Volvo med Tv mens den kører !?!
Fra : jfo

Dato : 05-01-05 08:28

Her til morgen så jeg en Volvo S80 T6 med Tv der viste nyhederne
imens bilen kørte. Tv'et så ud til at 'komme op' gennem instrumentbrættet
midt for så det kan ses fra alle sæder.

Det burde være ulovligt at kunne se tv imens bilen kører...er det mon det?

JFO

Fra : Jakob H

Dato : 05-01-05 08:31

Ulovligt fordi du er misundelig?

Sålænge chaufføren er opmærksom i trafikken og overholdet færdselsloven, kan
han overhælde sig selv med glohed stearin mens han kører for min skyld.

- Jakob

Fra : jfo

Dato : 05-01-05 11:58

> [...]
kan
> han overhælde sig selv med glohed stearin mens han kører for min skyld.

Ja, først og fremmest fordi jeg er misundelig. Men også fordi det ville være
ærgeligt at få en
bil i nakken fordi chaufføren skal følge med i tv avisen.

JFO

Fra : Jakob H

Dato : 05-01-05 12:47

Godt du læste hvad jeg skrev, folkeskolen burde oprette tekstforståelse som
et obligatorisk fag, så jeg kunne dumpe dig. Knold!

Mvh Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-05 13:44

> Godt du læste hvad jeg skrev, folkeskolen burde oprette tekstforståelse
som
> et obligatorisk fag, så jeg kunne dumpe dig. Knold!

Selv knold.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 05-01-05 18:07

Jan W Nielsen telepaterede følgende til sin PC:

Jep... :-|

--
Mvh. Morten Fruergaard
Nu også Xenonkit til eftermontering...

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-05 18:22

> Jep... :-|

Ja, ikke.

Tænk engang... For det første hygger vi os med snak om biler herinde. For
det andet undgår vi at hakke på hinanden som følge af sproglige fejl. For
det tredje er mandens eget indlæg fyldt med fejl.

"Sålænge (skrives altså i 2 ord) chaufføren er opmærksom i trafikken og
overholdet (skulle der ikke stå "overholdeR") færdselsloven (Staves i øvrigt
med stort F), kan han overhælde sig selv med glohed stearin (her mangler så
et komma) mens han kører for min skyld. (..og her havde det været bedre
dansk, hvis de sidste tre ord var placeret anderledes i sætningen)

Gosh..!

/Jan W Nielsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 05-01-05 19:00

> [...]
> stearin (her mangler så et komma) mens han kører for min skyld. (..og
> her havde det været bedre dansk, hvis de sidste tre ord var placeret

LOL

Fra : Olesen

Dato : 05-01-05 22:38

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

> [...]

> et komma) mens han kører for min skyld. (..og her havde det været bedre
> dansk, hvis de sidste tre ord var placeret anderledes i sætningen)

Gad vide, hvor længe Jan W har nærlæst sit eget indlæg,
før han turde trykke på send ?

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-05 23:14

> Gad vide, hvor længe Jan W har nærlæst sit eget indlæg,
> før han turde trykke på send ?

He-he...

Ikke så længe endda, for nu har jeg ikke selv for vane, at gøre mig til
sproglig verdensmester - eller at ville "dumpe" folk i
"tekstforståelse"...og fra så fornem en piedestal, som Jakob lige satte sig
op på der, må man vel forvente bedre dansk, end jeg kan præstere...

/Jan W Nielsen

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 05-01-05 23:35

Jan W. Nielsen wrote:

> [...]
> stearin (her mangler så et komma) mens han kører for min skyld. (..og
> her havde det været bedre dansk, hvis de sidste tre ord var placeret

Så ka' han lære det ka' han.. *ROFL* *G* *ROFL*

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : L. Sørensen

Dato : 05-01-05 14:37

Jakob H <jak9e@9myhidde9nagend9a.co9m> skrev:
>Ulovligt fordi du er misundelig?
>
>Sålænge chaufføren er opmærksom i
>trafikken og overholdet færdselsloven, kan
> [...]

Da det - naturligvis og heldigvis - er forbudt iflg. færdselsloven
at se TV samtidig med at man fører motorkøretøj, kan man slet ikke
se TV og overholde færdselsloven på samme tid.
Hvorvidt der står noget i færdselsloven om glohed stearin, ved jeg
ikke, men da jeg kan forestille mig, at det kan være med til at
aflede opmærksomheden fra trafikken, vil jeg næppe tro, det er
lovligt.

Fra : Leonard

Dato : 05-01-05 16:00

L. Sørensen <bosager17@yahoo.dk> wrote:

>Da det - naturligvis og heldigvis - er forbudt iflg. færdselsloven
>at se TV samtidig med at man fører motorkøretøj

Det mener jeg også, men hvor står det?
- jeg kunne heller ikke finde det med mobiltelefoner ...

