V6´er - og gøre det til halv pris ;)
>>
>> jamen det var jo ikke spørgsmålet, hvad kan din diesel uden turbo ??,
>> men selv om din så har en turbo kan jeg stadig nakke den ved et kryds.
>> Ang prisen så har jeg råd til at køre benzin, ikke som de der diesel
>> fattigrøve der skal spare de sidste 50 øre på en liter for at få råd til
>> at
>> køre på arbejde.
>>
>>
>> --
>> Hilsen Martin.
>>
>> Ford Mondeo 2,5 V6
>> http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16442
>> Ford klub Danmark Medl:2113.
>>
>>
>>
>>
>
>



Martin Vollert (08-01-2005)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 08-01-05 20:18


"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote in message news:41e02c8b$0$36645$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Martin har glemt noget - jeg har nakket alle medlemmerne i ford-klubben i en standard 1,8 Mondeo station car på standarddæk og
> uden turbo .....
>
> http://www.ford-klub-danmark.dk/picts/arrangementer/kta2002j/TN_IMG_0298.jpg
> http://www.ford-klub-danmark.dk/picts/arrangementer/kta2002j/TN_IMG_0294.jpg
>
> Det er mig der sejrsrigt rækker en model-Ford op i luften (på sidste billede) :)

Arr gider du lige, hvad har det lige med denne diskution at gører ??.
Men fra 0-100km/t var du jo blandt de 3-4 langsommeste.


> ... såhh mon ikke jeg kan køre fra en V6´er i en diesel :)

Jamen nu er det jo ikke en Ford du køre i nu sååå.
Men en V6er vil nok ikke værer den hurtigstre på en bane mod en 4 cyl
baby motorer pga vægten over forhjulen, det vil jo give en del
understyring, men hvis jeg kommer med så er jeg da klar til kamp.
--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16442
Ford klub Danmark Medl:2113.



phk (08-01-2005)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 08-01-05 20:30


"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev i en meddelelse
news:41e03109$0$51242$14726298@news.sunsite.dk...

> Jamen nu er det jo ikke en Ford du køre i nu sååå.
> Men en V6er vil nok ikke værer den hurtigstre på en bane mod en 4 cyl
> baby motorer pga vægten over forhjulen, det vil jo give en del
> understyring, men hvis jeg kommer med så er jeg da klar til kamp.

Så kommer jeg :)
Snak lige med Bo om det :)


--
Per, Esbjerg



Ukendt (08-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-01-05 20:50


"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:41e02c8b$0$36645$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "ENN" <AAb@nomail.com> skrev i en meddelelse
> news:41e02626$0$36648$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > Hvad er det lige for en Diesel din V6 Mondeo kan "nakke"????
> > Kom du bare an.....
>
> Martin har glemt noget - jeg har nakket alle medlemmerne i ford-klubben i
en
> standard 1,8 Mondeo station car på standarddæk og uden turbo .....
>
>
http://www.ford-klub-danmark.dk/picts/arrangementer/kta2002j/TN_IMG_0298.jpg
>
http://www.ford-klub-danmark.dk/picts/arrangementer/kta2002j/TN_IMG_0294.jpg
>
> Det er mig der sejrsrigt rækker en model-Ford op i luften (på sidste
> billede) :)
>
> ... såhh mon ikke jeg kan køre fra en V6´er i en diesel :)
>
> PS: Jeg kommer gerne forbi Kolding Køretekniske Anlæg med et stopur, når I
> alligevel skal derover til foråret.
>
> :)
> --
> Per, Esbjerg


Hmm er det bare mig, eller er billederne så små som omdrejningsspændet i en
diesel...


Mvh.

Frederik



phk (08-01-2005)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 08-01-05 21:21


"Frederik" <f.caroe snabela suf.nu> skrev i en meddelelse
news:41e0394a$0$1110$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Hmm er det bare mig, eller er billederne så små som omdrejningsspændet i
> en
> diesel...

Du har ret - gå på www.ford-klub-danmark.dk, vælg galleri, KTA 2002, side 3
billede nr. 1 og 3.

Jeg stod i samme situation året før, desværre er ingen billeder fra denne
lykkelige dag mere :)


--
Per, Esbjerg



BJ (08-01-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 08-01-05 17:59


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:41dfe891$0$162$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

>> Jow, men den har et godt moment......;)
>
> Det har en benziner da også

Jow, det var nu også lidt ironisk ment, når man nu slev kører i potte med
rimeligt moment og den drikker benzin..

