min bil skal ha ny kat
Fra : Gert

Dato : 03-01-05 23:12

Hejsa gruppe

godt nytår

jeg har jo som bekendt en import golf II 1,8 i bistro. 1987

den blev jo for et jævnt stykke tid siden kasseret til syn fordi den
grissede formeget (høj co2)
nu skal den så gøres klar, da min trofaste gamle Golf II 1,8 1986 ikke ser
en synshal lige med det samme (pladerne blir pillet af)

men nu har jeg jo så et lille problem, jeg sidder og søger hos vores alle
sammens gode
reservedel forhandler T hansen
og ska så finde en ny kat til dytten, men men men, de har ski ik lige min
motor med i deres system.
motor nr starter med GX ...........
hvilket er en 90 HK Jetta motor, hvad dælen gør jeg ? køber Jetta potten
eller sjusser mig til en kat til golf som jeg mener passer?
og hvad med lambda sonden ? skal den også være til Jetta ?

i skrivende stund opdager jeg nu så at Thansen ikke sælger Lambda sonde hmm
ny pusher

Mvh
Gert Møller

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-05 07:47

> [...]
> eller sjusser mig til en kat til golf som jeg mener passer?
> og hvad med lambda sonden ? skal den også være til Jetta ?

GX motoren har også været brugt i Golf2 i perioden 83-88, stol ikke for
meget på TSvansen.
Så en KAT bør passe på, jeg tror ikke der er forskel på
udstødningsmanifoldingen på hhv Jetta og Golf.
En ny KAT koster iøvrigt ca.2900 i tyskland.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Gert

Dato : 04-01-05 15:22

> [...]
> udstødningsmanifoldingen på hhv Jetta og Golf.
> En ny KAT koster iøvrigt ca.2900 i tyskland.

takker for svaret,
efter et nærmere kig hos Tsvansen i deres VW katalog fandt jeg ud af de har
noget til GX bare ik en KAT
skod biks

så jeg tog mig en kigger hos min "gamle" reservedels pusher onkel Krogslund,
og de havde den sørensme
1 KAT
1 Lambdasonde
1 monteringssæt for udstødning

kr 2145,-

ja ved da godt det ik er super kvali men bare det virker

MVH

Gert Møller