Motortelevision, der rykker :o)
Fra : Mogens

Dato : 02-01-05 21:12

Jeg ved godt, I har nævnt det flere gange, at top-gear er okay :)
Men jeg kan jo ikke se udsendelsen og kender den derfor ikke.
Imidlertid fik jeg et link forleden
www.motor-talk.de/t466147/f40/s/thread.html
og har efterhånden set nogle stykker af dem.

Den hér grinede jeg en del af - det er sgu go' underholdning, som
jég ser det. Og informativ!
http://streams.planet.nl/cgi-bin/reflector.cgi?dir=bbp&subdir=topgear&type=w
mv&stream=068.wmv

--
/Mogens

Fra : Mogens

Dato : 02-01-05 21:50

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Den hér grinede jeg en del af - det er sgu go' underholdning, som
> jég ser det. Og informativ!

http://streams.planet.nl/cgi-bin/reflector.cgi?dir=bbp&subdir=topgear&type=w
> mv&stream=068.wmv

For dem, der "opgiver" at se klippet, handler det om Volvo 60R:
En bil for folk med blød hat, hvilket han viser afsluttende i
klippet

Fra : BJ

Dato : 02-01-05 22:46

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> For dem, der "opgiver" at se klippet, handler det om Volvo 60R:

Den er set (indtil flere gange) på ..... TopGear.

> En bil for folk med blød hat, hvilket han viser afsluttende i
> klippet

Han er jo noget speciel.

Hans hold ville også vælge en Alfa, trods det faktum, de alle vare rørende
enige om at potten var noget værre bras, men den havde jo "sjæl".

Den lo jeg meget af, når de nu gerne vil fremstå så seriøse, med rygende dæk
og andre tossede "special effects"..

--
Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 02-01-05 22:49

> Den er set (indtil flere gange) på ..... TopGear.

:)

> Han er jo noget speciel.

Han er suveræn sjov - og en dygtig kører!

> Hans hold ville også vælge en Alfa, trods det faktum, de alle vare rørende
> enige om at potten var noget værre bras, men den havde jo "sjæl".

OK - jeg har kun set lidt af GTA-klippet...

> Den lo jeg meget af, når de nu gerne vil fremstå så seriøse, med rygende
dæk
> og andre tossede "special effects"..

De er hårde ved krammet.
Så lige Clio V6 - een af hans favoritbiler!

Fra : BJ

Dato : 02-01-05 22:57

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> De er hårde ved krammet.

Jeg har svært ved at tage dem serøst, men morsomme er de da.

> Så lige Clio V6 - een af hans favoritbiler!

En skam den ikke laves med AWD. Det fortjener den.

Prisen har i Danmark er vanvittig, men kan måske gå uden afgift som
investeringsobjekt, når man betænker brugtvognspriserne på de gamle
super-Renault´r.

--
Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 02-01-05 23:00

> En skam den ikke laves med AWD. Det fortjener den.

Den ér med 4x4 -> se klippet.
Ingen hjulspin -> fuldt træk fra start.
http://streams.planet.nl/cgi-bin/reflector.cgi?dir=bbp&subdir=topgear&type=w
mv&stream=056.wmv

> Prisen har i Danmark er vanvittig, men kan måske gå uden afgift som
> investeringsobjekt, når man betænker brugtvognspriserne på de gamle
> super-Renault´r.

Ja den er sgu for dyr - også på den gamle ustyrlige udgave...

Fra : BJ

Dato : 02-01-05 23:08

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Den ér med 4x4 -> se klippet.
> Ingen hjulspin -> fuldt træk fra start.

Hmmmmm.......

http://makeashorterlink.com/?Y6A25252A

> http://streams.planet.nl/cgi-bin/reflector.cgi?dir=bbp&subdir=topgear&type=w
> mv&stream=056.wmv

Den har motoren liggende på bagsædet, direkte oven på de trækkende baghjul.

--
Bjørn J.

Fra : Cosworth POWER

Dato : 03-01-05 00:40

> Den ér med 4x4 -> se klippet.

Den er med baghjulstræk!!! Motoren ligger på baghjulene, derfor ingen
hjulspind ved start. Når han mister den er det tydeligt at se den har
baghjulstræk!

--
Thomas Krath
Turbo lag is created to give V8's a chance!!

http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : BJ

Dato : 03-01-05 00:45

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Den er med baghjulstræk!!!

