Udbedring af rust
Fra : G.B.

Dato : 03-01-05 22:33

Min "nye" brugte bil har lidt rustpletter omkring hjulkasserne. Jeg har
tænkt mig at slibe det og give det en gang zinkspray indtil videre.

Spørgsmål: Hvad bruger man af maskineri til at slibe rusten væk med? Og kan
man leje sådan noget på et gør-det-selv-værksted?

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-05 22:36

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan
> man leje sådan noget på et gør-det-selv-værksted?

På skærmkanter bruger man en vinkelsliber med en skæreskive. Derefter
svejser man nye kanter på, spartler og maler.....den eneste måde at holde
rusten nede på ved skærmkanter.
Har dog også set flere som popnitter skærmkanterne på

--
Tom

Fra : Q

Dato : 04-01-05 02:56

> [...]
kan
> man leje sådan noget på et gør-det-selv-værksted?

Hvis der er plads til det kan du f.eks bruge en vinkelsliber med en
lamelskive.. 2 lag zinkspray og evt. et lag klarlak, lige til at lukke
overfladen med, så skulle du være kørende..

Den operation kan du klare nede på gaden med en passende forlængerledning og
tørvejr..

Vinkelsliberen kan fint være en af de modeller til en 100-lap i Jem og Fusk
eller Harald Billigbras..

Hvis du har en batteriboremaskine kan du evt. købe en cylinderformet
slibetingest med smergellærred på siden f.eks i Biltema.. Det burde også
fint kunne klare opgaven..

Hvis der er dybe tæringer er modellen nok på længere sigt at skifte
skærmkanter ( kræver vinkelsliber med skæreskive + en CO2 svejser + lidt
håndelag)... Hvis du er ligeglad med farve mv. kan du altefter hvilken bil
du har købe ret billige skærme hos f.eks Højer, T Hansen eller ved
huggeren.. Det har jeg gjort et par gange fordi jeg ikke gad til at bøvle
med at svejse..

/peter

Fra : G.B.

Dato : 04-01-05 06:36

"Q" <Q@Q.Q> skrev i meddelelsen

> Den operation kan du klare nede på gaden med en passende
> forlængerledning og tørvejr..

Tak for tips!