Baaaere det snart var onsdag
Fra : Karen Stricker & Car~

Dato : 08-01-05 11:00

For da får jeg nemlig min næsten spritnye (og første) bil:

En Skoda Fabia 1,4 16V m 75 hk og 500km på klokken. Jeg måtte slippe
156.000,- inkl. Aft. træk, vinterhjul på stålfælg og lev. omk.

Glæder mig!!!

Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-05 11:05

"Karen Stricker & Carsten Axelsen" <strixelsenfjern@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:41dfaf36$0$246$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> For da får jeg nemlig min næsten spritnye (og første) bil:
>
> En Skoda Fabia 1,4 16V m 75 hk og 500km på klokken. Jeg måtte slippe
> 156.000,- inkl. Aft. træk, vinterhjul på stålfælg og lev. omk.

Hva koster så en forsikring til en NY bil når man er NY billist?

Tillykke med den kommende "lille"

--
Tom

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 08-01-05 11:47

Tillykke!
Har også selv overvejet at skifte mit nuværende bil ud med en økonomisk
Fabia Combi (stationcar). Men gør det nok ikke alligevel, ikke fordi der er
noget galt med Skoda, men fordi vores nuværende sikkert kan køre et par år
mere uden de store problemer, og så er den betalt ud til den tid.

> Hva koster så en forsikring til en NY bil når man er NY billist?

Og hvor?

Mvh

Emil Jensen
'98 Citroen Xantia 2.0i 16v Automatic

Fra : Claus Fabritius

Dato : 08-01-05 12:09

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

> Og hvor?

Som nybegynder forsikrer man vist gennem Skoda, med mindre man har særlige
aftaler andre steder. Kig her:
http://www.skoda.dk/Kundeservice/Forsikring.asp
--
MVH
Claus Fabritius

Fra : anders majland

Dato : 08-01-05 11:55

Tillykke, - 500km der er jo ikke meget. Demobil ?

> Hva koster så en forsikring til en NY bil når man er NY billist?
Skoda sælger selv nogle konkurrencedygtige forsikringer for nye bilister -
vi har dog 6års ancienitet og så blev vi hos GF

/A

Fra : Karen Stricker & Car~

Dato : 08-01-05 17:36

> Tillykke, - 500km der er jo ikke meget. Demobil ?

Jeps demobil som er reg. 1. gang i december 2004.

Vh
Carsten

Fra : alexbo

Dato : 08-01-05 17:54

"Karen Stricker & Carsten Axelsen" skrev

> Jeps demobil som er reg. 1. gang i december 2004.

Tillykke med den nye bil, men jeg vil godt gøre dig opmærksom på et problem
I måske kan ordne med forsikringen, inden det opstår.

En ny bil er nyværdiforsikret det første år, det betyder at hvis den bliver
totalskadet eller væk, så får ejeren en nyværdierstatning, så han kan købe
en ny uanset prisstigninger.

En demobil er brugt, og uden nyværdiforsikring, det kan nemt give en forskel
på den forkerte side af 50.000 kr.
Den skadede/stjålne bil bliver værdisat 20-30.000 under købspris, og den nye
er steget 20-30.000 kr.
En Fabia har næppe så stort tab og næppe heller prisstigning, men jeg vil
forslå at rette henvendelse til forsikringen om denne nyværdi kan
bibeholdes, når nu den har kørt så lidt.

mvh
Alex Christensen

Fra : Karen Stricker & Car~

Dato : 08-01-05 18:32

> En Fabia har næppe så stort tab og næppe heller prisstigning, men jeg vil
> forslå at rette henvendelse til forsikringen om denne nyværdi kan
> bibeholdes, når nu den har kørt så lidt.

Okay det vil jeg lige have in mente når jeg får mine forsikringspapirer.

VH
Carsten

Fra : Deaster

Dato : 08-01-05 22:46

Karen Stricker & Carsten Axelsen wrote:

> Okay det vil jeg lige have in mente når jeg får mine
> forsikringspapirer.

God idé, men det tror jeg umiddelbart godt du kan skyde en hvis pil
efter svjv. er der ingen selskaber som nyværdi forsikrer biler når de
er på nr. 2 ejer.

--
Deaster
"War is God's way of teaching

Fra : alexbo

Dato : 08-01-05 23:17

"Deaster" skrev

> God idé, men det tror jeg umiddelbart godt du kan skyde en hvis pil
> efter svjv. er der ingen selskaber som nyværdi forsikrer biler når de
> er på nr. 2 ejer.

Det er jeg sådan set enig i, men nu er Carsten i hvert fald opmærksom på
sagen, og andre der læser med kan tage det med i overvejelserne, når de står
med et demotilbud.

mvh
Alex Christensen

Fra : Karen Stricker & Car~

Dato : 08-01-05 17:34

..000,- inkl. Aft. træk, vinterhjul på stålfælg og lev. omk.

> Hva koster så en forsikring til en NY bil når man er NY billist?

Den koster 7700,- for kasko inkl. "Tophjælp" hos Topdanmark (Som skulle have
18.000,- for at forsikre en Punto 1,2 2003'er...) Skoda har en
"eksklusivaftale med Topdanmark.

> Tillykke med den kommende "lille"

Takker!

Carsten

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 08-01-05 12:14

Karen Stricker & Carsten Axelsen wrote:

> Glæder mig!!!

Som man siger til børn ved juletid "Nu skal du bare sove 4 gange
mere.."

Jeg glæder mig til maj, hvor jeg skal have min "nye" Alfasud på
gaden, men jeg gider ikke lige regne ud hvor mange gange jeg skal
sove før det sker..

Tillykke med dit bilkøb, håber du får rigtigt mange underholdende
kilometer i den..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Fly Christensen

Dato : 08-01-05 12:42

Hmm, Tæller en middagslur med?

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 09-01-05 00:22

Fly Christensen wrote:

> Hmm, Tæller en middagslur med?

Talte de med dengang du var barn??

--
Hygge..
Thomas

Fra : Fly Christensen

Dato : 09-01-05 02:01

On Sun, 09 Jan 2005 00:22:18 +0100, Thomas Strandtoft
<thomas@carftp.com> wrote:

>Talte de med dengang du var barn??

Det er så længe siden, at det kan jeg ikke huske

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-05 13:10

> [...]
>
> En Skoda Fabia 1,4 16V m 75 hk og 500km på klokken. Jeg måtte slippe
> 156.000,- inkl. Aft. træk, vinterhjul på stålfælg og lev. omk.

Tillykke med vognen :)

Kan NEMT sætte mig ind i hvordan det er at gå og vente!

> Glæder mig!!!

Forståeligt!

> Carsten

Lars B

Fra : Karen Stricker & Car~

Dato : 08-01-05 17:35

> Tillykke med vognen :)
>
> Kan NEMT sætte mig ind i hvordan det er at gå og vente!

Takker :D

Carsten

Fra : Kent Glerup

Dato : 08-01-05 20:13

> [...]
>
> En Skoda Fabia 1,4 16V m 75 hk og 500km på klokken. Jeg måtte slippe
> 156.000,- inkl. Aft. træk, vinterhjul på stålfælg og lev. omk.

Forstår jeg godt

Den bli'r i glad for. Vores har nu tjent os et års tid, til vores udelte
tilfredshed. godt i brugte de ekstra kroner på 1,4'eren (som måske ikke var
så mange når det var en demovogn...)

MVH
Kent Glerup
(Fabia 1,4 16V 101HK @ 114HK Scantune Edition :))))