De siger de tekniske specifikationer jo også..trods det de er på tysk..;)

> Motoren ligger på baghjulene, derfor ingen hjulspind ved start.

Det viser filmen også klart,,,;)

> Når han mister den er det tydeligt at se den har baghjulstræk!

Derfor fortjener den også AWD (og måske +300 hk).

--
Bjørn J.

Fra : Cosworth POWER

Dato : 03-01-05 00:49

> Derfor fortjener den også AWD (og måske +300 hk).

Hvis du ser filmen, skal han køre bilen MEGET hårdt og han siger også at der
ingen problemer er til gadebrug. Derfor er det jo unødvendigt, med mindre
bilen bruges hele året rundt - vinterkørsel tror jeg ikke den er
verdensmester til. I klippet hvor de sætter omgangstid er det regnvejr og
der har bilen jo heller ingen problemer.

Fra : BJ

Dato : 03-01-05 00:53

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvis du ser filmen, skal han køre bilen MEGET hårdt og han siger også at
> der ingen problemer er til gadebrug.

Det er korrekt.

> Derfor er det jo unødvendigt, med mindre bilen bruges hele året rundt -
> vinterkørsel tror jeg ikke den er verdensmester til.

Den bil er skabt til banekørsel og ville sikkert også begå sig rally .....
med AWD

> I klippet hvor de sætter omgangstid er det regnvejr og der har bilen jo
> heller ingen problemer.

Tjaee ... og andre superbiler laver super omgangstider i tørvejr.

Dybt useriøst og kun spil for galleriet.

Hvad jeg endvidere bemærker i indslaget er, at det er den eneste superbil
som *INGEN* skade tog ved deres hmm.... behandling.

Som jeg hører det, har alle andre super-potter humpet fra "testkørslen".

--
Bjørn J.

Fra : Cosworth POWER

Dato : 03-01-05 00:55

> Som jeg hører det, har alle andre super-potter humpet fra
> "testkørslen".

De kører mange af bilerne som var de stjålet - se eks. klippet med
Toureg'en!... Deres programmer er nogle af de bedste og mest sete, og det
er vel også kun derfor de får lov til at behandle bilerne som de nu gør.

I programmet om Clio'en fortæller de også hver især at de har smadret 1 el.
2 biler af den første udgave af Clio V6'en!

Fra : BJ

Dato : 03-01-05 01:06

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> De kører mange af bilerne som var de stjålet - se eks. klippet med
> Toureg'en!... Deres programmer er nogle af de bedste og mest sete, og det
> er vel også kun derfor de får lov til at behandle bilerne som de nu gør.

Sådan er det også med mange biljagtsfilm.

Det betyder dog ikke, de er gode/seriøse, men evt. opfylder nogle behov..;)

> I programmet om Clio'en fortæller de også hver især at de har smadret 1
> el. 2 biler af den første udgave af Clio V6'en!

Jep, det er dog de gamle versioner som jeg hører det.

Renault 5 Turbo II var også med motor på bagsædet.

--
Bjørn J.

Fra : BJ

Dato : 03-01-05 01:18

KLIP

> [...]

Jeg glemte helt at sige, der ingen førsteudgave har været af Clio V6.

De *må* mene Renault 5 Turbo II

Renault Clio skulle efter sigende været lavet som efterfølgeren af Renault
Sport Spider som var Renaults toptilbud ud i den sportslige verden.

Sådan så/ser den ud.

Kunne være morsom at få fingre i:

http://www.fedrelandsvennen.no/amcar/joyrides/spider.html

--
Bjørn J.

Fra : Cosworth POWER

Dato : 03-01-05 11:40

> Jeg glemte helt at sige, der ingen førsteudgave har været af Clio V6.

Forkert - der er to udgave. Den anden udgave er den de tester og den er
forbedret på mange punkter, bl.a. mht. hvor hurtig røven skrider ud! De
siger også noget a la the original version of the Clio... så kan det jo ikke
være en Renault 5 ;)

Fra : BJ

Dato : 03-01-05 13:21

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Forkert - der er to udgave.

Kan du så ikke hjælpe mig med at finde første udgave af Renault Clio V6. Jeg
kan ikke hitte den og se/dokumentere forskellene..?

> Den anden udgave er den de tester og den er forbedret på mange punkter,
> bl.a. mht. hvor hurtig røven skrider ud! De siger også noget a la the
> original version of the Clio... så kan det jo ikke være en Renault 5 ;)

Det kan det sagtens. Den var også baghjulstrukken:

http://freespace.virgin.net/c.coleman/specific.htm

--
Bjørn J.

Fra : BJ

Dato : 03-01-05 13:34

KLIP

> Kan du så ikke hjælpe mig med at finde første udgave af Renault Clio V6.
> Jeg kan ikke hitte den og se/dokumentere forskellene..?

Jeg har nu fundet det selv:

http://www.cliosport.net/specs/cliov6mk1.asp

http://www.cliosport.net/specs/cliov6mk2.asp

Version 2 har lidt flere HK, men ellers kan jeg kun se forskel på udvendig
styling ala Clio I og Clio II.

--
Bjørn J.

Fra : Cosworth POWER

Dato : 03-01-05 14:15

> [...]
>
> http://www.cliosport.net/specs/cliov6mk2.asp
>
> Version 2 har lidt flere HK, men ellers kan jeg kun se forskel på

Noget må de jo ha' ændret siden den er så meget bedre mht. sikkerheden omkr.
udskridninger.

> Det kan det sagtens. Den var også baghjulstrukken:

Når de nu siger CLIO så kan det jo ikke være en R5???

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-05 14:27

> Noget må de jo ha' ændret siden den er så meget bedre mht. sikkerheden
omkr.
> udskridninger.

Jep, det er rigtigt - den har væsentlige bedre køregenskaber i dag, end ved
den første model.

Samtidig er den jo også blevet afgørende hurtigere i 0-100.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 03-01-05 16:34

"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse

KLIP

> omkr.

Den har fået andre og større hjul....

> Jep, det er rigtigt - den har væsentlige bedre køregenskaber i dag, end
> ved
> den første model.

Det er den samme undervogn ... mig bekendt..?

> Samtidig er den jo også blevet afgørende hurtigere i 0-100.

Ja, de har flytte omdrejningsbegrænseren med 1.150 omdr. for flere heste og
sat bredere hjul på.

Det er, hvad jeg kan se og naturligvis faceliftet potten, så man kan
genkende Clio II i udseendet.

Da den er med mauelt gear, kan jeg ikke tro, gearkassen kan omprogrammeres.

Desuden er det en kendt sag at ydelsen på "version 1" var langt bedre end
fabriksopgivelserne.

--
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-05 13:05

> Renault Clio skulle efter sigende været lavet som efterfølgeren af Renault
> Sport Spider som var Renaults toptilbud ud i den sportslige verden.

Jeg har kørt lidt på JyllandsRingen i sådan en fyr - blot med V6-motor og
210 hk.

Den var monteret med gadeslicks, og jeg syntes ikke specielt om dens måde at
køre på - dens bagende var helt ustyrlig. (kørte dog kun i den 5-6 minutter)

Faktisk var den sværere at køre på grænsen med let smuttende bagende ud af
svinget (med de pågældende dæk) end en formelracer på slicks.

(Jeg strøg også af banen - snurrende hurtigt rundt og med over 100 km/t -
skod - men jeg havde kun 2 minutter før klokken var 16:00, og vi skulle
indstille kørsel pga støjkrav - og jeg SKULLE bare hamre den af, uden først
at tage et par "vi lærer lige hinanden at kende-omgange")

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-05 13:18

> Faktisk var den sværere at køre på grænsen med let smuttende bagende ud af
> svinget (med de pågældende dæk) end en formelracer på slicks.

Men i øvrigt - den kører da røven ud af bukserne på en Clio V6 - det er jo
en komplet anden racer-konstruktion...

Jeg har svært ved at se, man kan sammenligne de to biler..

Det er som Lotus Elise mod Golf GTi eller noget i den retning - ingen
sammenligning..

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-05 15:59

> "Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Tjaee ... og andre superbiler laver super omgangstider i tørvejr.
>
> Dybt useriøst og kun spil for galleriet.

Hvorfor?! Det er ikke den eneste de tester på våd bane af "superbilerne".

> Hvad jeg endvidere bemærker i indslaget er, at det er den eneste superbil
> som *INGEN* skade tog ved deres hmm.... behandling.

Nej, du har hørt forkert - de har tidligere testet andre modeller af Clioen,
det var _dem_ der ikke kunne holde til behandlingen...

> Som jeg hører det, har alle andre super-potter humpet fra "testkørslen".

Nopes, de andre Clio'er... (Cliie?)

> --
> Bjørn J.

Lars B

Fra : BJ

Dato : 03-01-05 16:42

"Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvorfor?! Det er ikke den eneste de tester på våd bane af "superbilerne".

Finder du, det er seriøst at sammenligne biler "testet" ud fra forskellige
vejrlig/forudsætninger..?

> Nej, du har hørt forkert - de har tidligere testet andre modeller af
> Clioen, det var _dem_ der ikke kunne holde til behandlingen...

Ja, og de fleste af de andre biler, de "tester", på lignende vis, HUMPER
hjem fra banen.

Ja, og MOST of the other cars gør også.

Dybt useriøst.

--
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-05 17:12

> "Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Finder du, det er seriøst at sammenligne biler "testet" ud fra forskellige
> vejrlig/forudsætninger..?

Både og - køreegenskaberne kan de vel som sådan godt teste under forskellige
vejrlig? Jeg er godt klar over at der er forskel på at køre bil i vådt og
tørt fører, men man må også gå ud fra at de er så gode testere at de kan
komme frem til en vurdering på trods af dette...

> Ja, og de fleste af de andre biler, de "tester", på lignende vis, HUMPER
> hjem fra banen.

Der må jeg lige se klippet igen - det kan jeg ikke huske bliver sagt. Men
jeg har også kun set det 2 gange :)

> Ja, og MOST of the other cars gør også.
>
> Dybt useriøst.

Det var ikke sådan jeg hørte det - men jeg må lige lytte efter endnu engang.

Men bort set fra det, så ser jeg intet galt i at de tester de pågældende
biler ud over grænserne - hvis det skal gøres, er det vel netop under sikre
forhold, som på en testbane, med chauffører der har styr på bilerne?

> Bjørn J.

Lars B

Fra : BJ

Dato : 03-01-05 17:17

"Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Men bort set fra det, så ser jeg intet galt i at de tester de pågældende
> biler ud over grænserne - hvis det skal gøres, er det vel netop under
> sikre forhold, som på en testbane, med chauffører der har styr på bilerne?

De minder mig om 3 halvstore drenge, der står nede på bodegaen og fniser af
hinandens gerninger.

Der er åbenbart et stort marked/behov for den slags udsendelser.

Det er fint at teste bilerne til fysikkens grænser, men dertil at fnise og
lydeligt more sig over at ødelægge dem, der sætter jeg nu grænsen.

Lad os håbe nogen tyskere kan lave lidt mere seriøse afprøvninger og så gøre
det på en rigtig bane og ikke på en nedlagt flyveplads med nogle kegler
stillet op .... på den anden side, så kan de chaufførerne med styr over
tingene nemt og "smertefrit " køre ud i botanikken..

--
Bjørn J.

Fra : Cosworth POWER

Dato : 03-01-05 17:48

> De minder mig om 3 halvstore drenge, der står nede på bodegaen og
> fniser af hinandens gerninger.

Ja og? :) De kører i de fedeste biler der bliver produceret, klart at man
bliver sådan!

> Der er åbenbart et stort marked/behov for den slags udsendelser.

Ja - de laver udsendelserne underholdende, samtidig har de forstand på biler
samt at køre biler og de gør det da knaldhamrende godt! Klart at det er en
subjektiv vurdering - sådan er det i alle tests -, vil du have noget mere
objektivt skal du købe FDM Motor bladet, men der falder du i søvn på første
side!

Fra : BJ

Dato : 03-01-05 17:52

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> det er en subjektiv vurdering - sådan er det i alle tests -, vil du have
> noget mere objektivt skal du købe FDM Motor bladet, men der falder du i

Jeg er medlem af FDM.

Jeg har nu mest altid holdt af tyske biltestudsendelser.

De har da i det mindste forstand på at vurdere teknikken og ikke komme med
dumsmarte bemærkninger om bilernes indretning eller skal have "piller" for
at turde køre stærkt i potterne..)

De 3 drenge er nogen værre knaldhætter..)

--
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-05 18:43

> "Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> De minder mig om 3 halvstore drenge, der står nede på bodegaen og fniser
> af hinandens gerninger.

Hvordan ville du ikke blive af at teste fede potter konstant

Jeg forstår dem udemærket - de får bilerne ind, og tester dem brutalt - det
synes jeg er rigtig godt. Hvad skal vi med en "morfar" test af en
superbil!?!

> Der er åbenbart et stort marked/behov for den slags udsendelser.

Jeg nyder dem i hvert tilfælde.

> Det er fint at teste bilerne til fysikkens grænser, men dertil at fnise og
> lydeligt more sig over at ødelægge dem, der sætter jeg nu grænsen.

Arh, nu overdriver du, gør du ikke? Jeg skal lige have genset klippet, for
jeg synes ikke jeg kan huske at de nævner at de smadre alle superbiler de
kommer i kontakt med.

> [...]
> kegler stillet op .... på den anden side, så kan de chaufførerne med styr
> over tingene nemt og "smertefrit " køre ud i botanikken..

Så længe de gør det lige så "finurligt" og med glimt i øjet, så er det da
fint nok :)

> --
> Bjørn J.

Lars B

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-05 08:49

> Han er jo noget speciel.
> Hans hold ville også vælge en Alfa, trods det faktum, de alle vare rørende
> enige om at potten var noget værre bras, men den havde jo "sjæl".

Enig - det er farligt, hvis man vil ophøje subjektive elementer i en
anmeldelse til objektiv sandhed.

Noget helt andet er så, at S60R´eren ville have gavn af at blive "sluppet
fri" af sin motorstyring - og dermed få sine 350 hk. Man kan mærke, at
motoren holderigen i små ryk.

Den har en flad EFFEKT-kurve over 1500 o/min.

--
/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 03-01-05 13:24

> [...]

> motoren holderigen i små ryk.
>
> Den har en flad EFFEKT-kurve over 1500 o/min.

Det er sagt og skrevet før og passer.

Dog skal man betænke Volvo´s image som en sikker bil.

Jeg vil dog uforbeholdent medgive at sammenligne 60R med en M3 er aldeles
overoptimistisk.

--
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-05 14:08

> Jeg vil dog uforbeholdent medgive at sammenligne 60R med en M3 er aldeles
> overoptimistisk.

Det er igen det der med følelse og rå fakta.

Der er ingen tvivl om, at en "løssluppen" S60R med 350 hk ikke er så
"pjattet sjov" som en ny M3.

Om M3´eren er hurtigere end S60R´eren er jeg dog ikke længere helt sikker
på. Her tænker jeg både på bane og på motorvej.

M3´eren kom jo til kort ift Audi S4 med en racerkører bag rattet, da den var
på bane i programmet Topgear. Der var et sekunds forskel på en bane, der
omtrent tager 1:30 at køre.

Der er blandt andet 4WD, der gør det, for M3 er en anelse hurtigere "in a
straight line" - det prøvede de også.

Se mere her:

http://tinyurl.com/5zpkd

Som du ved kørte jeg selv S60R på bane med meget små og snævre sving (45-60
km/t). Her viste den sig at være temmelig kapabel - selvom den ikke er det
på en "ophidsende/sporty måde".

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Brian

Dato : 03-01-05 14:18

Hejsa

Jan W Nielsen skrev:

> Som du ved kørte jeg selv S60R på bane med meget små og snævre sving
> (45-60 km/t). Her viste den sig at være temmelig kapabel - selvom den
> ikke er det på en "ophidsende/sporty måde".

Er en bil ikke sporty, hvis den er nem at køre ?
Det lyder til på Topgear gutten at den er nem at køre ud til grænsen.....
Den slags tiltaler mig, men min type er måske også i mindretal
herinde

Jeg ville da til enhver tid foretrække S60R fremfor en M3.
Selvfølgelig uden at have prøvet nogen af vognene, ellers ville det ikke
være sjovt at udtale sig om

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-05 14:33

> Er en bil ikke sporty, hvis den er nem at køre ?

Nej, ikke hvis du spørger herinde.

> Jeg ville da til enhver tid foretrække S60R frem for en M3.
> Selvfølgelig uden at have prøvet nogen af vognene, ellers ville det ikke
> være sjovt at udtale sig om

Jeg har aldrig kørt den nye M3 - men det er rigtigt, at den ikke er særligt
"underholdende" at køre - S60R´eren.

Den har det med at "skrubbe" over forhjulene - men om dette så er det samme
som en langsommere svinghastighed end en anden bil, der kører mere neutralt
rundt i kurverne er ikke altid til at sige.

Rundkørsler på våd vej var særligt irriterende i det eksemplar, som jeg
havde. Den var ikke til at få til at køre hurtigt rundt, og man føler, der
går tiiiiimer, mens den skrubber af sted over forhjulene....det ville føles
mere dynamisk, hvis man kunne "smide" den ind og "koge baghjulene" lang tid
før i processen....om det ville gå hurtigere ved jeg ikke..

men ok - på bane er det et problem, hvis den understyrer for meget - så
smelter højre forhjul simpelthen væk, og du må derfor sætte hastigheden ned
efter få runder.

Dermed ville den tabe et længere løb med den understyring.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Mogens

Dato : 03-01-05 17:48

> Nej, ikke hvis du spørger herinde.

Ah, stop nu det der. Iøvrigt er Mitsubishi Evo'erne
et godt eksempel på sporty biler, der er nem at køre.

Læg mærke til klippet forleden, hvor han kører med
fuld drift gennem svinget - med een hånd på rattet.

> Jeg har aldrig kørt den nye M3 - men det er rigtigt, at den ikke er
særligt
> "underholdende" at køre - S60R´eren.

Jeg har kun prøvet 60 R og ikke M3. Det er min klare
fornemmelse, at BMW'en er langt mere raceragtig end
Volvo'en...

> [...]
ned
> efter få runder. Dermed ville den tabe et længere løb med den

Kiesa sagde jo også til dig, at dækkene var elendige, ik' ?

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-05 19:18

> Ah, stop nu det der. Iøvrigt er Mitsubishi Evo'erne
> et godt eksempel på sporty biler, der er nem at køre.

Bortset fra, at den eksploderer mellem heænderne på folk som en RD 350 -
eller et kanonslag.

> Jeg har kun prøvet 60 R og ikke M3. Det er min klare
> fornemmelse, at BMW'en er langt mere raceragtig end
> Volvo'en...

´agtig..?.... Men jeg er enig..

> Kiesa sagde jo også til dig, at dækkene var elendige, ik' ?

Jo, men det er ikke specielt tilfældet.

Den har det med at skrubbe mere over forhjulene, end godt ville være for en
racerbil.

--
/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 03-01-05 16:46

"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse

KLIP

> Der er blandt andet 4WD, der gør det, for M3 er en anelse hurtigere "in a
> straight line" - det prøvede de også.

Jeg har endnu ikke haft chancen til at prøve en 60R på bane.

Jeg har kun prøvet S80 AWD på bane (Jyllandsringen).

Den kører markant bedre rundt i sving end min egen S80.

Jeg måtte dog ikke tage min egen ud på banen. Det ville ellers have været
morsomt at sammenligne...

--
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-05 19:19

> Jeg har endnu ikke haft chancen til at prøve en 60R på bane.

> Jeg har kun prøvet S80 AWD på bane (Jyllandsringen).

Der er en vrden til forskel på S80 AWD og S60R.

--
/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 03-01-05 20:14

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

KLIP

> Der er en vrden til forskel på S80 AWD og S60R.

Jep, tænk bare på den indvendige plads.

S60 er jo en knaldpotte..

--
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-05 20:20

> S60 er jo en knaldpotte..

Ja, ja, ja - og NÆM´li, ja...

....men den føles som sagt ikke sådan.. Nærmere som en Volvo på steroider..

.....men den er lækker nok, IMO... T Krath var HELT elektrisk med den..

....og så åd den sagtens en Calibra med 250 hk... fra 180 var den KLART
hurtigere...

/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 03-01-05 20:36

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

KLIP

> ....men den er lækker nok, IMO... T Krath var HELT elektrisk med den..

Jeg synes nu også, den er ganske pæn..

Jeg ville blot ikke give så mange penge for at sidde så indeklemt.

Heldigvis går der et par år eller 3 inden, jeg skal tage en ny beslutning.

Der kan på den tid ske mange skattemæssige ændringer.

Mest spændende er nok om, man kan køre i udenlandske indregistrerede biler i
Danmark, hvis man er ansat i en udenlandsk virksomhed (som dansker).

Jeg ville gerne have en 2-personers næste gang (og helst ikke på gule
plader) og så opgradere privatpotten et nummer eller 2.

Jeg kvier mig efterhånden ved at erlægge så mange penge i skat for en bil.
Så hellere lægge dem til en side og bruge mønterne anderledes.

En bil er og bliver en genstand for stor misundelse, det er mærkværdigvis
nok ikke 4 eller flere ferierejser om året ikke.

--
Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 03-01-05 21:23

> [...]
> En bil er og bliver en genstand for stor misundelse, det er mærkværdigvis
> nok ikke 4 eller flere ferierejser om året ikke.

Jow jow - måske er de det (misundelige). Men sådan er DK jo.

Jeg forstår ikke helt din holdning vedr. "gule plader".
Hvis "systemet" er således - at man sparer en del penge
på det og man kan nøjes med pladsen - hvorfor så ikke
hoppe på den og "udnytte" reglen.

Jeg tænker ikke her på nichen vedr. Camaro's, men mere
på den oplagte erstatning for min nuværende:
Audi RS4 eller RS6 på gule plader - ja endda S4 V8
eller S6 (den lidt ældre med V8) er jo knaldhamrende
spændende.

Jeg regnede lidt på det i week-end'en -> spændende "læsning"
Pt. kan du have en RS4 på gule plader for små 400.000 kr!

Fra : BJ

Dato : 03-01-05 21:28

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg forstår ikke helt din holdning vedr. "gule plader".

Du må endelig ikke misforstå mig.

Når jeg siger 2 personer, mener jeg en sportsvogn.

> Hvis "systemet" er således - at man sparer en del penge
> på det og man kan nøjes med pladsen - hvorfor så ikke
> hoppe på den og "udnytte" reglen.

Nu er jeg jo næringsdrivende mv., så jeg "udnytter" ikke reglen i så fald,
men benytter mig af et tilbud til erhvervsdrivende/virksomheder (som et rent
incitament).

> Jeg tænker ikke her på nichen vedr. Camaro's, men mere
> på den oplagte erstatning for min nuværende:

Jeg kunne da sagtens finde på at nappe en Camaro magen til din ..

> Audi RS4 eller RS6 på gule plader - ja endda S4 V8
> eller S6 (den lidt ældre med V8) er jo knaldhamrende
> spændende.

Bestemt.

> Jeg regnede lidt på det i week-end'en -> spændende "læsning"
> Pt. kan du have en RS4 på gule plader for små 400.000 kr!

En RS4 er lille lovlig klein indvendigt for mig.

En RS6 ville være passende.

Det kan bestemt også ende med en gulpladebil som ny firmapotte, hvis ikke
andre skatteregler falder på plads.

--
Bjørn J.

Fra : Lars [6710]

Dato : 02-01-05 22:59

Mogens wrote:

> [...]

Kanon udsendelse
Ret heftig forklaring af Volvo'ens traction control

/Lars

Fra : Mogens

Dato : 02-01-05 23:02

"Lars [6710]" <lars@hoerFJERNDETTElyck.dk> skrev i en meddelelse

> Kanon udsendelse

Jep - ret sjov

> Ret heftig forklaring af Volvo'ens traction control

Mener jeg præcis også - hvor svært kan det være

I Touareg-klippet parkerer han lige med venstre baghjul
løftet og nævner så lidt om besværlighederne i dén
forbindelse :)

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 03-01-05 06:08

Mogens wrote:

> Imidlertid fik jeg et link forleden
> www.motor-talk.de/t466147/f40/s/thread.html
> og har efterhånden set nogle stykker af dem.

Herligt link.

> Den hér grinede jeg en del af - det er sgu go' underholdning, som
> jég ser det. Og informativ!
> http://streams.planet.nl/cgi-bin/reflector.cgi?dir=bbp&subdir=topgear&type=w
> mv&stream=068.wmv

Hvis du griner af Volvoen, så check den her:

<http://streams.planet.nl/cgi-bin/reflector.cgi?dir=bbp&subdir=topgear&type=wmv&stream=026.wmv>

Bedstemødre der laver håndbremsevendinger..

--
Hygge..
Thomas