--
Bjørn J.



Snusken (08-01-2005)
Kommentar
Fra : Snusken


Dato : 08-01-05 20:40

Det er nu OK at fuldtanke for 300 kr. og
køre en 1000 km med lidt diesel-muller-moment
(lidt tryk i ryglænet ved opstart og godt og vel
tomgang ved landevejskørsel..) før
næste tankning...

mvh eric
----------------

BJ skrev:
> "Frederik" <f.caroe snabela suf.nu> skrev i en meddelelse
> news:41dfd445$0$96728$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
> Jow, men den har et godt moment......;)
>


BJ (08-01-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 08-01-05 23:17


"Snusken" <snusken@ko_og_kyllingpc.nu> skrev i en meddelelse
news:41e0371a$0$179$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

KLIP

> Det er nu OK at fuldtanke for 300 kr. og

Det kender jeg til. Tanker for 660 kr.

> køre en 1000 km med lidt diesel-muller-moment

Det kender jeg til. Kører 500 km med lidt benzin-muller-moment.

> (lidt tryk i ryglænet ved opstart og godt og vel
> tomgang ved landevejskørsel..)

Det kender jeg til. En del tryk i ryglænet op på 110 km/t ved under 2.000
omdr. og efter den dansk-tyske grænse, et gevaldigt spark i rumpeten.

Skifte til højgear mellem 230/240 km/t og stille og roligt se speedometeret
gå tør for tal ved 260 km/t.

> før næste tankning...

Som jeg med længsel ser frem til, da jeg i Tyskland kan tanke god stabil
kraftfuld oktan 100...)

Sådan en 2.8 liters bi-turbo med vel over 320 hk skal jo også leve godt og
mærke det er jul...

--
Bjørn J.



Uffe Ravn (09-01-2005)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 09-01-05 00:29


"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev
> "Snusken" <snusken@ko_og_kyllingpc.nu> skrev

> KLIP
>
> > Det er nu OK at fuldtanke for 300 kr. og
>
> Det kender jeg til. Tanker for 660 kr.
>
> > køre en 1000 km med lidt diesel-muller-moment
>
> Det kender jeg til. Kører 500 km med lidt benzin-muller-moment.
>
> > (lidt tryk i ryglænet ved opstart og godt og vel
> > tomgang ved landevejskørsel..)
>
> Det kender jeg til. En del tryk i ryglænet op på 110 km/t ved under 2.000
> omdr. og efter den dansk-tyske grænse, et gevaldigt spark i rumpeten.
>
> Skifte til højgear mellem 230/240 km/t og stille og roligt se
speedometeret
> gå tør for tal ved 260 km/t.
>
> > før næste tankning...
>
> Som jeg med længsel ser frem til, da jeg i Tyskland kan tanke god stabil
> kraftfuld oktan 100...)
>
> Sådan en 2.8 liters bi-turbo med vel over 320 hk skal jo også leve godt og
> mærke det er jul...

*fnis*

Mvh. Uffe Ravn



Henrik Bøgh (09-01-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Bøgh


Dato : 09-01-05 12:56

En helt masse bits fra "Frederik" <f.caroe snabela suf.nu> til dk.fritid.bil
gav følgende:

> http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=352312&TemplateID=371

Jeg syntes der er en ting de har overset i pågældende artikel, men det måske
fordi det også bliver mindre og mindre interessant:

Nemlig at en diesel stadigvæk kører lidt længere på literen (i hvert tilfælde
for nogle fabrikanters vedkommende).

Min gamle Mazda 626 2.0D, kørte på en god dag 21 km/l og den nuværende VW
Sharan (1,9 TDi) kører ca. 18 km/l ved pæn kørsel (gns. opgivet til 15,5 km/l
SVJH).
Den gamle Mazda var i benziner-udgaven så vidt jeg husker opgivet til 14 km/l,
mens Sharan'en i 1.8 Benzin udgaven vist er opgivet til godt 10 km/l.

At de så er pænt kedelige i forhold til benzinerne, er så en helt anden sag...

[...]

> Frederik

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Nothing comes between a pregnant lady and a meal!"
-- Rene Russo as Lorna Cole in 'Lethal Weapon 4'


Jan W Nielsen (09-01-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 09-01-05 13:59

> Jeg syntes der er en ting de har overset i pågældende artikel, men det
> måske
> fordi det også bliver mindre og mindre interessant:

Det synes jeg også - for eksempel fremgår beregningsgrundlaget ikke, hvorfor
artiklen er værdiløs, IMO. Men det er selvfølgelig en anden sag.

