Top Gear laver rav i den
Fra : Ukendt

Dato : 05-01-05 11:46

http://english.chosun.com/w21data/html/news/200412/200412290026.html

For de som ikke har set udsendelsen. Ja, de gik til den...

Mvh.

Frederik

Fra : BJ

Dato : 05-01-05 12:29

"Frederik" <f.caroe snabela suf.nu> skrev i en meddelelse

KLIP

> For de som ikke har set udsendelsen. Ja, de gik til den...

Som allerede tidligere nævnt: Jeremy Clarkson and his merry lads, er nogen
useriøse "knægte" og bør på *intet* tidspunkt tages alvorlige.

Det er *REN* (useriøs) (og potentiel farlig) underholdning.

--
Bjørn J.

Fra : Thomas Landberg

Dato : 05-01-05 12:37

> http://english.chosun.com/w21data/html/news/200412/200412290026.html
>
> For de som ikke har set udsendelsen. Ja, de gik til den...

Det er sq også en spøjs udsendelse. Den er sjov på samme måde som det var
sjovt når Fede Dorit blev drillet i skolegården eller når man er til
stand-up og den optrædende kører en af de forreste gæster helt ned under
gulvbrædderne. Jeg ser da også Top Gear og morer mig som regel over
udsendelserne, men det er det de kan - underholde and thats it. Hvis man vil
se et program der reelt kan oplyse en omkring forskellige bilers fordele og
ulemper, så kan jeg anbefale Fifth Gear, der helt anderledes seriøst, men
også langt mere kedeligt fortæller om bilerne.
Når man ser Top Gear, så kan Jeremy Clarksons egoisme og selvfedme godt stå
en lidt højt i halsen. Han "fylder meget" og han nyder tydeligvis den magt
han har til at bortdømme diverse store tyske bilmærkers modeller. Det er jo
egentligt lidt sygt, men min kone sidder også og ser wrestling.... Men hvis
jeg var bilproducent og leverede en bil til Top Gear som de så kvitterede
med at skamtæve, kritisere ad helvede til på et forkert grundlag og til
sidst levere tilbage i skrotningsmoden tilstand, så var jeg faneme blevet
sur.
Som seer sidder man lidt i et dilemma. Man burde ikke se lortet, men
nøjagtigt som man læser Ekstra Bladet (der jo også laver en masse lort....)
så kan man alligevel ikke lade være.

--

MVH

Thomas Landberg
Skoda Fabia 1.9TDi Combi - 365.3nm v. 2.120omdr/min og 142.8hk v.
3.430omdr/min.
www.bokstuning.dk
Tilbud: Garmin Quest 4.995kr (5.995kr vejl.), Garmin 2620 7.995kr (14.495kr
vejl.)

Fra : BJ

Dato : 05-01-05 12:52

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:41dbd142$0$243$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

KLIP

> Som seer sidder man lidt i et dilemma. Man burde ikke se lortet, men
> nøjagtigt som man læser Ekstra Bladet (der jo også laver en masse
> lort....) så kan man alligevel ikke lade være.

Desværre er der utroligt mange, der ikke er i stand til at skille skidt fra
kanel, men tror fuldt og fast på alt skrevet i en såkaldt avis eller vist i
et såkaldt automobilprogram.

--
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-05 13:42

> Desværre er der utroligt mange, der ikke er i stand til at skille skidt
fra
> kanel, men tror fuldt og fast på alt skrevet i en såkaldt avis eller vist
> et såkaldt automobilprogram.

Jep - det ser vi også her i gruppen.

Vi ser også, at mange er enige i "tynde konklusioner" - eller mangler evnen
til at se, hvilke(n) elementer/dokumentation, der mangler for at man
generelt kan udlede de ting, som journlisterne gør.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Thomas Landberg

Dato : 05-01-05 13:53

> [...]
> til at se, hvilke(n) elementer/dokumentation, der mangler for at man
> generelt kan udlede de ting, som journlisterne gør.

Tror såmænd nok at JC og co. har ret i en del af deres ting. Men deres
totale mangel på objektivitet gør, at deres meninger passer lige så godt som
et ur der er gået i stå - det er jo som bekendt 100 % præcist to gange i
døgnet. Hvis de får valget mellem at komme med en tør, saglig og præcis
vurdering af en bil eller at lave meningsløs sjov med den, så vælger de
altid det sidste. Og så huer det mig naturligvis heller ikke, at de ALTID
bortdømmer en bil hvis den kører på diesel....

Fra : Brizz

Dato : 05-01-05 17:49

>Og så huer det mig naturligvis heller ikke, at de ALTID bortdømmer en bil
>hvis den kører på diesel....

De testede da en Audi A6 TDI for noget tid siden hvor de skulle køre en
strækning (lang) på 1 tank diesel. Der fik den da kæmpe ros!

