Solfilm - de nye regler
Fra : Henrik

Dato : 05-01-05 11:33

Er der nogen der har været til periodisk syn, efter at Færdselsstyrelsen
endelig har bøjet sig og de nye ændringer til Detailforskrifter for
lysgennemgang er trådt i kraft?

http://www.trm.dk/graphics/Synkron-Library/Faerdselsstyrelsen/Dok/Love/Meddelelser/1843.pdf

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 05-01-05 10:34

Henrik telepaterede følgende til sin PC:
> Er der nogen der har været til periodisk syn, efter at
> Færdselsstyrelsen endelig har bøjet sig og de nye ændringer til
> Detailforskrifter for lysgennemgang er trådt i kraft?

Jeg har ikke..

Men hvad skulle problemet være?
Eller vil du bare ikke være forsøgskanin?
Ikke at der burde være noget at forsøge...

Min far havde hans til syn få dage før den trådte i kraft, hvor den blev
kasseret pga. manglende lysgennemgang (Til trods for at den alle de
tidligere gange er blevet synet - sidste gang, da de ville dumpe den, måtte
de pænt måle efter. Den holdt sig lige på den rigtige side, så synsmanden
måtte pænt syne den). Min far fik besked fra synshallen, at de ikke ville se
bilen igen pga. den nye regel...

--
Mvh. Morten Fruergaard
Nu også Xenonkit til eftermontering...

Fra : Henrik

Dato : 05-01-05 17:04

"Morten Fruergaard" skrev i en meddelelse

> Men hvad skulle problemet være?

Jeg ved ikke om der er et problem (efter de ændrede regler), det var ligesom
det jeg ville høre om der var nogen der havde oplevet.

> Eller vil du bare ikke være forsøgskanin?
> Ikke at der burde være noget at forsøge...

Du mener ...?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 05-01-05 18:10

Henrik telepaterede følgende til sin PC:

> Du mener ...?

At det med den nye bekendtgørelse/lov, eller hvad det nu er, er helt
sikkert, at man må tone ruderne bagi, og det er derfor ikke kan være noget
problem at få godkendt. Dermed er det ikke et forsøg at komme til syn med en
bil med tonede ruder bagi, da det jo er fuldt ud lovligt...

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 05-01-05 23:32

Henrik wrote:
> Er der nogen der har været til periodisk syn, efter at
> Færdselsstyrelsen endelig har bøjet sig og de nye ændringer til
> Detailforskrifter for lysgennemgang er trådt i kraft?

Det er implementeret i retningslinierne for "syn".

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg