185/65-14 på Kadett?
Fra : Hans Paulin

Dato : 06-01-05 00:58

Må jeg sætte 185/65-14 på GSi'en?

Eller er der én der har et link til den-der-side hvor man kan se det?

Kan man køre til syn med fælge med forskellig indpresningsdybde for og bag?
Hans

Fra : John Sahl

Dato : 06-01-05 01:27

Hans Paulin wrote:
> Må jeg sætte 185/65-14 på GSi'en?

Dont know

http://www.hi-speed.dk/tiresize.html ?

> Kan man køre til syn med fælge med forskellig indpresningsdybde for
> og bag?

Man kan godt, men du risikerer han opdager det hvis det er synligt.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : John Sahl

Dato : 06-01-05 01:28

John Sahl wrote:

> Man kan godt, men du risikerer han opdager det hvis det er synligt.

Hmm, det skal vel være synligt, eller hvad?

Fra : Hans Paulin

Dato : 06-01-05 02:13

John Sahl skrev:

> Dont know

Me neighter!

> http://www.hi-speed.dk/tiresize.html ?

Hmn - jeg skal vist ha fat i noget andet end dén side.

De 5% man må øge med; er dét r, Ø eller omkreds?

> Man kan godt, men du risikerer han opdager det hvis det er synligt.

Med OZ foran og GSi bagpå skal han nærmest være blind for at undgå at se det

Hans

Fra : John Sahl

Dato : 06-01-05 02:37

Hans Paulin wrote:
> Hmn - jeg skal vist ha fat i noget andet end dén side.

Hvorfor? Hvad er originalmonteringen?

> De 5% man må øge med; er dét r, Ø eller omkreds?

Onkredsen..

> Med OZ foran og GSi bagpå skal han nærmest være blind for at undgå at
> se det

Ja, ok

Fra : Hans Paulin

Dato : 06-01-05 02:45

John Sahl skrev:

> Hvorfor?

Siden er - så vidt jeg kan se - en konverteringstabel...

> Hvad er originalmonteringen?

Hard to say - har kun en instruktionsbog op til GSi 1,8.

Den siger 185/60-14, som jeg husker det.

Ringede til Give Dækcenter forleden der sagde at -65 var for store.

Lidt ærgeligt da jeg kan få fruens 185/65-dæk

> Onkredsen..

Nå, det var ikke så godt

> Ja, ok

He he LOL
Hans

Fra : John Sahl

Dato : 06-01-05 03:02

Hans Paulin wrote:
> Den siger 185/60-14, som jeg husker det.
>
> Ringede til Give Dækcenter forleden der sagde at -65 var for store.

De vil nok gerne sælge dig nye

> Lidt ærgeligt da jeg kan få fruens 185/65-dæk

Jeg vil da mene at de holder sig indenfor tolerancen, du forøger
jo kun omkredsen med 3,2% hvis ovenstående er korrekt.

Fra : Hans Paulin

Dato : 06-01-05 10:15

John Sahl skrev:

> De vil nok gerne sælge dig nye

De har fået så meget rosende omtale hér inde at jeg troede at de havde
totalt rene linier!?

> Jeg vil da mene at de holder sig indenfor tolerancen, du forøger
> jo kun omkredsen med 3,2% hvis ovenstående er korrekt.

Dét ville da være lækkert hvis dét holder vand!

Anyone - inden jeg spørger i synshallen eller et andet kompetent sted?
Hans

Fra : Hans Paulin

Dato : 06-01-05 11:24

Hans Paulin skrev:

> Anyone - inden jeg spørger i synshallen eller et andet kompetent sted?

Min mekaniker sagde go' for projektet, så nu kører det!
Hans

Fra : John Sahl

Dato : 06-01-05 12:52

Hans Paulin wrote:
> Min mekaniker sagde go' for projektet, så nu kører det!

Sådan, hvornår var det du skulle til syn?