> Nemlig at en diesel stadigvæk kører lidt længere på literen (i hvert
> tilfælde
> for nogle fabrikanters vedkommende).

Lidt..? De kører da langt længere - både end de gamle tilsvarende biler og
end benzinbilerne i dag.

> Min gamle Mazda 626 2.0D, kørte på en god dag 21 km/l..

Imponerende - den står kun til 14 km/ltr.

> Den gamle Mazda var i benziner-udgaven så vidt jeg husker opgivet til 14
> km/l,

Nej, så godt går det nu altså ikke for en 2.0 benzin af den årgang.
Den gamle Mazda var opgivet til 12,3 km/ltr.

> At de så er pænt kedelige i forhold til benzinerne, er så en helt anden
> sag...

Kedelige - jeg har da aldrig hørt værre vrøvl.

Er der noget kedeligere end en moderne familiebil med en lille, latterlig
benzinmotor på måske 1800 ccm og 115-125 hk - den magter jo ikke at flytte
de mange kilo op af selv mindre bakker i andet end 1,2 eller 3. gear.

Hvis man ikke må få mere end sølle 115 hk - så lad dem da i det mindste være
TDi-heste.

Jeg kører meget i to tilsvarende Golfer - den ene med en 2,0 benzin (115
hk/170 Nm) og den anden med 115 hk/310 Nm).

Benzineren er så brystsvag, så den er til at tude over - og jeg kender
formentlig ikke eet menneske, der har prøvet dem begge, der hellere kører i
benzineren.

Hvis man skal have benzin, der - i forhold til moderne diesel - ikke er
kedelig, så skal man have nogle flere hestekræfter... men jo, så kan det
også blive sjovt.


/Jan W Nielsen



Dennis Hellan Peders~ (09-01-2005)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 09-01-05 15:14


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:41e124b6$0$29446$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> Hvis man skal have benzin, der - i forhold til moderne diesel - ikke er
> kedelig, så skal man have nogle flere hestekræfter... men jo, så kan det
> også blive sjovt.

Hej .

Jeg har lige i dag været ude og prøve en Mazda 6 2,3 Sport, hemmm....
dejlig bil, den kunne jeg godt falde for

Men hvis den var hurtigere end min (boksede) C5 HDi var det marginaler, og
med et kørsels behov på 50-55000 km om året !, bliver den nok et lidt for
dyrt bekendtskab med hensyn til brændstof økonomi, men det var _helt_ klart
en bil jeg godt ville have, hvis jeg ikke skulle køre så meget.


--
Hilsen
Dennis Pedersen
Citroën C5 Prestige 2,0 HDi '03




Jan W Nielsen (09-01-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 09-01-05 15:25

> Men hvis den var hurtigere end min (boksede) C5 HDi var det marginaler, og
> med et kørsels behov på 50-55000 km om året !, bliver den nok et lidt for
> dyrt bekendtskab med hensyn til brændstof økonomi, men det var _helt_
> klart
> en bil jeg godt ville have, hvis jeg ikke skulle køre så meget.

Det forstår man..

Jeg ville endnu hellere have den, hvis de smed Mondeos 2,2 TDCi i i i i i -
i....bilen..



/Jan W Nielsen



Martin Vollert (09-01-2005)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 09-01-05 16:19


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message news:41e13de7$1$23062$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
>> Men hvis den var hurtigere end min (boksede) C5 HDi var det marginaler, og
>> med et kørsels behov på 50-55000 km om året !, bliver den nok et lidt for
>> dyrt bekendtskab med hensyn til brændstof økonomi, men det var _helt_ klart
>> en bil jeg godt ville have, hvis jeg ikke skulle køre så meget.
>
> Det forstår man..
>
> Jeg ville endnu hellere have den, hvis de smed Mondeos 2,2 TDCi i i i i i - i....bilen..
>
>

Ja se nu snakker vi.
--
Hilsen Martin.
Ford Mondeo 2,5 V6
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16442
Ford klub Danmark Medl:2113.
http://home19.inet.tele.dk/vollert





Ukendt (11-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-01-05 11:59

"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev i en meddelelse
news:41e14ab2$0$51248$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message
> news:41e13de7$1$23062$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
>>> Men hvis den var hurtigere end min (boksede) C5 HDi var det marginaler,
>>> og
>>> med et kørsels behov på 50-55000 km om året !, bliver den nok et lidt
>>> for
>>> dyrt bekendtskab med hensyn til brændstof økonomi, men det var _helt_
>>> klart
>>> en bil jeg godt ville have, hvis jeg ikke skulle køre så meget.
>>
>> Det forstår man..
>>
>> Jeg ville endnu hellere have den, hvis de smed Mondeos 2,2 TDCi i i i i
>> i - i....bilen..
>>
>>
>
> Ja se nu snakker vi.

