Diesel mod Benzin igen igen...
Fra : Ukendt

Dato : 03-01-05 15:27

Hej

For interesserede er der en god test på www.dieselcars.com af VW Golf TDI150
og Honda Civic Type-R

Gå ind under VW og vælg 150 hestes versionen af Golf, så kommer den frem...

Synes egentlig den rammer fint...

Mvh.

Frederik

Fra : phk

Dato : 03-01-05 15:59

"Frederik" <f.caroe snabela suf.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
> TDI150
> og Honda Civic Type-R
>
> Gå ind under VW og vælg 150 hestes versionen af Golf, så kommer den

Har du drukket af morgenpotten? Der er ingen VW at trykke på.

Det er mayo mayo bedre at komme med den rigtige adresse i første forsøg ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-05 16:04

> For interesserede er der en god test på www.dieselcars.com af VW Golf
TDI150
> og Honda Civic Type-R

Jeg er formentlig bare blind - me kan du komme det lidt nærmere - hvor er
det henne på siden..?

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-05 16:52

Den blinde Hr. Nielsen kunne på utrolig vis skrive følgende...

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
> TDI150
>
> Jeg er formentlig bare blind - me kan du komme det lidt nærmere - hvor er
> [...]

Tror lige vi tager den forfra www.dieselcar.com - articles - vw - golf 150

Havde sneget sig et s med på den første adresse...

Mvh.

Frederik

Fra : Mogens

Dato : 03-01-05 18:08

"Frederik" <f.caroe snabela suf.nu> skrev i en meddelelse

> Hej

Hej :)

> Synes egentlig den rammer fint...

Jep! -> "But to answer our original question as to whether
a diesel car can really cut is a racy, ezciting hot-hatch in
the GTI mould we can only say: NOT YET"

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-05 19:12

> Jep!

Helt enig med jer begge.

(Men man kan spørge, hvorfor de har sammenlignet to så forskellige biler -
det virker en anelse besynderligt, IMO.

> "But to answer our original question as to whether
> a diesel car can really cut is a racy, ezciting hot-hatch in
> the GTI mould we can only say: NOT YET"

Jeg er ikke nødvendigvis uenig - men faktisk er jeg forbløffet over, at
Golfen ikke falder mere igennem hht præstationer.

....og læg så mærke til, hvad de skriver - Honda´en skal køres ude ved red
line for ikke at falde af - selvom den har 50 HK mere (!!!)

Gad vide, hvordan det ville se ud i en chippet Ibiza Tdi 160 med 420 Nm og
195 hk - og et sæt store hjul der kan overføre kræfterne...?

Så kan du sgu godt pakke sammen den der Honda med det dårlige styretøj, IMO.

Fornøjelse ved de 9.000 o/mon - ja, de første 15 minutter... Bagefter vil
man gerne bare have den samme power når man træder på speederen.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Mogens

Dato : 03-01-05 19:29

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

> Helt enig med jer begge.

Tak - du får nu en * :)

> (Men man kan spørge, hvorfor de har sammenlignet to så forskellige biler -
> det virker en anelse besynderligt, IMO.

Tja' - de har måske læst med hér

> [...]
> ...og læg så mærke til, hvad de skriver - Honda´en skal køres ude ved red
> line for ikke at falde af - selvom den har 50 HK mere (!!!)

He, he - here we go again :)

> Gad vide, hvordan det ville se ud i en chippet Ibiza Tdi 160 med 420 Nm og
> 195 hk - og et sæt store hjul der kan overføre kræfterne...?

Frygteligt. Jeg er meget overasket over, hvor lidt der
skal til, for at mine ca. 300 hk/420 Nm spinner med
baghjulene...

> Fornøjelse ved de 9.000 o/mon - ja, de første 15 minutter... Bagefter vil
> man gerne bare have den samme power når man træder på speederen.

Man?
Jeg gad ikke køre med det i længden, selv om jeg
ikke ved, hvorledes den lyder. Min Polo 1.4 16V 101
hk var lidt af det samme - mange omdr. hele tiden.
Ellers var den død. Trættende...

Det går sgu bedre, når det sker i en Alva 3.0 V6 24V !!!

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-05 19:38

> Tak - du får nu en * :)

Det kunne jeg forestille mig.

Jeg har jo også skrevet, at jeg heller ikke have Benzin-cupra´en, end jeg
ville have TDi 150´een... Men det ændrer ikke ved alle de ting, jeg har
skrevet. .-)

Benzineren skal have flere hk end TDI´eren - ellers gider jeg ikke have den,
for å er den for langsom.

> Frygteligt. Jeg er meget overasket over, hvor lidt der
> skal til, for at mine ca. 300 hk/420 Nm spinner med
> baghjulene...

Jep - min kammerats chippede TDi 130 er træls på våd vej -. men det er
klart, det føles sådan, når der vælter 150 hk ud i hovedet på en med kun
3.000 o/min... Man skal lære at bruge speedeen med omtanke - ganske som i en
bil med træk på 2 hjul og 600 hk.

Enig - du lyder mere og mee osm mig..

(Løber i skjul.avi)

/Jan W Nielsen
TDI - power når du træder på speederen

Fra : Henrik B.

Dato : 23-02-05 18:16

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

> /Jan W Nielsen
> TDI - power når du træder på speederen

M.v.h.
Turbo - power når du træder på speederen.

M.v.h.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 23-02-05 18:27

> "Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

> M.v.h.
> Turbo - power når du træder på speederen.
>
> M.v.h.

Ja og længere til "muren"

Med venlig hilsen Kim
Dalmatiner - power nå du træder på halen, eller åbner køleskabet

Fra : Henrik B.

Dato : 23-02-05 18:34

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Ja og længere til "muren"

Jep! )))))))))))

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Roberto Saldo

Dato : 24-02-05 09:45

Henrik B. wrote:
> "Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

> M.v.h.
> Turbo - power når du træder på speederen.

:) og gerne over alm tomgangtempo, dvs 6-7kilo.

Mvh
Roberto

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-02-05 12:23

..
> Turbo - power når du træder på speederen.

Lige netop - og det har diesel jo altid i dag - hvorimod det er de færreste
benzinere, der har turbo...

/Jan W Nielsen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 24-02-05 13:02

Jan W Nielsen wrote:

> .

> Lige netop - og det har diesel jo altid i dag - hvorimod det er de færreste
> benzinere, der har turbo...

Så mangler de bare en fuldautomatisk 7-trins dsg-gearkasse så de kan få bredt det noget
impulsagtige moment lidt ud over skalaen uden at man skal sidde og flå i pinden.

Mvh
Roberto

Fra : Henrik B.

Dato : 24-02-05 13:12

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Så mangler de bare en fuldautomatisk 7-trins dsg-gearkasse så de kan få
> bredt det noget impulsagtige moment lidt ud over skalaen uden at man skal
> sidde og flå i pinden.

Så skal du da netop have færre gear, ellers skal tomatkasse jo skifte hele
tiden.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Olesen

Dato : 03-01-05 19:41

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Min Polo 1.4 16V 101
> hk var lidt af det samme - mange omdr. hele tiden.
> Ellers var den død. Trættende...

Hvornår begynder rødt felt i sådan een ?
En bekendts Polo 1.6 75HK var rød ved 5500 omdr..

Fra : Mogens

Dato : 03-01-05 19:45

> Hvornår begynder rødt felt i sådan een ?
> En bekendts Polo 1.6 75HK var rød ved 5500 omdr..

Ja den levere sin power (hk/nm) mellem 4.400 og 6.000 omdr.
Husker ikke "stregens" startpunkt helt genau...

Min var een af de første, der kom til landet i '97. Altså derfor
inden "de andre" på motorvejen vidste, hvad den kunne. Det var
meget morsomt, fordi INGEN sælgerbil til stor fortrydelse for
dem kunne følge med i mellemaccelerationerne

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-05 19:53

> Det var
> meget morsomt, fordi INGEN sælgerbil til stor fortrydelse for
> dem kunne følge med i mellemaccelerationerne

Den har ikke mødt performance-vectra´en.. ) *ROFL*

(Men Vectra´en var vist heller ikke længere "sælger-bil" på det tidspunkt -
allerede dengang var den gået på pension..

Fra : Mogens

Dato : 03-01-05 19:57

> [...]

> (Men Vectra´en var vist heller ikke længere "sælger-bil" på det
tidspunkt -
> allerede dengang var den gået på pension..

He he - det skal jeg lade være usagt...

Fra : Kim

Dato : 03-01-05 22:53

> Den har ikke mødt performance-vectra´en.. )

Jeg så på Autobild at Opel måske vil komme med en Vectra med 1,9 ltr.
dieselmotor, og med ikke mindre end 212 hk og en topfart på 250 km/t 0-100
km/t på 6,5 sec. er der noget om det ???

Mvh. Kim

Fra : Kim

Dato : 03-01-05 23:05

> [...]
> dieselmotor, og med ikke mindre end 212 hk og en topfart på 250 km/t
> 0-100 km/t på 6,5 sec. er der noget om det ???

Sorry jeg kan se der er oprettet en tråd længere oppe , jeg hopper derop og
kigger.
Mvh. Kim

Fra : Kent Glerup

Dato : 03-01-05 22:33

> "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse

> Ja den levere sin power (hk/nm) mellem 4.400 og 6.000 omdr.
> Husker ikke "stregens" startpunkt helt genau...

Min Fabia 16V (meget lidt opdateret udgave af samme motor), har også maks.
moment v. 4400. Begrænseren cutter ved lige under 7000. Rødt felt starter
ved 6500.

Jeg tror de har lavet motoren lidt mere omgængelig ved lavere omdrejninger.
Jeg er rimelig tilfreds. Det fede ved den, er at den kan være ret sportslig,
men også præstere mellem 16 og 18 på literen, hvis det er det man vil.

Men nu skal den jo forbi Scantune på fredag Han mener han kan gøre noget
ved den aldeles horrible speederrespons den har. DET må du jo kende alt til!

MVH
Kent Glerup

Fra : Mogens

Dato : 03-01-05 23:08

"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:crcdg8$2t3n$1@news.cybercity.dk...

> Men nu skal den jo forbi Scantune på fredag Han mener han kan gøre
noget
> ved den aldeles horrible speederrespons den har. DET må du jo kende alt
til!

Husker jeg ikke -> det er jo ret lang tid siden (og mange biler)

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-05 17:29

> Ja den levere sin power (hk/nm) mellem 4.400 og 6.000 omdr.
> Husker ikke "stregens" startpunkt helt genau...

Det gør jeg så, det er ved 5400 omdr. :)

> Min var een af de første, der kom til landet i '97.
Så må min være den allerførste, den er registreret i 12. md. 1995 :))

> Altså derfor
> inden "de andre" på motorvejen vidste, hvad den kunne. Det var
> meget morsomt, fordi INGEN sælgerbil til stor fortrydelse for
> dem kunne følge med i mellemaccelerationerne

Ja den er også rimelig frisk i byen, uden at skal have tæsk.
Den er dog lidt højtråbende ved motorvejskørsel, IMO.
Men konen er rigtig glad for den.

Jeg er dog lidt skuffet over de kun knap 13 på literen.
Har du styr på hvad din gik pr. ltr?

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Mogens

Dato : 04-01-05 17:39

> Det gør jeg så, det er ved 5400 omdr.

Så lavt !!

> Den er dog lidt højtråbende ved motorvejskørsel, IMO.

I starten kørte jeg med høreværn i form af et par øre-tlf. fra en walkman!

> Har du styr på hvad din gik pr. ltr?

Claus altså...

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-05 17:46

> Claus altså...

Det havde du så ikke :)

Fra : phk

Dato : 03-01-05 20:04

> [...]

> Frygteligt. Jeg er meget overasket over, hvor lidt der
> skal til, for at mine ca. 300 hk/420 Nm spinner med

Der er blevet bygget en del biler med den klassiske fejl - motorforan og
træk bagi. Det skulle vel ikke være en af dem ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Olesen

Dato : 03-01-05 19:40

> [...]

> Fornøjelse ved de 9.000 o/mon - ja, de første 15 minutter... Bagefter vil
> man gerne bare have den samme power når man træder på speederen.

hehe...så kan de lære det, de Vtec-folk..)

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-05 21:57

> [...]
>
> Fornøjelse ved de 9.000 o/mon - ja, de første 15 minutter... Bagefter vil
> man gerne bare have den samme power når man træder på speederen.

Ja, vi er netop helt enige...

Sat lidt på spidsen ville jeg have civic'en til lørdag/søndag, mens Golfen
ville være bilen, der kørte mig på arbejde og tog familien med til spanien,
hvis du forstår...

Shit! nu så hun jeg skrev familie, der røg den topersoners... "suk"

Mvh.

Frederik

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-05 22:11

> [...]
spanien,
> hvis du forstår...

> Shit! nu så hun jeg skrev familie, der røg den topersoners... "suk"

He-he..