Renault19, starter spøjst..
Fra : Q

Dato : 02-01-05 18:15

Jeg tusser rundt i en renault 19 1.4 RN ( E7J motor ) som jeg døjer lidt med
lige for tiden...

Lige når jeg starter lyder det som om motoren går på 3 cylindre ( går ca.
800 rpm )
Efter et par sekunder stiger omdrejningstallet til 12-1500 RPM og motoren
går ellers normalt, bortset fra dårligere end normalt trækkraft.. Lampen for
lavt olietryk slukker først når motoren laver det "spring" i omdrejninger..

Yderligere mangler den trækkraft over 3000 RPM indtil motoren er
driftsvarm..

Brændstofforbruget er øget mærkbart ( fra 14-15 km/liter til ca. 11
km/liter )

Motoren har gået 230kkm, men fik renoveret udstødningsventiler efter
140kkm..

Der er tilpas med olie på den, og der er ikke "mayonaise" i og omkring
påfyldningshullet..

Der er sidst skiftet olie + filter for 9kkm siden ( fyldte op til øverste
streg på målepinden ), nu er den ca. midtvejs mellem de 2 mærker, så
olieforbruget er vel heller ikke vildt ?

Jeg satser på at skifte tændrør, kabler, olie og oliefilter imorgen, men er
der andre ting der kan volde problemer ?

Batteriet blev skiftet i sommers, og der er masser af strøm på ( starteren
tørner som den plejer ), så det burde ikke kunne drille

/peter

Fra : claus b. p.

Dato : 02-01-05 21:04

"Q" <Q@Q.Q> wrote in message
> [...]
> lige for tiden...
>
> Lige når jeg starter lyder det som om motoren går på 3 cylindre ( går ca.
Prøv at få lavet en kompressionstest, man kan købe nogle fine billige
testere hvis man vil gøre det selv. Selv om tændrør, tændkabler,
strømfordeler og rotor nok er meget sandsynlige fejlmuligheder, kan defekte
ventiler, stempelringe eller hovedlejer også give de symptomer du nævner.

/Claus

Fra : Q

Dato : 02-01-05 21:19

"claus b. p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
defekte
> ventiler, stempelringe eller hovedlejer også give de symptomer du nævner.

Jeg prøver lige at skifte tændrør + kabler imorgen ( har dem liggende ), om
ikke andet må den et smut på værksted...... I værste tilfælde skal der vel
en huggermotor til.... Nogen clues om pris på en sådan?... kan selv flytte
motor, så jeg skal bare have en pris på stumperne

/peter

Fra : Heidi Hansen

Dato : 02-01-05 22:40

Jeg ville nok prøve www.freetrailer.dk hvis det var mig *G*