H4 Xenon kit...forvirret!
Fra : Jesper

Dato : 07-01-05 20:34

Hej.

Efter en tidligere tråd omkring xenon kit's, har jeg kigget lidt på
nettet...og blevet endnu mere forvirret

Jeg skal bruge et kit med H4 pærer. Denne pære består jo normalt af 2
stk. glødetråde. Én til nærlys og én til fjernlys. Ved de fleste xenon
kits "fornemmer" jeg, at det kun er nærlys, der er xenon. Men hvad er
fjernlys så? Er det en normal halogen pære der er indbygget i samme
sokkel? For man bliver da nød til at have en eller anden "pære" til
fjernlys?

Andre kits ser ud til at have bi-xenon. Kan man her gå ud fra, at det
_er_ xenon både for nær- og fjernlys? Hvordan virker det system? Synes
at have læst, at man nærmest "flytter" lysbuen fra én position til en
anden, så man får samme effekt som med de 2 glødetråde i en alm.
halogenpære? Findes der andre systemer?

Endeligt ser det ud til, at H4 pærene findes som både D2R og D2S.
Hvilken anvendes til hvad?

Håber der er nogen, der kan kaste lidt lys over min forvirring.

--
Mvh. Jesper

Fra : John Sahl

Dato : 07-01-05 20:53

> [...]
> at have læst, at man nærmest "flytter" lysbuen fra én position til en
> anden, så man får samme effekt som med de 2 glødetråde i en alm.

H4 så skal der altid Bi-Xenon til.

> Håber der er nogen, der kan kaste lidt lys over min forvirring.

Læs lidt om det på www.autoxenon.com der mener jeg det er
forklaret.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Jesper

Dato : 07-01-05 22:09

John Sahl wrote:

> H4 så skal der altid Bi-Xenon til.

Jo...men alligevel mener jeg, at langt de fleste kun er med xenon til
nærlys. Se feks. dette eksempel på
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=44260&item=7944602283&rd=1

Billede nr. 4. For mig ser det ud til, at der er en ekstra "pære"
(halogen) til det lange lys.

> Læs lidt om det på www.autoxenon.com der mener jeg det er
> forklaret.

Vil jeg prøve at få gennemlæst senere.

--
Mvh. Jesper

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-01-05 22:18

> [...]
>
> Billede nr. 4. For mig ser det ud til, at der er en ekstra "pære"

Det er der også...

--
Mvh. Morten Fruergaard
Nu også Xenonkit til eftermontering...

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-01-05 22:16

John Sahl telepaterede følgende til sin PC:
> H4 så skal der altid Bi-Xenon til.

Ikke altid... Der findes sæt, som har en halogenopære siddende under
Xenon...

Fra : John Sahl

Dato : 07-01-05 22:39

Morten Fruergaard wrote:
> Ikke altid... Der findes sæt, som har en halogenopære siddende under
> Xenon...

Nogen siger at Xenon ikke er helt så godt til langt lys, hvad
siger folk her inde til det?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-01-05 22:36

John Sahl telepaterede følgende til sin PC:
> Nogen siger at Xenon ikke er helt så godt til langt lys, hvad
> siger folk her inde til det?

Det skal jeg fortælle dig, når jeg har monteret det første...

Men jeg kender en, som har monteret det, og er yderst tilfreds...

Fra : Jesper

Dato : 07-01-05 23:09

John Sahl wrote:

> Nogen siger at Xenon ikke er helt så godt til langt lys, hvad
> siger folk her inde til det?

Det var nemlig også noget af det, jeg var interesseret i at finde ud af.
H4 xenon (kun nærlys) fås til ca. 200 Euro i Tyskland. Hvis man skal
have bi-xenon skal man næsten lægge 100% oveni! Så spørgsmålet er, om de
sidste penge er givet godt ud? Jeg kører vel med nærlys 99% af tiden
(Kbh.), så jeg hælder lidt til at sæt med halogen som fjernlys.

--
Mvh. Jesper

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-01-05 22:22

John Sahl telepaterede følgende til sin PC:

> Læs lidt om det på www.autoxenon.com der mener jeg det er
> forklaret.

Det er de samme jeg sælger...

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 08-01-05 08:00

meddelelse news:41defd76$0$51243$14726298@news.sunsite.dk...
> John Sahl telepaterede følgende til sin PC:

> Det er de samme jeg sælger...
>
> --
> Mvh. Morten Fruergaard
> www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
> 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
> Nu også Xenonkit til eftermontering...

Jeg har haft et Xenon H4 monteret på min mc, en Honda VFR. Det gav et kanon
godt lys. Både nær- og fjernlys. Har dog afmonteret det igen, da det blænder
lidt for meget, når jeg kører med passager. Men en mc. er jo også noget
blødere i affjedringen bagpå, så den synker noget ned når der kommer vægt
bagpå. Sættet bliver nu monteret på min Toyota Carina.
Hilsen Matthias

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-05 21:43

> Endeligt ser det ud til, at H4 pærene findes som både D2R og D2S. Hvilken
> anvendes til hvad?
>
> Håber der er nogen, der kan kaste lidt lys over min forvirring.

Jeg fandt et sted hvor man kan se forskellen
http://www.bilgalleri.dk/uploads/132262.jpg?08-01-2005%2021:32:52
http://www.bilgalleri.dk/uploads/132263.jpg?08-01-2005%2021:32:52

--
Tom

Fra : S.M.

Dato : 09-01-05 16:00

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

Hvilken

D2S: Discharge second generation shielded
D2R: Discharge second generation reflection

Hoved difference er u-maske inden i D2R pæren, der blokkere for uønskede
blænde lys.
Masken fjerner utilsigtede lysstråler fra lygten og danner asymetrisk lys.
D2S 3200lm/35W
D2R 2800lm/35W
D2R har spejlvend udskæring i fatningen i forhold til D2S
Anvendes D2R i lygten beregnet for for D2S vil gi' lys reduktion.
Hilsen
S.M