Græsk ortodosk.
Fra : Jonna Theede

Dato : 22-05-01 18:39

Hejsa. Vi er et par som skal til Patmos, den lille græske ø hvor apostelen
Johannes skrev sin Åbenbaring. Vi glæder os til at sidde i netop den hule -
og:
vi ved at den græske befolkning primært er græsk ortodokse.
Hvad indebærer det trosmæssigt ?
Hvilke hensyn skal vi som turister tage ? (tildækkede skuldre, knæ ...
hvorfor ?).
Det vil vi selvfølgelig respektere !

Tak for seriøse svar - og hav en velsignet sommer !
KH Fin og Jonna

Fra : Ib Mohn

Dato : 23-05-01 11:05

I skal tage en lagenlignende dragt på hvor man kun se øjnene og hvis nogen
kigger på jer SKAL I slå blikket ned, god tur

--
Ib Mohn
Ib@branel.dk

Fra : Lyrik

Dato : 26-05-01 19:32

"Jonna Theede" <jonna@theede.dk> wrote in message
> [...]
> hvorfor ?).
> Det vil vi selvfølgelig respektere !
>
> Tak for seriøse svar - og hav en velsignet sommer !
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

I er søde!

I skal bare ikke bade topløse og bundløse. Men det ville vist heller ikke
ligne jer.
Grækerne er vennesæle og går i kirke hver søndag fra 7-10. Man kan komme og
gå som man vil.
Husk at mænd sidder til højre i kirken og kvinder til venstre. For at
kærligheden mellem kønnene skal træde i baggrunden under gudstjenesten.
Hulen er indrettet som en kirke.

Hilsen
jens

Fra : Odd-Arild Knutsen

Dato : 27-05-01 21:32

Jonna Theede <jonna@theede.dk> skrev i
meldingsnyheter:9ee88j$1en7$1@news.cybercity.dk...

Det finnes ingen faste regler for påkledning på besøk på hellige
ortodokse steder, men det viktigste er at dere viser respekt for
det sted dere er på og tar imot og følger de signaler som dere
får lokalt. For å være sikker, er det greit å ha tildekkede armer
og ben iallefall. Badetøy er neppe den beste påkledning i noen
tilfelle.
Tildekket hode for kvinner er neppe nødvendig i Hellas, men
kan ikke skade.

God tur!

mvh
OAK
--
"To see a world in a Grain of Sand
And a Heaven in a Wild Flower,

My homepage: http://home.online.no/~oaknutse/
mail: oaknutse@online.no

Fra : Hekla

Dato : 25-06-01 15:48

"Jonna Theede" skrev d. 22-05-01 18:39 dette indlæg :
> [...]
> KH Fin og Jonna
>
> Hej god tur til Patmos hvis i ikke allerede har været der.
I må ikke have bare arme eller ben så bukser/nederdel og skjorte/ bluse,
strømper.
Glæd jer det er en stor oplevelse og giv jer god tid, helst på egen hånd
hvis i kan få lov til det. Jeg har selv været der det er en stor
oplevelse.
Hekla

http://www.kandu.dk/