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-05 18:00

> De testede da en Audi A6 TDI for noget tid siden hvor de skulle køre en
> strækning (lang) på 1 tank diesel. Der fik den da kæmpe ros!

Naturligvis....!!!

/Jan W Nielsen
TDI - power når du træder på speederen

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-05 18:46

"Brizz" <rendmig@iroven.dk> skrev i en meddelelse

> De testede da en Audi A6 TDI for noget tid siden hvor de skulle køre en
> strækning (lang) på 1 tank diesel. Der fik den da kæmpe ros!

> [...]
Var det ikke en Audi A8 4,0 TDI, hvor han kørte fra London til Edinbourgh og
tilbage igen?

Han fik den vist op på 14,2 Km/L.

Mvh.

Frederik

Fra : Brizz

Dato : 05-01-05 20:01

> Var det ikke en Audi A8 4,0 TDI, hvor han kørte fra London til Edinbourgh
> og
> tilbage igen?
>
> Han fik den vist op på 14,2 Km/L.

JA det var vist en A8..imponerende faktisk..men der blev også kørt med
blødhat stil

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-05 22:08

> [...]
>
> KLIP

> Desværre er der utroligt mange, der ikke er i stand til at skille skidt

Jeg skylder dig vist forresten en undskyldning Bjørn!

Jeg har set klippet med Clio V6'eren igen, og du har faktisk ret i at de
beskriver at de ofte har været så hårde ved superbilerne, at de skal fejes
af testbanen...

Men dermed ikke sagt at jeg ikke finder det ok at de tester bilerne hårdt!
Der er vel ingen grund til at bygge en bil med 500Hk hvis ikke den skal
kunne køres hårdt?! :)

> --
> Bjørn J.

Lars B

Fra : BJ

Dato : 05-01-05 23:08

"Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Men dermed ikke sagt at jeg ikke finder det ok at de tester bilerne hårdt!
> Der er vel ingen grund til at bygge en bil med 500Hk hvis ikke den skal
> kunne køres hårdt?! :)

Alt er relativt.

Jeg finder stadig Jeremy Clarkson and his gay lads er nogle hatæsker.

Husk det samme, når du næste gang skal have en prøvetur i drømmebilen.

Kør den rigtig råddent. Kan lortet ikke holde, er det skide skægt og det
uanset om potten har 65 eller 500 hk. .... den kan vel holde til bare ét
enkelt "Paris - Dakar"..

--
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-05 23:28

> "Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Alt er relativt.
>
> Jeg finder stadig Jeremy Clarkson and his gay lads er nogle hatæsker.

Hehe, det er de vel også, altså en gang hatæsker, men det synes jeg er fint
nok :)

> Husk det samme, når du næste gang skal have en prøvetur i drømmebilen.

Nu er det faktisk ret sjældent jeg selv kører rundt og prøver biler, bare
for hyggens skyld - men jeg skulle måske til at gøre lidt mere i det.

De gange jeg endelig har, har været i forbindelse med indkøb af ny bil, og
der har jeg godt nok ikke tæsket bilerne ud over deres grænser for hverken
over- eller understyring. Det er lidt svært at komme til i den indre by :)

> Kør den rigtig råddent. Kan lortet ikke holde, er det skide skægt og det
> uanset om potten har 65 eller 500 hk. .... den kan vel holde til bare ét
> enkelt "Paris - Dakar"..

Nemli' ja! :)

Alt med måde. De er proffesionelle bil-journalister/testere, og mit indtryk
er at de generelt er rygtige chauffører også, så de kan tillade sig at
presse bilerne ud over grænserne, og vise hvad der sker HVIS en superbil med
500 heste ryger rundt. Jeg ville ikke turde det!

> --
> Bjørn J.

Lars B

Fra : BJ

Dato : 05-01-05 23:40

"Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hehe, det er de vel også, altså en gang hatæsker, men det synes jeg er
> fint nok :)

Jeg er enig med dig, når blot man skiller deres skit og kanel rigtigt.

Jeg kan da heller ikke lade være med at smågrine af deres hundekunster ind i
mellem.

> Nu er det faktisk ret sjældent jeg selv kører rundt og prøver biler, bare
> for hyggens skyld - men jeg skulle måske til at gøre lidt mere i det.

Man behøves nu ikke støve rundt i al almindelighed, men blot udvælge sig sig
nogen af de potter, man selv kan overkomme.

Der er vist rig lejlighed til det i kommende weekend. En del mærker holder
Nytårskuer..;)

> [...]
> over- eller understyring. Det er lidt svært at komme til i den indre by :)

Kan man ikke låne potten, så man kan komme ud af byen og ud på de små veje,
må forhandleren dække over noget skrammel...)

> [...]
> sig at presse bilerne ud over grænserne, og vise hvad der sker HVIS en
> superbil med 500 heste ryger rundt. Jeg ville ikke turde det!

