FDM/Motor har gjort en rundspørge.
Fra : BJ

Dato : 07-01-05 16:33

I det seneste nummer af FDM's Motor er der blevet lave en rundspørge blandt
ejere af 22 forskellige bilmærker:

Man kan næsten konkludere at BMW- og Alfa Romeo-ejere er nogen rige,
arrogante, blærerøvsagtige, storskrydende, selvcentrerede personer med
tillid til egne overmenneskelige egenskaber.

Køb bladet og få et billigt grin.

--
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-05 16:42

> [...]
> arrogante, blærerøvsagtige, storskrydende, selvcentrerede personer med
> tillid til egne overmenneskelige egenskaber.

Nej du må komme med nogle citater når du poster sådan noget

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 07-01-05 16:47

KLIP

> Nej du må komme med nogle citater når du poster sådan noget

Så 3 af spørgsmålene med BMW/Alfa Romeo-ejere som klare vindere:

1) Jeg kan lide at køre stærkt og overhale bilerne foran min bil.

2) Jeg er grundlæggende klar til at betale mere end jeg har råd til, for at
få den bil jeg vil have.

3) Jeg vil ikke købe en bil med et image der siger, at ejerne er arrogante
og egoistiske.

--
Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 07-01-05 17:21

> [...]
> få den bil jeg vil have.
>
> 3) Jeg vil ikke købe en bil med et image der siger, at ejerne er arrogante

Hvad hedder artiklen?
http://www.fdm.dk/Motor/default.asp?mlvl1=4

Fra : BJ

Dato : 07-01-05 17:23

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvad hedder artiklen?

"Sådan er bilejere - inderst inde".

Findes i det seneste nummer "Motor 1/2005" på side 22.

--
Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 07-01-05 17:30

> "Sådan er bilejere - inderst inde".
> Findes i det seneste nummer "Motor 1/2005" på side 22.

Skimmet teksten -> ROFL
....kvinden i mit liv kom springende...

Fra : BJ

Dato : 07-01-05 17:35

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Skimmet teksten -> ROFL

Ditto.

> ...kvinden i mit liv kom springende...

Udahadada..

Har du set på side 49.

Bemærkelsesværdigt at der er ca. 22,5 gange flere Volkswagen end Alfa Romeo
indregistreret..?

--
Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 07-01-05 17:46

> Har du set på side 49.
> Bemærkelsesværdigt at der er ca. 22,5 gange flere Volkswagen end Alfa
Romeo
> indregistreret..?

Som Jan W og du er rørende enige om -> statistik kan bruges til
meget og vendes og drejes som man nu ønsker det :)

Hvor længe har man solgt VW ift. Alfa i DK?
Hvor stor er mængdeforskellen kva ovennævnte?

:)

Fra : BJ

Dato : 07-01-05 18:11

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvor længe har man solgt VW ift. Alfa i DK?

Hvornår fra vil du regne ... 25 eller 30 år baglæns..?

> Hvor stor er mængdeforskellen kva ovennævnte?

Den er beviseligt enormt stor.

Hvorfor den så er det, da jeg vil tro at VW's over en 25 til 30 år gamle
ikke tæller voldsomt i opgørelsen, kan jeg ikke sige på stående fod.

Måske andre har et bud..?

--
Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 07-01-05 19:11

> [...]
>
> Hvorfor den så er det, da jeg vil tro at VW's over en 25 til 30 år gamle
> ikke tæller voldsomt i opgørelsen, kan jeg ikke sige på stående fod.

Selvom "Overraskelsesmomentet er een af grundpillerne
i fortællekunsten" forstår jeg ikke din bemærkning
om den "store" forskel, så... :)

Fra : BJ

Dato : 07-01-05 19:17

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Selvom "Overraskelsesmomentet er een af grundpillerne
> i fortællekunsten" forstår jeg ikke din bemærkning
> om den "store" forskel, så... :)

Pointen er, Alfa Romeo har været på det danske marked i årtier.

Det er på intet tidspunkt lykkedes dem at erobre en anseelig markedsandel.

Det må der være en årsag til og jeg vil skyde på, den ligger hos
forbrugerne..

--
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-05 19:34

> [...]
>
> Det er på intet tidspunkt lykkedes dem at erobre en anseelig markedsandel.
>
> Det må der være en årsag til og jeg vil skyde på, den ligger hos

Det er vel ikke forbrugernes "skyld" at Alfa ikke laver biler der falder i
deres smag

--
Tom

Fra : Mogens

Dato : 07-01-05 19:47

> "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse

Bemærkelsesværdigt at der er ca. 22,5 gange flere Volkswagen end Alfa Romeo
indregistreret..? - skriver du.

Nej, vi er heldigvis i den situation, at Alfa er for de få,
der ønsker ægte køreglæde og driversfeeling. Hvad be-
mærkelsesværdigt kan der så være i, at der er 22,5
gang så mange af dusinvaren?

> Det er vel ikke forbrugernes "skyld" at Alfa ikke laver biler der falder i
> deres smag

Det gør de - laver biler for forbrugeren. Men heldigvis
ikke få den gennemsnitlige forbruger, men entusiasten !!

Fra : BJ

Dato : 07-01-05 20:08

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nej, vi er heldigvis i den situation, at Alfa er for de få,
> der ønsker ægte køreglæde og driversfeeling. Hvad be-
> mærkelsesværdigt kan der så være i, at der er 22,5
> gang så mange af dusinvaren?

Der er nu ikke ret meget ophidsende ved en 1.6-liters blikpotte..

> Det gør de - laver biler for forbrugeren. Men heldigvis
> ikke få den gennemsnitlige forbruger, men entusiasten !!

Jow, men han tager dem ikke til sig ... ikke en gang husmandsmodellerne.

Selv BMW ca. 4 gange mere repræsenteret end Alfa.

Mercedes mere end ca. 5 gange så mange og det er vist ikke en helt billig
potte(selvom man tæller alle taxaerne med).

De er måske mere rustfri..?..;)

--
Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 07-01-05 20:18

> Der er nu ikke ret meget ophidsende ved en 1.6-liters blikpotte..

Jow -> i en Alfa har der, er der og vil der altid være noget
ophidsende i de maskiner !

> Jow, men han tager dem ikke til sig ... ikke en gang husmandsmodellerne.

Ævl - selvfølgelig gør han det.
Men så mange entusiaster er der ikke.

> Selv BMW ca. 4 gange mere repræsenteret end Alfa.
> Mercedes mere end ca. 5 gange så mange og det er vist ikke en helt billig
> potte(selvom man tæller alle taxaerne med).

Og?

> De er måske mere rustfri..?..;)

Næppe - en Alfa er galvaniseret siden '92.....

Fra : BJ

Dato : 07-01-05 20:23

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Næppe - en Alfa er galvaniseret siden '92.....

Så burde den i over 12 år have været et bedre køb end BMW.

Men det er da helt fint, hvis Alfisterne føler, de er (de rendyrkede)
entusiaster..)

Det giver jo også en form for eksklusivitet..;)

--
Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 07-01-05 20:27

> Men det er da helt fint, hvis Alfisterne føler, de er (de rendyrkede)
> entusiaster.. - Det giver jo også en form for eksklusivitet

Som du ved, har jeg altid sagt, at 156 blev "for meget",
da den fandt genlyd hos sælgerfolket. Der er jo heller
ikke meget ved, hvis en Ferrari, Jag, Porsche eller lignende
kan opleves på hvért et gadehjørne, vel
(derfor en limiteret produktion).

Flere producenter har jo lidt døden ved både at ville
"blæse og have mel i munden..."
(at ville producere biler i begge ender af den ækonomiske skala)

Ja, VAG skal passe på med deres Pheaton-ambitioner!)

Fra : BJ

Dato : 07-01-05 20:30

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> da den fandt genlyd hos sælgerfolket. Der er jo heller
> ikke meget ved, hvis en Ferrari, Jag, Porsche eller lignende

Sæ'fø'li, hvis de kan overleve på antusiasterne, men set i min tegnebog,
kræver det betydeligt større salgspriser..

> Flere producenter har jo lidt døden ved både at ville
> "blæse og have mel i munden..."
> (at ville producere biler i begge ender af den ækonomiske skala)
>
> Ja, VAG skal passe på med deres Pheaton-ambitioner!)

Den er jo også flydt med problemer (og over 3,5 kilometer ledninger).

--
Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 07-01-05 20:34

> Sæ'fø'li, hvis de kan overleve på antusiasterne, men set i min tegnebog,
> kræver det betydeligt større salgspriser..

En Alfa kan ikke "trække mere" end niveauet idag, IMO...

> Den er jo også flydt med problemer (og over 3,5 kilometer ledninger).

3,9 km helt nøjagtigt.
Dét er jo blot en "sidegevinst" - grundlæggende vil en
"rigmand" ikke give prisen for en Passatforveksling.
Så hellere en Audi, IMO...

Fra : BJ

Dato : 07-01-05 20:37

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

Hvis jeg var en rigmand...

> Så hellere en Audi, IMO...

og lortet virkede (og servicen var på højde med de normalt dyre mærker),
ville jeg uden betænkning nappe en Phaeton.

--
Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 07-01-05 20:53

> og lortet virkede (og servicen var på højde med de normalt dyre mærker),
> ville jeg uden betænkning nappe en Phaeton.

W12 ?

Fra : BJ

Dato : 07-01-05 21:35

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> W12 ?

Gerne, men en diesel ville heller ikke være af vejen.

Den er da rigelig nok endda.

--
Bjørn J.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-01-05 10:09

> og lortet virkede (og servicen var på højde med de normalt dyre mærker),
> ville jeg uden betænkning nappe en Phaeton.

Mee too - så den ved Nationalbanken for to dage siden - den er hamrende
lækker...

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-05 16:47

> Dét er jo blot en "sidegevinst" - grundlæggende vil en
> "rigmand" ikke give prisen for en Passatforveksling.

Arhh, klap lige hesten, har du nogen sinde set sådan en?

> Så hellere en Audi, IMO...

Enig, nok mest fordi jeg hælder til din teori om at det er VW emblemet der
er problemet.
Phaetonen er IMO en federe bil en A8'eren. Den har bare lige den ulempe at
den er en VW.
Iøvrigt er jeg ret enig i at den aldrig skulle have været lavet som en VW,
den skulle have heddet Audi A9 :)

Men det er en absolut fed bil.
Desværre har jeg aldrig prøvet en.
Jeg har kun prøvet at leget med den der står i kælderen på glasfabrikken i
Dresden.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Mogens

Dato : 08-01-05 16:58

> Arhh, klap lige hesten, har du nogen sinde set sådan en?

Skuffende at du kan finde på at spørge :)
Jeg har set adskillige!
(jeg rejser en del i Europa -> arbejde og privat)

Sidst jeg boede i München var det på et hotel
lige oevr for den lokale VAG-handler. Han havde
en Pheaton i vinduet

> Enig, nok mest fordi jeg hælder til din teori om at det er VW emblemet der
> er problemet.

Det siger man i alt fald i Tyskland...

I princippet er det det samme med Passat W8. Hér er
driftsøkonomien blot en ekstra negativ "kvalitet" også...

> Phaetonen er IMO en federe bil en A8'eren. Den har bare lige den ulempe at
> den er en VW.

Jep...

> Men det er en absolut fed bil. Desværre har jeg aldrig prøvet en.
> Jeg har kun prøvet at leget med den der står i kælderen på glasfabrikken i
> Dresden.

Den er okay - uden tvivl...

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-05 20:35

> Ja, VAG skal passe på med deres Pheaton-ambitioner!)

Der har heller aldrig været ret meget prestige i at eje en
folkevogn......(til den pris)

--
Tom

Fra : Mogens

Dato : 07-01-05 20:36

> Der har heller aldrig været ret meget prestige i at eje en
> folkevogn......(til den pris)

Heller ikke til den pris. Jeg kender ikke nogen, der
ejer en Folkevogn for prestigens skyld. De fleste
køber den på grund af en idé om "holdbarhed uden
omkostning", IMO...

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-05 20:40

> Heller ikke til den pris. Jeg kender ikke nogen, der
> ejer en Folkevogn for prestigens skyld. De fleste
> køber den på grund af en idé om "holdbarhed uden
> omkostning", IMO...

Det i parantens kom kun med for at undgå vreden fra en JW

--
Tom

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-01-05 10:26

> Det i parantens kom kun med for at undgå vreden fra en JW

Jeg bliver ikke vred over den slags..

/Jan W Nielsen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-01-05 10:24

> Heller ikke til den pris. Jeg kender ikke nogen, der
> ejer en Folkevogn for prestigens skyld. De fleste
> køber den på grund af en idé om "holdbarhed uden
> omkostning", IMO...

Nu bor du jo selv i Whisky-bæltet - så kan du måske fortælle, hvorfor "bil
nummer 2" så ofte er en VW deroppe - i forhold til Toyota, der jo som
bekendt også er af fin kvalitet..?

Mazda ser vi heller ikke meget til på Strandvejen og i Vedbæk og
Klampenborg...

Inde i byen, hvor jeg selv bor, ser vi heller ikke meget til Toyota og
Mazda - for eksempel foran butikkerne i gaderne ved Kong Hans, Filipa K,
Konrad etc. - hvor der er en KLAR "statistisk overhyppighed" af blandt andet
VW i forhold til mange andre steder i landet.

Hvad er din forklaring på dette..?

Jeg vil klart mene, at direktøren godt kan komme kørende over til
tennis-klubben i sin kones VW Golf (det gjorde Fetterlien i øvrigt også med
hende den pigen Zobel eller hvad fa´en hun nu hed) - men at der en "lidt
anden slags stil" over at ankomme i en Corolla eller en Getz....

Du ser dem bare ikke i Corolla´en, IMO.

Det er lidt det samme som med den her:

http://tinyurl.com/4kp8g

I forholdt til den her:

http://tinyurl.com/5hkn8

Det kan godt være, der kommer mere lys ud af den sidste - men du ser den
ikke i nævnte "segment" så ofte som den første.

/Jan W Nielsen

Fra : Mogens

Dato : 09-01-05 12:41

> Nu bor du jo selv i Whisky-bæltet - så kan du måske fortælle, hvorfor "bil
> nummer 2" så ofte er en VW deroppe - i forhold til Toyota, der jo som
> bekendt også er af fin kvalitet..?

Fordi folk har en idé om "holdbarhed uden omkostning"
Dét, vi talte om, var en Pheaton/Folkevogn -> ift. bil no. 1

> [...]
andet
>VW i forhold til mange andre steder i landet. Hvad er din forklaring på

Som ovenstående. Folk køber en VAG som no. 2,
fordi de fleste har en idé om "holdbarhed uden
omkostning", IMO...

LOL

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-01-05 14:11

> Fordi folk har en idé om "holdbarhed uden omkostning"
> Dét, vi talte om, var en Pheaton/Folkevogn -> ift. bil no. 1

1) Tror du, at Frederik Fetterlein og den unge Frk Zobel var interesseret i,
om bilen statistisk set gik 5 procent mere eller mindre i stykker, da de
valgte en Golf som deres "lille-bil" i DK..?

2) Tror du ikke, at de - hvis de var interesserede i ovenstående - i stedet
ville købe en Toyota..?

Jeg tror, at forestillingen om, at dén slags købere går voldsomt op i dét
aspekt ved bilen, er helt skudt ved siden af.

Jeg tror, de køber bilen fordi Golf altid har været en "stor lille-bil"
forstået på den måde, at "store mænd" ikke skammer sig over at køre en tur i
deres kones Golf - eller måske selv at have den som deres eneste bil.

Det ville signalere: Jeg prioriterer ikke bil i min tilværelse - men jeg har
det rette sociale tilhørsforhold og den rette stil.

Det ville IKKE være det signal, de sendte, hvis de skulle køre ned til
lystbådhavnen i en Getz eller en Corolla. Det ville være et signal om, at
man generelt gik efter at få mest for pengene, hvilket er en helt anden
målgruppe, end den som VAG stiler efter i DK.

Jeg mener, det er HELT klart, at der er prestige i en Golf i forhold til
mange andre tilsvarende biler - det er ikke "holdbarhed uden omkostninger"
(som jeg forstår dét begreb), som det handler om, IMO.

/Jan W Nielsen

Fra : Mogens

Dato : 09-01-05 14:22

> [...]
> om bilen statistisk set gik 5 procent mere eller mindre i stykker, da de
> valgte en Golf som deres "lille-bil" i DK..?

Jeg kender ikke deres baggrund for bilvalg - i princippet
går de sikkert ikke vanvittigt meget op idet. Hvis dén slags
mennesker går efter prestige, havde de nok valgt en A3

> 2) Tror du ikke, at de - hvis de var interesserede i ovenstående - i
stedet
> ville købe en Toyota..?

Dén slags køber ALDRIG Toyota eller andet japanskt !

> Jeg tror, at forestillingen om, at dén slags købere går voldsomt op i dét
> aspekt ved bilen, er helt skudt ved siden af.

Sikkert....

> [...]
har
> det rette sociale tilhørsforhold og den rette stil.

Tror jeg ikke -> dét finder man mere med Audi.
Hørte du Audi-ejeren fra Løgstør igår - det var
ikke hans bil, der var druknet, men hans Audi.

> [...]
> mange andre tilsvarende biler - det er ikke "holdbarhed uden omkostninger"
> (som jeg forstår dét begreb), som det handler om, IMO.

Jamen så må du jo tro dét :)
Som du skriver et andet sted - jeg bor i et område, hvor
dén slags florerer. Jeg ka' da gå ud å' spørre'

Hvis man vil vise noget idag, kører man Audi. Derom ingen tvivl.
"Alle" Passat-ejerne er kommet over i en A4, hvis firmaet vil gi' dét.
De lidt højere lønnede kører A6...

