Ultimative stationscar
Fra : Allan Møller

Dato : 04-01-05 21:44

Hvad ville være jeres første valg - hvis det skulle være en stationscar ?
Og hvorfor ?

Mvh. Allan

Fra : Henning

Dato : 04-01-05 21:57

On Tue, 4 Jan 2005 21:44:25 +0100, "Allan Møller" <allan@allanm.dk>
wrote:

>Hvad ville være jeres første valg - hvis det skulle være en stationscar ?
Mazda6 Diesel Sport. 365.000,- plus det løse...
>Og hvorfor ?
Fordi jeg har den nu

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Allan Møller

Dato : 04-01-05 22:11

> Mazda6 Diesel Sport. 365.000,- plus det løse...

Har jeg overvejet - har dog ikke helt undersøgt den endnu. Sidder og kigger

en 2.3 - det er benzin ikk' ? Hvad er specs. på dieselen ?

Prisen vil du ikke vide.

> Fordi jeg har den nu

Ok argument Er du glad for den ?

Mvh. Allan

Fra : Henning

Dato : 05-01-05 10:52

On Tue, 4 Jan 2005 22:11:26 +0100, "Allan Møller" <allan@allanm.dk>
wrote:

>Har jeg overvejet - har dog ikke helt undersøgt den endnu. Sidder og kigger
>på
>en 2.3 - det er benzin ikk' ? Hvad er specs. på dieselen ?
2.3 er benzin, kører vist kun ~8km på literen? For dyrt... Diesel har
136 turboheste, når jeg kører lange stræk ligger den på ~16km på
literen.

>Prisen vil du ikke vide.
2.3 ligger vist på ~395.000 i den store udgave?

>Ok argument Er du glad for den ?

Absolut - med mit kørselsbehov er den sublim! En rigtig flyder!

Fra : Thomas

Dato : 04-01-05 22:01

"Allan Møller" <allan@allanm.dk> wrote in message
> Hvad ville være jeres første valg - hvis det skulle være en stationscar ?
> Og hvorfor ?
>

> Mvh. Allan

Audi RS4

Mvh

Thomas

Fra : Martin P.

Dato : 04-01-05 22:07

"Thomas" <bambanosReMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Allan Møller" <allan@allanm.dk> wrote in message

> Audi RS4

Det stemmer jeg også på. Den ser dejligt anonym ud og kører overlegent.

- Martin

Fra : mullerman

Dato : 04-01-05 22:12

"Martin P." <sync@liquid.dk> skrev i en meddelelse
> "Thomas" <bambanosReMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Bmw 540d touring

Martin

Fra : ///M

Dato : 04-01-05 23:41

"mullerman" <billetter2003@yahoo.com> wrote in message news:41db06af$0> Bmw
540d touring

Tænker du på 530d eller 540i ?

--
///M

Fra : Psypher

Dato : 04-01-05 22:14

">>> Hvad ville være jeres første valg - hvis det skulle være en stationscar
?

> Det stemmer jeg også på. Den ser dejligt anonym ud og kører overlegent.

Har man lidt flere midler, så en RS6, den er rå, hurtig og køre enormt godt,
eneste minus, Reservedelspriser og på anden pladsen, forsikring..

Regards Psypher

Fra : Bo Velschow

Dato : 04-01-05 22:16

> Har man lidt flere midler, så en RS6, den er rå, hurtig og køre enormt
> godt,
> eneste minus, Reservedelspriser og på anden pladsen, forsikring..

Helt enig! Den ultimative st.car.
Den er dog ved at udgå; bliver kun lavet i 999 nummererede eksemplarer - og
så er det slut med rå (altså rigtigt rå!) udgaver af A6'eren! Så det er om
at være hurtig...

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Cosworth POWER

Dato : 04-01-05 22:38

> og så er det slut med rå (altså rigtigt rå!) udgaver af
> A6'eren! Så det er om at være hurtig...

Det er kun et spm. om tid før den nye RS6'er kommer!

--
Thomas Krath
Turbo lag is created to give V8's a chance!!

http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Søren Blom

Dato : 05-01-05 00:30

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev

> Det er kun et spm. om tid før den nye RS6'er kommer!

Nemlig og har allerede lagt beslag på en, måske

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Cosworth POWER

Dato : 05-01-05 13:39

> Nemlig og har allerede lagt beslag på en, måske

Fedt nok - den ser for godt ud på de billeder jeg har set på rs6.com
forumet!

Fra : Cosworth POWER

Dato : 04-01-05 22:37

> Har man lidt flere midler, så en RS6, den er rå, hurtig og køre
> enormt godt, eneste minus, Reservedelspriser

Der er jo garanti på en ny bil ;)

Fra : Søren Blom

Dato : 05-01-05 00:31

"Psypher" <l-poulsen@mail.dk> skrev

> Har man lidt flere midler, så en RS6, den er rå, hurtig og køre enormt
> godt,
> eneste minus, Reservedelspriser og på anden pladsen, forsikring..

Et minus mere er benzinøkonomien eller mangel på samme om man vil

Fra : Cosworth POWER

Dato : 04-01-05 22:16

> Audi RS4

Ja eller Audi RS6 - den lyder noget bedre og føles også vildere (!!). Den
kan også købes som sedan, hvor den er en del pænere (men efterspørges ikke i
denne tråd).

Fra : Allan Møller

Dato : 04-01-05 22:19

> Ja eller Audi RS6 - den lyder noget bedre og føles også vildere (!!). Den
> kan også købes som sedan, hvor den er en del pænere (men efterspørges ikke
> denne tråd).

Glemte nok lige at jeg formentligt aldrig mere kommer til at eje en bil fra
VAG igen.

Mvh. Allan

Fra : Cosworth POWER

Dato : 04-01-05 22:35

> Glemte nok lige at jeg formentligt aldrig mere kommer til at eje en
> bil fra VAG igen.

Prøv en Audi - det er ikke samme kvalitet som øvrige VAG mærker, normalt
bedre ;)

Ellers:
* BMW 545i stc. ny model - den ser rigtig flot ud og fornuftig motor
* Mercedes TE55 AMG ny model - den ser rigtig flot ud og KANON motor (måske
65 AMG versionen kan købes nu)

Du kan søge på mobile.de hvis du mangler inspiration til ultimative biler.
I Danmark kører der ganske få af dem pga. en afgift der er til grin.

Fra : Tony

Dato : 04-01-05 22:01

> Hvad ville være jeres første valg - hvis det skulle være en stationscar ?

Alfa 156 Sportwagon
http://www.bilmagasinet.dk/biltest/default.asp?id=396
http://www.alfasmeden.dk/Alfist_pc/movies/download/156bluavi1.avi

> Og hvorfor ?

Fordi den ikke er grim.

Tony

Fra : Allan Møller

Dato : 04-01-05 22:14

> Alfa 156 Sportwagon
> http://www.bilmagasinet.dk/biltest/default.asp?id=396
> http://www.alfasmeden.dk/Alfist_pc/movies/download/156bluavi1.avi

> Fordi den ikke er grim.

Nej den er flot men Alfa er vist ikke det mest stabile bilmærke man kan
vælge ?

Mvh. Allan

Fra : Jakob H

Dato : 05-01-05 08:33

Alfa er som alt andet - at de har højere reperationsrate end "normale"
mærker er jo netop at en Alfa Romeo ligger op til mere frisk kørsel end
f.eks. en Toyota Yaris gør

mvh Jakob

Fra : ct

Dato : 06-01-05 00:22

> Fordi den ikke er grim.

Enig, men det er lidt af en selvmodsigelse med en stationcar uden ret meget
plads

Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 04-01-05 22:13

"Allan Møller" <allan@allanm.dk> wrote in message
> Hvad ville være jeres første valg - hvis det skulle være en stationscar ?
> Og hvorfor ?

Subaru Forester 2.5 XT AWD

Fordi at det er den ultimative "Dr Jekyl and Mr Hyde" bil.

På gule plader fra 280.000

Br,
Morten

Fra : Towli

Dato : 04-01-05 22:18

Picasso - det er godtnok ikke en stationcar, men man fatter bare ikke hvor
meget plads der er i og så er det bare en fed bil, der er sat 40.000 ned for
tiden.

/T

Fra : Aksel

Dato : 04-01-05 22:35

"Morten Brokjær Klostergaard" <mkg@tera.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> "Allan Møller" <allan@allanm.dk> wrote in message
>
> Subaru Forester 2.5 XT AWD
>
> Fordi at det er den ultimative "Dr Jekyl and Mr Hyde" bil.

> [...]

Selvfølgelig Audi RS4.

Har lige set Subaru på TopGear, de var begejstrede, motoren i sen nyeste
model kommer fra Impresa.

Hilsen Aksel

Fra : K ö n i g [4600]

Dato : 04-01-05 22:22

Lancia Thema stationscar 3.0 V6

Rå motorkraft, sublime køreegenskaber og til at betale . . . .

--
MVH Peter König

Fra : Gaffa

Dato : 04-01-05 22:51

Den helt nye Audi A6 avant der kommer på gaden i marts måned. Virkelig flot
bil og masser af plads, og nogle dejlige diesel motorer ....

Hilsen

Fra : Mogens

Dato : 04-01-05 22:57

"Allan Møller" <allan@allanm.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad ville være jeres første valg - hvis det skulle være en stationscar ?

Golf TDI Variant

> Og hvorfor ?

Jeg ønsker en bil, ingen andre har

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-05 23:30

> Golf TDI Variant

Nå, da - vil du have en ordentlig bil at køre i..

> Jeg ønsker en bil, ingen andre har

Du må vente, til den kommer i den nye model..

/Jan W Nielsen

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 04-01-05 22:59

"Allan Møller" <allan@allanm.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad ville være jeres første valg - hvis det skulle være en stationscar ?

Audi RS6

> Og hvorfor ?

Design, plads, køreegenskaber og HK

\Mandal

Fra : Leonard

Dato : 04-01-05 23:02

"Allan Møller" <allan@allanm.dk> wrote:

>Hvad ville være jeres første valg - hvis det skulle være en stationscar ?

Hummer H1 Wagon

>Og hvorfor ?

Den er ultimativ på alle måder.

--
Leonard

Fra : BJ

Dato : 04-01-05 23:09

"Allan Møller" <allan@allanm.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad ville være jeres første valg - hvis det skulle være en stationscar ?

Denne her kunne være ganske spændende:

http://makeashorterlink.com/?C1725492A

> Og hvorfor ?

For at prøve diesel og BMW.

--
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-05 09:17

> "Allan Møller" <allan@allanm.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Enig i valget, selvom jeg ikke synes premium kling/klang system fremgår af
udstyrslisten... Tysk er et herligt sprog.

Mvh.

Frederik

Fra : BJ

Dato : 05-01-05 10:13

"Frederik" <f.caroe snabela suf.nu> skrev i en meddelelse

KLIP

> Enig i valget, selvom jeg ikke synes premium kling/klang system fremgår af
> udstyrslisten... Tysk er et herligt sprog.

Den er vist standard med Business, så det kan vel lige slæbe af..;)

--
Bjørn J.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 04-01-05 23:35

Audi RS6, uden tvivl den ultimative stationcar. Hvis det skal være
amerikansk, så ville jeg gerne eje en Dodge Magnum. Ser temmelig rå
ud!
http://www.edmunds.com/new/2005/dodge/magnum/100414145/photos.html?tid=edmunds.n.prices.moreresearch.0.1.Dodge*

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : Søren Blom

Dato : 05-01-05 00:40

"Lars Ehlers" <ehlersNOSPAM@hotmail.com> skrev
> Hvis det skal være
> amerikansk, så ville jeg gerne eje en Dodge Magnum. Ser temmelig rå
> [...]

Nej da, for så skal carpoten bygges om for at dne kan holde der
Men den ser nu ikke helt skidt ud.

Fra : Mogens

Dato : 05-01-05 04:16

> Nej da, for så skal carpoten bygges om for at dne kan holde der
> Men den ser nu ikke helt skidt ud.
> Søren Blom
> soren@blom.dk

Hvad siger du ellers til skribenternes valg (RS6) ->

Fra : Søren Blom

Dato : 05-01-05 17:05

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev

> Hvad siger du ellers til skribenternes valg (RS6) ->

FINT, hvad kan jeg ellers sige

Fra : Lars Ehlers

Dato : 05-01-05 07:52

On Wed, 5 Jan 2005 00:39:41 +0100, "Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote:

>Nej da, for så skal carpoten bygges om for at dne kan holde der
>Men den ser nu ikke helt skidt ud.

