venter spændt nogen feedback's på xenon ef~
Fra : Brizz

Dato : 06-01-05 14:02

Skal jo se om det er noget der skal smides i passaten.
Kom nu. Kom nu! jeg ved i er derude

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-01-05 15:12

Brizz telepaterede følgende til sin PC:
> Skal jo se om det er noget der skal smides i passaten.
> Kom nu. Kom nu! jeg ved i er derude

Jep... Jeg har netop bestilt til min og min fars...

--
Mvh. Morten Fruergaard
Nu også Xenonkit til eftermontering...

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-05 15:36

www.bmwe30.dk er der flere der har smidt det på deres biler...

Mvh
Morten

Fra : John Sahl

Dato : 06-01-05 15:47

Du kan eventuelt lure lidt her: www.hidforum.com

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Brizz

Dato : 06-01-05 16:18

> Du kan eventuelt lure lidt her: www.hidforum.com

Ja der er mange pics..men kan også se det kan tage overhånd...
http://www.hidplanet.com/forums/viewtopic.php?t=1893

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-05 16:03

"Brizz" <rendmig@iroven.dk> skrev i en meddelelse
> Skal jo se om det er noget der skal smides i passaten.
> Kom nu. Kom nu! jeg ved i er derude

Mjoeh øh, det virker da meget fint

--
Tom

Fra : Brizz

Dato : 06-01-05 16:10

> Mjoeh øh, det virker da meget fint

Men er det pengene værd?
Skulle der modificeres lidt eller var det bare derudaf?

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-05 16:20

> Men er det pengene værd?

ABSOLUT (1.600 Kr)

> Skulle der modificeres lidt eller var det bare derudaf?

File en anelse på pærenes sokkel (D2S). og 15A sikring
i stedet for 10A. Ellers intet.

Det fedeste er de første 20 sekunder hvor lyset er helt blåt

--
Tom

Fra : Brizz

Dato : 06-01-05 16:29

> ABSOLUT (1.600 Kr)
Er det så Bi-Xenon?
og hvor har du købt dem?

> File en anelse på pærenes sokkel (D2S). og 15A sikring
> i stedet for 10A. Ellers intet.

Skulle der files fordi den ikke var specifikt til din bil eller var det bare
sådan?

> Det fedeste er de første 20 sekunder hvor lyset er helt blåt

Også kommer det stille og roligt med det klare hvide/blålige lys?

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk
....snart med xenon

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-05 16:45

> Er det så Bi-Xenon?

nej

> og hvor har du købt dem?

ebay

> Skulle der files fordi den ikke var specifikt til din bil eller var det
> bare sådan?

Så sidder de perfekt i sokkelen. Ellers kan de dreje rundt

> Også kommer det stille og roligt med det klare hvide/blålige lys?

Jep

--
Tom

Fra : Brizz

Dato : 06-01-05 17:06

> Så sidder de perfekt i sokkelen. Ellers kan de dreje rundt

Er der et lille spor som der skal files plads til? for hvis de kan dreje
rundt er det vel fordi de er mindre end hullet?
MEn når der så skal en alm h7 i bagefter igen kan den så det uden problemer?

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-05 17:11

> Er der et lille spor som der skal files plads til? for hvis de kan dreje
> rundt er det vel fordi de er mindre end hullet?

Jain, lidt svært at forklare, man skal have det i hænderne, men der er
"ingen ben" i det.

> MEn når der så skal en alm h7 i bagefter igen kan den så det uden
> problemer?

Ja 2 min. så er det klaret

--
Tom

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 06-01-05 17:36

klip:
> Skulle der modificeres lidt eller var det bare derudaf?
>
> Mvh Brian
> ---
> www.gronaerten.dk
Man skal lige være klar over at pæren fylder lidt mere i længden bagud, så
hvis der er meget lidt plads på grund af måske batteriet eller andent
"skrammel", kan pæren måske ikke være der. Som jeg skrev for noget tid
siden, kan der være problemer med monteringen af de sæt der sælges i
Tyskland. Det er sjældent at pærerne passer 100 % og jeg mener ikke der er
mange der sælger H4. Om ganske kort tid kommer der også xenon sæt til 24
volt tilsalg i DK.
Hilsen Matthias

Fra : Jonas R.