Pjat med jer - der må være en grund til at Frot fremover vil bruge
Mazdaretti motoren :)

> --
> Hilsen Martin.

Lars B



Ukendt (11-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-01-05 11:58

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> skrev i en meddelelse
news:crre42$g9l$1@news.net.uni-c.dk...
>
> "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
> news:41e124b6$0$29446$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
>> Hvis man skal have benzin, der - i forhold til moderne diesel - ikke er
>> kedelig, så skal man have nogle flere hestekræfter... men jo, så kan det
>> også blive sjovt.
>
> Hej .
>
> Jeg har lige i dag været ude og prøve en Mazda 6 2,3 Sport, hemmm....
> dejlig bil, den kunne jeg godt falde for

Den er at anbefale :)

> Men hvis den var hurtigere end min (boksede) C5 HDi var det marginaler, og
> med et kørsels behov på 50-55000 km om året !, bliver den nok et lidt for
> dyrt bekendtskab med hensyn til brændstof økonomi, men det var _helt_
> klart
> en bil jeg godt ville have, hvis jeg ikke skulle køre så meget.

Kan desværre ikke give nogle tal for økonomi endnu, da min kun lige har
rundet 400 Km :)

> Dennis Pedersen
> Citroën C5 Prestige 2,0 HDi '03

Lars B
http://www.zulfo.dk/mazda/page_02.htm



Henrik Bøgh (09-01-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Bøgh


Dato : 09-01-05 18:40

En helt masse bits fra Jan W Nielsen til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Kedelige - jeg har da aldrig hørt værre vrøvl.
>
> Er der noget kedeligere end en moderne familiebil med en lille, latterlig
> benzinmotor på måske 1800 ccm og 115-125 hk - den magter jo ikke at flytte
> de mange kilo op af selv mindre bakker i andet end 1,2 eller 3. gear.

Nu er jeg så priviligeret (miljøskadet?) at jeg kun har kørt benzinbil tre
gange i mit liv:

1. gang da jeg tog kørekort i en Renault Megane Coupe
2. gang da vi lejede en Chevrolet i USA
3. gang da vi lejede en Cadillac i USA

Jeg har derfor måske ikke tilpas grundlag for at udtale mig, men jeg kan da
garantere dig for at mange diesler føles kedelige i forhold dertil.

> Hvis man ikke må få mere end sølle 115 hk - så lad dem da i det mindste være
> TDi-heste.

Jeg er personligt vældigt glade for mine 110 af slagsen. Som i øvrigt har
præsteret at køre mig 490 km rundt i København på 34 liter (altså ca. 14,4
km/l v. bykørsel), så selv i bykørsel er der nogenlunde fornuftig økonomi i
den.

[...]

> Hvis man skal have benzin, der - i forhold til moderne diesel - ikke er
> kedelig, så skal man have nogle flere hestekræfter... men jo, så kan det
> også blive sjovt.

Jeg ville aldrig personligt vælge en benzin med mit kørselsbehov/-mønster,
ikke mindst fordi jeg ikke har en snebolds chance i helvede for at klemme mig
i de pygmæ-biler der er så lavvægtede, at en forholdsvis lille benzinmotor
gør det sjovt (Peugeout 206 er for lille, Opel Astra er for lille, Polo'en er
for lille o.s.v. - i den størrelse. Lupo'en har jeg slet ikke turdet sætte
mig ind i :)).

> /Jan W Nielsen

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Ouuh - now leather is a different thing...."
-- Michael Boatman as Carter Heywood in 'Spin City'


Jan W Nielsen (09-01-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 09-01-05 20:43

> Nu er jeg så priviligeret (miljøskadet?) at jeg kun har kørt benzinbil tre
> gange i mit liv:

Det var sørme ikke meget..