--
John Sahl,
Jeg har forkøbt mig, og har derfor et sæt nye 4-stemplede

Fra : Hans Paulin

Dato : 06-01-05 13:24

John Sahl skrev:

> Sådan, hvornår var det du skulle til syn?

01-02-2005 kl. 9:20 Kallemosen i Åbenrå
Hans

Fra : John Sahl

Dato : 06-01-05 13:37

Hans Paulin wrote:
> 01-02-2005 kl. 9:20 Kallemosen i Åbenrå

Der er jo masser af tid

Fra : Hans Paulin

Dato : 07-01-05 08:45

John Sahl skrev:

> Der er jo masser af tid

Ja ja
Hans

Fra : Bjørn

Dato : 07-01-05 08:13

"Hans Paulin" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Min mekaniker sagde go' for projektet, så nu kører det!

Jeg vil bare lige sige at jeg havde gjort mig klog på projektet inden jeg
læste dette! :)

--
Mvh Bjørn :)
Opel Vectra A CDX '94 - 2.5i V6 24v

Fra : Hans Paulin

Dato : 07-01-05 08:52

Bjørn skrev:

> Jeg vil bare lige sige at jeg havde gjort mig klog på projektet inden
> jeg læste dette! :)

Huh
Hans

Fra : Bjørn

Dato : 07-01-05 08:12

Hey Hans :)

Long time no see :)

> Hard to say - har kun en instruktionsbog op til GSi 1,8.
>
> Den siger 185/60-14, som jeg husker det.

Jeg er næsten sikker på at du har ret. 185/60-14 var i hvert fald std. på
min gamle 2.0 stc.

> Ringede til Give Dækcenter forleden der sagde at -65 var for store.

Det er de skam også...

Mén:

Rullediameteren for 185/60-14 er: 1813.664mm
Rullediameteren for 185/65-14 er: 1871.754mm

Ændringen i rullediameter er: 3.20 %

> Lidt ærgeligt da jeg kan få fruens 185/65-dæk

Så tag dem :)

> Nå, det var ikke så godt

Så vidt jeg har regnet ud holder du dig inden for :)

Fra : Hans Paulin

Dato : 07-01-05 08:50

Bjørn skrev:

> Hey Hans :)
>
> Long time no see :)

Hæ hæ

> Jeg er næsten sikker på at du har ret. 185/60-14 var i hvert fald
> std. på min gamle 2.0 stc.

Mekanikerens kone jeg snakkede med i telefonen slog min bil op og sagde at
den kørte både med 60 og 65.

> Det er de skam også...

Huh?

> Mén:
>
> Rullediameteren for 185/60-14 er: 1813.664mm
> Rullediameteren for 185/65-14 er: 1871.754mm
>
> Ændringen i rullediameter er: 3.20 %

Som John Sahl så rigtigt påpegede

> Så tag dem :)

Done!

> Så vidt jeg har regnet ud holder du dig inden for :)

Det var som sagt osse dét John Sahl mente :)
Hans

Fra : Mogens

Dato : 06-01-05 20:37

> Må jeg sætte 185/65-14 på GSi'en?

Ka' det betal' sig?
Du skal vel snart ha' handlet med Michael, der
netop har importeret en cabrio !

> Eller er der én der har et link til den-der-side hvor man kan se det?

Tja' - det er da

> Kan man køre til syn med fælge med forskellig indpresningsdybde for og
bag?

Det er kun, hvis bilen er typegodkendt med det.

Fra : Hans Paulin

Dato : 07-01-05 08:47

Mogens skrev:

> Ka' det betal' sig?
> Du skal vel snart ha' handlet med Michael, der
> netop har importeret en cabrio !

How ha - hwa koster såen én i afgift?

> Tja' - det er da

Okay

> Det er kun, hvis bilen er typegodkendt med det.

Nå, okay - har lige smidt mine OZ ned til mekanikeren - regner med at de
ruller på mandag.
Hans