Dato : 06-01-05 16:45

Brizz wrote:
> Skal jo se om det er noget der skal smides i passaten.
> Kom nu. Kom nu! jeg ved i er derude

Hvor kan de købes?

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-05 16:58

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=28643&item=7945977248&rd=1

--
Tom

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-01-05 17:08

Tom telepaterede følgende til sin PC:

> http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=28643&item=7945977248&rd=1

Hvad passer de til? H4, H7 eller...?

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-05 17:12

meddelelse news:41dd625b$0$51240$14726298@news.sunsite.dk...
> Tom telepaterede følgende til sin PC:

> Hvad passer de til? H4, H7 eller...?

H7 og sikkert også H1.
Til H4 du´r de ikke

--
Tom

Fra : John Sahl

Dato : 06-01-05 17:10

Jonas R. wrote:
> Hvor kan de købes?

Prøv at hive fat i Morten Fruergaard her fra gruppen,
han kan vist trylle lidt via www.cf-offroad.dk

Fra : Brizz

Dato : 06-01-05 17:24

> Skal jo se om det er noget der skal smides i passaten.
> Kom nu. Kom nu! jeg ved i er derude

Men er det ikke bare mig eller de kits der er på ebay er kun til H4?
http://search.ebay.de/bi-xenon-kit_W0QQsofocusZbsQQsbrftogZ1QQcatrefZC6QQfromZR10QQsatitleZbi-xenonQ20kitQQsacategoryZ-1Q26catrefQ3DC6QQsotrtypeZ1QQsotrvalueZ1QQsoloctogZ9QQsosortpropertyZ1QQsosortorderZ1

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk
....snart med Bi-Xenon

Fra : John Sahl

Dato : 06-01-05 17:31

Brizz wrote:
> Men er det ikke bare mig eller de kits der er på ebay er kun til H4?
> http://search.ebay.de/bi-xenon-

Det kit du linker til er specifikt til H4 ja, men de andre er
der skam også.

Fra : John Sahl

Dato : 06-01-05 17:33

John Sahl wrote:

> Det kit du linker til er specifikt til H4 ja, men de andre er
> der skam også.

Glemte lige: Det er jo kun på H4 du monterer Bi-Xenon
ellers ender du med kun at have nærlys eller måske fjernlys.

Fra : Brizz

Dato : 06-01-05 17:33

> Glemte lige: Det er jo kun på H4 du monterer Bi-Xenon
> ellers ender du med kun at have nærlys eller måske fjernlys.

Det er rigtigt ja..så hvis man skal have xenon når man kører med H7 så skal
man egentlig have 2 sæt?

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : John Sahl

Dato : 06-01-05 17:41

Brizz wrote:
> Det er rigtigt ja..så hvis man skal have xenon når man kører med H7
> så skal man egentlig have 2 sæt?

Ja, selvv om de fleste nøjes med at have det på nærlyset.

Fra : Brizz

Dato : 06-01-05 17:38

> Ja, selvv om de fleste nøjes med at have det på nærlyset.

Tror jeg også jeg bare nøjes med så. Prisen er også ½ kan jeg se. Trækker
man strømmen fra de oprindelige stik til pærene?

Sikke jeg dog kan spørge

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk
....snart med Xenon

Fra : John Sahl

Dato : 06-01-05 17:46

Brizz wrote:
> Tror jeg også jeg bare nøjes med så. Prisen er også ½ kan jeg se.
> Trækker man strømmen fra de oprindelige stik til pærene?

Yupz, stikkene på kittet passer lige på.

Fra : Brizz

Dato : 06-01-05 17:44

> Yupz, stikkene på kittet passer lige på.

Hvad venter jeg dog på?

Hader at springe ud i nogen ting som jeg ikke har 100% styr på!!! især når
det koster penge!