--
Leonard

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-05 08:35

> Her til morgen så jeg en Volvo S80 T6 med Tv der viste nyhederne
> imens bilen kørte. Tv'et så ud til at 'komme op' gennem instrumentbrættet
> midt for så det kan ses fra alle sæder.

Hvis den viste Nyhederne, mens den kørte hurtigere end 5-10 km/t, så er
sikringsordningen fra fabrikken, der slukker for fjernsynet under kørsel,
slået fra.

Volvo vægter sikkerhed - og det naturligvis ikke sikkerhed ved fjerner under
kørsel.

Om det decideret er ulovligt ved jeg ikke.

/Jan W Nielsen

Fra : Brian S Jensen

Dato : 05-01-05 09:48

> [...]
under
> kørsel.
>
> Om det decideret er ulovligt ved jeg ikke.

Det samme gælder BMW - de slukker også for TV hvis man kører

....med mindre man "fikser" det - passagererne skal jo gerne kunne
se TV

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : jfo

Dato : 05-01-05 12:00

I min Mercedes ser passagererne TV i nakkestøtterne.
Derved kan de se TV uanset om bilen kører eller ej.

JFO

Fra : BJ

Dato : 05-01-05 12:31

"jfo" <fossadun@yahoo.com> skrev i en meddelelse

KLIP

>I min Mercedes ser passagererne TV i nakkestøtterne.
> Derved kan de se TV uanset om bilen kører eller ej.

Du kan ikke se TV med over 3 km/t i Volvo ..... jeg kan ikke i min.

Bortset fra det, du har vel ikke installeret navigation i din MB og sidder
og kigger på skærmen (eller endda også samtidig stirrer på retningspilene i
dit speedometer)..?

--
Bjørn J.

Fra : Brian S Jensen

Dato : 05-01-05 12:58

"jfo" <fossadun@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> I min Mercedes ser passagererne TV i nakkestøtterne.
> Derved kan de se TV uanset om bilen kører eller ej.
>
> JFO

Godt jeg ikke kører Mercedes så - som forsædepassager må man
da få gevaldigt hold i nakken

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : BJ

Dato : 05-01-05 13:02

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Godt jeg ikke kører Mercedes så - som forsædepassager må man
> da få gevaldigt hold i nakken

Slet ikke, du skal blot have store ører.

Dem på bagsædet sidder jo højlydt og kommenterer skærmens/skærmenes
frembringelser, herunder naturligvis også de rent navigationsmæssige..)

--
Bjørn J.

Fra : Brian S Jensen

Dato : 05-01-05 13:06

> [...]
>
> Dem på bagsædet sidder jo højlydt og kommenterer skærmens/skærmenes
> frembringelser, herunder naturligvis også de rent navigationsmæssige..)

Nåeh - det havde jeg ikke tænkt på Kan vi så hermed konkludere at
Mercedes ejere generelt har flyveører ?

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : BJ

Dato : 05-01-05 13:23

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Kan vi så hermed konkludere at
> Mercedes ejere generelt har flyveører ?

Det skulle efter sigende give en god downforce..

--
Bjørn J.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 05-01-05 23:39

BJ wrote:

> Det skulle efter sigende give en god downforce..

Forhåbentlig ellers må de jo erhverve et flyvercertificat, og i så fald
inkl. intrumentflyvning *G*

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Niels Bengaard

Dato : 05-01-05 16:09

> [...]
> midt for så det kan ses fra alle sæder.
>
> Det burde være ulovligt at kunne se tv imens bilen kører...er det mon det?

Jeg tvivler på det er ulovligt, for hvad er forskellen trafikalt set, på at
se TV eller kigge på navigationsanlægget?

Niels

Fra : Anders Christensen

Dato : 05-01-05 16:50

Niels Bengaard wrote:

> Jeg tvivler på det er ulovligt, for hvad er forskellen trafikalt set, på at
> se TV eller kigge på navigationsanlægget?

Kigger du konstant på dit tv når du sidder hjemme i stuen og ser fjernsyn?
Kigger du konstant på dit navigationsanlæg i bilen?

For mit vedkommende vil svaret på første spørgsmål være ja, og på det
andet, nej da jeg da kun kigger når jeg skal se hvor jeg skal ændre
retning næste gang.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Niels Bengaard

Dato : 05-01-05 18:29

> [...]
>
> For mit vedkommende vil svaret på første spørgsmål være ja, og på det
> andet, nej da jeg da kun kigger når jeg skal se hvor jeg skal ændre

Hvis personen konstant så på TVet hvordan holdt han sig så på vejen?
Jeg tror ikke man kan sammenligne at se TV hjemme med i en bil.

