Lavere registreringsafgift v. import af sk~
Fra : HKN

Dato : 06-01-05 18:07

Hej,

Subj. siger vel næsten det hele......

Får man nedslag i reg.afgift hvis man importerer en defekt/skadet bil?? Jeg
er klar over at den skal kunne køre til syn, men skal den også det v.
vurderingen??

Mvh
Henrik

Fra : John Sahl

Dato : 06-01-05 18:29

HKN wrote:
> Får man nedslag i reg.afgift hvis man importerer en defekt/skadet
> bil??

Nej, men den generelle stand har da indflydelse på afgiften.

> Jeg er klar over at den skal kunne køre til syn, men skal den
> også det v. vurderingen??

Ja det skal den.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : HKN

Dato : 06-01-05 18:31

> Nej, men den generelle stand har da indflydelse på afgiften.

Mener du både kosmetisk og mekanisk? Det er vel ikke fair (nej, jeg ved godt
at registreringsafgiften ikke er fair!), at man skal betale det samme for en
defekt bil, hvor der måske skal ofres adskillige tusinde kroner før den
bliver køreklar, som for en der kan køre, hvis de rent kosmetisk er i lige
god stand??

-Henrik

Fra : John Sahl

Dato : 06-01-05 18:38

HKN wrote:
> [...]
> det samme for en defekt bil, hvor der måske skal ofres adskillige
> tusinde kroner før den bliver køreklar, som for en der kan køre, hvis

Du skal jo lave den køreklar før den kan toldsynes..

Fra : HKN

Dato : 06-01-05 18:41

> Du skal jo lave den køreklar før den kan toldsynes..

Præcis - og det er T&S ligeglad med, eller kompenserer de for det ?? (jeg
kan næsten gætte svaret!!)

-Henrik

Fra : Psypher

Dato : 06-01-05 19:04

> Præcis - og det er T&S ligeglad med, eller kompenserer de for det ?? (jeg
> kan næsten gætte svaret!!)
>
> -Henrik

når den skal toldsynes betyder det at den skal kunne køre sikkert på vejen,
det er derfor ligegyldigt om den er skadet eller ej for told og skat vil
sige
jamen du må jo så ha fået den det billigere der hvor du har købt den så det
er de penge du kan spare,

Kort version, de er ligeglade du må bare betale

Regards Psypher

Fra : Mark Sandberg

Dato : 06-01-05 19:56

"HKN" skrev i en meddelelse:

> Får man nedslag i reg.afgift hvis man importerer en defekt/skadet bil??
Jeg
> er klar over at den skal kunne køre til syn, men skal den også det v.
> vurderingen??

Bilen skal først godkendes til kørsel på de danske veje, på lige fod med
alle andre biler, der kommer til periodisk syn ved SBI. Dog kalder de dette
syn et toldsyn, hvor kravene ellers er de samme, som ved de almindelige
bilsyn.

Vurderingen bliver givet ud fra købsprisen på en tilsvarende dansk
indregistreret bil, hos en dansk bilforhandler incl. avance og moms.

Nedslag får du, i forhold til en perfekt bil - men det bliver bilen i dårlig
stand, ikke mere værd af

/Mark.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 06-01-05 20:24

Mark Sandberg wrote:

> [...]
> indregistreret bil, hos en dansk bilforhandler incl. avance og moms.
>
> Nedslag får du, i forhold til en perfekt bil - men det bliver bilen i

Når du importerer et brugt køretøj fra udlandet skal den ligesom ved køb her
i landet synes i nogle fastlagte intervaller. Her er det alene køretøjet
sikkerhedmæssige stand samt indentitet, miljø o.s.v..

Den importerede bil skal derudover vurderes af told & skat med henblik på at
berigtige registreringafgift for køretøjet.

Til denne vurdering er der lavet aftale med
Færdselsstyreslen/Bilsyn(flueben)DK. og kommende operatører, som står for
konstatering af køretøjets indentitet samt notering af ekstraudstyr (på
biler indtil 8 år gamle). sædevarme, rudevarme, soltag, læderstue, airbags
(antal), ABS/ABL o.m.a. ligesom der konstateres om bilen er udstyret med
catalysator

Denne vurdering lægges bl.a. til grund for den endelige vurdering ved Told &
Skat og har i sig selv ikke noget med det registrerede syn at gøre, udover
at det foregår i forlængelse af hinanden og skal bookes samtidig.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg