Må man ovrenatte i en Gulplade varevogn ?
Fra : Peter Petersen

Dato : 05-01-05 20:05

må man have en madres til at ligge i varevognen ?

Mvh. Peter

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 05-01-05 20:40

Peter Petersen telepaterede følgende til sin PC:
> må man have en madres til at ligge i varevognen ?

2 forskellige spørgsmål...

Der er vel ikke nogen der kan forhinde dig i at flytte din madras i en
varevogn...

--
Mvh. Morten Fruergaard
Nu også Xenonkit til eftermontering...

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 05-01-05 21:07

meddelelse news:41dc4284$0$51244$14726298@news.sunsite.dk...
> Peter Petersen telepaterede følgende til sin PC:
>
> 2 forskellige spørgsmål...
>
> Der er vel ikke nogen der kan forhinde dig i at flytte din madras i en
> varevogn...

Mener at have hørt det modsatte, at man hverken må have en madras i
varerummet eller bruge den. Og hvis du ikke straks lader dig kastrere, så
vanker der....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 05-01-05 21:09

Preben Riis Sørensen telepaterede følgende til sin PC:
> Mener at have hørt det modsatte, at man hverken må have en madras i
> varerummet eller bruge den. Og hvis du ikke straks lader dig
> kastrere, så vanker der....

Jeg kan ikke se, hvad der skulle forbyde en at have en løs madras i bunden.
Man må ikke indrette varerummet, så madrasen ligger der fast - på en
forhøjning eller lign.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 05-01-05 23:11

Preben Riis Sørensen wrote:

> Mener at have hørt det modsatte, at man hverken må have en madras i
> varerummet eller bruge den. Og hvis du ikke straks lader dig
> kastrere, så vanker der....

Så har du nu nok ikke læst/hørt ordentlig efter. Du må da gerne have
madrasser bag i en gulpladebil (heldigt for dynelarsen *G*).

Men du må derimod ikke have sengen fastmonteret i "varerummet".

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Finn Guldmann

Dato : 07-01-05 00:32

Hans L. Jørgensen wrote:

> Så har du nu nok ikke læst/hørt ordentlig efter. Du må da gerne have
> madrasser bag i en gulpladebil (heldigt for dynelarsen *G*).
> Men du må derimod ikke have sengen fastmonteret i "varerummet".

Svjv må man godt have en seng/madras i varerummet. Det er der vist ingen
regler der forbyder. (Og hvis man ellers har en plausibel historie kan
den også være fastmonteret. Ellers vil en madras/sengefabrik jo ikke
kunne indrette en udstillingsbus.)

Det der er forbudt er at sove der.

Og her er det så at det kommer ind med hvis en seng er fastmonteret. Så
vil det blive brugt som bevis for at varerummet bruges til at sove i.
Noget der beror på en fortolkning, så politiet ikke behøver at tage een
sovende for at bevise en ulovlig brug.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".

Fra : Brizz

Dato : 05-01-05 21:19

> må man have en madres til at ligge i varevognen ?

Ja det må man gerne.
Man må også overnatte i bilen.
Man må bare ikke indrette den sådan at den er en fast installation.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 05-01-05 21:32

"Brizz" <rendmig@iroven.dk> skrev i en meddelelse

> Ja det må man gerne.
> Man må også overnatte i bilen.
> Man må bare ikke indrette den sådan at den er en fast installation.

Fedt, så vil jeg til at bo i den....Hvor sikker er du på at det forholder
sig sådan?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : KubikH

Dato : 05-01-05 22:03

> "Brizz" <rendmig@iroven.dk> skrev i en meddelelse

> Fedt, så vil jeg til at bo i den....Hvor sikker er du på at det forholder
> [...]

Det er der intet problem i.
Sålænge man ikke har en fast installation / indretning i sin gulpladebil.

Noget helt andet er at det kan være forbudt at campere / overnatte på f. eks
rastepladser.
Det er noget helt andet, og har intet med "gulpladeproblematikken" at gøre.

Har flere kollegaer der har kørt som montører.
En af dem checkede hos "Told & Skvat", da han gerne ville undgå en evt.
strafafgift.