Niels

Fra : Mikael L

Dato : 05-01-05 16:52

> [...]
> midt for så det kan ses fra alle sæder.
>
> Det burde være ulovligt at kunne se tv imens bilen kører...er det mon det?

Det er ikke lovligt at kunne se tv, mens bilen er i fart. Hvis skærmen ikke
slukker må den ikke være synlig fra førersædet.

Det er dog muligt at koble systemet fra så skærmen ikke går ud, ihvertfald
på BMW, det kræver bare en montering af en lille boks på de nyere af dem.
Når man kan få det til BMW, mon så ikke det også er lavet til andre mærker.

Et udklip fra detailforskrifter 2004
(3) Fjernsynsapparat skal være

a) således anbragt, at føreren ikke kan se fjernsynsskærmen under

kørslen, eller

b) således tilsluttet, at det ikke kan tændes, når motoren er i gang.

Bestemmelsen gælder ikke for fjernsynsudstyr, der alene er indrettet

som supplement til påbudte førerspejle eller til overvågning

af passagerrum, herunder automatiske døre.

Mikael

Fra : BJ

Dato : 05-01-05 16:59

"Mikael L" <m_larsenSKAL@IKKEMEDsol.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Når man kan få det til BMW, mon så ikke det også er lavet til andre
> mærker.

Jeg kan kun tale om min S80.

Jeg tror det faktisk ikke.

Den er så utroligt styret af computeren via dens databus.

Som eksempel kan gives: Jeg skiftede selv en pære i midterkonsollet og
skulle have gearvælgeren helt tilbage og dermed tænding på bilen, for at få
adgang til herlighederne.

Resultat: Diverse pære skiftet ud og 1 stk. tur på VADIS for at blive
renset. Den viste fejl på ....... airbags......

Jeg nægter at tro på, Volvo har indbygget en mulighed for at fjerne
TV-kiggeri-spærringen-over- 3 km/t.

PS: Jeg kan en endnu længere historie om kørsel uden speedometerkonsollet
isat.

--
Bjørn J.

Fra : Cosworth POWER

Dato : 05-01-05 17:06

> Jeg nægter at tro på, Volvo har indbygget en mulighed for at fjerne
> TV-kiggeri-spærringen-over- 3 km/t.

Såfremt du selv har programmet kan du vel bare slå det fra i computeren?
Jeg tror ikke dit Volvo værksted vil gøre det, men de kan sikkert godt.

--
Thomas Krath
Turbo lag is created to give V8's a chance!!

http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : BJ

Dato : 05-01-05 17:16

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Såfremt du selv har programmet kan du vel bare slå det fra i computeren?

Jeg er (næsten) sikker på, den mulighed ikke forefindes i programmet.

> Jeg tror ikke dit Volvo værksted vil gøre det, men de kan sikkert godt.

Det ville ikke være noget problem, da jeg næsten altid er med ved
computeren.

Vi har efter hånden prøvet det mest utrolige, da jeg er (fandens) nysgerrig.

Hvis du selv klipper en ledning, får du garanteret en eller anden fjollet
fejlmelding permanent, da returinformationen mangler fra bussen.

PS: Jeg har i dag fået besked fra Volvo omkring kreditering af 1 stk.
kølerblæser komplet. Fabrikken betaler naturligvis, trods det faktum Volvo
Personvogne A/S forsøgte at tale om kulance osv. osv. De mennesker fatter
ganske simpel ikke, hvad fabriksgaranti og fabriksindkaldelser handler om.
Godt der sidder en lokal værkfører som kender "sin besøgstid".

Han måtte endda "håne" dem med, jeg viste alt om fabriksindkaldelsen inden
noget andet Volvo-værksted i Danmark. Ud af vagten med importørerne og lad
os handle direkte med fabrikkerne og benytte os af de kompetente lokale
værksteder.

--
Bjørn J.

Fra : Mikael L

Dato : 05-01-05 17:12

> "Mikael L" <m_larsenSKAL@IKKEMEDsol.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Jeg kan kun tale om min S80.
>
> Jeg tror det faktisk ikke.

Jeg ved det heller ikke, men jeg har set på nettet at der er firmaer i
tyskland der laver disse bokse til nyere BMWer og de er forholdsvis dyre.
På de lidt ældre BMWer, før 2002, var det ikke det store problem at slå det
fra, men det lavede fabrikken om på.

Måske der ikke er samme kundegrundlag for at lave til Volvo, som BMW og de
derfor ikke "gider" bruge krudt på at gøre forsøget.

Mikael