Jeg har været med Porsche på bane flere gange og på *INTET* tidspunkt har
man behandle potterne på The Clarkson way.

Jeg kan forsikre dig for at de (professionelle) medvirkende kørere har
betragtelig mere magt over tingene end blot os "husmandskørere"´og for den
sags skyld JK & Co.

Min lægmandsvurdering er at disse kørere har respekt for fysikkens love og
ditto for materiellet.

PS: Der var engang en tysk bilreklame som viste en Ford kørt med brask og
bram, hvorefter den blev returneret til forhandlere totalt smasket ind i
pløre.

Man gjorde så en test og lånte en potte hos en af virkelighedens
Ford-forhandlere. Kørte den "hen om hjørnet", hvor den blev præpareret og
efterfølgende afleveret hos samme forhandler.

*DET* var underholdning. Forhandlerne reagerede fra med politianmeldelse og
til at nægte at modtage potten..))

--
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-05 23:53

> Jeg har været med Porsche på bane flere gange og på *INTET* tidspunkt har
> man behandle potterne på The Clarkson way.

Det ser jeg intet problem i...

Potterne skal testes - og så m der bare skiftes dele - op i r*ven med det
enkelte eksemplar. Det er bare en bil - og fabrikken har nok en ny.

> Jeg kan forsikre dig for at de (professionelle) medvirkende kørere har
> betragtelig mere magt over tingene end blot os "husmandskørere"´og for den
> sags skyld JK & Co.

Så fantastiske er de altså heller ikke, IMO.

Jeg har godt nok ikke været på Porsches "fremvisnings-kurser" her i DK, man
kan ikke forestille mig, at de er så vanvittigt meget bedre end mange andre
instruktører. De er nok noget bedre end Hr og Fr Danmark - men de er altså
ikke Schummi´er - dem som jég har mødt.

> Min lægmandsvurdering er at disse kørere har respekt for fysikkens love og
> ditto for materiellet.

Det er klart - man viser bilerne frem for mulige kunder - man TESTER dem
ikke. De "hærger" mange biler i test-fasen.

> Man gjorde så en test og lånte en potte hos en af virkelighedens
> Ford-forhandlere. Kørte den "hen om hjørnet", hvor den blev præpareret og
> efterfølgende afleveret hos samme forhandler.

Hvis det ikke er en presse-bil, der stilles til rådighed af fabrikken, så er
det en HELT anden sag, IMO. Private menneskers (og forhandleres) biler
behandler man pænt, selvom man har den til "prøve-tur".

Men der ER efter min mening forskel på en TEST af et fabrikseksemplar og en
"prøvekørsel" i en forhandlerbil.

/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 06-01-05 00:02

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

KLIP

> Potterne skal testes - og så m der bare skiftes dele - op i r*ven med det
> enkelte eksemplar. Det er bare en bil - og fabrikken har nok en ny.

Jeg kan ikke rigtig lide mentalliteten med at en 0-serie (nul-serie) kan
behandles efter forgodtbefindende.

> Så fantastiske er de altså heller ikke, IMO.

De fabrikskørere jeg har oplevet, klarede det nu meget godt (de laver ikke
andet hele dagen) og de indkaldte hjælpekørere har alle deltaget i eller gør
det stadig baneløb/racerløb.

> [...]
> andre
> instruktører. De er nok noget bedre end Hr og Fr Danmark - men de er altså

Du skal nu prøve engang. De er ikke så ringe endda og kan fortælle mangt og
meget om deres forskellige karrierer ud i baneløb.

> Det er klart - man viser bilerne frem for mulige kunder - man TESTER dem
> ikke. De "hærger" mange biler i test-fasen.

Jeg ville nu kalde kørslen med eks. Cayenne Turbo for en sådan slags.

Fuldt laste med folk og så 1 time konstant rundt på banen.

Heller ingen af de andre potter får nogen pauser, bortset fra når der
skiftes hold og vi spiser frokost.

> Men der ER efter min mening forskel på en TEST af et fabrikseksemplar og
> en
> "prøvekørsel" i en forhandlerbil.

Det er vi bestemt ikke uenige i.

Men reklamens magt er enorm og bør efterprøves, når man nu viser en Otto
Normalverbraucher ved "roret" i en sådan bilreklame.

--
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-05 06:47

> Jeg kan ikke rigtig lide mentaliteten med at en 0-serie (nul-serie) kan
> behandles efter forgodtbefindende.

Ikke efter "forgodtbefindende" - det synes jeg heller ikke.

Men så længe der kun skal skiftes olie, bremser, dæk og den slags, så går
det efter min mening.

Testkørsel er ikke normal kørsel eller prøvetur - men meningsløst hærgen -
nej, tak.

> De fabrikskørere jeg har oplevet, klarede det nu meget godt (de laver ikke
> andet hele dagen).