Desværre kan min kone ikke lide den Jeg synes ellers at det er
meget (og sjov) bil for relativt få penge ($35 kilo godt udstyret),
men jeg har lidt tid endnu til at prøve at overtale hende, inden vi
skal have skiftet hendes bil ud (sikkert til næste sommer). Vi venter
nemlig en lille ny, så vi skal have en bil, hvor der er plads til både
barnesæde og en velvoksen Golden Retriever. Og nej, Mustangen bliver
ikke skiftet ud med en minivan

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : Claus Fabritius

Dato : 05-01-05 00:32

"Allan Møller" <allan@allanm.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad ville være jeres første valg - hvis det skulle være en stationscar ?

Audi RS6+

> Og hvorfor ?

Fordi den lige er en tand vildere end RS6'eren :)
--
Claus Fabritius

Watch out where, the huskies go,
and don't you eat no yellow snow

Fra : Lars

Dato : 05-01-05 09:08

Hej Allan,

"Allan Møller" <allan@allanm.dk> wrote in message

> Hvad ville være jeres første valg - hvis det skulle være en stationscar ?
> Og hvorfor ?

Hmmm... Ultimativ i forhold til hvad? Ny eller brugt?

Hvis jeg skulle kigge på en helt ny ville jeg vente på at den ny A6 Avant og
ha' den i 3.0 TDI Quattro udgaven udstyret med læder, navigation og hele
balladen. Jeg har luret på et par stykker, og de ser rigtig lækre ud. Skulle
jeg ikke selv betale brændstof kunne jeg nok for sjov finde på at vælge den
i 4.2 Quattro i stedet

Skal den være brugt og noget jeg selv betaler, tjaeh, så købte vi jo en et
par år gammel BMW 530dA Touring da vi flyttede til Sverige, med læder,
navigation, osv... Den har ikke max plads ift eksempelvis en Volvo V70 men
til gengæld syntes jeg den er en pæn sjat federe. Og face it.. Vi er to
voksne så den lidt mindre plads går fint og super sidde og kørekomfort set
fra forsæderne.

Men derudover hvis jeg bare havde mulighed for at vælge frit og økonomien
ikke betød en bønne ville jeg da nok nærmere kigge på en Porsche Cayenne
Turbo....

** Lars

Fra : Jonas R.

Dato : 05-01-05 10:50

Allan Møller wrote:

Audi RS2
Fordi det var den første rigtig vilde st. car og den der lå til grund for
RS4, som jeg dog også gerne ville eje, men nok aldrig kommer til RS2'eren er
mere realistisk.

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-05 16:33

> Hvad ville være jeres første valg - hvis det skulle være en stationscar ?
> Og hvorfor ?

Cayenne Turbo med chip - hvis den da er at regne som en stationcar..

Den bil kan (næsten) alt - kastes sidelæns gennem kurverne - køre i terræn -
tage gutterne med på ferie - køre fra de (stort set ALLE) andre biler på
vejen - samt være meget komfortabel langturscruiser.

Michael Lassens kører quartermile på 12,6 sekund...!!!!!

(Ferrari 360 tager 13,6 sekund, de gange jeg har set den i aktion)

/Jan W Nielsen
TDI - power når du træder på speederen.....næsten som Cayenne Turbo.. )

Fra : BJ

Dato : 05-01-05 16:37

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

KLIP

> Michael Lassens kører quartermile på 12,6 sekund...!!!!!
>
> (Ferrari 360 tager 13,6 sekund, de gange jeg har set den i aktion)

Den er jo også med sugemotor og sådan lige at omprogrammere..

--
Bjørn J.

Fra : Mikael L

Dato : 05-01-05 17:06

"Allan Møller" <allan@allanm.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad ville være jeres første valg - hvis det skulle være en stationscar ?

BMW M5 Touring E34 Hvis jeg skulle vælge med hjertet. Det var kærlighed ved
første blik da jeg så og prøvede sådan en første gang. Farven skal være
Avusblå og så sort læderindtræk, så bliver det ikke meget flottere.

Audi RS6 hvis det skulle være en ny bil, og fordi den har automatgear (er
ved at være for gammel og maglig til at jeg gider og sidde og flå i en
gearstang hele tiden) og en fed lyd. Desværre er den ikke lige så sjov at
lege i, hvis man godt kan lide at logre med halen en gang i mellem.

Mikael