Xantia. Tomgang.
Fra : Martin Poll

Dato : 05-01-05 22:43

Hej NG
Jeg har en xatia fra 95 der er begyndt at opføre sig mærkeligt. Den kan slet
ikke styre tomgangen. Den kan finde på at gå helt op til 3200 omd/m. Her
idag var den også helt gal, dog var det modsat for nu gik den i stå fordi
omdrejningerne fald helt ned under ca 300.
Den har været hos mekanikeren i sidste uge, og her fået skiftet Stepmotor og
gasspjældspotentiometer. (som han bytter tilbage , hvis det ikke har
hjulpet). Han mener at det så må være motorstyringen den er gal med. Det er
vist lidt dyrt og besværligt. Så jeg ville da gerne hører om der er andre
der har været ude for det samme, eller et forslag til hvad der kan være
galt, inden jeg får skiftet motorstyringen. Hvis motorstyringen er dyr, kan
det så evt betale sig at få en hos en hugger.

Med venlig hilsen
Martin Poll
Xantia 95 1.6
Aprilia SL1000 ( i vinterhi)

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-05 23:05

"Martin Poll" <mpoll@FJERNadslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG

> det så evt betale sig at få en hos en hugger.

Hvad med en tosset termostat?

> Med venlig hilsen
> Martin Poll

Lars B

Fra : Møller

Dato : 05-01-05 23:04

"Martin Poll" <mpoll@FJERNadslhome.dk> wrote in message
> [...]
kan
> det så evt betale sig at få en hos en hugger.

Jeg har været ude for to årsager:
Temperatorturføleren af motortemperaturen.
MAP føleren: vaccumslangen utæt eller faldet af. Det er den lille boks hvor
der går et stik og en ca. 10 mm slange til og der står 105 kPa på. billede
smidt i binaer.motor. kommer nok om lidt
--
Møller
Begge dele kan give nævnte symptomer.

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-05 16:01

"Møller" <M@Øl.se> skrev i en meddelelse

> [...]
> der går et stik og en ca. 10 mm slange til og der står 105 kPa på. billede
> smidt i binaer.motor. kommer nok om lidt

Kan også være en Lambdasonde, men hvorfor ikke bare få læst fejlkoderne ud,
det kan de fleste værksteder i dag. Det er da meget lettere at udlæse
fejlkoder, end at starte med at skifte dele i bilen ind til man finder det
rigtige.

--
Tom

Fra : Martin Poll

Dato : 06-01-05 17:29

> [...]
> der går et stik og en ca. 10 mm slange til og der står 105 kPa på. billede
> smidt i binaer.motor. kommer nok om lidt

Hej Møller
Tak for dit svar. Jeg har set dit billede på binaer. Jeg kan ikke finde det
på min bil. Kan du ikke lige guide mig lidt evt hvis det skulle gemme sig
lidt.

MVH
Martin

Fra : Møller

Dato : 05-01-05 23:17

"Martin Poll" <mpoll@FJERNadslhome.dk> wrote in message
> Aprilia SL1000 ( i vinterhi)

Den må du da godt sende herud
Eller en Ducati 998 hvis du har en i overskud
--
Møller

Fra : Renè Kristensen

Dato : 06-01-05 17:55

Hej

Hvis du ikke er helt sikker på hvad der er galt, så prøv at se/spørge på
www.citroen.nu, hvis der er noge der ved hvad dit problemt er, så er det i
dette forum.

venlig hilsen
Renè Kristensen

Fra : Martin Poll

Dato : 06-01-05 18:03

"Renè Kristensen" <Revsbech@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvis du ikke er helt sikker på hvad der er galt, så prøv at se/spørge på
> [...]

Hej Rene
Takker for linket.
MVH
Martin

Fra : Møller

Dato : 06-01-05 21:49

> "Renè Kristensen" <Revsbech@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Rene
> Takker for linket.
> MVH
> Martin

Ja de er ret gode,
--
Møller

Fra : Martin Poll

Dato : 06-01-05 17:33

> "Martin Poll" <mpoll@FJERNadslhome.dk> wrote in message
>>
> Den må du da godt sende herud
> Eller en Ducati 998 hvis du har en i overskud
> --
> Møller

Det skulle jeg bare have vidst , for jeg gav de sidste 2 stk 998 væk i
sidste uge til en værdig trængende.
MVH
Martin