Ok - fabrikskørere har jeg aldrig oplevet.

> og de indkaldte hjælpekørere har alle deltaget i eller gør
> det stadig baneløb/racerløb.

Det er så måske her, jeg mener, at ikke alle er schummi, KUN fordi de har en
licens..

> Du skal nu prøve engang. De er ikke så ringe endda og kan fortælle mangt
og
> meget om deres forskellige karrierer ud i baneløb.

Jeg vil skam også meget gerne prøve, og vil da også gøre det engang, hvis
jeg får muligheden. Når jeg flere gange har "muntret" mig med dyre og
hurtige biler er det imidlertid ikke for, jeg er betragtet som mulig køber -
dertil tjener jeg vist ikke penge nok.

> Fuldt laste med folk og så 1 time konstant rundt på banen.

Jep - men rundt på banen er mange ting. Man kan skåne materiellet for at det
skal gå 5 procent langsommere....men derfor kan er jo godt gåes til
stålet..og jeg har heller ikke været med, som du har - det erkender jeg
blankt.

/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 06-01-05 22:37

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

KLIP

> Men så længe der kun skal skiftes olie, bremser, dæk og den slags, så går
> det efter min mening.

Det kan jeg også sagtens være enig med dig i.

> Det er så måske her, jeg mener, at ikke alle er schummi, KUN fordi de har
> en
> licens..

Den kan jeg sagtens købe.

Der findes jo kun én (1) Schummi. Resten halser blot bagefter...)

> [...]
> jeg får muligheden. Når jeg flere gange har "muntret" mig med dyre og
> hurtige biler er det imidlertid ikke for, jeg er betragtet som mulig

Jeg må da også melde pas, når talen falder på en lækker 996.

Men en Boxter kunne der måske godt findes mønter til..

--
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-05 22:55

> Men en Boxter kunne der måske godt findes mønter til..

Nice - den er sgu lækker, IMO.

Sådan en sort sag er FOR fed... også selvom man møder hurtigere biler på
vejen.. Den har noget over sig..

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-05 16:01

> "Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Jeg er enig med dig, når blot man skiller deres skit og kanel rigtigt.

Der har jeg ikke umiddelbart et problem....

> Jeg kan da heller ikke lade være med at smågrine af deres hundekunster ind
> i mellem.

Jeg synes de gør det fremragende - når vi taler om underholdning. Jeg er
enig i, at ind i mellem bliver det lidt vel "poppet", men det er okay.

> Man behøves nu ikke støve rundt i al almindelighed, men blot udvælge sig
> sig nogen af de potter, man selv kan overkomme.

Det var en god ide.

> Der er vist rig lejlighed til det i kommende weekend. En del mærker holder
> Nytårskuer..;)

Jeg skal desværre arbejde i wekenden, lige netop i deres åbningstider :(

> Kan man ikke låne potten, så man kan komme ud af byen og ud på de små
> veje, må forhandleren dække over noget skrammel...)

Det er nok nærmere mig der har været "for dum" ikke at tage dem på nogle
længere ture.

> Jeg har været med Porsche på bane flere gange og på *INTET* tidspunkt har
> man behandle potterne på The Clarkson way.

Nu bed jeg ikke om man kan sammenligne "almindelig" banekørsel, med en
motorjournalist der afprøver grænser i en bil han tester?

> Jeg kan forsikre dig for at de (professionelle) medvirkende kørere har
> betragtelig mere magt over tingene end blot os "husmandskørere"´og for den
> sags skyld JK & Co.

Jeg kender ikke til JK & Co's køremæssige uddannelse, så det kan du nok
bilde mig ind :)

> Min lægmandsvurdering er at disse kørere har respekt for fysikkens love og
> ditto for materiellet.

Deri har du sikkert ret.

> [...]
> efterfølgende afleveret hos samme forhandler.
>
> *DET* var underholdning. Forhandlerne reagerede fra med politianmeldelse

Hehehe... faktisk har jeg set det klip tror jeg, og jeg tror også at folkene
bag "JackAss" lavede et lignende stunt, men der smadrede de faktisk bilen,
så vidt jeg husker!

> --
> Bjørn J.

Lars B

Fra : BJ

Dato : 07-01-05 16:20

"Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg synes de gør det fremragende - når vi taler om underholdning. Jeg er
> enig i, at ind i mellem bliver det lidt vel "poppet", men det er okay.

Jow, hvis man synes det er underholdene at se en udtjent Jaguar flyve ud fra
et hangarskib, se 2 gay lads sidde i et højhastighedstog og mester selv køre
mod destinationen i en Aston Martin eller sågar en amerikansk kamphelikopter
lege tagfat med en Lotus..:)

Bortset fra det: Hjertelig Tillykke med din nye Mazda 6.

--
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-05 16:52

> [...]
> selv køre mod destinationen i en Aston Martin eller sågar en amerikansk
> kamphelikopter lege tagfat med en Lotus..:)

Kan alle "drenge" ikke lide det!?! :)

> Bortset fra det: Hjertelig Tillykke med din nye Mazda 6.

Mange tak :)

> --
> Bjørn J.

Lars B

Fra : BJ

Dato : 07-01-05 17:04

KLIP

> Kan alle "drenge" ikke lide det!?! :)

> Mange tak :)

Zoom, Zoom, Zoom .. ejjjjajaja..

--
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-05 18:34

> "Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Zoom, Zoom, Zoom .. ejjjjajaja..

Argh.. den "zoom zoom zoom"-sang måtte de gerne pille af Mazda's hjemmeside
:)

> --
> Bjørn J.

Lars B

Fra : BJ

Dato : 07-01-05 18:50

"Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Argh.. den "zoom zoom zoom"-sang måtte de gerne pille af Mazda's
> hjemmeside :)

Nej da, den er faktisk ganske iørefaldende.

--
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-05 19:58

> "Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Nej da, den er faktisk ganske iørefaldende.

Nu hørte jeg den jo lige i sin fulde længde, og jo, den er ikke slem.

Men lyd på hjemmesider, det er bare ikke mig :)

> --
> Bjørn J.

Lars B

Fra : Torben Madsen

Dato : 06-01-05 11:39

> kanel, men tror fuldt og fast på alt skrevet i en såkaldt avis eller vist
> et såkaldt automobilprogram.
>
> --
> Bjørn J.

Jeg kan nu ikke se, at der er noget galt med sådan et program. Det er da ren
sjov & ballade - total god humor. Jeg har set det, når tiden har været til
det, og jeg må sige, at jeg har fået underholdning for alle pengene...
Begrundelsen med at folk tror på at alt de hører - den giver jeg ikke så
meget for. Hvor mange børn tror du selv hoppede ud af vinduerne fra 2. sal,
da de viste Peter Pan i julen....

mvh
Torben Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-05 12:14

"Torben Madsen" <torben@vw-madsen.dk> skrev i en meddelelse

| Begrundelsen med at folk tror på at alt de hører - den giver jeg ikke så
| meget for.

Jeg giver Bjørn ret, mange er ikke kritiske over for TV.,film, og glemmer at
den info. de får serveret på TV. hjemme i stuen, er blevet "for"tygget af
dem som laver programmet- det er en fortolkning af "sandheden".

Hvor mange børn tror du selv hoppede ud af vinduerne fra 2. sal,
| da de viste Peter Pan i julen....

Det er så ikke helt rigtigt, mange kom til skade da dender TV.serie hvor der
blev lavet halsbrækkende,tåbelige stunts, kørte over skærmen, pt. har jeg
glemt hvad det hed- men blev altid afsluttet med "Don't try this at home".
Som nogen self. ikke overholdt, og i N. døde 2. ved 2 forsk.
lejligheder,ulykker.

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-05 16:54

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> glemt hvad det hed- men blev altid afsluttet med "Don't try this at home".
> Som nogen self. ikke overholdt, og i N. døde 2. ved 2 forsk.

Det hedder JackAss, og hvis folk vælger at kopiere deres "stunts" (Det er
stunts) så er de ikke alt for kloge - og de der har gjort det, har så vidt
jeg ved ikke været børn?

Lars B

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-05 13:44

> Det er sq også en spøjs udsendelse. Den er sjov på samme måde som det var
> sjovt når Fede Dorit blev drillet i skolegården ...

*LOOL*

> [...]
> med at skamtæve, kritisere ad helvede til på et forkert grundlag og til
> sidst levere tilbage i skrotningsmoden tilstand, så var jeg faneme blevet

Som bilproducent ville jeg lede efter meningsfæller i branchen og så gå mod
at få samlet en flok, der sammen vil boykotter programmet.

Alene står man dårligt.

> Som seer sidder man lidt i et dilemma. Man burde ikke se lortet, men
> nøjagtigt som man læser Ekstra Bladet (der jo også laver en masse
lort....)
> så kan man alligevel ikke lade være.

Som seer læner jeg mig blot tilbage og nyder showet - ingen
samvittighedsproblemer der.

....men jeg er godt klar over, at jeg ikke nødvendigvis er enig med
programmets medarbejdere.. Jeg ser på de præmisser, der lægges frem, og så
vurderer jeg, om jeg er enig i konklusionen...ofte hænger konklusionerne
nemlig kun i den blå luft..

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-05 14:15

> [...]
> vurderer jeg, om jeg er enig i konklusionen...ofte hænger konklusionerne

Under alle omstændigheder kan man aldrig bruge, hvad andre siger om en bil
til særlig meget...

Man må tage ud og prøve det selv.

Mvh.