Os andre mere almindelig dødelige finder en ældre brugt sag og tulrer
så rundt i den - det være sig alt fra Alfa til Omega

- jeg går ud at vaske bil.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-01-05 15:17

> Jeg kender ikke deres baggrund for bilvalg - i princippet
> går de sikkert ikke vanvittigt meget op idet. Hvis dén slags
> mennesker går efter prestige, havde de nok valgt en A3

VW Golfs varemærke som den "lille eksklusive bil" er slået fast gennem mange
år, mens A3 er et relativt nyt produkt. I min øjne rammer A3 segmentet klart
anderledes - men det kommer jeg tilbage til længere nede.

> Dén slags (de rige og kendte, red.) køber ALDRIG Toyota eller andet
> japanskt !

Det er jeg klar over - og det er netop dét, der er min pointe. Er det ikke
et "hvorfor?", som du diskuterer..?

Svaret er "prestige" og socialt tilhørsforhold - eller lysten til at have
det.

Tror du selv, at "de rige og kendte" oftere vælger Golf som som "bil nummer
2" i stedet for Corolla på grund af en ide om, at den holder evigt uden
omkostninger..? Tror du selv, at det aspekt overhovedet spiller nogen rolle
i denne kontekst..?

> Hørte du Audi-ejeren fra Løgstør igår - det var
> ikke hans bil, der var druknet, men hans Audi.

Som nævnt tidligere rammer A3 segmentet anderledes. Audi A3 er ofte til
folk, der køber BILEN - og som formentlig hellere ville have haft en A4.
(Støttes i øvrigt meget fint af FDMs spørgeundersøgelse). Man kan måske
sige, at A3 appelerer mere forfængeligt end Golf.

Golf købes oftere af folk, der "bare skal have en bil nummer 2 (der har den
rigtige "stil") - men som ikke prioriterer bilen synderligt. Personligt
kender jeg flere af netop den slags - og du har ret - der står ALDRIG en
Corolla i indkørslen.

Den står i Solrød og købes af "mellemindkomster"...for nu at generalisere
lidt.

> Som du skriver et andet sted - jeg bor i et område, hvor
> dén slags florerer. Jeg ka' da gå ud å' spørre'

Det synes jeg, du skulle gøre - hvad var det nu, din teori var..? At VW Golf
er overrepræsenteret blandt "de rige" fordi den "holder lang tid uden
omkostninger"..?

*LOL* )

> Os andre mere almindelig dødelige finder en ældre brugt sag og tulrer
> så rundt i den - det være sig alt fra Alfa til Omega

Du prioriterer det også - og du sætter pris på at kunne køre fra "alle de
andre".

Det gør jeg også selv - jeg føler blot ikke, jeg endnu har pengene til det.

/Jan W Nielsen

Fra : Mogens

Dato : 09-01-05 17:49

> [...]
klart
> anderledes - men det kommer jeg tilbage til længere nede.

Når jeg taler "holdbarhed uden omkostning" var det nu mere
tænkt som "kvalitet i delene" og derfor uden dén omkostning i
hverdagen. Altså - kørsel uden problemer. Tror de...
Der er jo ingen af dem, der skal have bilen i særligt mange år
så din udlægning (fejlfortolkning) er forkert... :)

> Som nævnt tidligere rammer A3 segmentet anderledes. Audi A3 er ofte til
> folk, der køber BILEN - og som formentlig hellere ville have haft en A4.

Uenig -> folk, der køber A3, er folk, der vil differensiere sig
fra almenheden -> ved at vælge en A3 fremfor en Golf.
Sidstnævnte var dén bilkategori, de gik efter...

> (Støttes i øvrigt meget fint af FDMs spørgeundersøgelse). Man kan måske
> sige, at A3 appelerer mere forfængeligt end Golf.

? -> se ovenstående...

> Det synes jeg, du skulle gøre - hvad var det nu, din teori var..? At VW
Golf
> er overrepræsenteret blandt "de rige" fordi den "holder lang tid uden
> omkostninger"..? - *LOL* )

Jow jow - hån du bare. Du har en vis evne til at "tage" eens
ord og vende dem på hovedet ift. den oprindlige tanke med
ordene :)

Når jeg taler "holdbarhed uden omkostning" er det mere ud
fra tanken: "kvalitet i delene" og derfor uden dén omkostning i
> [...]
så din udlægning (fejlfortolkning) er forkert... :)

> Du prioriterer det også - og du sætter pris på at kunne køre fra "alle de

Det ved jeg ikke, om jeg gør. I princippet kører jeg ikke
om kap til hverdag på dén måde. Lad mig forklare det på
en anden måde: Hvis man køber et stereoanlæg med høj
udgangseffekt, er det ikke nødvendigvis for at spille højt
til "hverdag eller fest". Det er fordi, man så har et anlæg,
der spiller fantastisk på de lave trin, idet det ikke er be-
lastet

> Det gør jeg også selv - jeg føler blot ikke, jeg endnu har pengene til
det.

Jeg kender ellers en Vectar 2000 61V ejer (5-dørs),
der måske kan lokkes ud af busken...

Fra : BJ

Dato : 09-01-05 18:02

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg kender ellers en Vectar 2000 61V ejer (5-dørs),
> der måske kan lokkes ud af busken...

Apropos det at vende tingene på hovedet.....

Den Vectra 2000 har ederbankemig nogle ventiler du...)

--
Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 09-01-05 18:22

> Apropos det at vende tingene på hovedet.....
> Den Vectra 2000 har ederbankemig nogle ventiler du...

ja, gad vide hvordan de er skruet sammen... :)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-01-05 21:02

> Når jeg taler "holdbarhed uden omkostning" var det nu mere
> tænkt som "kvalitet i delene" og derfor uden dén omkostning i
> hverdagen. Altså - kørsel uden problemer. Tror de...

Hvorfor køber de så ikke Corolla´en..?

> Uenig -> folk, der køber A3, er folk, der vil differensiere sig
> fra almenheden -> ved at vælge en A3 fremfor en Golf.

Jeg tror, at man oftere vil opleve en Golf som "bil nummer 2" i den fiktive
hustsand, som vi taler om - men lad det nu ligger - for den snak kortlægger
ikke, om der er "prestige" med i spillet, når man køber en Golf fremfor
f.eks. en Corolla.

> ? -> se ovenstående...

? -> Se undersøgelsen...

> Jow jow - hån du bare. Du har en vis evne til at "tage" eens
> ord og vende dem på hovedet ift. den oprindlige tanke med
> ordene :)

I lige måde - jeg mener selv, jeg her gør det moderat ift VISSE ANDRE..
))

> Jeg kender ellers en Vectar 2000 61V ejer (5-dørs),
> der måske kan lokkes ud af busken...

Hvis jeg skal have noget, skal det sgutte være Opel..

....og det skal heller ikke være noget, der er så gammelt..

/Jan W Nielsen

Fra : Mogens

Dato : 09-01-05 21:13

> Hvorfor køber de så ikke Corolla´en..?

Fordi der er en himmelvid forskel på at køre
en Corolla og en Golf. Og husk nu at jeg har
ejet begge biler!

> [...]
kortlægger
> ikke, om der er "prestige" med i spillet, når man køber en Golf fremfor

Der er større kvalitet i en Golf end en Corolla.
Og det har jeg vist aldrig benægtet...

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-01-05 22:07

> Fordi der er en himmelvid forskel på at køre
> en Corolla og en Golf. Og husk nu at jeg har
> ejet begge biler!

Hvordan forskel..? Og husk nu på, at jeg har kørt meget i begge biler..!

> Der er større kvalitet i en Golf end en Corolla.
> Og det har jeg vist aldrig benægtet...

Du mener altså, at det er *kvaliteten* ved en Golf, der gør, at man ikke
køber en Corolla - men en Golf til konen, når man for eksempel er meget
velhavdende og bare vil have en "bil nummer 2"

Hvad er det for en kvalitet, som du taler om - og som giver himmelvid
forskel på at køre
en Corolla og en Golf.

/Jan W Nielsen

Fra : Mogens

Dato : 09-01-05 23:27

> Hvordan forskel..? Og husk nu på, at jeg har kørt meget i begge biler..!

Så behøver jeg vist ikke uddybe...

> [...]
> Hvad er det for en kvalitet, som du taler om - og som giver himmelvid
> forskel på at køre en Corolla og en Golf.

Helt ærligt, mand.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-01-05 23:42

> Helt ærligt, mand.

Ja..?

/Jan W Nielsen

Fra : Mogens

Dato : 11-01-05 19:27

> Ja..?

LOL - Golf som prestigecar.
Ja så har man hørt det med...

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-05 20:02

> "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse

> LOL - Golf som prestigecar.
> Ja så har man hørt det med...

Hvis man kun har råd til en cykel, så

--
Tom

Fra : Mogens

Dato : 11-01-05 20:04

> Hvis man kun har råd til en cykel, så

Skal det så være Porsche design
(beklager, den var for grov!)

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-05 20:13

> Skal det så være Porsche design
> (beklager, den var for grov!)

Det er OK sålænge det ikke er Ford
(som jo netop har MEGET prestige) ))

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-05 15:28

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse
> "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse

> LOL - Golf som prestigecar.
> Ja så har man hørt det med...

