Ansvarsforsikring på auto
Fra : KNI

Dato : 05-01-05 13:47

Hvis man har solgt en bil med plader og bilen ikke er afmeldt efter 3 mdr og
den nye ejer kan ikke findes, kan man så bare afmelde forsikringen på den?
eller hænger man på evt skader indtil den bliver afmeldt/omreg?

kni

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 05-01-05 14:24

"KNI" <kni@post.FJERNtele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den nye ejer kan ikke findes, kan man så bare afmelde forsikringen på den?
> eller hænger man på evt skader indtil den bliver afmeldt/omreg?

Har du ikke afmeldt bilen i dit forsikringsselskab, da du solgte bilen?

Michael

Fra : KNI

Dato : 05-01-05 14:44

Kan man afmelde forsikringen uden at enten plader afleveres eller at den
bliver omreg?

kni

Fra : KNI

Dato : 05-01-05 14:48

Spørger lige på en anden måde:
Er der ikke altid ansvarforsikring på en bil når der er nummer plader på?

Fra : Martin

Dato : 05-01-05 15:01

> [...]
> den nye ejer kan ikke findes, kan man så bare afmelde forsikringen på den?
> eller hænger man på evt skader indtil den bliver afmeldt/omreg?

Du skal gå på motorkontoret og afmelde den. Da du ikke har pladerne, skal du
underskrive en erklæring om at dine hensigter er reelle. Herefter går der
tre uger, hvorefter bilen afmeldes, og du får evt. overskydende vægtafgift
retur. Forsikringsselskabet informeres pr. automatik, og sender også penge
retur for overskydende forsikring - min erfaring er dog, at
forsikringsselskabet er noget længere tid om det.

/Martin

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 05-01-05 15:09

Martin wrote:
> Forsikringsselskabet informeres pr. automatik, og sender også penge
> retur for overskydende forsikring - min erfaring er dog, at
> forsikringsselskabet er noget længere tid om det.

Helt enig!

Da jeg solgte min bil i september 2004 ringede jeg til forsikringsselskabet
efter et par dage og fortalte dem at jeg nu havde solgt bilen. Der fik jeg
at
vide at når køber omregistrerede den, ville de få besked fra motorkontoret
og jeg ville få penge retur.
Jeg modtog ca. d. 10 oktober besked fra motorkontoret om at køberen
havde omregistreret d. 7. oktober men forsikringsselskabet hørte jeg ikke
noget fra før de opkrævede ny præmie for 2005! - tsk tsk...

/Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-05 16:35

> [...]
> den nye ejer kan ikke findes, kan man så bare afmelde forsikringen på den?
> eller hænger man på evt skader indtil den bliver afmeldt/omreg?

sådanne har det været de par gange jeg har haft brug for det:

Solgt bilen - Ringet til forsikringsselskabet - forsikringsselskabet
afmelder bilen efter 3 uger.

Med 2 forskellige selskaber (Runa er et af dem, kan ikke huske navnet på det
andet) har jeg haft pengene inden 10 dage fra jeg havde ringet til dem, en
gang har jeg været ude for, at tossen ikke omregistrerede til tiden, så jeg
fik et brev fra politiet om manglende forsikring, kontaktede dem, og fik
tilsendt en erklæring som jeg sendte retur med kopi af slutsedlen, og har
intet hørt siden det er 4 år siden nu.
Dannie