Frederik

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-05 14:47

"Frederik" <f.caroe snabela suf.nu> skrev i en meddelelse

| Under alle omstændigheder kan man aldrig bruge, hvad andre siger om en bil
| til særlig meget...

Hvis testen er lavet af kvalificerede personer, kan man sagtens bruge den
som "rettesnor". For bilen bliver testet hårdere,længere end jeg selv
kan,vil gøre det, og derved opdages ting som jeg måske ikke selv ville
opdage i benovelse over "vidunderet".

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-05 15:03

> [...]
> som "rettesnor". For bilen bliver testet hårdere,længere end jeg selv
> kan,vil gøre det, og derved opdages ting som jeg måske ikke selv ville

Du har selvfølgelig ret med hensyn til katastrofeopbremsninger, pludselig
overstyring etc.

Det jeg mente er, at man typisk hører kommentarer som behagelig, støjsvag og
velkørende... Subjektive vurderinger, jeg ikke ved, om jeg er enig i.

Mvh.

Frederik

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-05 15:08

> Under alle omstændigheder kan man aldrig bruge, hvad andre siger om en bil
> til særlig meget...

Måske - og måske ikke.

Jeg er enig med dig i, at man ikke altid kan bruge motorjournalisters
konklusioner til noget. Både fordi smag og behag er individuel, og fordi
alle vægter elementer på deres egen måde, og fordi motorjournalister ikke
altid er "logisk stærke" i deres analyser/konklsuioner. Med andre ord - de
udleder ting, der ikke lader sig udlede af "forstandens vej".

Men de enkelte ting, der leder dem frem til konklusionerne kan man godt
bruge til noget - nemlig at lave sin egen konklusion.

> Man må tage ud og prøve det selv.

Enig - sådan er det altid..

--
/ Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 05-01-05 15:44

"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg er enig med dig i, at man ikke altid kan bruge motorjournalisters
> konklusioner til noget.

Man fristes til at tro, for mange gange, hvis automobilfabrikken/fabrikkerne
disker op med eksotiske oplevelser eller dyre middage mv. til de testende
journalister, så er en bil næsten sikker på positiv behandling.

--
Bjørn J.

Fra : Thomas Landberg

Dato : 05-01-05 15:56

> [...]
> automobilfabrikken/fabrikkerne disker op med eksotiske oplevelser eller
> dyre middage mv. til de testende journalister, så er en bil næsten sikker

Tja, det ved jeg nu ikke. Jeg synes faktisk, at niveau'et af de tests jeg
læser generelt ligger på et særdeles godt og brugbart niveau. Selv de tyske
blade magter at kritisere tyske biler.... Hvis man læser Bilmagasinet, Motor
og Alt Om Biler, så har man tre grundige og objektive vurderinger.
Naturligvis kan en test ikke afsløre "alt" om en bil, men den kan være med
til at indkredse hvilke man gider bruge en halv time på at prøvekøre. I
øvrigt er det pudsigt, at ALLE tests af den nye Golf GTi er ubetinget
positive. Jeg kan ikke mindes, at jeg før har set en bil være så positivt
testet.

Fra : BJ

Dato : 05-01-05 15:58

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:41dbffe2$0$305$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

KLIP

> Tja, det ved jeg nu ikke.

Jeg skrev også tydeligt 'for mange gange'.

> [...]
> en test ikke afsløre "alt" om en bil, men den kan være med til at
> indkredse hvilke man gider bruge en halv time på at prøvekøre.

Tyskerne var uhyggelig lang tid om at annerkende japansk kvalitet (det var i
hine tider, da jeg kørte i Mazda).

> I øvrigt er det pudsigt, at ALLE tests af den nye Golf GTi er ubetinget
> positive. Jeg kan ikke mindes, at jeg før har set en bil være så positivt
> testet.

Ren nostalgi...

--
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-05 17:23

> "Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
> meddelelse news:41dbffe2$0$305$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Ren nostalgi...

Når det ikke er TopGear der er ensidig, så er det pludselig "Nostalgi"?! ;)

> --
> Bjørn J.

Lars B

Fra : BJ

Dato : 05-01-05 17:26

"Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Når det ikke er TopGear der er ensidig, så er det pludselig "Nostalgi"?!
> ;)

Nope, hele VW's markedsføring går ensidigt på netop nostalgien.

"Til drenge, der allerede var mænd dengang" ... understreget af en
ubehjælpelig tegning lavet af et barn i 1974...))

Den sidder lige i øjet og minder uhyggeligt om introduktionen af Mini One.

--
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-05 17:40

> "Til drenge, der allerede dengang var mænd..."

> Den sidder lige i øjet og minder uhyggeligt om introduktionen af Mini One.

Enig - en total genistreg med det slogan...

/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 05-01-05 17:58

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

KLIP

> Enig - en total genistreg med det slogan...

Jeg har i hvert fald aldrig glemt min første tur i en spritny Golf GTI mrk.
1.

Han læste til læge, da han købte den og da han skulle på "træningsophold" i
Sverige, blev den udskiftet med en Sirocco GTI (med den store motor).

Jeg havde nogle herlige ture i det svenske landskab, når jeg besøgte ham
sammen med hans lillebror.

Den var vel det ultimative legetøj for "almindelige" mennesker i hine tider.

Sådanne oplevelser glemmer man aldrig, trods det faktum potterne havde deres
tekniske problemer at slå med.

Jeg måtte selv nøjes med en Marina 1300 GT (det forstørrede hundehus), da
pengene blev rigtige.

Jeg vil dog håbe for VW at kvaliteten holder..og de får succes .... de
behøver den ....;)

--
Bjørn J.

Fra : Brian

Dato : 05-01-05 19:43

Hejsa

Jan W. Nielsen skrev:

> Enig - en total genistreg med det slogan...

Og TV reklamen er endnu mere genial - bare den reklame giver
mig lyst til at købe rn bil, der ellers ikke tiltaler mig (den nye Golf)!

Desværre har reklamen ikke samme virkning på min
bankrådgiver....

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-05 22:01

> [...]
>
> "Til drenge, der allerede var mænd dengang" ... understreget af en
> ubehjælpelig tegning lavet af et barn i 1974...))

Enig, den er ret god :)

> --
> Bjørn J.

Lars B

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 05-01-05 20:45

> "Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
> meddelelse news:41dbffe2$0$305$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Ren nostalgi...

Jeg tror nu at årsagen skal findes i at bilen matcher forventningerne.

Mvh
Claus

Fra : BJ

Dato : 05-01-05 23:10

"Claus Nygaard-Pedersen" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg tror nu at årsagen skal findes i at bilen matcher forventningerne.

Alt er jo som bekendt relativt.

Vi kender jo først hele sandheden, når "nostalgien" har fået et par år på
"bagklappen".

--
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-05 16:00

> [...]
> disker op med eksotiske oplevelser eller dyre middage mv. til de testende
> journalister, så er en bil næsten sikker på positiv behandling.

Ja, ser ham Jan ikke lidt for velernæret ud??? :)

Mvh.

Frederik

Fra : BJ

Dato : 05-01-05 16:01

> "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse

> automobilfabrikken/fabrikkerne

> Ja, ser ham Jan ikke lidt for velernæret ud??? :)

Ha, ha ... han er sgú noget bollet at se på..

--
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-05 16:26

> automobilfabrikken/fabrikkerne

> Ja, ser ham Jan ikke lidt for velernæret ud??? :)

Nej, nej - Jan (fra Stevns) er da i fin form.. )

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-05 16:13

> [...]
> disker op med eksotiske oplevelser eller dyre middage mv. til de testende
> journalister, så er en bil næsten sikker på positiv behandling.

Jeg deler din frygt for fænomenet...

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-05 16:10

> [...]
>
> Men de enkelte ting, der leder dem frem til konklusionerne kan man godt
> bruge til noget - nemlig at lave sin egen konklusion.

Hvis man i et engelsk blad læste en test af en Ford Focus, VW Golf, Opel
Astra ville testen i langt de fleste tilfælde ende sådan her
1. Focus
2. Golf
3. Astra

Skete det samme i et tysk blad
1. Golf
2. Astra
3. Focus (kunne til nøds bytte med opelen)

Da Alfa 156 kom bedømte Bilmagasinet den sammen med BMW og Audi. Samme måned
var disse biler samlet i tyske og engelske balde

Resultat:

Danmark

1. Alfa 156
2. BMW
3. Audi

Tyskland

1. Audi
2. BMW
3. 156

England

1. BMW
2. 156
3. Audi

Nu ved jeg godt det er umuligt, at forestille sig en sammenligningstest i de
engelske blade, hvor enten Porsche eller BMW deltager, hvor de ikke vinder.
Skulle da lige være hvis det var samme test :)

Pointen er bare, hvad kan jeg som forbruger bruge det her til... Faktisk er
jeg blevet så forvirret, at jeg har købt en Escort 1,3 cl 1987, den er der i
det mindste enighed om i bladene :)

Mvh.

Frederik

Fra : Thomas Landberg

Dato : 05-01-05 16:26

> [...]
> er
> jeg blevet så forvirret, at jeg har købt en Escort 1,3 cl 1987, den er der

Du kan bruge det til at forstå, at du ikke blot skal kigge på bilernes
indbyrdes placering - som ofte er komplet irrelevant - men nærmere læse
testen i detaljer og se hvorfor de kommer frem til de ting de gør. Jeg ser
da ofte biltests hvor jeg ville vælge en af de dårligst placerede,
simpelthen fordi den bedre passer til mine præferencer end vinderen. Så
længe bladene argumenterer for deres valg, så er det meget brugbart. Når det
bliver det der Top Gear-agtigt "This car is absolute rubbish" så kan man jo
kun smile og/eller undre sig.