I forhold til Rollaen? Ja.....

Lars B

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-05 18:31

> LOL - Golf som prestigecar.
> Ja så har man hørt det med...

1) Først mener du, at direktøren kører Golf (og åbenbart ikke Toyota/Mazda)
på grund af kvalitet.

2) Så indrømmer du, at Toyota er bedre "kvalitet". .

3) Så vil du ikke fortælle, hvad det er for en ting, der ellers gør, at
direktøren kører Golf.

Hvis Golfen er både dyrere og af ringere kvalitet end Corollaen - hvad er
der så ellers tilbage end stil og prestige..?

Jeg synes, du har malet dig op i et hjørne, hvor du så står og kigger lidt
nu..

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-05 18:35

> LOL - Golf som prestigecar.
> Ja så har man hørt det med...

Jeg tror, at vi her igen ser, at du anlægger din HELT egen definition af
"prestige" - som for eksempel Golf ikke passer ind i.

Ganske som du også kan have din HELT egen definition af, hvornår en bil
"rykker" på motorvejen.

Når du er dér, plejer det at være ret umuligt at komme videre - selvom man
gør sig umage for at forklare dig, HVILKEN definition af af ordet, man
anlægger i debatten.

Det ville være fedt, hvis du ville prøve at tage denne information ind, før
du fælder din "dom" over, om man er "*LOL*" eller ej - alternativt gøre rede
for, hvorfor den konkrete definition ikke giver mening.

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-05 16:38

> "Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

Da jeg var knægt kunne man da købe Alfa'er i Danmark.
Jeg tror iøvrigt ikke at det har noget at sige, så gamle er de biler der
kører på vejene heller ikke.

> Måske andre har et bud..?

Jeg har et par stykker - men jeg tror jeg holder dem for mig selv :)
Men en af dem er jo nok at Alfa har haft et dårligt ry pga. rust.
Et sådant ry kan være svært at ryste af sig.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Kim Kristensen

Dato : 07-01-05 19:49

> [...]
>
> Udahadada..
>
> Har du set på side 49.
>
> Bemærkelsesværdigt at der er ca. 22,5 gange flere Volkswagen end Alfa

Jeg har ikke set listen i Motor, men kan det tænkes at der er gulpladebiler
med i listen? (de må i givet fald betyde en del)

Bortset fra at det fortæller hvor mange biler der er indregistreret af et
bestemt mærke hvad skulle det så indikere, der er næppe nogle positive eller
negative konklusioner for forbrugerne at drage ud fra salgstallene.

Med venlig hilsen Kim

Fra : BJ

Dato : 07-01-05 20:11

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg har ikke set listen i Motor, men kan det tænkes at der er
> gulpladebiler
> med i listen? (de må i givet fald betyde en del)

Kan man ikke købe en Alfa på gule plader..i dag ... ?

Hvis man kan, kan det jo være andelen lyfter sig.

> [...]
> eller
> negative konklusioner for forbrugerne at drage ud fra salgstallene.

Intet ... det er i øvrigt svært at finde hoved og hale i noget som helst
desangående.

--
Bjørn J.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 07-01-05 21:00

> "Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse

> KLIP

> Kan man ikke købe en Alfa på gule plader..i dag ... ?

Ikke I følge den nuværende prisliste, og modeludvalget byder jo heller ikke
på de "typiske" håndværkerbiler som VW har nogle stykker af.

> Hvis man kan, kan det jo være andelen lyfter sig.

Ja mon ikke, men det kan jo tænkes at de er bevist valg inden for koncernen
af lade Fiat tage sig af den del.

> Intet ... det er i øvrigt svært at finde hoved og hale i noget som helst
> desangående.
>
> --
> Bjørn J.

Præcist, jeg har dog set nogle stykker der sætter lighedstegn mellem høje
salgstal og høj kvalitet. Sikkert folk som ikke er gamle nok eller ikke kan
huske hvordan "jadak-Skodaen" væltede ind over landet som julepynt i
oktober.

Med venlig hilsen Kim

Fra : BJ

Dato : 07-01-05 21:31

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja mon ikke, men det kan jo tænkes at de er bevist valg inden for
> koncernen
> af lade Fiat tage sig af den del.

Jeg vil tro at nedennævnte model vil tilbydes på gule plader.

Den vil sikkert kunne skabe en salgsfremgang:

http://makeashorterlink.com/?V2EB61F2A

Gulpladebiler er jo et ganske specielt dansk (sindssygt) fænomen.

Jeg mener hollænderne har afskaffet deres (det var til *ren* gavn for
erhvervslivet =små virksomheder og hed "grå plader")..?

--
Bjørn J.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 08-01-05 15:45

> [...]
>
> Jeg mener hollænderne har afskaffet deres (det var til *ren* gavn for
> erhvervslivet =små virksomheder og hed "grå plader")..?

Ja sådan en kan sgu' nok booste AR-salget en del.

Med venlig hilsen Kim

Fra : BJ

Dato : 08-01-05 18:06

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja sådan en kan sgu' nok booste AR-salget en del.

Med en 2,4 liters 175 hk's oliebrænder, *må* den da tiltale "de farende
svende"..)

--
Bjørn J.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 08-01-05 11:22

BJ wrote:

> Kan man ikke købe en Alfa på gule plader..i dag ... ?

Du kan ikke købe et alfa-ækvivalent til en VW Transporter, Touran
og hvad de nu ellers hedder de biler der appelerer til
håndværkerne.. Spørgsmålet er så om de er talt med i statestikken
hos FDM?

--
Hygge..
Thomas

Fra : Verner Johnsen

Dato : 08-01-05 15:17

On Sat, 08 Jan 2005 11:21:32 +0100, Thomas Strandtoft
<thomas@carftp.com> wrote:

>Du kan ikke købe et alfa-ækvivalent til en VW Transporter, Touran
>og hvad de nu ellers hedder de biler der appelerer til
>håndværkerne..

Nah - men de har da forsøgt sig i den branche

<http://www.mitoalfaromeo.com/html/camion.html>

<http://mitglied.lycos.de/donhenny/galerie.htm> nederst

<http://www.alfisti.net/490.5.html>

<http://www.alfastop.co.uk/english/romeo.html>

Men de har nok ikke været overbevisende nok

--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)

Fra : BJ

Dato : 08-01-05 18:07

"Verner Johnsen" <vejoh@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Men de har nok ikke været overbevisende nok

Jeg ville nu mene, det var noget men entusiasme at gøre...))

--
Bjørn J.

Fra : Verner Johnsen

Dato : 08-01-05 21:02

On Sat, 8 Jan 2005 18:07:29 +0100, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

>Jeg ville nu mene, det var noget men entusiasme at gøre...))

Var det håndværkerne eller Alfa Romeo,
der ikke var entusiatiske nok ?

Fra : BJ

Dato : 08-01-05 23:18

"Verner Johnsen" <vejoh@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Var det håndværkerne eller Alfa Romeo,
> der ikke var entusiatiske nok ?

Efter de fine billeder at dømme, har det nok været fifty fifty..

--
Bjørn J.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 08-01-05 11:49

BJ wrote:

> [...]
> få den bil jeg vil have.
>
> 3) Jeg vil ikke købe en bil med et image der siger, at ejerne er arrogante

Jeg kan ikke lige få det til at matche din kommantar om "Man kan
næsten konkludere at...". Jeg tolker ovenstående 3 punkter som
noget med entusiasme for at køre bil og noget med kræsenhed, der
igen kan bunde i entusiasme..

Tager man den uentusiastiske standardborger, så kan de indimellem
opleves herinde under subjekt "Bilvalg?". Ikke at alle der søger
råd om bilvalg er uentusiastiske, men nogle virker ret ukritiske,
blot bilen er billig, går langt på literen og ikke støjer ved
motorvejshastighed. Mærket og modellen virker tilsyneladende
ligegyldigt, blot man kan transporteres fra A til B og tilbage
igen med færrest mulige omkostninger.

Dine tre punkter for oven vidner om folk der ikke er ukritiske i
deres bilvalg. De kan li' selve processen at køre bil (punkt 1).
Det skal være en oplevelse at køre bilen, så det er vigtigere at
få den _rigtige_ bil end blot at kigge på prisen (punkt 2).
Mærkets historie er også vigtigt da det kan være en del af
"herlighedsværdien" (punkt 3).

Hvis nu det var armbåndsure der var snak om, så er et Casio
digitalur jo noget af det mest pålidelige, billige og nøjagtige
der findes, men alligevel findes der mennesker der finder på at
bruge mange penge på et schweizerur med mekanisk værk, fordi de
godt kan lide fornemmelsen af "kram på armen", kan li' den
historie der ligger bag den klassiske urtradition, og for nogles
vedkommende også signalværdien. Gør det urentusiasterne "rige,
arrogante, blærerøvsagtige, storskrydende, selvcentrerede personer
med tillid til egne overmenneskelige egenskaber." eller gør det
dem bare til nogen, for hvem det at eje et ur går ud på mere end
blot at vide hvad klokken er??

Bilentusiasten er vel bare en person, for hvem det at have en bil
går ud på andet og mere end blot at kunne transportere sig selv?

--
Hygge..
Thomas

Fra : BJ

Dato : 08-01-05 14:05

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> næsten konkludere at...". Jeg tolker ovenstående 3 punkter som
> noget med entusiasme for at køre bil og noget med kræsenhed, der

Det kan jeg godt følge dig i.

Du har vel læst videre i tråden og set spørgsmålene..?

Vi kan naturligvis tolke disse udsagn og svar på vidt forskellig vis......

--
Bjørn J.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 08-01-05 16:17

BJ wrote:

> Du har vel læst videre i tråden og set spørgsmålene..?

Jeg har kun set de tre spørgsmål du har postet, jeg er ikke medlem
af fdm og har ikke haft mulighed for at se hele artiklen..

> Vi kan naturligvis tolke disse udsagn og svar på vidt forskellig vis......

Naturligvis og det hjælper jo heller ikke mit overblik at der
snakkes om en artikel jeg kun har set et brudstykke af..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Mogens

Dato : 08-01-05 16:22

www.grafikki.dk/22-24.pdf

Fra : BJ

Dato : 08-01-05 18:09

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Naturligvis og det hjælper jo heller ikke mit overblik at der
> snakkes om en artikel jeg kun har set et brudstykke af..

Næeeehh...men du kunne gøre en del en tjeneste ved at læse hele tråden, men
nu har Mogens jo gjort en service for dig...)

--
Bjørn J.

Fra : Kristian

Dato : 07-01-05 16:48

Er ikke helt sikker på, at man kan købe FDM's blad. Du skal vist være medlem
for at kunne modtage bladet.

Kristian

Fra : BJ

Dato : 07-01-05 16:49

"Kristian" <kristianrasmussenSLET@DETTEprivat.dk> skrev i en meddelelse
> Er ikke helt sikker på, at man kan købe FDM's blad. Du skal vist være
> medlem for at kunne modtage bladet.

Ok.

Så må man se og blive medlem..

--
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-05 16:55

> "Kristian" <kristianrasmussenSLET@DETTEprivat.dk> skrev i en meddelelse
>
> Ok.
>
> Så må man se og blive medlem..

Aaaah! Skjult reklame, der

> --
> Bjørn J.

Lars B

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-05 16:56

> "Kristian" <kristianrasmussenSLET@DETTEprivat.dk> skrev i en meddelelse
>
> Ok.
>
> Så må man se og blive medlem..

Biblioteket har bladet

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 07-01-05 16:57

KLIP

> Biblioteket har bladet

Du gooeeeste ... har du da et lånerkort..?...)

--
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-05 17:02

> KLIP

> Du gooeeeste ... har du da et lånerkort..?...)

Næh, her hos os bruger man sygesikringsbevis

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 07-01-05 17:05

KLIP

> Næh, her hos os bruger man sygesikringsbevis

ROTFL.

--
Bjørn J.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-01-05 17:17

Kristian telepaterede følgende til sin PC:
> Er ikke helt sikker på, at man kan købe FDM's blad. Du skal vist være
> medlem for at kunne modtage bladet.

Se hvad jeg fandt...
www.grafikki.dk/22-24.pdf

--
Mvh. Morten Fruergaard
Nu også Xenonkit til eftermontering...

Fra : BJ

Dato : 07-01-05 17:21

meddelelse news:41deb628$0$51245$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Se hvad jeg fandt...

Er det den med: Bestanden af samtlige eksisterende, registrerede
personbilmærker i Danmark..?

--
Bjørn J.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-01-05 18:06

BJ telepaterede følgende til sin PC:
> Er det den med: Bestanden af samtlige eksisterende, registrerede
> personbilmærker i Danmark..?

Ikke forstået....

Fra : BJ

Dato : 07-01-05 18:12

meddelelse news:41dec188$0$51240$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Ikke forstået....

Det forstår jeg godt, efter jeg klikkede på linket.

--
Bjørn J.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-01-05 18:25

BJ telepaterede følgende til sin PC:
> Det forstår jeg godt, efter jeg klikkede på linket.

Ok...

Fra : Christian

Dato : 07-01-05 17:13

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message
> [...]
> arrogante, blærerøvsagtige, storskrydende, selvcentrerede personer med
> tillid til egne overmenneskelige egenskaber.

sjovt for Alfa for mig har mere status som glad drengerøv end Audi/BMW,-der
er for meget dulki-guldkæde trash over det..

så kan man jo undre sig over at at jeg kender folk der har haft
Toyota,Mercedes,Ford,Alfa uden de ændrede karakter...

Fra : BJ

Dato : 07-01-05 17:16

"Christian" <askformail@(TDCCUSTOMER)mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> så kan man jo undre sig over at at jeg kender folk der har haft
> Toyota,Mercedes,Ford,Alfa uden de ændrede karakter...

Tjaeee ... jeg undrer mig nu mere over, de adspurgte har svaret som de har
gjort (altså ejerne af de omtalte mærker)

PS: De mest ydmyge ejere har en ...................... Suzuki..:)

--
Bjørn J.

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 08-01-05 14:11

En helt masse bits fra BJ til dk.fritid.bil gav følgende:

> I det seneste nummer af FDM's Motor er der blevet lave en rundspørge blandt
> ejere af 22 forskellige bilmærker:

Det sjove er at Alfa Romeo og Suzuki i stort set alle tabeller (undtaget "Jeg
mener at bile fortæller meget om ejeren som person"), ligger i hver sin ende.

I ævrigt passer listen meget godt med min fordom, om at folk der kører Alfa
Romeo generelt kører mere råddent end øvrige bilmærker (taxa'er, budbiler
o.l. undtaget selvfølgelig).

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"My parents where great. Tasted a lot like chicken"
-- David Breanaz as Angel the vampire in 'Angel'

Fra : Mogens

Dato : 08-01-05 14:46

"Henrik Bøgh" <henrik@FJERNlagengymnastikFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> Det sjove er at Alfa Romeo og Suzuki i stort set alle tabeller (undtaget
"Jeg
> mener at bile fortæller meget om ejeren som person"), ligger i hver sin
ende.

"Sjove" ? - det er vel meget naturligt... :)

Kunne du definere "råddent"?

Fra : BJ

Dato : 08-01-05 18:10

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Kunne du definere "råddent"?

Jeg vil da godt give et bud på det:

1) Med hovedet under armen..?

2) Som føreren har stjålet det hele..?

....))

--
Bjørn J.

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 09-01-05 12:46

En helt masse bits fra Mogens til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Kunne du definere "råddent"?

Sagtens.

Råddent dækker (i denne kontekst) over agressivt, egoistisk og uden evner for
omtanke af konsekvensen af de handlinger man laver.

Tillad mig at komme med et par eksempler fra det københavnske (hvor jeg kører
mest):

I en gade der hedder Bredgade bliver vejen lige pludselig delt op i en lige-ud
og en sving-til-højre bane. De fleste skal nu normalt ligeud. For langt de
fleste traffikanter, er det kendetegnet at man pænt blinker til venstre og
lige så langsomt kører ind i venstre vognbane (den der kører lige ud), hvis
man uheldigvis er havnet i højre vognbane.
Nogle folk (og her er Alfa Romeo, Citroen, taxa samt budbiler desværre
overrepræsenteret) maser mig sig ind i venstre vognbane, gerne med hornet i
bund.
Noget tilsvarende ses i øvrigt tit på Bryggen, der hvor man passerer under
Knippelsbro.

Ved diverse fodgængerfelter har jeg ved flere lejligheder observeret,
manglende hjernekapacitet hos nogle folk, hvorfor de ikke evner at holde
tilbage for folk der er på vej ud i fodgængerfeltet. Tilgengæld har de fin
forståelse for brugen af hornet, hvorfor dette i sagens natur, bliver
påvirket så det lyder. Efterfølgende står gamle fru Hansen så med sin
rollator og har været tæt på et hjertestop.
Igen opfatter jeg de tidligere nævnte bilmærker/-typer som værende
overrepræsenteret.

Et tredje eksempel er fra Østre -, Nørre - og Vester Farimagsgader. Her er der
meget byggeri og vejen er enkelte steder ret svær at overskue langt frem.
Efter en lettere kritisabel overhaling, kan man nogle gange observere nogle
billister nærmest "kaste" deres bil ind mellem to biler. Bilen kan lige være
der, men konsekvensen er mange gange at føreren af den bagerste bil, føler
ubehag eller bliver forskrækket over situationen og påvirker bremsen i større
eller mindre grad. Dette medfører så en tilsvarende bevægelse ned gennem
rækken af biler, til stor gene for de øvrige billister.
Igen opfatter jeg de tidligere nævnte bilmærker/-typer som værende
overrepræsenteret.

Jeg siger på ingen måde at der ikke også er førerer af andre bilmærker der
ikke kører råddent, det er der helt bestemt (BMW X5, Porsche Cayenne og
venner comes to mind), men nogle bilmærker/-typer/-modeller er bare mere
repræsenteret end andre.

Jeg er _sikker_ på at der i mange tilfælde er en sammenhæng, mellem folks valg
af biler og deres personlighed.
F.eks. fortalte en psykologi at folk i københavnsområdet der vælger en
firhjulstrækker i mange tilfælde fortager bilvalget på grund af ringe eller
ingen selvværd i trafikken, og de derfor havde brug for en form for trafikal
potensforlænger i form af en større bil.

Jeg er sikker på at der for folk der vælger Alfa Romeo og Citroen, på et eller
flere punkter vil kunne findes psykologiske overlap, ud over hvad vi ser
blandt de øvrige billister i Danmark.

Jeg er da også sikker på at min psykologiske profil, på et eller flere
punkter, minder mere om folk der køber bil som min, end med folk der har købt
en Mazda MX-5.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"If you move again i'm eeehehee gonnar shoot you!"
-- Cam Clarke as Cpt. J. Bach in 'Troops'

Fra : Mogens

Dato : 09-01-05 13:24

> Sagtens. Råddent dækker (i denne kontekst) over agressivt, egoistisk og
uden evner for
> omtanke af konsekvensen af de handlinger man laver.

Jeg synes at opleve dette ved folk, der kører
hurtige biler, generelt. Ikke kun alfister...

> [...]
> Noget tilsvarende ses i øvrigt tit på Bryggen
> Et tredje eksempel er fra Østre -, Nørre - og Vester Farimagsgader.

OK

> [...]
> ikke kører råddent, det er der helt bestemt (BMW X5, Porsche Cayenne og
> venner comes to mind), men nogle bilmærker/-typer/-modeller er bare mere

Taxa, "håndværker", you name it

> Jeg er _sikker_ på at der i mange tilfælde er en sammenhæng, mellem folks
valg
> af biler og deres personlighed.

Jow, jow - viser Bjørns henvisning jo også...

Dét var da altid noget :)

/Mogens
"Alfist"

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 09-01-05 14:08

En helt masse bits fra Mogens til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Jeg synes at opleve dette ved folk, der kører
> hurtige biler, generelt. Ikke kun alfister...

Det sjove er så at det syntes jeg faktisk ikke. F.eks. syntes jeg enormt
sjældent man ser en Porsche der bliver kørt råddent. Men heller ikke Peugeot
307 CC eller Mazda MX-5 observerer jeg i så ustrakt grad.

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Nothing is sacred. Everything can and should be lampooned"
-- Robert Zemeckis

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-01-05 14:21

> Det sjove er så at det syntes jeg faktisk ikke. F.eks. syntes jeg enormt
> sjældent man ser en Porsche der bliver kørt råddent.

Enig - nyere Porscher køres ofte af en bestemt socialgruppe, hvor den slags
opførsel ikke er "god tone".

> Men heller ikke Peugeot
> 307 CC.

Familiebil, ny-indkøbt, ikke-selvpromoverende - så enig igen.

> eller Mazda MX-5 observerer jeg i så ustrakt grad.

Entusiastbil - a´la MG-freaks - enig igen - som udgangspunkt..

Der hvor det går helt galt er ved ældre biler, der er "selvhævdende".

De tiltaler "selvhævderen", og de kan samtidig købes af de mennesker, der
ikke er har den samme sociale kodeks, som ham, der køber en ny Porsche. Med
andre ord - den aggresive murerlærlig med hang til hurtige biler.. )

Hvem sagde gammel BMW, Honda eller tilsvarende..?

/Jan W Nielsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 09-01-05 14:41

On Sun, 9 Jan 2005 14:20:35 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

> [...]
>andre ord - den aggresive murerlærlig med hang til hurtige biler.. )
>
>Hvem sagde gammel BMW, Honda eller tilsvarende..?

Jow, eller bare ældre biler forsynet med dele fra T. Hansen eller
tilsvarende geschäfter, som ikke umiddelbart er sliddele. *LOL*

Der findes dog enklaver rundt om i DK, hvor indbyggerne er kendetegnet
ved at siddepuderne er placeret lidt længere oppe ad ryggen, end hos
flertallet.

De er ofte at finde på indfaldsvejene til de større byer, og kører som
regel i dyre biler. Ikke kun Alfa.

Det er faktisk det værste segment, fordi de "bare" er superegoister, i
modsætning til T. Hansen segmentet, der ofte har lidt begreb om
bilkørsel, men af og til "misbruger" det.

Hvor mange med den sociale kodeks der udløser et Porsche-indkøb, tror
du f.eks. har deltaget i et kørekursus. (glatbane osv.)

Jow, hvis der er investeret i en af de få biler, hvor der medfølger et
kørekursus, så har man naturligvis deltaget. Det er nemlig guf for
blærerøven. Den formeligt eksploderer af sådan noget. *LOL*

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-01-05 15:22

> De er ofte at finde på indfaldsvejene til de større byer, og kører som
> regel i dyre biler. Ikke kun Alfa.

Selvhævdere har blot en forskellige måsder at udtrykke sig på - alt efter
hvilket miljø dekommer fra.

Decideret "rådden kørsel" er mere udbredt nogle steder end andre.

> Det er faktisk det værste segment, fordi de "bare" er superegoister, i
> modsætning til T. Hansen segmentet, der ofte har lidt begreb om
> bilkørsel, men af og til "misbruger" det.

Hvem snakker vi om her..?

> Hvor mange med den sociale kodeks der udløser et Porsche-indkøb, tror
> du f.eks. har deltaget i et kørekursus. (glatbane osv.)

Aner det ikke..?

> Jow, hvis der er investeret i en af de få biler, hvor der medfølger et
> kørekursus, så har man naturligvis deltaget. Det er nemlig guf for
> blærerøven. Den formeligt eksploderer af sådan noget. *LOL*

Helt sikkert..

/Jan W Nielsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 09-01-05 15:52

On Sun, 9 Jan 2005 15:22:20 +0100, "Jan W Nielsen"

>Hvem snakker vi om her..?

>--

Nu stiller du spørgsmålet, som om, at det drejer sig om begge
segmenter i afsnittet. Det havde jeg regnet med på forhånd, med
din baggrund. *LOL*

Superegoisterne kører rundt i store biler de ikke selv har betalt. De
taler altid i mobiltlf., samtidigt med at de udnytter ethvert hul i
trafikken til at føre sig hurtigere frem. Resultatet er stopkøer i
stedet for langsom trafik.

T. Hansen segmentet gør nogenlunde det samme, men de gør det fordi de
selv har fomået at få Corrolla GTI'en til at køre hurtigere, og det
synes de selvfølgeligt er sjovt.

Jeg har iøvrigt hørt, at "Brian" går og venter på et nyt tiltag fra T.
Hansen. Det skulle være et ombygningskit der gør, at bilen bliver så
smal, at man kan have begge arme ude af vinduerne.........på samme
tid.

Begge kategorier har også show-off genet overfor
"kammeraterne/kollegaerne/konkurrenterne.

Der er ikke nogen af de to segmenter der fremmer trafiksikkerheden
IMHO.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 09-01-05 16:00

Folmer Rasmussen wrote:

> [...]
> Hansen. Det skulle være et ombygningskit der gør, at bilen bliver så
> smal, at man kan have begge arme ude af vinduerne.........på samme

LOL

Stik dem en Ellert.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-01-05 16:30

> Der er ikke nogen af de to segmenter der fremmer trafiksikkerheden
> IMHO.

Det kan du måske have ret i..

/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 09-01-05 17:26

KLIP

> Superegoisterne kører rundt i store biler de ikke selv har betalt.

Det er så en sandhed med modifikationer.

T&S tager sig vist godt betalt i form af forhøjet indkomst på en potte,
brugeren på intet tidspunkt ejer eller for den sags skyld kan tjene penge
på.

Forestil dig du skulle betale samme sats for formodet brug af dit
lastvognstog til privatkørsel = handle ind til din private husholdning på
din færd......!

--
Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 09-01-05 17:43

> Det er så en sandhed med modifikationer.

Forstår heller den kommentar...

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 09-01-05 20:14

On Sun, 9 Jan 2005 17:42:47 +0100, "Mogens"
<dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote:

>"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse

>Forstår heller den kommentar...

>--

Se venligst mit svar til BJ. Det indeholder både en beklagelse, lidt
omformuleringer og et par tilføjelser.

Læs det hele før din nabo. *LOL*

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 09-01-05 20:13

On Sun, 9 Jan 2005 17:25:50 +0100, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

> [...]
>
>T&S tager sig vist godt betalt i form af forhøjet indkomst på en potte,
>brugeren på intet tidspunkt ejer eller for den sags skyld kan tjene penge

Det var beklageligvis forkert formuleret af mig. Sorry.

Kan vi blive enige om, at mine øjne er gode nok til at besidde et
stort erhvervskørekort?

Disse øjne ser herude i "reservatet", som Gentofte så spøgefuldt
kaldes, at når folk får nyt embede, hvor firmabil ikke er et tilvalg,
så kan man pludselig godt "nøjes" med et mindre automobil.

Jeg kan ikke forstå, at der laves så mange krumsprig for at benægte
signalværdien i bestemte bilmærker. Den er da ellers nem at få øje på.

I min verden skal det ikke nødvendigvis opfattes negativt.
Selvfølgelig skal bankdirektøren køre i et automobil der signalerer
soliditet, og AD'eren i noget der signalerer kreativitet.

Nedenunder gør du dig til talsmand for, (eller også driller du) at
hvis jeg skulle blive grebet i at købe et pund kaffe til
hjemmehusholdningen, skulle jeg flåes uden bedøvelse af T&S.

Fint med mig. Så ville jeg til gengæld lovmæssigt forlange ID numre
samt firmanavn på alle firmabiler, med bogstav- og talhøjder der er
lige så letlæselige som på lastbilerne.

Jeg véd at der er mange vognmænd der indskærper overfor chaufførerne
hvis navn det er der står på siden af bilen, og at de ikke ønsker
navnet vanæret ved tåbelig opførsel ude i trafikken.

Jeg er overbevist om, at mange A/S-bestyrelser ikke aner at de som
adm.dir. har ansat en Dr. Jekyll & Mr. Hyde, når det kommer til
optræden henholdsvis på direktionsgangen og ude i trafikken.

Det ville være glimragende, hvis vi alle derved fik mulighed for at
overveje, hvor vi ville handle.

> [...]

>Forestil dig du skulle betale samme sats for formodet brug af dit
>lastvognstog til privatkørsel = handle ind til din private husholdning på

Jeg er underlagt køre- hviletidsbestemmelserne, og har derfor rigeligt
med pauser til private indkøb. *LOL*

Jeg er ikke nær så tilfreds med p-mulighederne udenfor de trendy
cafeer. Det er s'gu ikke nemt at få plads til min trendy truck udenfor
disse templer.

Jeg ville jo gerne have påhængsvognen med, da jeg nødigt vil have at
folk skulle få den opfattelse, at jeg ikke har nogen E'er i mit
kørekort. *LOL*

Ka' du godt få øje på det? Det er show off hele vejen igennem, uanset
om vi ka' li' det eller ej.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 09-01-05 20:22

KLIP.... en masse...

Jo, jeg driller dig (lidt), men mange tror fejlagtigt, det er gratis at køre
i firmabil.

Det er det vist ikke...

> Ka' du godt få øje på det?

Sagtens.

> Det er show off hele vejen igennem, uanset
> om vi ka' li' det eller ej.

Vi kan vel alle lide at føre os frem i vore køretøjer...

Bortset fra det, kunne det nu være morsomt om samtlige firmabiler blev
skiftet ud med potter, der maksimalt kostede 160.000 kr. pr. stk.

Kører man efter statens takster i sin privatbil, skal man lave en aldeles
nøjagtig kørebog som privat ansat.

Kører man efter statens takster, skal man åbenbart ikke i henhold til en
artikel, jeg så i en landsdækkende avis.......

Hvis man skal til at gøre dette (og overholde loven samt ikke kunne snyde
(alt for meget), vil det efter de offentlige ansattes mening koste alt for
meget tid, bøvl, ulejlighed og gå ud over servicen samt blive meget dyrt.

Såfremt man er privat ansat, må man uden betænkning blot sige: "Goddag mand
økseskaft"...)

--
Bjørn J.

Fra : BJ

Dato : 09-01-05 20:29

KLIP

RETTELSE:

Kører man efter statens takster i sin privatbil, skal man lave en aldeles
nøjagtig kørebog som privat ansat.

Kører man efter statens takster __som offentlig ansat__ eks.
T&S-medarbejder, skal man åbenbart ikke i henhold til en

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 09-01-05 20:45

On Sun, 9 Jan 2005 20:28:52 +0100, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

> [...]
> meget tid, bøvl, ulejlighed og gå ud over servicen samt blive meget dyrt.

Ja, naturligvis.

Lighed for loven er så hut jeg visker en by i Rusland, ovre i nærheden
af Vladivostok.

>--
> Såfremt man er privat ansat, må man uden betænkning blot sige: "Goddag mand
> økseskaft"...)

>--

Et udmærket valg af udtryksmåde. Kan ikke komme op med noget bedre
selv.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 09-01-05 20:43

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Ka' du godt få øje på det? Det er show off hele vejen igennem, uanset
>om vi ka' li' det eller ej.

glimragende beskrevet - ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 09-01-05 18:30

En helt masse bits fra Jan W Nielsen til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Selvhævdere har blot en forskellige måsder at udtrykke sig på - alt efter
> hvilket miljø dekommer fra.
>
> Decideret "rådden kørsel" er mere udbredt nogle steder end andre.

Nørrebro (hvor taxachaufførerne kommer fra)
Strandvejen (hvor alle Strandvejsfruerne i deres mands Mercedeser kommer fra)
Sydhavnen (hvor alle skiltfabrikanterne i Porsche Cayenne kommer fra)
Brøndby Vester (hvor alle Brianerne med de sænkede Golf 2'er kommer fra)
Rødekro (hvor alle jyderne der normalt kun kører traktor kommer fra)
Spjald (hvor alle der godt kan lide en "go' koger" kommer fra)

Jow jow - der er sgu' mange muligheder :)

[...]

> /Jan W Nielsen

OBS: Ovenstående indlæg skal opfattes ironisk og med en vis portition humor.
Er man ikke i stand til det bør man afholde sig fra "Svar til gruppe"-knappen
(el. lign.) i sin nyhedsgruppeklient! :)

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Five-foot-nine, I didn't know they stacked shit that high"
-- R. Lee Ermey as GSG Hartman in 'Full Metal Jacket'

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-01-05 22:08

> [...]
> Rødekro (hvor alle jyderne der normalt kun kører traktor kommer fra)
> Spjald (hvor alle der godt kan lide en "go' koger" kommer fra)

He-he..

> [...]
> Er man ikke i stand til det bør man afholde sig fra "Svar til
> gruppe"-knappen
> (el. lign.) i sin nyhedsgruppeklient! :)

Jow-jow..

/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 09-01-05 15:20

KLIP

> Enig - nyere Porscher køres ofte af en bestemt socialgruppe, hvor den
> slags opførsel ikke er "god tone".

Tjaeee .... med introduktionen er din omtalte socialgruppe forrykket.

Således kan du hyppigt se Cayenne i ret tvivlsomme situationer ... i forhold
til "god tone".

Det forholder sig lidt anderledes med *de rigtige* Porscher (i Danmark).

Her er mantraet lidt mere konsistent, da bilen i sig selv vækker så rigelig
opmærksomhed og den ikke føres af firmaets håbefulde (og er på gule plader).

--
Bjørn J.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-01-05 15:27

> Tjaeee .... med introduktionen er din omtalte socialgruppe forrykket.
> Således kan du hyppigt se Cayenne i ret tvivlsomme situationer ... i
> forhold til "god tone".

OK..

Jeg har ikke set det, men jeg tror dig gerne.

(Selvstændig der "gør det godt", og som har Cayenne på gule plader...som
chef for 5 rejsende i "smarte skilte til messer" ..?)

Jo, jeg kan godt følge dig..

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 09-01-05 18:21

> [...]

> Således kan du hyppigt se Cayenne i ret tvivlsomme situationer ... i forhold

Helt bestemt. Jeg tror at "F.eks. fortalte en psykologi at folk i
[...]
passer især godt ind i den her sammenhæng.

Antallet af gange jeg har set folk i Porsche Cayenner (PC) gøre stupide ting
er mange. Og de er stærkt overrepræsenteret i forhold til mange bilmærker. De
gør i øvrigt ikke de samme slags tåbeligheder som tidligere omtalte Alfa
Romeo-chauffører, men mere noget med tåbelige parkeringer, manglende overblik
i situationer med - nærmest - kaos til følge.

Jeg gætter på at de fleste der kører PC, er AD'ere, DJØF'ere o.l. - altså folk
der i mange tilfælde måske er vældigt bogligt eller kreativt begavede, men
som har en langsom situationsopfattelse og sikkert også 10 tommelfingere.

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Der var et egern mand!"
-- Mads Mikkelsen som Arne i 'Blinkende Lygter'

Fra : Mogens

Dato : 09-01-05 18:29

> [...]
> som har en langsom situationsopfattelse og sikkert også 10 tommelfingere.

Du er ikke så gammel igen, vel?

Jeg mener - mange i en ung alder tror altid, at "de gamle/andre"
er nogle fjolser. Der hænger som regel altid ved indtil de selv
tja'.... bliver "gamle" :)

Fra : BJ

Dato : 09-01-05 18:33

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Der hænger som regel altid ved indtil de selv
> tja'.... bliver "gamle" :)

Man ændrer opfattelse med årenes gang.

Intet nyt under solen..))

PS: Unge mennesker finder også, når *de* får børn, det er meget værre for
dem. Deres forældre har absolut ingen forstand på det...heller...

--
Bjørn J.

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 09-01-05 18:57

En helt masse bits fra Mogens til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Du er ikke så gammel igen, vel?

Alt er relativt, men jeg tror da at jeg med mine knap 26 år placerer mig i den
yngre halvdel, af denne gruppes aktive deltagere :)

> Jeg mener - mange i en ung alder tror altid, at "de gamle/andre"
> er nogle fjolser. Der hænger som regel altid ved indtil de selv
> tja'.... bliver "gamle" :)

Mine udtalelser må skam endelig ikke ses som værende rettet mod gamle
mennesker.
Jeg anser unge og nyuddannede AD'ere (jeg ved ikke lige hvorfor de er blevet
min yndlingsprototype på elendige billister i 4-hjulstrækkere), for at være
akkurat lige så tåbelige og indkompetente i trafikken som gamle AD'ere.

Med hensyn til DJØF'ere o.l. gør det samme sig selvfølgelig gældende.

(og i øvrigt er jeg skam udemærket klar over at jeg generaliserer på det
groveste her - alle er ikke ens, og der findes da også folk inden for mit fag
som er nogle kvajpander i trafikken. Jeg ved det for jeg har selv kørt med
dem :( ).

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Turn to the light. We can find our own mortality"
-- Dream Theater: The Great Debate

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 24-01-05 22:10

On Sun, 09 Jan 2005 14:07:33 +0100, Henrik Bøgh <henrik@FJERNlagengymnastikFJERN.dk> wrote:

> [...]
>sjældent man ser en Porsche der bliver kørt råddent. Men heller ikke Peugeot
>307 CC eller Mazda MX-5 observerer jeg i så ustrakt grad.

Hverken 307 eller MX5 er hurtige biler.

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-05 23:07

> Hverken 307 eller MX5 er hurtige biler.

Det er Porsche heller ikke.

/Jan W Nielsen
....vild med en Toyota...0-218 km/t på 10,8 sek....

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-01-05 14:16

> [...]
> eller
> flere punkter vil kunne findes psykologiske overlap, ud over hvad vi ser

Garanteret mange - sådan generelt menneskeligt - men der er altså ret stor
forskel på, hvilke mennesker, der køber Citroën og Alfa Romeo.

Alfa: Det "blå segment" - moderne individorienteret. (Prototype:
Børsmægler/selvstændig med højere uddannelse.)

Citroën: Det "grønne segment" - moderne fællesskabsorienteret. (Prototype:
Gymnasielærer/journalist/ arkitekt)

/Jan W Nielsen

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 09-01-05 19:34

> [...]

>Børsmægler/selvstændig med højere uddannelse.)

>Citroën: Det "grønne segment" - moderne fællesskabsorienteret. (Prototype:

Øeh - hvor stammer de "segmenter" egentligt fra ?

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 09-01-05 20:24

On Sun, 09 Jan 2005 19:34:18 +0100, jan@fedtegreven.dk wrote:

>Øeh - hvor stammer de "segmenter" egentligt fra ?

>--

Det véd jeg s'gu ikke hvor Jan har fra, men i lige netop det grønne
segment vil jeg mene at der befinder sig en stor gruppe som vi aldrig
ser herinde.

Det er dem som benytter offentlig transport, og som for at sikre sig
at alle vi fordømte bilister er klar over hvor "gode" de er, skriver
en lind strøm af læserbreve til samtlige aviser.

Så kan vi selv se hvor "grønne" de er.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 09-01-05 20:45

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Så kan vi selv se hvor "grønne" de er.

Og jeg som trode det havde noget at gøre med at vade i spinatbede ;)

(ud fra det man nogengange hører om trafikplanlæggeres foretrukne
transportmiddel)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 09-01-05 21:01

On Sun, 09 Jan 2005 20:44:46 +0100, jan@fedtegreven.dk wrote:

>Og jeg som trode det havde noget at gøre med at vade i spinatbede ;)
>
>(ud fra det man nogengange hører om trafikplanlæggeres foretrukne
>transportmiddel)

>--

Jeg er heller ikke helt tryg ved de der grønsager.

Jeg har ikke den fjerneste idé om, hvad der er i, men det kunne se ud
som om, at det er noget farligt for hjernen.

Jeg véd faktisk ikke engang, om man kan gardere sig imod de der
farlige planter, ved at iføre sig f.eks. gummistøvler, hvor man
umiddelbart skulle tro at det farlige har svært ved at trænge igennem.
*LOL*

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-01-05 22:04

> Øeh - hvor stammer de "segmenter" egentligt fra ?

Reklamebranchen.

Der findes mange modeller, men den med "de blå, grønne, roa og violette" er
meget kendt.

Læs mere her..:

http://www.textanalyse.dk/Reklame%20Maalgruppeportraet.htm

/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 09-01-05 22:31

KLIP

> Læs mere her..:

Hmmm ... det bliver man jo helt blåviolet af i hovedet.

--
Bjørn J.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 09-01-05 23:04

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev :

>Reklamebranchen.

ok - mit kendskab til den, består udelukkende i at fjerne resultaterne
(effekterne) fra postkassen ;)

>Der findes mange modeller, men den med "de blå, grønne, roa og violette" er
>meget kendt.

Måske - det er så ikke i de kredse jeg befinder mig .

>Læs mere her..:

>http://www.textanalyse.dk/Reklame%20Maalgruppeportraet.htm

done !

Jeg heæfted emig mest ved denne sætning (måske rykket lidt ud af
kontekst)

"Det er vigtigt at have i baghovedet, at de følgende
målgruppebeskrivelser er ret firkantede og stikordsagtige. I
virkeligheden kan der faktisk være ret stor forskel på, hvilke
værdier, det enkelte menneske inden for samme målgruppe, sætter særlig
højt."

ergo - de der målgrupper, er nok ikke særligt anvendelige til at
kategorisere bilejere efter alligevel

Fra : BJ

Dato : 09-01-05 23:03

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Måske - det er så ikke i de kredse jeg befinder mig .

Hmm .... jeg synes nu, du kan betegnes som komplet farveløs eller sågar
albinoagtig..)

--
Bjørn J.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-01-05 23:14

> Hmm .... jeg synes nu, du kan betegnes som komplet farveløs eller sågar
> albinoagtig..)

*ROFL*

/Jan W Nielsen

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 09-01-05 23:34

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev :

>*ROFL*

Homer_mode

Dohh!

/Homer_mode

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 09-01-05 23:25

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev :

>Hmm .... jeg synes nu, du kan betegnes som komplet farveløs eller sågar
>albinoagtig..)

Hehe ....

Fra : BJ

Dato : 09-01-05 23:26

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Only baby engines need artificial aspiration ;)

Hmmm .... skulle du ikke hellere skrive *respiration* ....?...

--
Bjørn J.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 09-01-05 23:41

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev :

>Hmmm .... skulle du ikke hellere skrive *respiration* ....?...

måske - hvad forstår løjsere sig på agurkesalat ;)

Fra : BJ

Dato : 09-01-05 23:38

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> måske - hvad forstår løjsere sig på agurkesalat ;)

Jep, det afhænger naturligvis af, hvad den enkelte aspirere til helt uden
brug af respirator..:)

--
Bjørn J.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-01-05 23:14

> ok - mit kendskab til den, består udelukkende i at fjerne resultaterne
> (effekterne) fra postkassen ;)

*LOL*

> Jeg heæftede mig mest ved denne sætning (måske rykket lidt ud af
> kontekst)

Intet nyt under solen.. )

> [...]
> højt."
> ergo - de der målgrupper, er nok ikke særligt anvendelige til at

Du læser rigtigt - men du slutter forkert - konkluderer forkert.

Pointen er, at ingen er "rene blå" - og at modellerne -. som med alle andre
modeller - ikke beskriver hele virkeligheden. Ofte anlægger man derfor flere
modeller henover et fokusområde og betragter derfor "emnet" fra flere
positioner.

Der er INGEN tvivl om, at ejerne af Alfa Romeo er mere blå end ejerne af
Suzuki.

/Jan W Nielsen

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 09-01-05 23:34

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev :

>Du læser rigtigt - men du slutter forkert - konkluderer forkert.

Så må du gerne fortælle mig hvad forkert der er i at opfatte det tekst
de skriver som tingene står beskrevet

De skriver jo selv lodret at der kan være stor forskel på hvordan
værdierne vægte si de enkelte målgrupper - ergo, jeg må fastholde at
målgruppeinddeling i omtalte farver nok ikke er særligt anvendelige

jeg er sgu' da nok regnbuefarvet ;)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 09-01-05 23:47

On Sun, 09 Jan 2005 23:34:02 +0100, jan@fedtegreven.dk wrote:

>"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev :

>jeg er sgu' da nok regnbuefarvet ;)

>--

Hvis hende buschaufføren har vippet dig én på låget, så har du helt
sikkert fortjent det, så ingen medlidenhed herfra. *LOL*

Venlig hilsen
Folmer

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 09-01-05 23:55

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Hvis hende buschaufføren har vippet dig én på låget, så har du helt
>sikkert fortjent det, så ingen medlidenhed herfra. *LOL*

Hahh - det var nok nærmere et "horn" jeg fik ..... suk!