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk
....meget snart med xenon

Fra : KASO

Dato : 06-01-05 21:46

Ikke personligt til dig, men:

Jeg synes, at det er påfaldende, så mange, der i dette forum synes, at det
er helt OK at skifte deres lovlige pærer ud med blændende, ulovlige pærer,
blot for at få det lys, de kunne få med korrekt lygteføring (læs: langt lys
på motorvej). I håbet om ikke at blænde med det stygge, lange lys, vælger de
at blænde døgnet rundt med ulovlige "pirat-Xenon". Moral er en sjov ting....

Fra : John Sahl

Dato : 06-01-05 22:03

KASO wrote:
> [...]
> med det stygge, lange lys, vælger de at blænde døgnet rundt med
> ulovlige "pirat-Xenon". Moral er en sjov ting....

Uvidenheden ramte dig midt i panden eller hvad skete der?

Ingen af de biler jeg kender med eftermonteret Xenon blænder.

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-05 22:46

> Uvidenheden ramte dig midt i panden eller hvad skete der?

Nej nej den er god nok, hvad der ikke er tilladt blænder, bare se når vi
andre har tågelygter tændt
"HOV det må han da ikke køre rundt med"... "øhhh det blænder sluk dem nu"
hehe det er de små sko igen...

> Ingen af de biler jeg kender med eftermonteret Xenon blænder.

hmm så prøv engang at værre irriteret over at din gamle øse ikke kan lyse
godt nok, og så se LIGE ind i de andres lygter, det er bedst hvis du sænker
hovedet lidt så du ser mere direkte ned i dem...

Det er det samme tuderi som med os der køre med tågelygter altid.. lygter
der er LAVET til at lyse nede ved vejen og ikke langt.. og alligevel er der
nogle der glør konstant ned i dem og blænder sig selv.. hehe og tro mig jeg
prøver, men det er ikke lykkedes mig at blive blændet endnu.. og jeg giver
det virkeligt en fair chance... ))

Mvh
Morten

Fra : KASO

Dato : 07-01-05 17:26

"Juel" <xHOSstarchild.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> andre har tågelygter tændt
> "HOV det må han da ikke køre rundt med"... "øhhh det blænder sluk dem nu"

Næhh - det er egoisme hos dem, der ikke fatter, at loven har et formål....

> [...]
jeg
> prøver, men det er ikke lykkedes mig at blive blændet endnu.. og jeg giver

Selvfølgelig blænder det ikke - og loven er også kun vejledende. Jeg har da
stor sympati for alle de, der vurderer bedre selv, og som selvfølgelig skal
have lov til at vise, hvor smarte de ser ud med tågelygter og nærlys tændt i
helt klart vejr. Af samme grund viser jeg da også min sympati for dem ved at
vise, at mine fine forlygter kan præstere nærlys, fjernlys OG tågelygter
samtidig - de bliver jo ikke blændet alligevel - og hvis de gør, er det jo
selvfølgelig fordi de ligger nede på jorden og stirrer ind i mine lygter....

Fra : KASO

Dato : 07-01-05 17:22

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Uvidenheden ramte dig midt i panden eller hvad skete der?

Jeps - men heldigvis ikke min egen, men uvidenheden hos alle dem, der tror
at de ved meget bedre end lovgiverne og derfor ikke behøver at følge loven.

> Ingen af de biler jeg kender med eftermonteret Xenon blænder.

De har naturligvis alle automatisk højderegulering og lygtespulere - og pære
og parabol er naturligvis skabt til hinanden, så der ikke kommer for meget
strølys?

Fra : John Sahl

Dato : 07-01-05 20:49

KASO wrote:
> De har naturligvis alle automatisk højderegulering og lygtespulere -

Nej..

> og pære og parabol er naturligvis skabt til hinanden, så der ikke
> kommer for meget strølys?

Det virker i al fald uden at blænde, om det så er rent held
skal jeg ikke kunne sige.