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-05 16:35

> [...]
> da ofte biltests hvor jeg ville vælge en af de dårligst placerede,
> simpelthen fordi den bedre passer til mine præferencer end vinderen.

Som talt ud af min mund...

> [...]
det
> bliver det der Top Gear-agtigt "This car is absolute rubbish" så kan man

Som talt ud af min mund...

> Thomas Landberg
> Skoda Fabia 1.9TDi Combi - 365.3nm v. 2.120omdr/min og 142.8hk v.
> 3.430omdr/min.

Oh yeah...!

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-05 16:45

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:41dc06f2$0$290$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]
> 3.430omdr/min.
> www.bokstuning.dk
> Tilbud: Garmin Quest 4.995kr (5.995kr vejl.), Garmin 2620 7.995kr

Der er jeg enig...

I de tyske bilblade med deres eksorbitante pointsystemer, kigger jeg ofte
efter det, som har betydning for undertegnede. Hint ikke Umwelt...

Mvh.

Frederik

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-05 14:25

"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse

| Som seer læner jeg mig blot tilbage og nyder showet -

Det er som sådan man skal betragte det. Hvis man ved lidt om TV og foto, kan
man se det udelukkende er lavet får at få "fede billeder i kassen"- hvor de
slider rundt m. dækrøg undalles, og har NADA med en reel test at gøre.

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-05 17:28

> [...]
> de
> slider rundt m. dækrøg undalles, og har NADA med en reel test at gøre.

Nu er det de fede billeder osv. du får at se på TV, men jeg tror stadig at
de "tester" bilerne på alle mulige måder.

Det fremgår ofte af udsendelserne, i tale og ikke billeder...

Lars B

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 05-01-05 19:02

"Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> skrev i en meddelelse

> Det fremgår ofte af udsendelserne, i tale og ikke billeder...

Jeg sætter ?? ved den ekstra info du siger man får, der er nu ikke gjort så
meget ud af dem som af TV.billederne. Så det vil jeg holde på er
hoved-formålet med udsendelsen.

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-05 22:06

> Jeg sætter ?? ved den ekstra info du siger man får, der er nu ikke gjort
> så meget ud af dem som af TV.billederne. Så det vil jeg holde på er
> hoved-formålet med udsendelsen.

Jamen, jeg er ikke uening i at programmet i høj grad er underholdning -
ingen tvivl.

Jeg synes bare ikke at det gør noget at et bilprogram er underholdende. Det
er "drengerøvs-tv", og jeg kan lide det. Jeg kan også selv finde ud af at
skilde snot fra godt, og at de er farvet i deres test af egne meninger, det
kan jeg også godt leve med.

Lars B

Fra : Martin Vollert

Dato : 07-01-05 18:26

"Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> wrote in message news:41dc56cd$0$23068$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
>og at de er farvet i deres test af egne meninger, det kan jeg også godt leve med.

Ja man kan jo bare se folk her i gruppen, hvis en spørger
om hvilken bil han skal købe, så skiver 9 ud af 10 at han skal
købe det de selv køre i.
--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-05 18:34

"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev i en meddelelse

> "Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> wrote in message
>
> Ja man kan jo bare se folk her i gruppen, hvis en spørger
> om hvilken bil han skal købe, så skiver 9 ud af 10 at han skal
> købe det de selv køre i.

Nemlig!

Den bedste anbefaling man kan give, er vel også noget man selv er godt
tilfreds med?

> --
> Hilsen Martin.

Lars B

Fra : BJ

Dato : 07-01-05 18:52

"Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Den bedste anbefaling man kan give, er vel også noget man selv er godt
> tilfreds med?

Tjaee... eller vil sige offentlig er noget værre bras og dermed tilkendegive
et dårligt køb eller manglende dømmekraft...det er vel lidt ligesom med
koner/kærester eller fruer..))

Ve den der generer nogen af ovennævnte.

Rækkefølgen kan dog være ganske individuel..)

--
Bjørn J.

Fra : Martin Vollert

Dato : 07-01-05 19:02

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message news:41decc4a$0$167$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> vel lidt ligesom med koner/kærester eller fruer..))
>
> Ve den der generer nogen af ovennævnte.
>
> Rækkefølgen kan dog være ganske individuel..)

Lige min point
--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-05 19:59

> [...]
> ligesom med koner/kærester eller fruer..))
>
> Ve den der generer nogen af ovennævnte.
>
> Rækkefølgen kan dog være ganske individuel..)

LOL!

Du glemte hunden! Den kommer normalt ind mellem bilen og konen :)

> --
> Bjørn J.

Lars B