Mvh
Niels

Fra : Janus

Dato : 05-01-05 22:11

Jeg har hørt noget lignende, det er tilladt at indrette en varevogn som en
sovesal eller hvad man nu lyster, det må dog ikke være en fast
installation, forstået på den måde at sengen skal være udtagelig, altså må
hverken være svejs fast til chassis'et, sømet til gulvet eller muret inde på
ladet, det er tilgengæld helt tilladt at skrue den fast. Men jeg lægger ikke
hovedet på blokken, om det nu er sandt.

Janus

Fra : Kim Kristensen

Dato : 05-01-05 22:00

"Peter Petersen" <pp@her.der.dk> skrev i en meddelelse
> må man have en madres til at ligge i varevognen ?
>
> Mvh. Peter

Ja du må godt kører rundt med en madras bilen, ja en hel seng hvis du har
lyst bare den ikke er sat "permanent" fast. Hvis man ikke måtte det ville
møbel og flyttebranchen da have visse problemer, og det er jo heller ikke
ulovligt for private at flytte en madras eller en seng.

Da brormand kørte race var der mange af kollegerne/konkurrenterne der kørte
rundt i kassevogne på gule plader med både det ene og det andet i
lastrummet, det kunne politiet ikke gøre spor ved så længe det var løst
(evt. fæstet med et par bagageelastikker så det ikke skøjter rundt).

Hvordan det er med at benytte de medbragte soveaggregater er jeg ikke sikker
på, men de skal jo først nuppe dig med nathuen på for at bevise det.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Martin Bak

Dato : 05-01-05 22:15

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

Jeg har faktisk engang bygget en seng til en kassevogn. Jeg fik at vide af
ejeren, der tit kørte rundt til middelaldermarkeder og havde brug for at
overnatte i bilen, at det var vigtigt på grund af reglerne, at hele skidtet
let kunne skilles ad, af en enkelt person. Jeg satte mig ikke selv ind i
reglerne, for det havde hun jo gjort Det blev et fint forhøjet plateu,
med lamelbunde og det hele, og plads til ranslen underneden. Det hele kunne
monteres, eller demonteres for den sags skyld på et øjeblik, så kassevognen
igen var som alle andre. Hun er siden, ved jeg, blevet stoppet af såvel
danske som udenlandske betjente, uden at der er blevet løtet et øjenbryn på
grund af sengen.

Martin

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 05-01-05 23:17

Martin Bak wrote:

> [...]
> som alle andre. Hun er siden, ved jeg, blevet stoppet af såvel danske
> som udenlandske betjente, uden at der er blevet løtet et øjenbryn på

Hvordan skulle en lastvogn ellers lovligt kunne udstyres med sovekabine.

En bekendt Som kører kurer/budtransport har indrettet han Citrën kassebil
med sovekabine i en del af varerummet, med adgang fra førekabinen, fast skot
til varerummet, godkendt to gange til syn.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Brizz

Dato : 06-01-05 19:53

> Hvordan skulle en lastvogn ellers lovligt kunne udstyres med sovekabine.

Fordi det er en del af førekabinen! Problematikken er når det bliver bygget
op i "lastrummet"

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk
....snart med xenon

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-05 20:03

"Peter Petersen" <pp@her.der.dk> skrev i en meddelelse
> må man have en madres til at ligge i varevognen ?

Er det ikke ligemeget hvad loven siger eller ej om dette?
Jeg har overnattet adskillige gange i min kassevogn, både i danmark og i
udlandet.

Brrrr, men det kan godt nok være koldt om natten i sådan en bil.

--
Tom

Fra : Brizz

Dato : 06-01-05 20:11

> [...]
> udlandet.
>
> Brrrr, men det kan godt nok være koldt om natten i sådan en bil.

Det har jeg også i min kadett E van. alt for lille bil

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk
....snart med xenon

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-05 20:18

> ...snart med xenon

fortæl.fortæl

--
Tom

Fra : Brizz

Dato : 06-01-05 20:30

> fortæl.fortæl

stod det til mig havde jeg jo bestilt nu men gjorde den fejl at jeg liiiige
loggede ind på min netbank som fortalte mig at jeg nok måtte vente til næste
løn inden jeg bestiller. bestiller samme sæt som dit.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk
....snart med xenon

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-01-05 21:01

Tom telepaterede følgende til sin PC:
> [...]
> og i udlandet.
>
> Brrrr, men det kan godt nok være koldt om natten i sådan en bil.

Niks. Man tænder da bare for fyret...