Bremsevæske, kogepunkt
Fra : Bjørn

Dato : 05-01-05 09:54

Hey ærede medskribenter...

Godt nytår og alt det der ;)

Jeg har et har ? ang. bremsevæske...

Hvor højt ligger kogepunktet for ny bremsevæske til alm. personbiler?

Hvor lavt må kogepunktet være før man bør skifte?

--
Mvh Bjørn :)
Opel Vectra A CDX '94 - 2.5i V6 24v

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-05 21:01

"Bjørn" <bjornnorgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvor højt ligger kogepunktet for ny bremsevæske til alm. personbiler?
>
> Hvor lavt må kogepunktet være før man bør skifte?

+200°C

--
Tom

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 06-01-05 13:30

En helt masse bits fra "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> til
dk.fritid.bil gav følgende:

> "Bjørn" <bjornnorgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse

[...]

> +200°C

Det syntes jeg godt nok var højt.
Jeg har engang lært at v. 180 grader C så, skal det skiftes, men at man bør
skifte det allerede ved 190 grader C. Aldrig noget med over 200 grader C.

Er det mon forskelligt fra bil til bil?

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Stupidity has a certain charm -- ignorance does not"
-- Frank Zappa

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-05 16:11

"Henrik Bøgh" <henrik@FJERNlagengymnastikFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bør
> skifte det allerede ved 190 grader C. Aldrig noget med over 200 grader C.

Det var hvad de skrev på Fords hjemmeside dengang der var alt det polymik
med politiets mondeo'er som ikke kunne bremse. Jeg aner ikke hvor
kogepunktet er for min bremsevæske, jeg skifter den bare hvert 3. år.
Det er ca. lige så let som at fylde luft i et dæk (når man har en lift)

--
Tom

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 06-01-05 21:51

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Det er ca. lige så let som at fylde luft i et dæk (når man har en lift)

og udluftnings-skruerne ikke har fået runde kanter ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-05 22:11

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> og udluftnings-skruerne ikke har fået runde kanter ;)

Så har man da en klemmetang der også klarer dette
Men sidst knækkede skruen inde i hjulcylinderen, så jeg måtte skynde mig ud
og købe ny hjulcylinder :o/

--
Tom