> Jeg ville aldrig personligt vælge en benzin med mit kørselsbehov/-mønster,
> ikke mindst fordi jeg ikke har en snebolds chance i helvede for at klemme
> mig
> i de pygmæ-biler der er så lavvægtede, at en forholdsvis lille benzinmotor
> gør det sjovt (Peugeout 206 er for lille, Opel Astra er for lille, Polo'en
> er
> for lille o.s.v. - i den størrelse. Lupo'en har jeg slet ikke turdet sætte
> mig ind i :)).

Forestil dig en SÅ lille bil med måske 150 TDi hk og 400 Nm - dét er sgu
meget sjovt, for de rykker sgu markant.

/Jan W Nielsen



Dennis Hellan Peders~ (09-01-2005)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 09-01-05 22:54


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:41e18897$0$22703$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
>
> Forestil dig en SÅ lille bil med måske 150 TDi hk og 400 Nm - dét er sgu
> meget sjovt, for de rykker sgu markant.
>
>

Ja, en Skoda Fabia RS ( 130hk TDi ) der er bokset /chippet til 155-165 hk /
365-380 nm kunne jeg sq' godt tænke mig at prøve .



--
Hilsen
Dennis Pedersen
Citroën C5 Prestige 2,0 HDi '03







Jan W Nielsen (09-01-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 09-01-05 23:10

> Ja, en Skoda Fabia RS ( 130hk TDi ) der er bokset /chippet til 155-165 hk
> /
> 365-380 nm kunne jeg sq' godt tænke mig at prøve .

Iflg Landberg her i gruppen kan den lægge over 400 Nm.

Uden chip napper den en Mini Cooper på bane - selvom Mini Cooper er
hurtigere fra 0-100.

/Jan W Nielsen
TDi - power når du træder på speederen



BJ (09-01-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 09-01-05 23:13


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:41e1aafe$0$642$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

KLIP

> Uden chip napper den en Mini Cooper på bane - selvom Mini Cooper er
> hurtigere fra 0-100.

Cooperen har jo også kun 116 hk..:)

--
Bjørn J.



Jan W Nielsen (09-01-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 09-01-05 23:20

>> Uden chip napper den en Mini Cooper på bane - selvom Mini Cooper er
>> hurtigere fra 0-100.

> Cooperen har jo også kun 116 hk..:)

Jep . men er hurtigere til at komme op i fart fra 0-100 km/t.

/Jan W Nielsen



BJ (09-01-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 09-01-05 23:21


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:41e1ad63$0$662$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

KLIP

> Jep . men er hurtigere til at komme op i fart fra 0-100 km/t.

Det må udelukkende være et spørgsmål om at holde Cooperen på det rette
omdrejningstal med maksimalt drejningsmoment, holde motoren der og så ellers
håbe på 100% traktion.

--
Bjørn J.



phk (10-01-2005)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 10-01-05 13:34


"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:41e1ae61$0$176$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> Jep . men er hurtigere til at komme op i fart fra 0-100 km/t.
>
> Det må udelukkende være et spørgsmål om at holde Cooperen på det rette
> omdrejningstal med maksimalt drejningsmoment, holde motoren der og så
> ellers håbe på 100% traktion.

Maksimalt drejningsmoment ... for maksimal accelleration.

Me don´t think so, specielt ikke når du nu nævner det skal være på motoren
;)


--
Per, Esbjerg



BJ (10-01-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 10-01-05 13:59


"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:41e275e1$0$36595$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

KLIP

>> Det må udelukkende være et spørgsmål om at holde Cooperen på det rette
>> omdrejningstal med maksimalt drejningsmoment, holde motoren der og så
>> ellers håbe på 100% traktion.
>
> Maksimalt drejningsmoment ... for maksimal accelleration.
>
> Me don´t think so, specielt ikke når du nu nævner det skal være på motoren
> ;)

Hvorfor ikke..?

--
Bjørn J.



Ukendt (10-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-01-05 15:29

> Hvorfor ikke..?

Fordi der er en gearkasse imellem.

--
/ Jan W Nielsen



phk (11-01-2005)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 11-01-05 09:35


"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:41e27bfb$0$181$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> Maksimalt drejningsmoment ... for maksimal accelleration.
>>
>> Me don´t think so, specielt ikke når du nu nævner det skal være på
>> motoren ;)
>
> Hvorfor ikke..?

Fordi for at præstere en maksimal accelleration skal der bruges maksimale HK
fra motoren ..


--
Per, Esbjerg



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408636
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste