Vectra - mobilcar kit
Fra : na

Dato : 07-01-05 10:26

Jeg skal i den kommende weekend installer et bluetooth carmobil kit (HCB-
300 fra Erricsson) i min vectra 1,6 v16 wagon.

Nu er jeg ikke den store bil-tekniske nørd, men omvendt virker det ikke
som installationen kræver den udvidede mekanik eksamen. Men der er dog én
ting der gør mig lidt usikker.
Der skal tilsluttes en ledning til bilen tænding, således at kittet
aktiveres når der komme tænding på.
Er der nogen der ved, hvor man lige finder et sted at gøre det???

Og så er der lige et tillægsspørgsmål.
Det sker ofte, hvis jeg afbryder tændingen FØR jeg får slukket radioen,
at radioen ikke virker næste gang jeg sætter tænding på. Der kan så gå
lidt tid, før den atter virker, nogle gange vågner radioen op af sig
selv, andre gange først når der kommer tænding på igen…

På forhånd tak
-   jeg har læst lidt i nyhedsgruppen, og der er faktisk ganske mange
gode svar her.

Med venlig hilsen

Arne

Fra : Karsten Andersen

Dato : 07-01-05 11:13

Fri, 07 Jan 2005 09:26:03 GMT, skrev na, på 24 linier, i
<Xns95D76A2DBC52Fnnnxx7877hotmailcom@130.227.3.84>, :

Få da byttet den Bilka radio

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : na

Dato : 07-01-05 13:13

Karsten Andersen <karsten@jyde.dk> wrote in

> Fri, 07 Jan 2005 09:26:03 GMT, skrev na, på 24 linier, i
> <Xns95D76A2DBC52Fnnnxx7877hotmailcom@130.227.3.84>, :

> Få da byttet den Bilka radio

Hmm! - måske var jeg lidt for hurtig, da jeg skrev at der var m ange gode
svar her.

Radioen er faktisk den originale, men Opel kunne jo ha' indkøbt et
restparti i Bilka - man ka' jo aldrig vide....

Fra : Karsten Andersen

Dato : 07-01-05 13:25

Fri, 07 Jan 2005 12:13:27 GMT, skrev na, på 26 linier, i
<Xns95D7868F9219Annnxx7877hotmailcom@130.227.3.84>, :

>Karsten Andersen <karsten@jyde.dk> wrote in

>Hmm! - måske var jeg lidt for hurtig, da jeg skrev at der var m ange gode
>svar her.

Ja havde du regnet med andet?

>Radioen er faktisk den originale, men Opel kunne jo ha' indkøbt et
>restparti i Bilka - man ka' jo aldrig vide....

Har hørt om nogle Radioer de solgte i Bilka der havde denne fejl. så
derfor.
Men mon ikke din radio har en fejl også. selv om den nok ikke kommer
fra Bilka.

Min CD500 eller hvad den hedder fejler ikke dette.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-05 15:41

> Der skal tilsluttes en ledning til bilen tænding, således at kittet
> aktiveres når der komme tænding på.
> Er der nogen der ved, hvor man lige finder et sted at gøre det???

Mener du en autoelektriker?
Hvis man gør det selv så skal den Gule ledning til permanent plus og den
røde ledning til + på tændingskontakten.........når nu din åbenbart ikke har
fået ført ledningerne ned i et samlet (ISO) stik.

--
Tom

Fra : na

Dato : 07-01-05 17:16

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in

> [...]
> den røde ledning til + på tændingskontakten.........når nu din
> åbenbart ikke har fået ført ledningerne ned i et samlet (ISO) stik.

Hej Tom og tak for dit svar...

Ja, autoelektrikker eller sådan noget...
Når du skriver tændingskontakten vil det så sige, at jeg skal pille hele
instrumentpanelet af, for at komme til tændingslåsen? Jeg hørte engang en
grusom historie om een der fik air-bacen til at gå af, blot ved at fumle
rundt med et radio-skifte...

Jeg har en eksisterende handsfree til en bedaget nokia, kunne man evt.
genbruge noget af delene fra denne - hvis jeg ellers kan finde hvor de
er?

vh
/arne

Fra : L

Dato : 07-01-05 23:42

Hej

Har lige søgt efter noget du måske kan bruge. Så ved du hvor delene sidder i
bilen.
Jeg kender ikke noget til Bluetooth installation.

Hvis du skal ind til tændingslåsen så kan du fjerne ratkonsol-afdækningen
ved at fjerne de 2 plasthætter (drej rattet) samt skruer. Der er også skruer
forneden.

http://www.mtu.no/mounting/default.asp?q=q&merke=3&modell=19&variant=13&ar=31&step=1&lang=1
Det er ikke en pæn installation de har lavet der.

Jeg har selv installeret håndfri (originalt) i min Vectra B. Det var meget
simpelt at installere.
Opels egen microfon skal bruges til sættet, da den er indbygget forstærker.
Man kan f.eks. ikke bruge Ericssons svanhals uden videre.

Der sidder et relæ under airbaggen når man tager handskerummet ud. Samt VDA
stikket sidder bag højre fodspark, hvis du ikke kan få fat i den.

1788501 mikrofon skal bruges hvis den ikke er forberedt med indbygget mic. i
loftslampen
1788871 relæ skal bruges hvis den ikke sidder i
1788924 antenne skal bruges hvis ikke der GSM antenne på taget
1788115 holder til nokia (3510i)
1788103 styreboks
1788615 konsol

Hvis du er blevet træt af din radio, så er der vist stadig kampagne (du skal
medbringe den gamle) på nogle VDO radioer hos Opel som selvfølelig passer
til ratkontakterne og displayet.

god fornøjelse med installationen.