Ford Taurus kontra Scorpio
Fra : NikonPro.dk

Dato : 06-01-05 17:26

Hvad er reelt forskellen på Ford Taurus og Scorpio udover design?

Er der nogle af jer som har gode link til at læse om Ford Taurus, for den
lokale fordforhandler kunne ikke hjælpe og vi er blevet "forelsket" i en
Taurus 1994 (registreret dec 93 i USA, men nu på danske plader) til
afløsning af vor gode gamle Scorpio 2,9 GL

Er den til at få reservedele til, hvis uheldet er ude? Igen intet ordentligt
svar fra fordforhandler, som i øvrigt aldrig havde set en.

--

med venlig hilsen
Bjarne

Fra : Olesen

Dato : 06-01-05 18:00

"NikonPro.dk" <mail"fjern-dette"@NikonPro.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Taurus 1994 (registreret dec 93 i USA, men nu på danske plader) til
> afløsning af vor gode gamle Scorpio 2,9 GL

Mente den var en 'ordinær' mondeo med lidt andet design ?

Fra : NikonPro.dk

Dato : 06-01-05 18:09

Olesen wrote:

> Mente den var en 'ordinær' mondeo med lidt andet design ?

Tak Olesen og OK, men efter det for mig oplyste skulle det være Scorpio.
Motor er ens 2,9 147 HK og motorrummet indvendig ligner til forveksling.

Håber på mange flere meninger og oplysninger

--

med venlig hilsen
Bjarne

Fra : Michael Nielsen

Dato : 07-01-05 07:14

"NikonPro.dk" <mail"fjern-dette"@NikonPro.dk> wrote in message

> Tak Olesen og OK, men efter det for mig oplyste skulle det være Scorpio.
> Motor er ens 2,9 147 HK og motorrummet indvendig ligner til forveksling.

? Jeg troede Taurus blev leveret med 3,0 og 3,8 V6?
Den er vel osse FWD, om jeg husker ret.

--
Michael Nielsen

www.mercefreaken.com

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-05 18:13

> "NikonPro.dk" <mail"fjern-dette"@NikonPro.dk> skrev i en meddelelse

> Mente den var en 'ordinær' mondeo med lidt andet design ?

Nej det er Ford Contour som deler næsten alle stumper med mondeo

--
Tom

Fra : TDN

Dato : 06-01-05 18:59

> [...]
>
> Er den til at få reservedele til, hvis uheldet er ude? Igen intet
> ordentligt svar fra fordforhandler, som i øvrigt aldrig havde set en.

Cicat Bilrevyen 1993:
"Men se så denne amerikanske pendant til Ford Scorpio, her er det lige
omvendt. Ford Taurus har tværliggende motor med træk på forhjulene, mens
Scorpio har langsliggende frontmotor og baghjulstræk. Ford Taurus er ikke
uden grund blevet en af de populære modeller i USA. Den er ganske
sporty...."

Mvh
Thomas

Fra : NikonPro.dk

Dato : 06-01-05 19:43

TDN wrote:

> [...]
> mens Scorpio har langsliggende frontmotor og baghjulstræk. Ford
> Taurus er ikke uden grund blevet en af de populære modeller i USA.

Hej Thomas
Tak for dit indlæg

Jeg håber stadig at få nogle gode link

--