Fra : Brizz

Dato : 06-01-05 22:00

> [...]
> de
> at blænde døgnet rundt med ulovlige "pirat-Xenon". Moral er en sjov

Hvad bygger din påstand på at de blænder?
Har du dokumentation for det? De er jo ikke anderledes end dem der sidder
originalt monteret.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk
....snart med xenon

Fra : John Sahl

Dato : 06-01-05 22:14

Brizz wrote:
> Hvad bygger din påstand på at de blænder?
> Har du dokumentation for det? De er jo ikke anderledes end dem der
> sidder originalt monteret.

Du mangler som minimum den automatiske højderegulering af
lygterne, så jo de er anderledes. Men de behøver ikke blænde.

Sørg for at købe et kit hvor man ved kvaliteten er i orden.

Fra : Brizz

Dato : 06-01-05 22:11

> Du mangler som minimum den automatiske højderegulering af
> lygterne, så jo de er anderledes. Men de behøver ikke blænde.

Ja men den kan du jo kompenserer for ved at justerer dem 5% ned.

> Sørg for at købe et kit hvor man ved kvaliteten er i orden.

Køber dem som Tom henviste til

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk
....snart med xenon

Fra : KASO

Dato : 07-01-05 17:19

> Ja men den kan du jo kompenserer for ved at justerer dem 5% ned.

Du kan ikke kompensere for strølys og forkert placering i parabolen ved at
justere dem lidt ned.

Fra : John Sahl

Dato : 07-01-05 20:47

KASO wrote:
> Du kan ikke kompensere for strølys og forkert placering i parabolen
> ved at justere dem lidt ned.

Men de gode kits har ikke den forkerte placering i parabolen,
de lyser helt perfekt.

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-05 22:23

> Du mangler som minimum den automatiske højderegulering af
> lygterne, så jo de er anderledes. Men de behøver ikke blænde.

Har jeg også lavet, med en mikroprocessor og en ADXL ic der kan måle
acceleration og hældning (pyha, den var svær at finde). Er sat til det tidl.
manuelle niveauregulering så det nu er fuldautomatisk.

> Sørg for at købe et kit hvor man ved kvaliteten er i orden.

Hela er mit.

--
Tom

Fra : John Sahl

Dato : 06-01-05 22:36

Tom wrote:

> Har jeg også lavet, med en mikroprocessor og en ADXL ic der kan måle
> acceleration og hældning (pyha, den var svær at finde). Er sat til
> det tidl. manuelle niveauregulering så det nu er fuldautomatisk.

Meget nice!

> Hela er mit.

Nice.

Fra : Brizz

Dato : 06-01-05 22:43

> Har jeg også lavet, med en mikroprocessor og en ADXL ic der kan måle
> acceleration og hældning (pyha, den var svær at finde). Er sat til det
> tidl. manuelle niveauregulering så det nu er fuldautomatisk.

Hmm er det noget man måske mod lidt betaling kunne ordne????

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk
....snart med xenon...måske fuldautomatisk ?

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-05 22:47

> Hmm er det noget man måske mod lidt betaling kunne ordne????

Den passer sikker ikke til andre biler, da den er skræddersyet til den måde
niveaureguleringen fungerer i deo'. Jeg aner ikke hvordan det fungerer på
andre bilmærker :o|

--
Tom

Fra : Brizz

Dato : 06-01-05 22:48

> Den passer sikker ikke til andre biler, da den er skræddersyet til den
> måde niveaureguleringen fungerer i deo'. Jeg aner ikke hvordan det
> fungerer på andre bilmærker :o|

Ok..du slipper for videre tiltale

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk
....snart med xenon

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-01-05 06:12

Tom telepaterede følgende til sin PC:

> Hela er mit.

Bare lige for at være sikker...

Hedder det Hela eller er det Hella..?

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-05 15:17

meddelelse news:41de1a4c$0$51246$14726298@news.sunsite.dk...
> Tom telepaterede følgende til sin PC:

> Bare lige for at være sikker...
>
> Hedder det Hela eller er det Hella..?

Hella

> --
> Mvh. Morten Fruergaard
> www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
> 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
> Nu også Xenonkit til eftermontering...

okay

--
Tom

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-01-05 17:20

Tom telepaterede følgende til sin PC:
> Hella

Så burde det jo være en OK kvalitet...

Fra : Brian

Dato : 07-01-05 21:04

Hejsa

Morten Fruergaard skrev:

> Så burde det jo være en OK kvalitet...

Hvad er det du har taget hjem, og puttet i butikken ?

/Brian

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-01-05 22:06

Brian telepaterede følgende til sin PC:
> Hvad er det du har taget hjem, og puttet i butikken ?

Jeg har fundet undersøgt markedet og fundet det, som jeg synes var bedst.
Herunder hvor let det er at montere og hvor god placeringen er i lygten.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-01-05 09:37

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> "John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Har jeg også lavet, med en mikroprocessor og en ADXL ic der kan måle
> acceleration og hældning (pyha, den var svær at finde).

Gratis samles hos AD
> Er sat til det tidl. manuelle niveauregulering så det nu er
fuldautomatisk.

Kan man lokke noget diagram etc. ud af dig ?

--
mvh/rg. Christian

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-05 15:29

> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> Gratis samles hos AD

s'følgelig )
De virker forbavsende godt og fylder ikke mere end en 8 pin dil ic

> fuldautomatisk.
>
> Kan man lokke noget diagram etc. ud af dig ?

Har ikke installeret OrCad på min hjemmePC og da jeg for ½ år siden fik
andet arbejde så har jeg heller ikke adgang til det mere
Men det er uhyre simpelt, det hele ligger i ADXL (husker ikke lige nummeret)
kredsen og en simpelt forstærkerkobling som er vist i databladet. Det er PIC
16F873 processoren som laver hele arbejdet med omsætte spændingerne til
bevægelser i lygterne....med diverse filtre......Så det er snart mere end
softwareløsning end HW.

IC'en kan måle (de)acceleration samt hældning i to retninger så den har
faktisk det hele indbygget.

--
Tom

Fra : KASO

Dato : 07-01-05 17:17

> Hvad bygger din påstand på at de blænder?
> Har du dokumentation for det? De er jo ikke anderledes end dem der sidder
> originalt monteret.

1: Manglende automatisk højderegulering
2: Manglende lygtespulere (= Meget strølys ved beskidte lygter)

Begge dele er lovkrav.

Desuden er de forskellige ved at der monteres en pære i en parabol, der ikke
er bygget til det formål - og der er jo også ovenfor en række gode råd om
tilpasning af paraboler m.m. af samme årsag.

Det er næppe tilfældigt, at det er ulovligt!

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-01-05 18:25

Alle skriver at det er lov der kræver lygtevaskere og aut.
niveauregulering...

Men hvor står der henne?
Jeg kan ikke finde det i nogen bekendtgørelser o. lign...

Er det lygterne der skal regulere, eller er det hele bilen?
Eller måske enten/eller...

Fra : Møller

Dato : 07-01-05 18:47

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
> [...]
> www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
> 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...

Måske her:
http://www.fstyr.dk/graphics/Synkron-Library/Faerdselsstyrelsen/Dok/Vejledninger/Syn_og_omsyn/kap06.pdf

side 17/72
Når nærlyslygterne skal være monteret i henhold til ECE-regulativ nr. 48,
indebærerdette, at lygterne skal være forsynet med lygtevasker, at lygterne
skalhave automatisk højdejustering (eller automatisk niveauregulering på
selve bilen),og at lygterne skal forblive tændt, når fjernlyset tændes.

Pas på ned Jan's hjemmeside, han har kopi af loven liggende i stedet for
link :) opdateringer smutter for ham ;-(
--
Møller

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-01-05 18:55

Møller telepaterede følgende til sin PC:
> [...]
> at lygterne skalhave automatisk højdejustering (eller automatisk
> niveauregulering på selve bilen),og at lygterne skal forblive tændt,

Sikkert den...

Men så er det jo begge dele...

> Pas på ned Jan's hjemmeside, han har kopi af loven liggende i stedet
> for link :) opdateringer smutter for ham ;-(

Ved det...
Brugte

Fra : Møller

Dato : 07-01-05 19:21

> Møller telepaterede følgende til sin PC:

> [...]

Og der er godt nok mange rettelser i år
--
Møller